| | FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Rangi | Rejestracja | Profil | Wiadomości | Zaloguj
Linki | Ekipa | Regulamin | Galeria | Artykuły | Katalog monet | Moje załączniki

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
panc
Moderator
Podpułkownik

Podpułkownik





Posty: 3103
Pochwał: 29
Skąd: W-wa ,Pl. Na Rozdrożu 2 m. 183
Archiwum: Grzegorz Gąsienica-Poszepszyński
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Nie wiedziano jaki to czołg , zidentyfikowano go jako Valentine dzień przed wydobyciem lub nieco wcześniej ( "Przygotowania do tej operacji trwały od dłuższego czasu.") jeszcze w dniu wydobycia określano go jako Mk. X

http://kontakt24.tvn.pl/print/index.php/temat,unikatowy-czolg-wydobyty-z-warty,64290.html?categoryId=496

pozdr



Opis załącznika:
4521, WD number T122834

_________________
Ministry, Animosity :

https://www.youtube.com/watch?v=L2ayask8pck&list=RDL2ayask8pck

Svoboda je prevara, zakufana prevara

Nie 28 Paź, 2012 23:15

Powrót do góry
panc
Moderator
Podpułkownik

Podpułkownik





Posty: 3103
Pochwał: 29
Skąd: W-wa ,Pl. Na Rozdrożu 2 m. 183
Archiwum: Grzegorz Gąsienica-Poszepszyński
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Re: re

Tabela produkcji była zlinkowana przez Hary'ego DZ kilka dni temu , niestety nie przedstawia żadnej wartości.
pozdr

_________________
Ministry, Animosity :

https://www.youtube.com/watch?v=L2ayask8pck&list=RDL2ayask8pck

Svoboda je prevara, zakufana prevara

Pon 29 Paź, 2012 0:08

Powrót do góry
Ted1
Użytkownik zbanowany

Użytkownik zbanowany







Posty: 1044
Pochwał: 7
Skąd: Wrocław/UK
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

re

Co do szlaku jakim poruszala sie gw.2Apanc. troszke swego czasu pisalem w temacie (Inowroclaw)
https://forum.ioh.pl/viewtopic.php?t=16352

p.s
Dlaczego tabela nie przedstawia zadnej wartosci.?

Pon 29 Paź, 2012 0:19

Powrót do góry
panc
Moderator
Podpułkownik

Podpułkownik





Posty: 3103
Pochwał: 29
Skąd: W-wa ,Pl. Na Rozdrożu 2 m. 183
Archiwum: Grzegorz Gąsienica-Poszepszyński
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Zbytnio bym na niej nie polegał Rolling Eyes
pozdr

_________________
Ministry, Animosity :

https://www.youtube.com/watch?v=L2ayask8pck&list=RDL2ayask8pck

Svoboda je prevara, zakufana prevara

Pon 29 Paź, 2012 1:11

Powrót do góry
Ted1
Użytkownik zbanowany

Użytkownik zbanowany







Posty: 1044
Pochwał: 7
Skąd: Wrocław/UK
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

re

Cytat:
Zbytnio bym na niej nie polegał


Skoro napisano o tych danych, ze pochodza z British War Office ,to podejrzewam ,ze taka odpowiedz nie zadowolila by jej szefa gen.R.M.Weeksa (http://trove.nla.gov.au/ndp/del/article/2591226)
Jezeli masz na ten czas jakies inne argumenty , nie tylko ..(bo nie),prosze o ich podanie.

Ja tez popelnilem blad piszac o gw.2.APanc.

