| | FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Rangi | Rejestracja | Profil | Wiadomości | Zaloguj
Linki | Ekipa | Regulamin | Galeria | Artykuły | Katalog monet | Moje załączniki

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kuba_gd
Szeregowiec

Szeregowiec




Posty: 2
Skąd: Gdańsk
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Herb do ID

Witajcie !

Trafił mi się fajny miedzioryt , i jest na nim taki herb ,

wygląda na królewski z racji orła i korony , no i oczywiście tego gościa w peruce Wink

ale nie wiem jak go zidentyfikować Smutny

Pozdrawiam

Kuba



Opis załącznika:

Opis załącznika:

Pią 06 Kwi, 2007 20:54

Powrót do góry
rydz-smigly
Kapitan

Kapitan




Posty: 1140
Pochwał: 1
Skąd: EUROPA
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Chyba raczej jest to carski lub cesarski element w herbie. Zdaje mi sie ze jest to jakas funkcja w tym herbie, tzn jako dodatek. Narazie nie kojarze herbu. Krzyz na ktorym lezy herb nalezy do jakiegos Orderu lub Zakonu Rycerskiego.

Wto 10 Kwi, 2007 12:15

Powrót do góry
hleb
Podporucznik

Podporucznik





Posty: 276
Pochwał: 3
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

rydz-smigly napisał:
Chyba raczej jest to carski lub cesarski element w herbie. Zdaje mi sie ze jest to jakas funkcja w tym herbie, tzn jako dodatek. Narazie nie kojarze herbu. Krzyz na ktorym lezy herb nalezy do jakiegos Orderu lub Zakonu Rycerskiego.


Rydzu nie zabieraj głosu na siłę, bo z tego nic dobrego nie wychodzi, a tylko możez wprowadzić ludzi w błąd.
Jest to herb jak malowanie, a nie żaden element herbu. Tylko że nie jest to herb polski. Przypomina zresztą polskiego Ramułta (z tym że tam, róże leżą na belkach krzyża jest to zatem bardzo odległe skojarzenie].
"Gość w peruce" wskazuje tylko na chronologię miedziorytu, nie zaś na jego pochodzenie. Była to moda ogólnoeuropejska. Dwugłowy orzeł znajdował się w herbach cesarskich rosyjskim i austriackim, ale był tam na złotym polu, tu zaś leży na srebrnym. Dwugłowego orła używało tez w herbie kilka możnych rodzin zachodnioeuropejskich, to zaś będzie raczej jakaś boczna linia którejś z nich [na co wskzuje łączenie herbów]. Co do krzyża w tle: rzceywiście może on wskazywać na przynalezność do jakiegoś zakonu [z pewnością nie jest to jednak krzyż orderowy, [te umieszczano pod tarczą]. Wydaje mi się jednak, że w tym przypadk jest to zwykła ozoba kartusza. Wskazuje na t fakt, że nie został on własciwie wyeksponowany, a gorna cześć jes całkowicie załsonięta przez hełmy z klejnotami.
podrawiam

_________________
DISCERNERE VERA ET FALSA

Sro 11 Kwi, 2007 9:35

Powrót do góry
hleb
Podporucznik

Podporucznik





Posty: 276
Pochwał: 3
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

rydz-smigly napisał:
Chyba raczej jest to carski lub cesarski element w herbie. Zdaje mi sie ze jest to jakas funkcja w tym herbie, tzn jako dodatek. Narazie nie kojarze herbu. Krzyz na ktorym lezy herb nalezy do jakiegos Orderu lub Zakonu Rycerskiego.


Rydzu nie zabieraj głosu na siłę, bo z tego nic dobrego nie wychodzi, a tylko możez wprowadzić ludzi w błąd.
Jest to herb jak malowanie, a nie żaden element herbu. Tylko że nie jest to herb polski. Przypomina zresztą polskiego Ramułta (z tym że tam, róże leżą na belkach krzyża jest to zatem bardzo odległe skojarzenie].
"Gość w peruce" wskazuje tylko na chronologię miedziorytu, nie zaś na jego pochodzenie. Była to moda ogólnoeuropejska. Dwugłowy orzeł znajdował się w herbach cesarskich rosyjskim i austriackim, ale był tam na złotym polu, tu zaś leży na srebrnym. Dwugłowego orła używało tez w herbie kilka możnych rodzin zachodnioeuropejskich, to zaś będzie raczej jakaś boczna linia którejś z nich [na co wskzuje łączenie herbów]. Co do krzyża w tle: rzceywiście może on wskazywać na przynalezność do jakiegoś zakonu [z pewnością nie jest to jednak krzyż orderowy, [te umieszczano pod tarczą]. Wydaje mi się jednak, że w tym przypadk jest to zwykła ozoba kartusza. Wskazuje na t fakt, że nie został on własciwie wyeksponowany, a gorna cześć jes całkowicie załsonięta przez hełmy z klejnotami.
podrawiam

