|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mar
Sierżant
Posty: 95
|
|
|
A coś więcej możecie napisać w tej sprawie?
Dzięki.
Nie 08 Sty, 2006 21:38
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
dzwonek
Plutonowy
Posty: 68
|
|
|
A ja mam taką koncepcje ze ten pociąg wjechał gdzieś na inne tory i poleciał w stronę Książa albo po porostu wrócił do Wrocławia jako pociąg z innym numerem i do tej pory jest zaginiony
Nie 22 Kwi, 2007 8:47
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mar
Sierżant
Posty: 95
|
|
|
Kiedyś to wyjdzie, może podczas budowy nowego Stadionu Olimpijskiego we Wrocławiu coś gruchnie
Nie 22 Kwi, 2007 19:35
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
ridiger
Plutonowy
Posty: 72 Skąd: Wałbrzych
|
|
|
Wjechał czy nie wjechał?
Witam.
Wjechał czy nie wjechał?
To tak jakby się pytać "dała czy nie?". Wiedzą tylko zainteresowani
Ale pytanie - gdzie był tunel i czy był? Jest jak najbardziej poważne.
A to, że się Słowikowski - potem Lamparska, zajęli tym tematem spowodowało Wasze zainteresowanie. Gdyby nikt o nim nie mówił, wiedziało by o nim kilka osób.
Z Heinricha Schliemanna też się śmiali, że klepie o jakiej Troi. A jak wykopał to wszyscy klaskali.
Eksploracja to nie jest kopanie dołków pod wykrywaczem. Poważna eksploracja to wiele :godzin, dni i tygodni spędzonych w archiwach, internecie i w terenie. A dodatkowo liczy się wiedza o danym temacie i intuicja.
Cóż sporo trudu trzeba sobie zadać.
I nie wystarczy skakanie z kwiatka na kwiatek ( z tematu na temat).
Żmudnej i wytrwałej pracy wymaga rozpracowanie każdego tematu. Dlatego nie śmiejcie się ze Słowikowskiego, że uparł sie na ten tunel. On ten temat rozgryzł z nie jednej strony.
Życzę tego samego każdemu z autorów _________________ Jak straszna jest prawda, że nie pozwalają Ci jej poznać? Czym można zastraszyć lub przekupić kolejne ekipy rządzące w Polsce aby ukrywały prawdę? Część z Nas to wie.
Sro 02 Maj, 2007 17:25
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
broker
Starszy sierżant
Posty: 109
|
|
|
Pociag wjechal ale niemcy slyneli z bardo dobrego maskowania terenu. Specjalnie przygotowywali teren pod schowki. Co do zdjec to moze tak zdjecia satelitarne by cos pomogły?
Pozdrawiam
Sro 01 Sie, 2007 13:33
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
1747
Feldwebel
Posty: 80 Skąd: Żyrardów
|
|
|
mapa
j53 masz może kopię lub jakieś namiary na ta mape o której mówisz?
Nie 04 Maj, 2008 3:37
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
SzPieg_22
Starszy szeregowy
Posty: 29 Skąd: śląsk
|
|
|
Gazociąg
chyba tak _________________ Walcząc zapisujemy się w kartach historii, lecz przegrywając zostaniemy w niej na Zawsze !!
Nie 01 Cze, 2008 13:53
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
SzPieg_22
Starszy szeregowy
Posty: 29 Skąd: śląsk
|
|
|
Gazociąg
sorka nie do tego napisałem _________________ Walcząc zapisujemy się w kartach historii, lecz przegrywając zostaniemy w niej na Zawsze !!
Nie 01 Cze, 2008 13:54
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
ridiger
Plutonowy
Posty: 72 Skąd: Wałbrzych
|
|
|
A pociąg stoi przy peronie podziemnego dworca i czeka _________________ Jak straszna jest prawda, że nie pozwalają Ci jej poznać? Czym można zastraszyć lub przekupić kolejne ekipy rządzące w Polsce aby ukrywały prawdę? Część z Nas to wie.
Sro 04 Lut, 2009 18:59
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaco44
Starszy sierżant
Posty: 115 Skąd: Sieradz
|
|
|
Najmniejszy nawet wagon kolejowy to ok 8-10 ton stali, szyny używane w owym okresie to 30 - 45 kg na metr bieżący i nie można takiej masy metalu wykryć magnetometrem? _________________ Si vis pacem para bellum.
Pon 22 Lis, 2010 23:49
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krzysiu
Chorąży
Posty: 150 Skąd: Świdnica
|
|
|
Nie można. Bo tam nic nie ma. Nie trzeba być jasnowidzem. Wystarczy zajrzeć w dokumentację budowy linii kolejowej, żeby wiedzieć, dlaczego jest taka pokręcona i dlaczego nie może tam być żadnego tunelu. _________________ www.altkreytzen.org.pl
Sro 24 Lis, 2010 22:08
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaco44
Starszy sierżant
Posty: 115 Skąd: Sieradz
|
|
|
Jako kolejarz z wykształcenia wiem dlaczego ta linia ma taki przebieg, po prostu w takim terenie inaczej nie można nachylenie toru w granicach 25 promil (czyli 25 metrów w górę na kilometrze toru) daje jeszcze możliwość mozolnego pokonania go przez pociąg towarowy choć nierzadko z pomocą lokomotywy popychającej. _________________ Si vis pacem para bellum.