Na tym kierunku dzialal 25.KPanc. (mial brygady czolgow: 111, 162 i 175) + jednostki rozpoznania i zwiadu (ktore mialy czolgi V. )
Cytat:
[---]

Regulamin Forum IOH, punkt III.2: Językiem obowiązującym na forum jest język polski.
G'o


patrzac na mape ( http://rkka.ru/maps/san-sil08.gif ) operacji Sandomiersko-Slaskiej 1.F.Ukr.
Elementy tego korpusu w dn.22/23_stycznia 1945 przechodzily w ok.m.Warta
Tam tez nalezy szukac naszej Valentynki

Pon 29 Paź, 2012 22:22

Powrót do góry
panc
Moderator
Podpułkownik

Podpułkownik





Posty: 3103
Pochwał: 29
Skąd: W-wa ,Pl. Na Rozdrożu 2 m. 183
Archiwum: Grzegorz Gąsienica-Poszepszyński
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Re: re

Ted1 napisał:

Skoro napisano o tych danych, ze pochodza z British War Office ,to podejrzewam ,ze taka odpowiedz nie zadowolila by jej szefa gen.R.M.Weeksa (http://trove.nla.gov.au/ndp/del/article/2591226)
Jezeli masz na ten czas jakies inne argumenty , nie tylko ..(bo nie),prosze o ich podanie.


Napisano coś innego i nie ma tam słowa o pochodzeniu owych danych z War Office* i nie zmieni tego wytaczanie na wały Ronalda Weeks'a. Czy jest w owej tabeli Infantry Tank Mk.III Valentine Mk.VIII ? Uznając ją za wiarygodną i godną polecenia : nie było takiego czołgu ...

*Jest blah,blah o potrzebie zainstalowania armaty większego kalibru

pozdr

_________________
Ministry, Animosity :

https://www.youtube.com/watch?v=L2ayask8pck&list=RDL2ayask8pck

Svoboda je prevara, zakufana prevara

Pon 29 Paź, 2012 23:33

Powrót do góry
Ted1
Użytkownik zbanowany

Użytkownik zbanowany







Posty: 1044
Pochwał: 7
Skąd: Wrocław/UK
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

re

Podział na wer. jakie dostarczono /poszczególne lata ,do ZSRR wg. (dokumentów ang.) przedstawiono na podstronie
http://www.o5m6.de/Numbers.html
np.
Cytat:
wer. dostarczono lost dotarło
Valentine II 161 25 136
Valentine IX 836 18 818
czyli infantry tank Mk III "Valentine" IX

Najwięcej kanad. V. dostarczono w 1943r.
Od maja 1942 (rozkaz nr.510 z 23.06"42r.) w związku z nasileniem dostaw ang. i amerykańskich wozów panc. stworzono specjalne szkoły na bazie pułków: dla wozów z UK/Canada (21-y szkolny pułk) i brygad(191-brygada szkolna)
Miesięcznie można było wyszkolić ok. 370 załóg dla V. (i np. 300 dla Matildy)

W 1943r. "191-ą" zmieniono na 6-brygadę szkolną + dodano 16-pułk szkolny z siedziba _centrum szkolenia załóg czołgów wer.UK w Gorki

Obrazki usunięte.
Regulamin Forum IOH, punkt III.4.c: Użytkownik forum jest zobowiązany do przestrzegania praw autorskich (...)
Dla przypomnienia, Prawo Autorskie stanowi:
Art. 34. Można korzystać z utworów w granicach dozwolonego użytku pod warunkiem wymienienia twórcy i źródła (...).

Wto 30 Paź, 2012 0:25

Powrót do góry
Grendel
Moderator
Pułkownik

Pułkownik





Posty: 4645
Pochwał: 13
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Panc,
Przegrzebałem moje kwity o Angus Shops, lecz niestety nie ma tam słowa o dacie wprowadzenia spawania. Jest za to trochę pitolenia o średniej jakości odlewów w początkach produkcji oraz, że szybko te niedostatki naprawiono...
Pozdrowienia
Grendel

_________________

Koło przyjaciół Muzeum Broni Pancernej CSWL
im. płk dypl. Mieczysława Rawicz-Mysłowskiego

