|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ted1
Użytkownik zbanowany
Posty: 1033 Pochwał: 7 Skąd: Wrocław/UK
|
|
|
re
Wracając do warunków pogodowych w ciągu tych kilku dni poszukiwań B. po zatopieniu HMS Hood , przypomniało mi się ,że swego czasu na satelicie -program History Channel (UK) * notabene jeden z lepszych był przedstawiany program zrealizowany w 70-rocznicę tych wydarzeń
Poszukałem i znalazłem na Youtube tr wersję programu .
jest w 10-cz.
Można zobaczyć jak wyglądł Atlantyk w tym czasie
-cz.7, np. 24.05"41 filmik od min.2.20 oglądania
http://www.youtube.com/watch?v=6r_aNMV2B9A&feature=relmfu
-cz.8, 26.05"41 3.00PM od 3-min filmiku
http://www.youtube.com/watch?v=WubneHZBeic&feature=relmfu
-cz.9, 27.05"41 godz. 7.00AM (widać poprawe pogody na lepsze)
http://www.youtube.com/watch?v=WubneHZBeic&feature=relmfu
Ciekawe opracowanie na temat Bismarcka
Link_Bismarck_encounter
Szukałem info, na temat dalmierzy i znalazłem doskonałe (ale dotyczy rozwiązań alianckich)- The Mark 58 regular reticle rangefinder
Podejrzewam ,że niemieckie rozwiązaniaa były podobne
http://www.hnsa.org/doc/rangefinder/index.htm
Co do nocnych dalmierzy- 3m rangefinder ,to wg. Link usytuowane były na mostku (Used for battle in darkness_ Admiral's Bridge)
Renifer Lopez podzielił się z nami tym rysunkiem jakieś trzy dni temu, i tak nie skojarzyłem za pierwszym razem ale zadał sobie więcej trudu , że wreszcie do mnie dotarło za co jestem niezmiernie wdzięczny
W kwietniu 2012r. wyszła w j.ang. dobra-nowa ksiązka
Cytat: |
Title: The Battleship Bismarck. The Complete History of the Ship.
Author: José M. Rico.
Language: English. 300 photos, maps & drawings, 280 pages.
ISBN: 978-1-4716-1318-0 |
Inne pozycje sprzedawane na amazon.co.uk
Link_pozycje wydawnicze na temat_ Bismarck
Wspomnienia barona B. von M-Rechberga _opowieści ocalałych do poczytania za free(obszerne fragmenty_ *j.ang.) na
Link_Battleship Bismarck a Survivor`s Story
p.s
Tak alternatywna historia , co by było gdyby Link_ popłynęły razem_Bismarck & Tirpitz Sail Together - 1941
('') Cytat: | To, że dla nich Kenneth Campbell to Kanadyjczyk to insza inszość ... |
Niestety tutaj sie kol. mylisz.
Mam taki dziwny zwyczaj , że jeżeli się mylę to przyznaję się do pomyłki i jednocześnie dziękuję za poprawienie a tym bardziej nie idę w zaparte jak niejaki Maruś . Polecam wypróbować od czasu do czasu.
Dla ... pisanie o historii army ,Navy i lotnictwie z czasów II.W to nadal
Commonwealth czyli nacja nie ma tutaj żadnego znaczenia jesli się pisze o wydarzeniach militarnych z II.WW z udziałem obywateli b. British Empire_Commonwealth
Nie nie mylę się , podobnie jak ma znaczenie, że Charles Upham nie był Australijczykiem (co widać najczęściej już w pierwszym zdaniu w jakimkolwiek tekście dotyczącym jego osoby) Dylan Thomas Szkotem , Ivan Mauger Anglikiem a towarzysz Dierżyński Rosjaninem .
Rozpad Commonwealth _ start-tego powolnego procesu zaczał się od 1942 i upadku Singapuru.
Cytat: |
typ 286M nie miał możliwości obserwacji sektorów rufowych .Wiemy o tym my i inni na tym forum ale nie Tamelander i Zetterling , którzy w tym przypadku pokazali ,że mają olbrzymie luki faktograficzne w przebiegu nocnej akcji niszczycieli przeciwko Bismarckowi , ich percepcja jest ograniczona -jednym słowem wyprodukowali "knota" |
Skoro "swięte oburzenie" padło przy red. Osprey"a to co można powiedziec o tak szacownych autorach?
Napisałem bardzo wyraźnie wcześniej
pozd
Opis załącznika:
3 m Rangefinder_ Used for battle in darkness |
|
|
Sro 30 Maj, 2012 3:08
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Renifer Lopez reaktywacja
Porucznik
Posty: 770 Pochwał: 1
|
|
|
Wprawdzie to zdjęcie modelu, ale wcale ładnie widać na nim wspomniane wcześniej stanowiska.
Załączyłem je jednak z innej przyczyny. Jako że wcześniej wspomnieliśmy o radarach zamontowanych na Bismarcku, tutaj widać jeszcze jedną charakterystyczną tylko dla tego jednego niemieckiego okrętu instalację (w każdym razie dla dużych okrętów). Wg. części autorów którzy w ogóle o niej wspominają, miałby to być radar FuMO 22.
