|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek0803
Moderator Major
Posty: 2202 Pochwał: 3 Skąd: Racibórz
|
|
|
Stare motocykle
Są wśród nas miłośnicy jednośladów, może znajdą tu coś dla siebie..
BMW R-23, ogólne informacje:
Ten motocykl pochodzi z roku 1940, silnik 1- cylindrowy, czyli przysłowiowy "singiel", czterosuwowy, górnozaworowy, o pojemności skokowej 247 cm3 i mocy 10 koni mechanicznych. Napęd jest przenoszony na tylne koło za pomocą wału Kardana. Masa własna to 135kg, maksymalna prędkość ok. 90 km/h, średnie zużycie paliwa 3l/100km.
Pią 30 Gru, 2011 23:20
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomek0803
Moderator Major
Posty: 2202 Pochwał: 3 Skąd: Racibórz
|
|
|
Sokół 1000 typ M 111, ogólne informacje:
Rok produkcji tego egzemplarza to 1939, produkowane w Państwowych Zakładach Inżynierii (PZInż) w Warszawie. Silnik 2- cylindrowy w układzie V, dolnozaworowy, czterosuwowy o pojemności 995 cm3 i mocy 18KM. Skrzynia trzybiegowa obsługiwana ręcznie. Napęd jest przenoszony za pomocą łańcucha. Masa pojazdu to 230 kg, V max ok 110km/h, średnie zużycie benzyny to ok 7,5l/100km. Był produkowany na potrzeby wojska, niewielka liczba trafiła też do osób prywatnych. Piękne motocykle, szkoda jednak że powstało ich tak niewiele.
Pią 30 Gru, 2011 23:35
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomek0803
Moderator Major
Posty: 2202 Pochwał: 3 Skąd: Racibórz
|
|
|
Podkowa 98, ogólna specyfikacja:
Egzemplarz z roku 1939, wyprodukowany w Zakładach Przemysłowych Podkowa SA. w Legionowie. Singiel, dwusuwowy, dolnozaworowy, o pojemności 98 cm3 i mocy 3 koni mechanicznych. Skrzynia trzybiegowa, sterowana ręcznie. Napęd przenoszony jest za pomocą łańcucha. Masa motocykla ok. 70 kg, prędkość maksymalna w granicach 60 km/h, średnie zużycie benzyny to 2,5l/100km. Do czasu wybuchu IIWŚ sprzedano około sto sztuk tych pięknych maszyn.
Sob 31 Gru, 2011 14:08
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomek0803
Moderator Major
Posty: 2202 Pochwał: 3 Skąd: Racibórz
|
|
|
Norton model Big Four, charakterystyka jednośladu:
Rok produkcji: 1934, Norton Manufacturing Company, Birmingham. Silnik 1- cylindrowy, czterosuwowy, dolnozaworowy, o pojemności skokowej 633cm3 i mocy 6,33 KM. Ręczna czterobiegowa skrzynia, napęd przenoszony za pomocą łańcucha. Masa pojazdu: 176kg, V max ok. 120km/h, średnie zużycie paliwa w granicach 4l/100km
Sob 31 Gru, 2011 14:21
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Strugu
Porucznik
Posty: 651 Pochwał: 3 Skąd: Przemyśl Archiwum: Rozkradli Niemcy
|
|
|
Kolego może napisz z jakiego źródła informacji korzystasz i skąd pochodzą te zdjęcia. A może to twoja kolekcja?
Sob 31 Gru, 2011 19:09
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomek0803
Moderator Major
Posty: 2202 Pochwał: 3 Skąd: Racibórz
|
|
|
Niestety, na razie muszę się zadowolić trochę nowszym modelem bmw ale kto wie, może kiedyś..
Zdjęcia, a w zasadzie ich skany pochodzą ze starego kalendarza, który kiedyś dostałem. Nie wiem kto jest jego autorem, ani w którym roku został wydany. Fotografie są częściowo opisane, stąd też fragmenty opisów, w internecie można znaleźć kroć więcej informacji na temat każdego jednego motocykla.
Niżej, kilka moich zdjęć ze zlotu pojazdów zabytkowych w Zabełkowie.
**Strugu śmigasz na czymś?
Sob 31 Gru, 2011 20:25
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Strugu
Porucznik
Posty: 651 Pochwał: 3 Skąd: Przemyśl Archiwum: Rozkradli Niemcy
|
|
|
Osobiście to na niczym rewelacyjnym. MZ ETZ 150
...ale mam zdjęcia z sesji na pewnym zabytkowym motorku. Zrobiłem je korzystając z nieobecności właściciela, którym okazał się dość groźnie wyglądający gość z brodą i w ćwiekowanej skórze. Na szczęście nie dowiedział się o tym, że dosiadałem jego maszyne
Wspomnianym motorkiem okazał się DKW NZ 350 z charakterystycznym znakiem taktycznym 8./SS Pz.Rgt 2.