Wto 30 Paź, 2012 1:55

Powrót do góry
panc
Moderator
Podpułkownik

Podpułkownik





Posty: 3103
Pochwał: 29
Skąd: W-wa ,Pl. Na Rozdrożu 2 m. 183
Archiwum: Grzegorz Gąsienica-Poszepszyński
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Dzięki Piwo

pozdr

_________________
Ministry, Animosity :

https://www.youtube.com/watch?v=L2ayask8pck&list=RDL2ayask8pck

Svoboda je prevara, zakufana prevara

Wto 30 Paź, 2012 2:26

Powrót do góry
Robert05
Pułkownik

Pułkownik




Posty: 4238
Pochwał: 8
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Ted1 napisał:
Na tym kierunku dzialal 25.KPanc. (mial brygady czolgow: 111, 162 i 175) + jednostki rozpoznania i zwiadu (ktore mialy czolgi V. )
Elementy tego korpusu w dn.22/23_stycznia 1945 przechodzily w ok.m.Warta
Tam tez nalezy szukac naszej Valentynki

Witam, bardzo mało prawdopodobne, że ten czołg należał do 25 Korpusu Pancernego. Korpus ten wchodził w skład 1 Frontu Ukraińskiego. Linia rozgraniczenia między tym frontem, a 1 Frontem Białoruskim przebiegała przez Sieradz. Miasto Warta leży ok. 15 km na północ od Sieradza, czyli w pasie działania 1 Frontu Białoruskiego. Miasto to zostało zdobyte 22 I 1945r. przez 9 Korpus Pancerny (23, 95, 187 BPanc. 8 BPiech. Zmot.) i 7 Korpus Kawalerii Gwardii. Najprawdopodobniej z tych jednostek pochodzi ten czołg.

Wracając do kwestii uzbrojenia tego czołgu, to w wersji Valentine IX usunięto sprzężony z armatą karabin maszynowy. Czym skutecznie pozbawiono go ochrony, przed atakiem piechoty przeciwnika. Dokładnie nie wiadomo dlaczego Brytyjczycy wpadli na ten ""wspaniały"" pomysł. Co prawda nadal pozostał km plot Bren kal. 7,7 mm przewożony w wieży, ale jego wykorzystanie przeciw piechocie było czysto teoretyczne. Czołg ten posiadał również miotacz granatów dymnych i odłamkowych Mk IA* kal. 50,5 mm (2-calowy), do którego posiadano 18 nabojów. Granatnik ten był obsługiwany przez ładowniczego. Masa miotacza wynosiła 7,6 kg, zasięg maksymalny dla granatów dymnych 137 m , odłamkowych 415 m.
Niestety nie znalazłem informacji w jaki sposób ładowniczy obsługiwał ten granatnik?
Pozdrawiam.

Sro 31 Paź, 2012 1:17

Powrót do góry
Zubek
Gość

Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Niestety nie znalazłem informacji w jaki sposób ładowniczy obsługiwał ten granatnik?

Pierwsze skojarzenie - tak, jak dwucalowy moździeż - ładowanie granatów przez lufę od zewnątrz...
Chyba?
R

Sro 31 Paź, 2012 1:42

Powrót do góry
Grendel
Moderator
Pułkownik

Pułkownik





Posty: 4645
Pochwał: 13
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Ładowany odprzodowo. Odpalany elektrycznie, choć wczesne wersje były ponoć mechaniczne (nigdy takiego nie widziałem).
Jeśli chodzi o: "...Wracając do kwestii uzbrojenia tego czołgu, to w wersji Valentine IX usunięto sprzężony z armatom karabin maszynowy. Czym skutecznie pozbawiono go ochrony, przed atakiem piechoty przeciwnika. Dokładnie nie wiadomo dlaczego Brytyjczycy wpadli na ten ""wspaniały"" pomysł. ..." - oczywiście, że wiadomo. I to bez żadnych wątpliwości. Po instalacji niewiele przekonstruowanego jarzma armaty 6-calowej w czole wieży po prostu zabrakło na karabin miejsca. Popatrz na rysunki nim napiszesz.
Pozdrowienia
Grendel

_________________

Koło przyjaciół Muzeum Broni Pancernej CSWL
im. płk dypl. Mieczysława Rawicz-Mysłowskiego