Moim zdaniem wygląda to jednak trochę dziwnie jak na urządzenie aktywne.
PS. Ten zalinkowany film traktowałbym z dużym przymrużeniem oka. Jakieś 90% zamieszczonych zdjęć i fragmentów oryginalnych filmów, nie ma nic wspólnego z "Polowaniem na Bismarcka"
Zdjęcie pochodzi z strony internetowej :
http://forum-marinearchiv.de/smf/index.php?topic=6152.90
Opis załącznika:
|
|
Opis załącznika:
|
|
Opis załącznika:
|
|
Opis załącznika:
|
|
Opis załącznika:
"... und seitlich am Turmmast waren zusätzliche zwei 3,00 m Entfernungsmessgeräte als Nacht-E-Messstand integriert ." |
|
|
Opis załącznika:
|
|
Pią 01 Cze, 2012 7:59
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ted1
Użytkownik zbanowany
Posty: 1033 Pochwał: 7 Skąd: Wrocław/UK
|
|
|
re
Cytat: | Ten zalinkowany film traktowałbym z dużym przymrużeniem oka. Jakieś 90% zamieszczonych zdjęć i fragmentów oryginalnych filmów, nie ma nic wspólnego z "Polowaniem na Bismarcka" |
Zawsze" podziwiam" takich ludzi , którzy z taka dozą pewności prawdopodobieństwa wskazuja na % fałszowanie historii przez autorów filmu z Military chanel.
Jakie "mocne papiery " i dowody musza posiadać !? ,aby tak napisać o tej rzeczowej pracy/filmie dokumentalnym na temat polowania na Bismarcka !?
Gwoli prawdy polecam zapoznać się z
- wspomnieniami Admiral Sir John Tovey, który na pokładzie pancernika King George V przedzierał sie przez 17-m fale Atlantyku
Cytat: | That night, Force H steamed northwards into an increasingly heavy sea and a rising wind.
With waves reaching more than 50 feet, Somerville was forced to reduce his speed; first to 23 knots at 2115, to 21 knots at 2340, 19 knots at 0000, and finally to 17 knots at 0112. At dawn on 26th, even HMS Ark Royal, with her deck 62 feet above the water, was “taking it green”, and the wind over the flight deck had reached 50 knots.
za http://www.kbismarck.com/article2.html |
-wspomnieniami Herbert Werner Uboot U-557,który jako jeden z nielicznych dotarł na pole bitwy , co prawda 29.05"41
opisał to dokładnie (także stan morza ) w książce "Stalowe groby" ("Iron Coffins")
- także wspomnienia z akcji "pomocy" innych Ubottów dla Bismarcka po otrzymaniu rozkazu ( U-46, U-46, U-66, U-74,U-93 , U-94.)
Brytyjczycy mieli trochę szczęścia bowiem
Cytat: | U-556 spotted the Ark Royal , and got to witness the launch of the Swordfish that doomed the Bismarck's rudder . U-556 could not attack , he had expanded all torpedoes . |
U-74 ocalił 3-ch rozbitków z B. zaś U-556 2-ch ( Lorenzen and Maus )
co dało łązcnie ocalonych liczbę 107 (102-Brytyjczycy + 5 -Ubotty)
Link
- opracowaniami oceanografów na temat "wietrznych fal" na Atlantyku w okresie -marzec-maj * w tym rejonie gdzie toczono poszukiwania B. i dlaczego w tym czasie zmienna pogoda potrafi wywołac 10-20m fale o długości 100-300m
- kroniki niem. (np. Wochenschau) z działań operacyjnych U-bottów na Atlantyku w tym okresie , czy też przejscia przez Atlantyk w trakcie operacji "Paukenschlag"
np. http://www.youtube.com/watch?v=9RbOW8Wmv4g ( *od 1.36min)
_____
Wracając do radarów .
Napisano
Cytat: | Victorious embarked two Fleet Air Arm organizations to handle fighter and anti-submarine defense of the ship en-route: 800Z Flight with six Fulmar II fighters, and 825 Squadron with nine brand new Swordfish Is, three of which were equipped with the newest in strike technology, Anti-Surface-Vessel (ASV) radar.
za http://www.kbismarck.com |
Radar FuMO 23 / FMG 39 G (gP) z 1938/ moder. w 1939 miał antenę 2x4 m
FuMO 27 / FMG 40 G (gP) miał tę sama antenę
Link
Krążowniki klasy Admiral_Hipper już w 1940r. otrzynały "FuMo 22". (na fali 0.8m, poprawiona wer. z 1938/39),taki był na zatopionym w Norwegii "Blucher" .
W 1941 Adm.Hipper otrzymał "FuMG 40G"i takiego uzywał w akcji na Pólnocy przeeciwko konwojom.
Polecam http://bismarck3d.prv.pl/
Pią 01 Cze, 2012 21:33
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Renifer Lopez reaktywacja
Porucznik
Posty: 770 Pochwał: 1
|
|
|
Cytat: | Jakie "mocne papiery " i dowody musza posiadać !? ,aby tak napisać o tej rzeczowej pracy/filmie dokumentalnym na temat polowania na Bismarcka !? |
Wystarczy maleńka odrobina wiedzy i spostrzegawczości.
