| | FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Rangi | Rejestracja | Profil | Wiadomości | Zaloguj
Linki | Ekipa | Regulamin | Galeria | Artykuły | Katalog monet | Moje załączniki

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krakus57
Użytkownik zbanowany

Użytkownik zbanowany






Posty: 2560
Pochwał: 16
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Cadillac ...Piłsudskiego ???

Alem się ześmiał jak norka. Znowu polska hucpa.

Rzeczonego Cadillaca oglądałem sobie dokładnie 50 lat temu - jak w hangarze Aeroklubu Krakowskiego na lotnisku Czyżyny - stał sobie za "kotarą ,która dzieliła hangar na pół. Wtedy to otwierano wielką wystawę historii lotnictwa polskiego ( była zaczątkiem póżniejszego Muzeum Lotniczego w Krakowie ) . W tej drugiej połowie hangaru stały wszystkie eksponaty ściagniete z Wrocławia łącznie z resztka kolekcji H. Goeringa . Ba , stał też tam sobie jeden z trzech pierwszych egzemplarzy Star A -20 - o dziwo ... nie rozszabrowany.
Wspomniany Cadillac nazywano byłym samochodem Prezydenta Mościckiego . No i nie mineło 50 lat a tu kolejny CUD w tym ultra katolickim kraju ( Jak tu nie wierzyć w Królową Polski ) - Mościcki zamienił się w ..Piłsudskiego . swoista transformacja . Ale do rzeczy .

Śmieszą mnie pismaki , ale jaki naród tacy i dziennikarze (? ) jednak bardziej zezłościłem się na PT Adama Sikorskiego którego znam i cenię , a tenże w ostatnim swoim programie wyglądał mi na gęś łykająca wszystko co mu podsuną do ... tuczenia. Było to żałosne. Grono niby znawców motoryzacji , które miota się nie mogąc ustalić dokładnie tak banalnych faktów jak np. co to za typ wozu. Padały w tym programie takie stwierdzenia ,że aż hadko było słuchać . A już wystąpienie Jaraczewskiego ( wnuka Piłsudskiego - po jego córce Jadwidze ) było blamażem.

Ci znawcy (? ) zgodzili się na rozpowszechnienie takich bzdur jak : specjalna konstrukcja , opancerzona , podwyższone nadwozie - potem wyczytałem że były telefony itd itp. Przy tym opancerzeniu (???) któryś z genialnych expertów zastanawiał się dlaczego dach pojazdu jest od góry ....z brezentu i stwierdził ,że jak ktoś rzuci granat to go przecież przebije !!! Zaiste dziwne - jakby nie wiedział ,ze takie rozwiązanie to nadwozie typu lando ( poprawniej landaleut ) aczkolwiek tu nie do końca. Nie będe tłumaczył dlaczego. Wszak ekspert winien znać konstrukcje nadwozi w przedziale czasowym . Najbardziej rozśmieszającą sytuacją był moment w którym jacyś tam kolejni znawcy zastanawiali się jaki w samochodzie był silnik , Bo w Internecie ( o horrendum ) wyczytali że V 16 , no więc taki muszą załatwić . A w chwilę póżniej widzimy scenkę , gdzie jeden z tych " expertów ," patrzy na boczne żaluzje chłodnicze maski gdzie jak byk widzimy plakietkę V8 i stwierdza odkrywczo : No chyba ma mieć silnik V 8.
Pomijając ten blamaż . Zastanawia mnie jedno ( bo jak twierdzą ,że wszystko w tym pojeżdzie to oryginał ) dlaczego nie zwrócili uwagi na znak fabryczny na pokrywie chłodnicy . Bowiem w przeciwieństwie do zderzaka nie jest on oryginalny . Czyżby fachowcy nie wiedzieli ,że zarówno GMC ( czyli Cadillac i Chevrolet ) jak i Packard sprzedali Rosjanom licencję na samochody osobowe ( stąd przedwojenne ZIS 101 , 102 , czy powojenne ZIS 110 ) którzy w 1936 - 1940 produkowali ZIS 101 / 102 . Niemcy sporo tych wozów zdobyli w 1940/ 1941 i wcielili je do ...Werhmachtu . Może by jeszcze pomyśleli PO CO na tylnym zderzaku są pionowe zaczepy . To tez jakaś wskazówka . Na dodatek uparcie twierdzą ,że to series 355D zapominając ( ??!! ) ,że ten model MA szybę przednią w jednej części ( nie łamaną - dwuczęściową ) . Ale to drobiazg . Experci wiedzą lepiej . To tak jak z tym Liberatorem Sikorskiego co to miał łóżko i salonkę . A jak .