Sro 31 Paź, 2012 3:10

Powrót do góry
panc
Moderator
Podpułkownik

Podpułkownik





Posty: 3103
Pochwał: 29
Skąd: W-wa ,Pl. Na Rozdrożu 2 m. 183
Archiwum: Grzegorz Gąsienica-Poszepszyński
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Robert05 napisał:

Wracając do kwestii uzbrojenia tego czołgu, to w wersji Valentine IX usunięto sprzężony z armatą karabin maszynowy. Czym skutecznie pozbawiono go ochrony, przed atakiem piechoty przeciwnika. Dokładnie nie wiadomo dlaczego Brytyjczycy wpadli na ten ""wspaniały"" pomysł. Czołg ten posiadał również miotacz granatów dymnych i odłamkowych Mk IA* kal. 50,5 mm (2-calowy), do którego posiadano 18 nabojów. Granatnik ten był obsługiwany przez ładowniczego. Masa miotacza wynosiła 7,6 kg, zasięg maksymalny dla granatów dymnych 137 m , odłamkowych 415 m. Niestety nie znalazłem informacji w jaki sposób ładowniczy obsługiwał ten granatnik?


Tak jak napisał Zubek. Ustrojstwo wówczas zamontowano na stałe na zewnątrz . Dlaczego zlikwidowany ? W Mk VIII- Mk IX konieczność, ciasnota dwuosobowej wieży (poprzednio trzyosobowa, projektowa dla armaty dwu-funtowej) z sześcio-funtówką , wrócono do niego w wersji Mk X z nową wieżą a w wersji Mk XI pozostał także po instalacji armaty 75 mm.

patrz rysunek : http://www.o5m6.de/valentine_mkIX.html

na coś przydała się ta strona Razz

Istotne i warte podkreślenia jest to , że w W Mk VIII- Mk IX dowódca spełniał także rolę ładowniczego, siedział po prawej stronie.

Post dokończyłem po obejrzeniu , filmu, tak więc uzyskałeś dwie odpowiedzi Rolling Eyes

PS w tych wersjach pancerz dochodził do 65mm, prędkość maksymalna to 15 mil na godzinę.

pozdr

_________________
Ministry, Animosity :

https://www.youtube.com/watch?v=L2ayask8pck&list=RDL2ayask8pck

Svoboda je prevara, zakufana prevara

Sro 31 Paź, 2012 4:12

Powrót do góry
Ted1
Użytkownik zbanowany

Użytkownik zbanowany







Posty: 1044
Pochwał: 7
Skąd: Wrocław/UK
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

re

Cytat:
Masa miotacza wynosiła 7,6 kg, zasięg maksymalny dla granatów dymnych 137 m , odłamkowych 415 m.


Ponieważdla tego mozdzierza/miotacza kalibru 2"czyli 50,8mm były tylko granaty dymne ...Rosjanie zastosowali _zaadaptowali miny odłąmkowe od swojego możdzierza kompanijnego z 1938/ potem zmodernizowanego tego 1940 kalibru 50mm
(50-мм минометы, минометы обр. 1940 ),których do 22.06/1941 wyprodukowano ponad 17tys.szt i duuuużo amunicji min. mina odłamkowa wagi 0.89kg (ładunek _trotyl 90g)
(осколочные мины с индексами 0-822 и О-822А)
http://forum.bestway.com.ua/showthread.php?t=2304

A,że 0.8mm mniej to nie przeszkadzało bowiem i tak skuteczność porażania celów miną odłamkową była znikoma .
Poza tym to tylko 2_pociski ,żeby naładować powtórnie _ładowniczy narażał się na duże kłopoty podczas walki.

To taka psychiczna forma wsparcia załogi ,bowiem jak wiadomo V. nie posiadał pocisków odłamkowych / ani burzących do swojej armaty 40-мм QF 2 pounder
Do 57mm QF 6 Rosjanie produkowali swoje wer. odłmkowych (na bazie procesu technologicznego pocisków 37mm pplot.)