Po pierwsze filmy z polowania na Bismarcka mają łączną długość może kilkunastu minut.
Po drugie każdy kto interesuje się odrobinę drugowojenną tematyką morską, na pierwszy rzut oka rozpoznaje jednostki na ujęciach i choćby mniej więcej orientuje się kiedy przynajmniej niektóre z nich w rzeczywistości nagrano.
Po trzecie oglądałem oczywiście film Camerona, który jak przystało na produkcję Discovery Channel ma sporą wartość popularyzatorską i o wiele mniejszą naukowo-poznawczą.
Sob 02 Cze, 2012 1:07
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ted1
Użytkownik zbanowany
Posty: 1033 Pochwał: 7 Skąd: Wrocław/UK
|
|
|
re
Wracającdo radarów .
W 2000r. wyszła książka (cena zaporowa, bo 120$)
Cytat: | GEMA: Birthplace of German Radar and Sonar by Harry von Kroge |
http://www.amazon.com/GEMA-Birthplace-German-Radar-Sonar/dp/0750307323
Czasem na forach można znależć posczególne rozdz. z tej książki
Wracając do B. czy czasem w tej walce nocnej nie mógł uzywać szumonamierników (nazywane GHG i miały służyć wykrywaniu okrętów nawodnych i podwodnych) ,których posiadał po 60-szt. z każdej burty.
Sob 02 Cze, 2012 21:16
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
panc
Moderator Podpułkownik
Posty: 3165 Pochwał: 30 Skąd: W-wa ,Pl. Na Rozdrożu 2 m. 183 Archiwum: Grzegorz Gąsienica-Poszepszyński
|
|
|
Interesujący opis działania hydrofonów na Prinz Eugen podaje Brennecke . O ile hydrofony wykryły obecność Hooda i PoW na kilka ładnych minut zanim wyłoniły się ich maszty to odnotowały też dzwięk torped zignorowany przez Brinkmanna i Lindemanna. Dzwięk ten powtórzył się już po zatopieniu Hooda (odebrany na Bismarcku), Lindemann zarządził manewr kontrtorpedowy (odwołany po dziewięciu minutach) . Sześć minuty później po wystrzeleniu 93-ciu trzech pocisków artyleria główna Bismarck przerwała ogień.
PS na Bismarcku były najprawdopodobniej dwa rodzaje hydrofonów .
pozdr
_________________ Ministry, Animosity :
https://www.youtube.com/watch?v=L2ayask8pck&list=RDL2ayask8pck
Svoboda je prevara, zakufana prevara
Nie 03 Cze, 2012 5:51
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Renifer Lopez reaktywacja
Porucznik
Posty: 770 Pochwał: 1
|
|
|
Dokładnie tak miało być. GHG miał służyć wykrywaniu okrętów nawodnych i podwodnych a NHG ostrzegać przed torpedami. Były to takie same urządzenia jak używane na ubootach, ale dzięki większej powierzchni kadłuba, na pancerniku można było je bardziej rozbudować. Kiedyś polemizując z Marmikiem wrzuciłem tu link do PDF z niezłym opisem.
Urządzenia te nie mogły być wykorzystywane do kierowania ogniem i nie takie było ich przeznaczenie, to były tylko systemy ostrzegawcze, a powołując się na posty Marmika twierdzę również że przy tej fali i tych warunkach, prawdopodobieństwo złapania szumu z niszczyciela byłoby bardzo mało prawdopodobne.
Nie 03 Cze, 2012 18:48
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ted1
Użytkownik zbanowany
Posty: 1033 Pochwał: 7 Skąd: Wrocław/UK
|
|
Powrót do góry |
|
|
panc
Moderator Podpułkownik
Posty: 3165 Pochwał: 30 Skąd: W-wa ,Pl. Na Rozdrożu 2 m. 183 Archiwum: Grzegorz Gąsienica-Poszepszyński
|
|
Powrót do góry |
|
|
Renifer Lopez reaktywacja
Porucznik
Posty: 770 Pochwał: 1
|
|
|
Cytat: | http://www.kbismarck.org/forum/viewtopic.php?f=14&t=6787 |
Goście na tym forum mają trochę zbyt dużą tendencję do nadinterpretacji. Czytałem AVKS report i nie widziałem tam żadnych przesłanek mogących sugerować że na Bismarcku którakolwiek stacja radarowa miała lobe switching. Prinz Eugen i owszem, bo był wyposażony w wersję Seetakta tak wyposażoną. Raport AVKS zawiera odnośniki do rozwiązań których nie zabudowano na pancerniku, ale rekomendowano to lub w jakiś sposób porównywano systemy uzbrojenia Bismarcka z innymi.
Sro 31 Lip, 2019 16:18
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz dodawać załączniki w tym forum Możesz ściągać pliki w tym forum
|
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum. Redakcja magazynu "Inne Oblicza Historii" nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
|
|