Wracając do naszego bohatera . Najbardziej dziwne jest ,że firma z Poznania która go remontuje nie posiada ,żadnej oryginalnej dokumentacji- po wypowiedziach widać ,ze szuka po ...omacku i w ...Internecie !! Tenże bohater jest masową produkcją i jak na cywilizowany kraj przystało można wybierać różne nadwozia , silniki itp. wedle upodobań klienta . Zatem mnie nie dziwi ,że podwozie jest innej serii niż nadwozie ! O czym jak widać experci nie wiedzą a ja nie mam ochoty pomagać . Oj , dużo się w tym kraju nauczyłem.


Zresztą nie to w całej historii jest ważne . Najbardziej dziwi fakt ,że nie mają pojęcia jak wyglądały sprawy transportu osobowego ( nie tylko ) w II RP dla naczelnych władz państwowych . Wbrew temu co piszą , zakupy odbywały się na drodze zamówień rządowych z Kolumny Transportowej Prezydenta RP jak zawsze . Z marek były preferowane wozy amerykańskie z koncernu GMC. Czyli Cadillac , Chevrolet oraz Buick. Jedynego starego Rolls Royce'a Phantom I 1925 z kolumny prezydenckiej przekazano do GISZ pośrednio Marszałkom RP jak zaczęto modernizować i "unifikować " tabor na przełomie lat 28 / 30 . Nie od rzeczy należy dodać ,że wiązało się to z pożyczkami amerykańskimi . Wtedy to zakupiono dla prezydenta pierwszego Cadillaca - był to Cadillac series 341 Phaeton 1928 . Służył wytrwale do roku 1935 , kiedy to zakupiono Buick 'a również Phaeton series 60 . Bo TYLKO wozy tego TYPU nadawały się do prezentowania społeczeństwu głowy państwa. A NIE nadwozia zamknięte . Te były używane do podróży po kraju . Dlatego w latach następnych zakupiono dla głowy państwa zamknięte typy - oczywiście Cadillac'a series 20 V8 - to właśnie bohater tego postu dostarczony w 1935 ( każdy kto zna życiorys a właściwie schyłkowy okres Piłsudskiego wie ,że PT Dziadek w tym okresie już o niczym nie myślał a co dopiero dotykał - sic ! - Cadillaca ) . Również jego cena nie była oszałamiająca bo tylko +/- 2 800 /2 900 USD czyli 15 000 złotych ( gdzie tąm 70 000 zł jak pismaki podały . Najdroższy Cadillac kosztował wtedy 5 200 USD czyli 27 000 złotych ) . Ze względu na słaby silnik dokonano kolejnego zakupu juz w 1936. Zakupiono kolejnego którym był Cadillac series 90 V16 Imperial w wersji podwozia .... oraz nadwozia w wersji .... (Tutaj typy to moja słodka tajemnica ) . Mościcki chętnie go używał , widywano go w Jastarni czy w Spale ( gdzie praktycznie mieszkał ) .

W 1939 wraz z kolumną rządową wyjechał tez i Mościcki tym Imperialem . Dotarł nim do Czerniowic , gdzie musiał go pozostawić i w dalszą drogę wraz z innymi udać się pociągiem. Pozostawione samochody z kolumny rządowej , częściowo zostały wysłane do Francji. Niektóre sprzedano w Rumuni a pieniądze przelano na skarb państwa. Choć i tutaj nie brakło " przekrętów" . Ale nie czas i miejsce na opisywanie tych wydarzeń po których mamy materiały w archiwach .

Jak z powyższego widać - starość MA swe ...zalety . Coś niecoś się widziało i coś niecoś się wie .

Serdecznie pozdrawiam MJR technokrata

PS. Szalom Amon



Opis załącznika:
Tutaj bohater jak stoi obok pobratymca z 1928 na dziedzińcu Kolumny Transportowej "Zamku ". Gdzie tu marszałek ? Ale jak Dyzma mawiał : " trochę pucu nie zaszkodzi "

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yLWt5kSBOu4

https://www.youtube.com/watch?v=HvZqu0tsFM0

https://www.youtube.com/watch?v=eq-cc_niPjQ&list=FLnSHul9TjNAqd-skCF67rrg&index=85

Wto 08 Kwi, 2014 7:48

Powrót do góry
Eliot 100
Szeregowiec

Szeregowiec




Posty: 4
Skąd: Warszawa
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

A po co tyle nachalnego ośmieszania i pisania o pismakach. Nie ma Pan racji. Samochód był przeznaczony dla Marszałka Piłsudskiego a nie dla Prezydenta Mościckiego. Pisze Pan: Jak z powyższego widać - starość MA swe ...zalety . Coś niecoś się widziało i coś niecoś się wie .
Oj, chyba nie bardzo.

