|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WERTTREW
Moderator Kapitan
Posty: 1121 Pochwał: 2 Skąd: Warszawa, PL
|
|
|
Ciekawostka
Zdjęcie łączące w sobie trochę tematyki lotniczej i wozów bojowych.
Trenażery dla strzelców pokładowych lotnictwa amerykańskiego. Ciekawe, czy myślano o zastosowaniu takiego patentu w warunkach bojowych?
Opis załącznika:
|
|
_________________ Pozdrawiam WERTTREW
-------------------------------
Historia&Tajemnice W-wy: http://www.werttrew.fora.pl/
Sro 26 Paź, 2005 9:50
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jurgen
Master Sergeant
Posty: 106 Skąd: Allenstein
|
|
|
oczywiście istniał amerykański halftruck , chyba na podwoziu M3 z wieżą 4xbrowning 0.50
_________________ ....idźcie zbożem, we wsi moskal stoi........
Sro 26 Paź, 2005 15:26
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
WERTTREW
Moderator Kapitan
Posty: 1121 Pochwał: 2 Skąd: Warszawa, PL
|
|
|
... przeciwlotniczy. Ale ja mówię o zabudowie wieżyczek od samolotów (tak jak tu na fotce) na pojazdach i zastosowaniu takich właśnie maszyn
_________________ Pozdrawiam WERTTREW
-------------------------------
Historia&Tajemnice W-wy: http://www.werttrew.fora.pl/
Sro 26 Paź, 2005 16:03
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grendel
Pułkownik
Posty: 4610 Pochwał: 13
|
|
|
Na podwoziach M2 i M3 zabudowano calkiem duzo roznych platform A-A.Najpopularniejsze (i najlepsze) byly M16 i M17.Ale nim je zestandardyzowano bylo wiele prototypow i wersji krotkoseryjnych, takich jak: M(ultiple) G(un) M(otor) C(arriage) T1E1 - elektrycznie obracana wieza firmy Bendix - 2km 0.50; MGMC T1E2 - wieza Maxson - 2x0.50; MGMC T1E3 - wieza lotnicza Electro-Dynamic; T1E4 - preferowana przez komisje wersja T1E2 na podwoziu M3 - zestandaryzowana jako M13.
M14 to nic innego, jak M13 na podwoziu M5.
MGMC T28 i pozniej M15/M15A1 to nic innego, jak 37mm ptatforma A-A M3E1 polaczona z dwoma karabinami 0.50.
MGMC T58 i M16/M17 to M13/M14 z nowa wieza Maxson mieszczaca 4 km 0.50 cala zamiast dwoch (zestandaryzowana jako M45).
Inne prototypy:
T37/T37E1 - 4 km 0.50 cala w wiezach T60 i T60E1.
T54 i T54E1 - pojedynczy Bofors 40mm.
T59/T59E1 - 40mm Bofors na automatycznej platformie T17.Pojazd byl wyposazony w wysiegniki i poziomowany przed strzelaniem.Wspolpracowal z Half-track Instrument Carrier'em T18, ktory przewozil Director M5 i generator pradotworczy (na podwoziu M3).
T60/T60E1 - 40mm Bofors plus dwa km 0.50.
T68 - dwa Boforsy 40mm montowane jeden nad drugim , a nad nimi ekwilibratory (tak sie to po polsku nazywa???nie jestem pewny - wybaczcie, po tylu latach na obczyznie moja polszczyzna ubozeje).
T61 - doswiadczalna lpatworma czterech km 0.50 cala na podwoziu M2.
T10 - doswiadczalna platforma do badania mozliwosci montowania broni A-A, w tym 20mm dzialek(Oerlikon, Hispano-Suiza, AN-M1 i AN-M2) A-A na podwoziu M3 (na podwoziu M2 zwal sie on T1, zas T10E1 to M3 przystosowany wylacznie do montowania dzialek).
Bylo tez sporo kolowych platform A-A, opancerzonych i nie.
Nie bede sie wdawal w szczegoly, bo wyszla by z tego ksiazka...
Po krotce:
T17E2 - dwa km 0.50 cala na podwoziu T17 - 1000 sztuk dla brytyjczykow, jako Stagehound A-A.