Sro 31 Paź, 2012 10:10

Powrót do góry
Speedy
Porucznik

Porucznik




Posty: 566
Pochwał: 7
Skąd: Wawa
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Hej
Grendel napisał:
Po instalacji niewiele przekonstruowanego jarzma armaty 6-calowej w czole wieży po prostu zabrakło na karabin miejsca.


Popraw mnie jeśli się mylę, ale zdaje mi się że opracowano do niego takie dziwaczne "ustrojstwo" - karabin maszynowy BESA w specjalnym jarzmie w kształcie łuski naboju armatniego 57 mm, który w razie potrzeby można było włożyć do zamka armaty i prowadzić ogień przez jej lufę. Tylko nie jestem pewien, czy było to seryjnie produkowane urządzenie, czy prototyp taki tylko.

_________________
Pozdr.
Speedy

Sro 31 Paź, 2012 14:56

Powrót do góry
Robert05
Pułkownik

Pułkownik




Posty: 4238
Pochwał: 8
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

[quote="Ted1"]

Cytat:
Do 57mm QF 6 Rosjanie produkowali swoje wer. odłmkowych (na bazie procesu technologicznego pocisków 37mm pplot.)
Witam, a czy wiadomo coś o produkcji w ZSRR amunicji ppanc do tego działa?
Wracając do granatnika 50,5 mm, to coś mi się nie zgadza. Na rysunku zaprezentowanym przez kolegę panca, widać na czołgu po prawej stronie wierzy 2 lufowy granatnik. Problem polega na tym, że praktycznie identyczny granatnik na czołgu Matilda II jest podpisany jako "wyrzutnia granatów dymnych kal. 101,6 mm"? Pozdrawiam.

Sro 31 Paź, 2012 16:09

Powrót do góry
panc
Moderator
Podpułkownik

Podpułkownik





Posty: 3103
Pochwał: 29
Skąd: W-wa ,Pl. Na Rozdrożu 2 m. 183
Archiwum: Grzegorz Gąsienica-Poszepszyński
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

[quote="Robert05"]

Cytat:

Wracając do granatnika 50,5 mm, to coś mi się nie zgadza. Na rysunku zaprezentowanym przez kolegę panca, widać na czołgu po prawej stronie wiezy 2 lufowy granatnik. Problem polega na tym, że praktycznie identyczny granatnik na czołgu Matilda II jest podpisany jako "wyrzutnia granatów dymnych kal. 101,6 mm"? Pozdrawiam.


To dwa różne systemy - 2-u calowy (2" Bomb thrower czyli" granatnik") przewożono we wnętrzu pojazdu natomiast 4-o calowy (4" Smoke discharger- "insza inszość" ) montowano na wieży.
pozdr



Opis załącznika:

Opis załącznika:

_________________
Ministry, Animosity :

https://www.youtube.com/watch?v=L2ayask8pck&list=RDL2ayask8pck

Svoboda je prevara, zakufana prevara

Sro 31 Paź, 2012 22:08

Powrót do góry
Ted1
Użytkownik zbanowany

Użytkownik zbanowany







Posty: 1044
Pochwał: 7
Skąd: Wrocław/UK
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

re

Odłamkowe do wojej 6-funtowej 57mm QF 6 wprowadzili Alianci od marca 1944 pod indeksem ; HE T18 / M303
http://www.battlefront.com/community/archive/index.php/t-30517.html

Rosjanie w tym czasie mieli 57mm M1943 ZiS-2 ( ЗИС-2 )
Alinci adaptowali (QF 6 pdr gun) pod pierwszą armatę czołgowai weszła pod oznaczeniem (57 mm Gun M1)
Radz.pocisk 57mm AP/APC miał przebijalność 91mm na 500m
Aliancki miał (M1 AT gun, 57 mm/L50) przebijalność 78mm na 500m
Penetration

Do radz. pocisku 57mm typy (271СП и 271К/БР-271К)
*pierwszy podkalibrowy , drugi ppanc. z róznymi wer. czepca
(57мм снаряды БР-271 ЗИС-2)

Trzeba to tylko porównać z ang.pociskami ,z dostaw L_L dla tych czołgów
Będziemy mieli pewność co do tego,że do "Valentyny" potrzebne były tylko z dostaw L-L.