Pią 08 Sie, 2014 15:34

Powrót do góry
krakus57
Użytkownik zbanowany

Użytkownik zbanowany






Posty: 2560
Pochwał: 16
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Eliot 100 napisał:
Samochód był przeznaczony dla Marszałka Piłsudskiego a nie dla Prezydenta Mościckiego..


PT Eliot 100

A jakiś dowód na to twierdzenie ...arbitralne , tylko merytoryczne a nie ,że ktoś coś gdzieś napisał .

serdecznie pozdrawiam MJR technokrata

PS. szalom Amon

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yLWt5kSBOu4

https://www.youtube.com/watch?v=HvZqu0tsFM0

https://www.youtube.com/watch?v=eq-cc_niPjQ&list=FLnSHul9TjNAqd-skCF67rrg&index=85

Pią 08 Sie, 2014 20:44

Powrót do góry
Eliot 100
Szeregowiec

Szeregowiec




Posty: 4
Skąd: Warszawa
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Cóż, jestem pracownikiem instytucji, która posiada rzeczony samochód. Posiadamy również protokół wysyłkowy z Detroit do Polski. Samochód wybył z Detroit 8 listopada 1934 roku. Na awizie widnieje: Shipping marks, PANTEREI FOR MARSHALL PILSUDSKI. Dokument ten jest właśnie dowodem "na to twierdzenie ...arbitralne".
Drugim dowodem jest posiadany przez moją instytucję dokument, podpisany w latach 80-tych przez sędziwego już inżyniera Adolfa Skwarczyńskiego, który odpowiadał za realizację zamówienia ze strony polskiej i nawet osobiście przyprowadził maszynę z Gdyni do Warszawy, a także był obecny przy prezentowaniu auta schorowanemu Marszałkowi. W niedługim czasie z USA, konkretnie z Detroit przybyły dwa kolejne Cadillaki z rodziny Fleetwood: dla Marszałka Rydza-Śmigłego i dla Prezydenta Mościckiego.

Nie twierdzę, że w programie wystąpili jacyś wybitni fachowcy, nie oglądałem tegoż programu. Uważam jednak, że wyśmiewanie i obrażanie ludzi w aspekcie tematu, o którym ma się co najwyżej średnie pojęcie, nie jest oznaką kultury, prędzej oznaką "polskiej hucpy". Rodzice nauczyli mnie skromności, więc nie będę za Panem pisał "Alem się ześmiał jak norka".

Wto 12 Sie, 2014 12:58

Powrót do góry
krakus57
Użytkownik zbanowany

Użytkownik zbanowany






Posty: 2560
Pochwał: 16
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Eliot 100 napisał:
obrażanie ludzi w aspekcie tematu, o którym ma się co najwyżej średnie pojęcie,


PT Eliot 100

Co do mojej wiedzy w temacie motoryzacyjnej - to faktycznie ( czytając mój OBSZERNY i detaliczny post ) masz Waść racyyję - jest ona rodem z hucpy.

Jakbyś umiał czytać ze zrozumieniem i znał choć trochę historię Kolumny Rządowej i jej gospodarki nie pisał byś głupot . W przeciwieństwie do Waści wiem co piszę a nie piszę co wiem .
Zamówienie na te pojazdy wiązało się z wymianą taboru a NIE z osobą Piłsudskiego .

Co do wypowiedzi świadków - wybacz , mam zbyt duże doświadczenia z relacjami świadków szczególnie wtedy kiedy są jedynymi ( wedle ich mniemania ) żródłami osobowymi - i trzeba wiedzieć więcej niż oni , aby te materiały zweryfikować . To ostatnie radzę przemyśleć , a nie unosić się ambicyją co to takie modne w RP teraz ( i nie tylko ) jest . Ważny jest tzw "news" ( choć nie posiada on treści ) w przeciwieństwie do " informacji " . EOT

serdecznie pozdrawiam MJR technokrata

PS. Szalom Amon

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yLWt5kSBOu4

https://www.youtube.com/watch?v=HvZqu0tsFM0

https://www.youtube.com/watch?v=eq-cc_niPjQ&list=FLnSHul9TjNAqd-skCF67rrg&index=85

