| | FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Rangi | Rejestracja | Profil | Wiadomości | Zaloguj
Linki | Ekipa | Regulamin | Galeria | Artykuły | Katalog monet | Moje załączniki

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
protagonista1
Szeregowiec

Szeregowiec




Posty: 3
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Polscy podoficerowie i oficerowie I wojna

Witam,

zarejestrowałam się bo mam nadzieję, że tutaj będzie mi ktoś w stanie pomóc. Chciałabym wiedzieć czy Polacy zdobywali wyższe stopnie w wojskach rosyjskich, pruskich i austriackich czy byli tylko szeregowymi? (Czy trzeba było być szlachcicem by zdobyć jakiś stopień podoficerski?) Ponieważ nie znam się nawet na rozróżnianiu dzisiejszych pagonów prosiłabym też o wyjaśnienie jaką miał władzę i jakie obowiązki dany stopień. Chodzi mi najogólniej o to czy Polacy kimkolwiek dowodzili?

Pon 21 Lis, 2011 23:19

Powrót do góry
pablo8019
Oberfeldwebel

Oberfeldwebel





Posty: 144
Pochwał: 1
Skąd: Markuszów
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Oczywiście że zdobywali wyższe stopnie. Przykładem - w armii austro-węgierskiej - niech będzie gen. Tadeusz Rozwadowski. A było ich znacznie, znaczenie więcej:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Polacy_-_oficerowie_armii_austro-w%C4%99gierskiej (armia A-W)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Polacy_%E2%80%93_oficerowie_Imperium_Rosyjskiego (armia rosyjska)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Polacy_-_oficerowie_armii_Cesarstwa_Niemieckiego (armia niemiecka)

Wto 22 Lis, 2011 8:54

Powrót do góry
ArturJr
Major

Major





Posty: 1836
Pochwał: 9
Skąd: Leśna/Szczecin
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

To tak szybkciutko, bo spieszę się na zajęcia. Oczywiście, że Polacy nie byli tylko szeregowymi. W armiach zaborczych byli również oficerami, np.