T69 - czterokarabinowa wieza Maxson na podwoziu samochodu pancernego M8.Uznana za gorsza od M16/M17.Jako ciekawostke mozna podac fakt przebudowy przez niemcow zdobycznego M8 i zamontowania na nim potrojnego stanowiska 20mm A-A.
MGMC T1 - 2 lotnicze 0.50 na podwoziu polciezarowki Dodge 4x4 z roku 1941.
Prototyp MGMC na podwoziu Fargo 4x4 weapons carrier (1942).
Prototyp MGMC na podwoziu Fargo 6x4 weapons carrier (1942).
MGMC T74 -Fargo 6x4 weapons carrier z wieza M33 - 2x 0.50 tyle, ze nie lotniczych, a M2HB.
Do tego mozna dodac mocowania M2HB na uniwersalnych pierscieniach na kabinach ciezarowek i na dwukarabinowych lozach na Jeep'ach.
Nie zabieram sie za mobilne stanowiska A-A na podwoziach gasienicowych, bo ten post i tak jest juz monstrualnie dlugi.
Jesli cos pominalem, to nie przez zla wole, ale luki w pamieci.
POozdrowienia
Grendel
Sro 26 Paź, 2005 18:06
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grendel
Pułkownik
Posty: 4610 Pochwał: 13
|
|
|
Wiekszosc wiezyczek dwu- i czterokarabinowych, to wieze pochodzenia lotniczego.Modyfikowane do uzycia ladowego.Mocno komplikowalo to konstrukcje ze wzgledu na duze zuzycie energii elektrycznej.
Pozdrowienia
Grendel
Sro 26 Paź, 2005 18:09
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
WERTTREW
Moderator Kapitan
Posty: 1121 Pochwał: 2 Skąd: Warszawa, PL
|
|
|
Witam Grendel!
Twoje informacje są bardzo ciekawe i ... wyczerpujące! Dzięki!
A skoro jesteśmy przy pojazdach z wieżami to chcę Cię spytać o poniższego VW?
Opis załącznika:
|
|
_________________ Pozdrawiam WERTTREW
-------------------------------
Historia&Tajemnice W-wy: http://www.werttrew.fora.pl/
Czw 27 Paź, 2005 10:25
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grendel
Pułkownik
Posty: 4610 Pochwał: 13
|
|
|
Wyczerpujace nie sa.O temacie mozna napisac ksiazke.I to wcale nie cienka.Ale obawiam sie, ze niewielu by zainteresowala ;o)
Jesli chodzi o tego VW, jest to Panzerattrappe Typ 823.Soporo zachowanych w roznych muzeach i kolekcjach , w tym jeden w WW2 Victory Museum a Auburn, Indiana.
Pozdrowienia
Grendel
Czw 27 Paź, 2005 15:06
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
WERTTREW
Moderator Kapitan
Posty: 1121 Pochwał: 2 Skąd: Warszawa, PL
|
|
|
Dziękuję bardzo, przepraszam, więcej nie będę ...
_________________ Pozdrawiam WERTTREW
-------------------------------
Historia&Tajemnice W-wy: http://www.werttrew.fora.pl/
Pią 28 Paź, 2005 10:10
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grendel
Pułkownik
Posty: 4610 Pochwał: 13
|
|
|
Czego wiecej nie bedziesz?
Jesli poczules sie urazony (w jakikolwiek sposob) moimi wypowiedziami - to ja przepraszam, bo nie bylo to moim celem.
Pojazdy przeciwlotnicze to temat pasjonujacy i w sumie nie za szeroko znany.Pisac o nim warto.
Zas Panzerattrappe (wszelkie) to z kolei temat stosunkowo nieudokumentowany, mimo, ze istnialy ich setki, jesli nie tysiace.Czesto budowano je jednak w sposob dorazny i w celach tak odmiennych jak szkolenie przyszlych czolgistow, po maskowanie i dezinformacje.Kolejny temat rzeka.
Pozdrowienia
Grendel
Pią 28 Paź, 2005 15:17
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz dodawać załączniki w tym forum Możesz ściągać pliki w tym forum
|
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum. Redakcja magazynu "Inne Oblicza Historii" nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
|
|