Wto 12 Sie, 2014 15:27

Powrót do góry
Eliot 100
Szeregowiec

Szeregowiec




Posty: 4
Skąd: Warszawa
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Zabawne. Rzeczywiście polska hucpa. Nie masz Pan odwagi przyznać się do pomyłki, to wolisz atakować. Czytać ze zrozumieniem potrafię, o Kolumnie Rządowej też wiem coś nie coś. Wiedzy na ten temat wymaga ode mnie zajmowane stanowisko. Pan za to wiedzę mając niepełną w tej materii lekceważy autentyczne dokumenty, byleby nie przyznać racji. Ignoruje Pan relację osoby bezpośrednio zaangażowanej w sprawę, byleby znowu racji nie przyznać. Czym się różnimy? Tym, że ja mam dwa niezbite dowody, Pan nie ma żadnego na poparcie swojej tezy, ale walczysz Pan jak lew, choć argumentami przegrywasz, jak mucha.
No i druga sprawa. Odnoszę wrażenie, że Pan nigdy nie widział tego auta, skoro podaję Pan w wątpliwość częściowe opancerzenie samochodu (szyby), a także podwyższenie nadwozia. A jeśli Pan nie widział, to nie mamy o czym rozmawiać.

Wto 12 Sie, 2014 16:19

Powrót do góry
krakus57
Użytkownik zbanowany

Użytkownik zbanowany






Posty: 2560
Pochwał: 16
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Re: Cadillac ...Piłsudskiego ???

[quote="krakus57"]

Rzeczonego Cadillaca oglądałem sobie dokładnie 50 lat temu - jak w hangarze Aeroklubu Krakowskiego na lotnisku Czyżyny - stał sobie za "kotarą ,która dzieliła hangar na pół. Wtedy to otwierano wielką wystawę historii lotnictwa polskiego ( była zaczątkiem póżniejszego Muzeum Lotniczego w Krakowie ) . W tej drugiej połowie hangaru stały wszystkie eksponaty ściagniete z Wrocławia łącznie z resztka kolekcji H. Goeringa . Ba , stał też tam sobie jeden z trzech pierwszych egzemplarzy Star A -20 - o dziwo ... nie rozszabrowany.
Wspomniany Cadillac nazywano byłym samochodem Prezydenta Mościckiego ./quote]


PT Eliot 100

Kłopoty z czytaniem ? Wszak wg Waści go nie oglądałem - A uszkodzone boczne szyby pancerne ( jak pamiętam , tylne prawe drzwi ) potrójnie klejone widać nie zauważyłem . Wcześniej go widziałem i oglądałem niż Waść o takowym pojeżdzie usłyszał.

A pisz Waść co chcesz - nawet ,że to Cadillac .. ..Stalina . Papier wszystko przyjmie .. szczególnie NEWS ( paper ) . Doprawdy EOT.

serdecznie pozdrawiam MJR technokrata

PS. Szalom Amon

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yLWt5kSBOu4

https://www.youtube.com/watch?v=HvZqu0tsFM0

https://www.youtube.com/watch?v=eq-cc_niPjQ&list=FLnSHul9TjNAqd-skCF67rrg&index=85

Wto 12 Sie, 2014 21:21

Powrót do góry
Eliot 100
Szeregowiec

Szeregowiec




Posty: 4
Skąd: Warszawa
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Zgadza się, papier wszystko zniesie, nawet Pańską tezę, że to nie był samochód dla Piłsudskiego. Nie umie Pan się ustosunkować do dwóch wspomnianych przeze mnie dowodów: istniejących dokumentów i zapisanej relacji organizatora przedsięwzięcia. A właściwie umie - nie pasują Panu, to je ignoruje, sam nie dając dowodu żadnego. Bo określenie: Cadillac nazywano byłym samochodem Prezydenta Mościckiego dowodem raczej nie jest. Kto tak nazywał? Sprzątaczki, co hangar pucowały? Pan też tak nazywał auto i to jest dowód???

Jako bzdurę potraktował Pan opancerzenie auta - teraz Pan przyznaje, że jednak było.
Jako bzdurę potraktował Pan podwyższenie nadwozia - teraz jest Pan bezradny i unika tematu.

Odnoszę wrażenie, że skoro zawodzi pamięć, to ratujesz Pan skórę arogancją, używając określeń: pismaki, blamaż, bzdury, głupoty, kłopoty z czytaniem, kłopoty ze zrozumieniem.

To są właśnie Pana argumenty przeciwko moim argumentom konkretnym. Jak nic, pasuje tu użyte przez Pana słowo "blamaż".

Sro 13 Sie, 2014 8:58

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki w tym forum
Możesz ściągać pliki w tym forum



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum.
Redakcja magazynu "Inne Oblicza Historii" nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.