Wto 10 Sty, 2012 19:59
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomek0803
Moderator Major
Posty: 2202 Pochwał: 3 Skąd: Racibórz
|
|
|
DKW NZ 350-1, specyfikacja:
Auto Union AG, Zschopau, Niemcy. Singiel, dwusuwowy dolnozaworowy o pojemności cylindra 346cm3 i mocy 14 koni mechanicznych. Zeliwny blok silnika, dla poprawy osiągów zastosowano dwa auspuffy. Czterobiegowa skrzynia biegów, napęd był przenoszony za pomocą łańcucha. Motocykl był produkowany na potrzeby WH, nosił przydomek "Sahara", dlatego że był to motor dobrze przystosowany do trudnych warunków. Masa pojazdu ok 175 kg, V max 120 km/h, średnio spalał 4,5 litra benzyny ołowiowej na 100 km.
**Strugu popatrz jaką maszynę było Ci dane dosiąść, piękny motor. Nie jeden kolekcjoner chciał by takiego mieć na własność, w swoim zbiorze.
Wto 10 Sty, 2012 21:18
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomek0803
Moderator Major
Posty: 2202 Pochwał: 3 Skąd: Racibórz
|
|
|
Podziwiam ludzi, którzy poświęcają motocyklom tak wiele, by wyglądały jak wyglądają.
Pon 16 Sty, 2012 20:30
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Catadero
Starszy sierżant
Posty: 137 Pochwał: 2 Skąd: Gdynia
|
|
|
tomek0803 napisał: | Podziwiam ludzi, którzy poświęcają motocyklom tak wiele, by wyglądały jak wyglądają. |
Dzisiaj to pryszcz.
Kiedy ja zaczynałem to nawet lakier, hm...lakier? trudno było zdobyć. Pierwszego NSU malowałem na biało używając czeskiego lakieru w aerosolu - kilkanaście puszek. Faktem jest, że wiele, no prawie wszystko, robiliśmy na lewo w państwowych zakładach pracy. I to było tanie. Tokarz, frezer czy inny spec pracujący na państwowym miał stałą wypłatę, bez względu na to czy było coś do roboty czy nie. A czasem za dwa/trzy dni pracy dla nas na państwowym sprzęcie i z państwowego materiału zarabiał więcej niż wypłatę
Faktem jest też to, że w zasadzie nie było większych problemów ze zdobyciem części. Czasem remont silnika polegał na poskładaniu jednego z najlepszych elementów z kilku innych.
Były czasy, eh.
C. _________________ Są rzeczy, których po prostu nie ma. Wtedy potrzeba wykrywacza.
Wto 17 Sty, 2012 9:02
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Catadero
Starszy sierżant
Posty: 137 Pochwał: 2 Skąd: Gdynia
|
|
|
Znaczek z pierwszego olsztyńskiego zlotu... _________________ Są rzeczy, których po prostu nie ma. Wtedy potrzeba wykrywacza.
Pią 20 Sty, 2012 11:50
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomek0803
Moderator Major
Posty: 2202 Pochwał: 3 Skąd: Racibórz
|
|
|
Honda XL 125, opis:
Pojemność skokowa 125cm3, moc: 15KM, sześciostopniowa skrzynia biegów, czterosuw. Jednoślad z 1986 roku, śmiało można zaliczyć go pod pojazd zabytkowy. Takie motocykle służyły w Straży Granicznej, dawniej bardzo często można było je spotkać na drogach.
Był to jeden z pierwszych moich jednośladów, miło go wspominam. Ogólnie duży dostęp do części zamiennych czy nawet oryginalnych za nieduże pieniądze. Osiągi w zupełności jak na tamten czas mi starczały.. nie jestem jakoś strasznie wymagającym kierowcom. Z tego co sobie przypominam to zaliczyłem na nim jedną glebę, nie groźną.. po dodaniu gazy na ściernisku tył motocykla mi uciekł na bok i się wyłożyłem. Jedyne co to urwałem klamkę sprzęgła.
Czw 02 Lut, 2012 23:16
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
jms-bytom
Moderator Major
Posty: 2149 Pochwał: 4 Skąd: Bytom
|
|
|
Mam znajomych ktorzy sie tym zajmuja-pierwszy w mieszkaniu rekonstruuje I wojenna /lub cos kolo tego/ maszyne
Drugi jezdzi beemka-pare zdjec z imprezy reko. _________________ „Będziecie zabijani, tak jak wy zabijaliście, będziecie bombardowani tak jak i wy bombardowaliście" - Osama Bin Laden
Pon 13 Lut, 2012 22:17
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Indiana Jones
Moderator Oberst
Posty: 5413 Pochwał: 19 Skąd: z frontu Archiwum: X ...
|
|
|
Ten cylinder z balkonu to chyba z jakiegoś gwiazdowego silnika lotniczego _________________ Pozdrawiam
Przemek
Wto 14 Lut, 2012 2:18
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
jms-bytom
Moderator Major
Posty: 2149 Pochwał: 4 Skąd: Bytom
|
|
|
Indiana Jones napisał: | Ten cylinder z balkonu to chyba z jakiegoś gwiazdowego silnika lotniczego |
Calkiem mozliwe.. _________________ „Będziecie zabijani, tak jak wy zabijaliście, będziecie bombardowani tak jak i wy bombardowaliście" - Osama Bin Laden
Wto 14 Lut, 2012 2:18
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Catadero
Starszy sierżant
Posty: 137 Pochwał: 2 Skąd: Gdynia
|
|
|
Cylinder z balkonu na 100% lotniczy. Ale motocykle to tylko radziecka składanka w stylizacji na BMW. Jeden i drugi.