Cytat:
2 x 4" smoke discargers or ..... 2x 2" barrel smoke grenade launchers

To jak napisał przedmówca " insza inszość"

_____________
Cytat:
Regulamin Forum IOH, punkt III.2: Językiem obowiązującym na forum jest język polski.
G'o


Dla cytatów TEŻ ?!
Kto się ukrywa pod G"o ?
" jestem ciekawy bo od pewnego czasu "znikają mi teksty"



Opis załącznika:
Wymiary pocisku z niem. broszury do zdobycznych Zis2_57mm

Opis załącznika:
rodzaje czepców : ostre i tępe

Opis załącznika:
Kolejne wymiary radz.pocisku 57mm


Ostatnio zmieniony przez Ted1 dnia Czw 01 Lis, 2012 0:11, w całości zmieniany 1 raz

Sro 31 Paź, 2012 23:38

Powrót do góry
maxikasek
Moderator
Generał broni

Generał broni





Posty: 10850
Pochwał: 36
Skąd: obecnie Szczecin
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Dla cytatów TEŻ ?!
Kto się ukrywa pod G"o ?
" jestem ciekawy bo od pewnego czasu "znikają mi teksty"

Cytaty można, a nawet wskazane jest umieszczać w oryginale, ale razem z tłumaczeniem na j. polski- o czym Ci już kilka razy przypominałem. Teraz więc wykasowuję je, skoro nie stosujesz się do zaleceń.
Zaś kto kryje się pod G"o łatwo się domyślić, skoro jest trzech modów w tym dziale Wink

_________________
Prawo Balaniego:
Jak długo trwa minuta, zależy od tego, po której stronie drzwi toalety się znajdujesz.

http://www.powrotlegendy.pl/

Sro 31 Paź, 2012 23:45

Powrót do góry
Zubek
Gość

Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

panc napisał:


To dwa różne systemy - 2-u calowy (2" Bomb thrower czyli" granatnik") przewożono we wnętrzu pojazdu natomiast 4-o calowy (4" Smoke discharger- "insza inszość" ) montowano na wieży.
pozdr


zaraz zaraz- proszę uświadomić dyletanta w takim razie - te na wieży, mocowane na stałe to 4", odpalane spustem elektrycznym z wewnątrz wieży, a te 2" - to jak we wnętrzu? Taki moździeż czyli? A z jaką podstawą, bo to przecież 50 mm odrzut jakiś spory ma, z ręki tego nie odpalisz - jakieś jarzmo na wieży? Uchwyt? wspornik? szyny? czy inne ustrojstwo??? I jak tym celować, choćby tylko ogólnie- w kierunku? I jak stabilizować kąt podniesienia lufy?
sorry - jakoś sobie tego nie wyobrażam za bardzo...
O - tu obrazki dla tego 4" - chyba???
R



Opis załącznika:

Opis załącznika:

Czw 01 Lis, 2012 0:08

Powrót do góry
Grzesio
Moderator
Porucznik

Porucznik





Posty: 760
Pochwał: 8
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Cytat:
rodzaje czepców : ostre i tępe

Gdzie?
Ja tu widzę pocisk ppanc pełnokalibrowy, ppanc podkalibrowy i odłamkowy...
Pomijając fakt, że znów pojawiły się obrazki bez podania źródła (bo trudno za to uznać " z niem. broszury") i do tego mające raczej niewiele wspólnego z tematem wątku.