_________________
DISCERNERE VERA ET FALSA

Sro 11 Kwi, 2007 9:35

Powrót do góry
mboro
Major

Major





Posty: 2314
Pochwał: 35
Skąd: Wrocław
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Według mnie:

Na tarczy herbowej widnieje (wg kresek szrafowania) czerwony krzyż św. Andrzeja pomiędzy czerwonymi różami - czyli herb hrabiów (a później książąt) Lennox (Szkocja):


Czarny dwugłowy orzeł na tarczy sercowej jest niestety mało czytelny (sam ma na piersiach tarczę) - podejrzewam raczej pochodzenie rosyjskie - zwracam tu uwagę na tego samego orła w klejnocie herbu [ale bez tarczy sercowej], a nad nim widnieje korona CARSKA, porównajcie to z tym:


Tarcza herbu leży na srebrnym krzyżu - ale w mojej ocenie nie jest to krzyż maltański:
lecz kotwicowy:

pzdrwm

Wto 24 Kwi, 2007 18:08

Powrót do góry
mboro
Major

Major





Posty: 2314
Pochwał: 35
Skąd: Wrocław
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Poszperałem w necie ( http://www.jurzak.pl/ ) i doszedłem do wniosku, że nie jest to herb hrabiów Lennox, ale...
... polskiej rodziny Kanicz Zszokowany

Zwróćcie uwagę, że klejnot herbu Kanicz pasuje (na rycinie Kuby_gd na herb Kanicz nałożony jest czarny dwugłowy orzeł - rosyjski lub austriacki - to zależy od tarczy sercowej tegoż orła - a klejnot całego herbu jest złożony: dwuhełmowy klejnot herbu Kanicz + klejnot herbu z orłem)

pzdrwm



Opis załącznika:
herb Kanicz

_________________
"Dwie rzeczy są bezgraniczne: Wszechświat i Głupota Ludzka; choć co do Wszechświata nie jestem pewien"
Albert Einstein

"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
Stanisław Lem

Pią 04 Maj, 2007 19:16

Powrót do góry
Gaderep
Szeregowiec

Szeregowiec




Posty: 1
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Fryderyk Rudolf Ludwik Baron von Canitz (*27.11.1654 +11.08.1699 ) - pruski Szambelan, Radca Dworu i Radca Legacyjny w służbie Księcia Prus i Elektora Brandenburgii Fryderyka Wilhelma (a od 1688 na dodatek Tajny Radca) był jednocześnie poetą i satyrykiem więc pewnie by się serdecznie uśmiał, żeś go Pan, kapitanie Mboro, na Polaka neutralizował. Razz


Pon 23 Cze, 2008 13:23

Powrót do góry
danziger
Major

Major





Posty: 2333
Pochwał: 2
Skąd: Freie Stadt Danzig
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

naturalizował Uśmiech
_________________
Gdańskie odznaczenia i pieniądze
Gdańskie flagi, sztandary i inne weksylia

Pon 23 Cze, 2008 14:18

Powrót do góry
mboro
Major

Major





Posty: 2314
Pochwał: 35
Skąd: Wrocław
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Tyle, że polskie herbarze podają ten herb...

Z dużym prawdopodobieństwem można powiedzieć, że mamy do czynienia z indygenatem i spolszczeniem rodu (a przynajmniej jego części). Twisted Evil

Tadeusz Gajl w "Herbarzu polskim" pokazuje ów herb [załącznik]
- a jako jego bibliografie podaje:
--- Kacper Niesiecki, HERBARZ POLSKI, t. I-X, Lipsk 1839-1846;
--- Juliusz Ostrowski, KSIęGA HERBOWA RODÓW POLSKICH, Warszawa 1897;
--- J. Siebmacher, GROSSES UND ALLGEMEINES WAPPENBUCH, (Galicja i Prusy Wschodnie).

pzdrwm Wyluzowany



Opis załącznika:
herb Kanicz (Canitz)

_________________
"Dwie rzeczy są bezgraniczne: Wszechświat i Głupota Ludzka; choć co do Wszechświata nie jestem pewien"
Albert Einstein

"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
Stanisław Lem

Wto 30 Gru, 2008 15:16

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki w tym forum
Możesz ściągać pliki w tym forum



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum.
Redakcja magazynu "Inne Oblicza Historii" nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.