| | FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Rangi | Rejestracja | Profil | Wiadomości | Zaloguj
Linki | Ekipa | Regulamin | Galeria | Artykuły | Katalog monet | Moje załączniki

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maxikasek
Moderator
Generał broni

Generał broni





Posty: 10854
Pochwał: 36
Skąd: obecnie Szczecin
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

St CHamond 194mm

Pewnie to stary news.
http://www.hartziel.de/index.htm?/_typen/chamond.htm
Podobno trafił do Dresden Military History Museum.

_________________
Prawo Balaniego:
Jak długo trwa minuta, zależy od tego, po której stronie drzwi toalety się znajdujesz.

http://www.powrotlegendy.pl/

Pon 08 Paź, 2007 23:27

Powrót do góry
Grendel
Moderator
Pułkownik

Pułkownik





Posty: 4644
Pochwał: 13
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Tyle, że to nie armata 194mm, a moździerz 280mm.
Pozdrowienia
Grendel

Wto 09 Paź, 2007 0:04

Powrót do góry
maxikasek
Moderator
Generał broni

Generał broni





Posty: 10854
Pochwał: 36
Skąd: obecnie Szczecin
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

No patrz, myślałem że wiedzieli co wykopali i że jest to tylko kawałek lufy. Laughing
_________________
Prawo Balaniego:
Jak długo trwa minuta, zależy od tego, po której stronie drzwi toalety się znajdujesz.

http://www.powrotlegendy.pl/

Wto 09 Paź, 2007 0:21

Powrót do góry
Grendel
Moderator
Pułkownik

Pułkownik





Posty: 4644
Pochwał: 13
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Maxikasek napisał:
No patrz, myślałem że wiedzieli co wykopali

Ci co wykopali pewnie wiedzieli.Nie wiedział, ten, co zdjęcia w sieci zamieścił.
A Was po raz kolejny bezkrytycznie uwierzył w słowo pisane ;o)
Porównaj kołyski.
Na zdjęciu kaliber lufy wygląda na większy od 194mm.Prócz tego - lufy raczej nie "łamią się" tak równo, jak na zdjęciach.

Grendel

Wto 09 Paź, 2007 0:41

Powrót do góry
maxikasek
Moderator
Generał broni

Generał broni





Posty: 10854
Pochwał: 36
Skąd: obecnie Szczecin
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Raczej było późno i byłem zmęczony ściąganiem fotek z jednej stronki, więc poszedłem na łatwiznę Laughing
A może to 220mm? Takie też były Wink

_________________
Prawo Balaniego:
Jak długo trwa minuta, zależy od tego, po której stronie drzwi toalety się znajdujesz.

http://www.powrotlegendy.pl/

Wto 09 Paź, 2007 12:32

Powrót do góry
Grendel
Moderator
Pułkownik

Pułkownik





Posty: 4644
Pochwał: 13
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Chyba 240mm?Dokładniej - armaty Mle. 1917.
Ale nie - na zdjęciu jest zdecydowanie moździerz 280mm Mle. 1914/16.
Samobieżne armaty 220mm (Mle. 1917) zbudował Schneider.Nie można ich mieszać, bo była to zupełnie odmienna konstrukcja.
Pozdrowienia
Grendel

Wto 09 Paź, 2007 14:21

Powrót do góry
maxikasek
Moderator
Generał broni

Generał broni





Posty: 10854
Pochwał: 36
Skąd: obecnie Szczecin
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Dokładnie chodzi mi o tę w środku


Opis załącznika:

_________________
Prawo Balaniego:
Jak długo trwa minuta, zależy od tego, po której stronie drzwi toalety się znajdujesz.

http://www.powrotlegendy.pl/

Wto 09 Paź, 2007 18:16

Powrót do góry
Grendel
Moderator
Pułkownik

Pułkownik





Posty: 4644
Pochwał: 13
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Dobrze Ci "chodzi", tylko źle ją nazywasz ;o)
Jest to pierwsza, prototypowa wersja 240mm.Jeszcze ze starym działem - Mle. 1884 (Mle. 1917 to nic innego, jak owo stare działo ożenione z nową, dłuższą lufą).
Swoją drogą - nie wiem, jak mogą Ci się one pomylić - sposób osadzenia działa jest diametralnie różny.
Aha - o ile zdecydowana większość książek identyfikuje Mle. 1884, jako armatę, o tyle sprawa przynależności Mle. 1917 jet dość zagmatwana - równie często określa się ją, jako armatę, jak i jako haubicę.
Najgorsze jest to, że Francuzi w ówczesnym nazewnictwie artylerii polowej bardzo rzadko używali nazwy "obusier"; zarówno armaty, jak haubice wrzucono do jednego worka , zwąc je jednako: "canon"...

Pozdrowienia
Grendel

Wto 09 Paź, 2007 23:24

Powrót do góry
maxikasek
Moderator
Generał broni

Generał broni





Posty: 10854
Pochwał: 36
Skąd: obecnie Szczecin
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Swoją drogą - nie wiem, jak mogą Ci się one pomylić - sposób osadzenia działa jest diametralnie różny.

Brak materiałów. Mam tylko Hogga - Allied Artillery of WW2 , więc muszę polegać na źródłach internetowych. A do wczoraj nie wiedziałem że była pośrednia SPG Laughing . Wczoraj dopiero znalazłem sobie tę fotkę.

_________________
Prawo Balaniego:
Jak długo trwa minuta, zależy od tego, po której stronie drzwi toalety się znajdujesz.

http://www.powrotlegendy.pl/

Wto 09 Paź, 2007 23:40

Powrót do góry
Grendel
Moderator
Pułkownik

Pułkownik





Posty: 4644
Pochwał: 13
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

W sieci w większości są bzdury.
Z książek Hogg'a potrzebowałbyś "Allied Artillery of WW1", ale i tam za wiele nie ma.
O tych działach samobieżnych dobrego opracowania póki co nie znalazłem - trzeba poskładać samemu fragmenty pochodzące z różnych źródeł.
Pozdrowienia
Grendel

Sro 10 Paź, 2007 2:50

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki w tym forum
Możesz ściągać pliki w tym forum



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum.
Redakcja magazynu "Inne Oblicza Historii" nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.