Czw 01 Lis, 2012 0:11

Powrót do góry
Robert05
Pułkownik

Pułkownik




Posty: 4238
Pochwał: 8
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

[quote="panc"]

Cytat:
To dwa różne systemy - 2-u calowy (2" Bomb thrower czyli" granatnik") przewożono we wnętrzu pojazdu natomiast 4-o calowy (4" Smoke discharger- "insza inszość" ) montowano na wieży.
Witam, tak też podejrzewałem. Wink Jeżeli umieszczenie granatnika 101,6 mm, na czołgu Mk IX nie jest autorskim pomysłem rysownika. Może to sugerować, że również granatnik 50,5 mm mógł paść ofiarą "ciasnoty" i nie był na wyposażeniu tej wersji czołgu? Pozdrawiam.

Czw 01 Lis, 2012 0:16

Powrót do góry
Zubek
Gość

Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Ja tam mogę podać- o tu:
Cytat:
Obrazy dla Valentine ,mk IX

w wujku google - to stamtąd te fotki...
Na pociskach się nie znam - ale co do tych miotaczy granatów, wyrzutni, czy jak tam zwał - dwucalowych, przewożonych we wnętrzu czołga - o, toto mnie interesuje- jeżeli kto byłby łaskaw wyjaśnić może Rolling Eyes ...?
R

Czw 01 Lis, 2012 0:19

Powrót do góry
Ted1
Użytkownik zbanowany

Użytkownik zbanowany







Posty: 1044
Pochwał: 7
Skąd: Wrocław/UK
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

re

To taka psychiczna forma wsparcia załogi ,bowiem jak wiadomo V. nie posiadał pocisków odłamkowych / ani burzących do swojej armaty 40-мм QF 2 pounder.
Potem wprowadzono do 57mm takie pociski oraz wrócono do dodatkowego kaemu sprzęzonego z działem.
Ponadto radz.wspomninia i opracowania mówią ,że ów miotacz granatów dymmnych nie był montowany NA WSZYSTKICH dostarczanych V.

Zwróc uwagę ,że w V. amunicji do kaemów (zależnie od wer. jesli były) było prawie 3x więćej niż np. w T-34.
W ang. opracowaniach podaja liczby (zaleznie od kalibru kaemu0
Cytat:
3150szt. 7,92-mm nabojów , * 14 taśm po 225 nabojów
lub 3500szt. 7,62-mm *w 70 tasmach po 50 nabojów


Zreszta we wspomnieniach członków załóg V. (np. Drabkin i jego "wspomnienia" z cyklu: walczyłem z Panzerwaffe) są opisy strzelania z 40_mm do celów żywych z tej armaty coś na wzór ostrzeliwania szyków piechoty z czasów wojen napoleońskich (nie mylić z kartaczem)

W 1941 pojawiła się wer. V. z 57mm/L43 (2451 mm), pożniejsza modyfikacja /-e MkV miały L 50 kalibrów (2850 mm)

Na foto pokazano dosyć dobrze postrzelaną V. z walk na pustynii.
http://waralbum.ru/42754/

____________-

Cytat:
a tu widzę pocisk ppanc pełnokalibrowy, ppanc podkalibrowy i odłamkowy...
Pomijając fakt, że znów pojawiły się obrazki bez podania źródła (bo trudno za to uznać " z niem. broszury") i do tego mające raczej niewiele wspólnego z tematem wątku.


Bo rzecz dotyczy radz. Zis2 57mm,która miała te pociski.
Podałem dla celów porównawczych z ang. pociskiem do QF6 57mm
Obrazki ogólnie dostępne , ja mam z (http://forum.guns.ru)

Czw 01 Lis, 2012 0:39

Powrót do góry
Zubek
Gość

Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Zwróc uwagę ,że w V. amunicji do kaemów (zależnie od wer. jesli były) było prawie 3x więćej niż np. w T-34.

Hej, sorry, gdzieś wyczytałem kiedyś, że jednostka amunicji strzeleckiej do jednego kaemu w T -34 to około 2200 sztuk...

Czw 01 Lis, 2012 0:54

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki w tym forum
Możesz ściągać pliki w tym forum



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum.
Redakcja magazynu "Inne Oblicza Historii" nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.