A pierwsza podramówka-miodzio. Ale nie mam pomysłu co to za marka.
C. _________________ Są rzeczy, których po prostu nie ma. Wtedy potrzeba wykrywacza.
Sob 18 Lut, 2012 22:59
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
jms-bytom
Moderator Major
Posty: 2149 Pochwał: 4 Skąd: Bytom
|
|
|
Catadero napisał: |
A pierwsza podramówka-miodzio. Ale nie mam pomysłu co to za marka.
C. |
Bodajze cos francuskiego.
Wlasciciel ,wiem ze zaglada na te forum, moze sam napisze:) _________________ „Będziecie zabijani, tak jak wy zabijaliście, będziecie bombardowani tak jak i wy bombardowaliście" - Osama Bin Laden
Pon 20 Lut, 2012 23:40
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
iglanadon
Szeregowiec
Posty: 11
|
|
|
Zagląda choć nie często
- Podramówka w pokoju to Motobecane 175 z 1928 roku.
Pierwsza rejestracja marzec 1929. Był to ostatni rok produkcji tej maszyny, a zaczęło się w 1920 roku, w każdym razie ten egzemplarz jest już dość późny. Odróżnić go można m.inn tym że cylinder już nie jest ślepy.
Francuzi już tak mieli że jak już coś skonstruowali to robili to dokąd nie znalazł się ostatni tradycjonalista który to kupił ..
2-sówowy silniczek 175 cc generował ok. 3 KM i pozwalał rozpędzić motocykl do ok. 60 km/h poprzez dwubiegową skrzynię biegów Picard. Napęd już łańcuchowy, pierwsze modele miały na transmisje pasową.
- zawartość balkonu to sprawa bardziej złożona, gdyż wszystkie 3 cylindry są lotnicze. Ten najbardziej okazały to nie wiem jeszcze z czego , za nim cylinder z DC-3, a obok cylinderek z czterocylindrowego boxera Alison z Piper Cuba.
Pozdro dla wszystkich fanów starych motocykli i historii
Czw 03 Maj, 2012 23:34
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomek0803
Moderator Major
Posty: 2202 Pochwał: 3 Skąd: Racibórz
|
|
|
Cześć! Ostatnio miałem okazję być w muzeum Audi w Niemczech.. patrzcie jakie perełki tam mają!
Sob 04 Sie, 2012 11:22
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomek0803
Moderator Major
Posty: 2202 Pochwał: 3 Skąd: Racibórz
|
|
|
ładne, nie?
Nie 23 Wrz, 2012 20:06
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
panc
Moderator Podpułkownik
Posty: 3165 Pochwał: 30 Skąd: W-wa ,Pl. Na Rozdrożu 2 m. 183 Archiwum: Grzegorz Gąsienica-Poszepszyński
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomek0803
Moderator Major
Posty: 2202 Pochwał: 3 Skąd: Racibórz
|
|
|
Ładny Włoch! My w ostatnią niedziele pojechaliśmy na kilka maszyn w góry. Łącznie przejechaliśmy 350 kilometrów.
Sro 24 Paź, 2012 20:45
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Catadero
Starszy sierżant
Posty: 137 Pochwał: 2 Skąd: Gdynia
|
|
|
Henderson. 1923-24 r. Model De Luxe wyprodukowany przez Excelsior Motor Mfg. & Supply Co. 3701 Cortland Street CHICAGO Illinois. Cztery cylindry w rzędzie (każdy osobny), ślepak SV. Piękna gang wydechu-w końcu 1300 cm3. Olbrzym o słabych hamulcach.Przybył kiedyś z Londynu do Olsztyna. _________________ Są rzeczy, których po prostu nie ma. Wtedy potrzeba wykrywacza.
Sro 02 Sty, 2013 17:48
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomek0803
Moderator Major
Posty: 2202 Pochwał: 3 Skąd: Racibórz
|
|
|
Z Londynu powiadasz? Na prawdę ładne moto, trochę odnowić, dopieścić i lansować się w niedzielne popołudnia. Ładny jest!
Czw 03 Sty, 2013 9:45
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Catadero
Starszy sierżant
Posty: 137 Pochwał: 2 Skąd: Gdynia
|
|
|
Ten egzemplarz wart jest ok 60 000 $. Przyjechał na nim na zlot w Olsztynie prezes londyńskiego klubu motocykli zabytkowych. I po wyścigach wrócił na nim do domu. Motocykl nie był na sprzedaż.
C. _________________ Są rzeczy, których po prostu nie ma. Wtedy potrzeba wykrywacza.
Pią 04 Sty, 2013 23:58
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz dodawać załączników w tym forum Nie możesz ściągać plików w tym forum
|
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum. Redakcja magazynu "Inne Oblicza Historii" nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
|
|