|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grendel
Pułkownik
Posty: 4610 Pochwał: 13
|
|
|
123-stopowe kutry US Coast Guard zawieszone
US Coast Guard tymczasowo wycofało z użycia wszystkie 8 kutrów z przedłużonej (123-stopowej) klasy Island (oryginalne mają 110-cio stopowy kadłub).Te nowe i bardzo bogato w elektronikę wyposażone jednostki mają jak się okazało - poważne wady konstrukcyjne.Ostatnio stwierdzono silne wybrzuszenia dna bezpośrednio pod silnikami aż w pięciu z nich!To już przelało miarkę dla tych i tak już dobrze znanych z problemów strukturalnych kutrów (co doprowadziło do zerwania kontraktu - seria miała być dużo dłuższa).
Cała historia tej przebudowy to jeden wielki skandal.Szkoda, bo 110-tki to piękne jednostki, a 123-ki miały znacznie zwiększyć ich możliwości.
Pozdrowienia
Grendel[/list]
Czw 30 Lis, 2006 16:38
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
IjonTihy
Komandor porucznik
Posty: 3504 Pochwał: 6
|
|
|
Re: 123-stopowe kutry US Coast Guard zawieszone
Grendel napisał: |
Cała historia tej przebudowy to jeden wielki skandal.Szkoda, bo 110-tki to piękne jednostki, a 123-ki miały znacznie zwiększyć ich możliwości.
Pozdrowienia
Grendel[/list] |
Primo: nie wiesz gdzie dokładnie wstawiano sekcję? (zakładam że wydłużenie polegało własnie na tym)
Secundo: na czym polega skandal (u nas jakoś mało piszą o aferach w mekce demokracji)
Tertio: co to są te na horyzoncie na zdjeciu? Zwłaszcza z lewej strony ten.... grzybek szary? _________________ Armia to przede wszystkim porządek i ład. Tym dziwniejsze jest, że prawdziwa wojna pod względem porządku i ładu przypomina ogarnięty pożarem burdel.
Pią 01 Gru, 2006 14:29
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grendel
Pułkownik
Posty: 4610 Pochwał: 13
|
|
|
Re: 123-stopowe kutry US Coast Guard zawieszone
IjonTihy napisał: |
Primo: nie wiesz gdzie dokładnie wstawiano sekcję? (zakładam że wydłużenie polegało własnie na tym) |
Owszem.13-to stopową sekcję zautomatyzowanej obsługi łodzi RIB dodano na rufie.Powiększono nadbudówkę.
W czasie przebudowy wymieniono też dużą część płyt poszycia (oryginalne okazały się być w bardzo złym stanie).
Niby nic specjalnego, ale...pierwszy przebudowany kuter po przejściu ze stoczni w Gulfport, Mississippi do Key West raportował pęknięcia pokładu!
Wkrótce zauważono zniekształcenia burt, pojawiły się problemu z osiowaniem wałów napędowych!To wszystko w ciągu pierwszych dwóch miesięcy służby!
W międzyczasie trwała przebudowa następnych kutrów.
Po ośmiu - kontrakt zerwano i pozostałe 41 (a planowano przebudowanie wszystkich 49-ciu) pozostało przy swoich 110-ciu stopach długości.
IjonTihy napisał: | Secundo: na czym polega skandal (u nas jakoś mało piszą o aferach w mekce demokracji) |
Skandal polega na tym, że pomimo zauważonych i raportowanych problemów przebudowano aż 8 jednostek!
Były one w złym stanie technicznym i wymagały remontu, ale teraz można powiedzieć, że zostały utracone.
Po przebazowaniu wielu kutrów 110 stopowych w rejon Zatoki Perskiej, i usunięciu z aktywnej służby tych ośmiu jednostek w arcyważnym rejonie południowej Florydy zostało niewiele jednostek patrolowych o większej autonomiczności.
IjonTihy napisał: | Tertio: co to są te na horyzoncie na zdjeciu? Zwłaszcza z lewej strony ten.... grzybek szary? |
Hieh...Gdybyś popływał na północy Zatoki Meksykańskiej, to byś do nich przywykł.Są to platformy naftowe.Od diabła i jeszcze trochę ich tam jest.A wokół nich pełno kabotażowców, barek i holowników.Wszędzie zaś wkoło uwijają się rozmaite shrimper'y, czartery wędkarskie i inne tałatajstwo z piwem w garści.Na zatoce Meksykańskiej nie da się ustawić samosteru i zejść pod pokład na drzemkę ;o)
Pozdrowienia
Grendel
Pią 01 Gru, 2006 18:16
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz dodawać załączniki w tym forum Możesz ściągać pliki w tym forum
|
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum. Redakcja magazynu "Inne Oblicza Historii" nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
|
|