Sro 24 Lis, 2010 22:48
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
tw_kolejofil
Szeregowiec
Posty: 2 Skąd: Kielce / Wrocław
|
|
|
Istnienie tunelu może się wydawać nieprawdopodobne, tym bardziej, że relacje rzekomych świadków są w wielu punktach sprzeczne, choćby w kwestii położenia wlotu tunelu. Jednak nie wyśmiewałbym bez żadnych podstaw jakichkolwiek prób jego znalezienia. Zapraszam na moją stronę o tym tunelu. W najbliższych dniach wybieram się w terem zweryfikować istnienie i położenie otworów wentylacyjnych.
Sro 05 Gru, 2012 23:30
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojo
Podporucznik
Posty: 211 Pochwał: 3 Skąd: Twierdza Wrocław
|
|
|
Z góry uprzedzam że w temacie "tunelu" jestem laikiem . Chciałbym tylko podać informację zawartą w książce Mariusza Aniszewskiego pt. "Podziemny świat Gór Sowich" :
Cytat: | A propos tuneli kolejowych, to chodzi przypuszczalnie o dwa tunele, biegnące do zamku, którymi do podziemi miały dojeżdżać pociągi specjalne. Tunele mają biec od torów linii kolejowej Wrocław-Wałbrzych, a ich wloty mają znajdować się w rejonie tzw. Łuku Świebodzickiego i obok stacji Wałbrzych Szczawienko. W rejonie Łuku faktycznie istnieje odcinek zbocza góry nienaturalnie płaski z młodym drzewostanem, zbudowany, jak wykazały badania, z luźnych skalnych okruchów i ziemi. Zbocze to dochodzi do samych torów pod ostrym kątem - idealnie pasuje na bocznicę. |
I jeszcze fragment opisujący sam pociąg :
Cytat: | Z tunelem tym związana jest jeszcze jedna historia: pod koniec wojny z
kierunku Wrocławia nadjechał pociąg, minął Świebodzice i na 61,1 km trasy zapadł się pod ziemię. Jedno jest pewne. Pociąg ten nigdy nie dotarł do Wałbrzycha. Na 61,1 km była bocznica, z której tor prowadził tunelem do podziemi zamku. Jak udało się nam ustalić pociąg składał się z lokomotywy, dwóch wagonów osłony SS, salonki gauleitera Hanke oraz dwóch wagonów z nieznaną zawartością. Co było w tych dwóch wagonach? Czy złoto Wrocławia? Bardzo możliwe. |
Nie podejmuję się oceny czy opisane fakty są prawdziwe czy nie ale być może informacje te okażą się w jakiś sposób pomocne .
Sama książka warta jest przeczytania .
A na koniec ciekawostka z września :
http://walbrzych24.com/1-wiadomosci/4206-tajemnice-ksiazanskich-podziemi _________________ "Jeszcze nikt nie wygrał wojny umierając za własną ojczyznę. Wojnę wygrywa się kiedy to przeciwnik ginie za jego ojczyznę"
Patton
Czw 06 Gru, 2012 12:49
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
tw_kolejofil
Szeregowiec
Posty: 2 Skąd: Kielce / Wrocław
|
|
|
Rzeczywiście, w niektórych hipotezach, w tym T. Słowikowskiego, pojawiają się aż dwa tunele - w km 61,1 oraz 65. Ten pierwszy wydaje mi się o wiele mniej prawdopodobny, chociaż nie będę się wypowiadał bez wizyty w terenie. Jeśli zaś chodzi o okolice km 65, gdzie odgałęziały się tory do rampy przeładunkowej na wąskotorówkę do Książa, to zastanawiać może, dlaczego tory poprowadzono łukiem do samego końca, do uzyskania kierunku na kaplicę Hochbergów, a nie zakończono bocznicy odcinkiem prostym, co pozwoliłoby zmniejszyć roboty ziemne. I dlaczego w ogóle rampę przeładunkową zlokalizowano w łuku, chociaż utrudnia to przeładunek? Nie byłoby żadnego problemu, żeby tor na początku odgiąć łukiem do kierunku w miarę równoległego do poziomic i dalej poprowadzić już prosto przy rampie. Załączam mapki okolicy z naniesionym przebiegiem torów oraz lokalizacją zachowanych studzienek i ścianki rampy.
Swoją stronę aktualizuję w miarę zdobywania informacji, więc zapraszam do zaglądania od czasu do czasu. Wyprawy w teren odroczone do wiosny
Pią 04 Sty, 2013 15:39
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaco44
Starszy sierżant
Posty: 115 Skąd: Sieradz
|
|
|
Z zamieszczonego fragmentu mapy nie mogę ustalić przybliżonego fragmentu łuku ale na pewno nie mógł mieć promienia mniejszego niż 150 m - najmniejszej dopuszczalnej wartości dla bocznic na kolejach niemieckich (i polskich). Tor ułożono tek jak teren pozwalał. _________________ Si vis pacem para bellum.
Pią 04 Sty, 2013 20:38
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Waldenburger
Starszy szeregowiec
Posty: 33
|
|
Powrót do góry |
|
|
Waldenburger
Starszy szeregowiec
Posty: 33
|
|
|
Co do 61 km to powinno coś ruszyć w 2014, więcej zdradzić chyba na razie nie mogę
Nie 24 Lis, 2013 12:39
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz dodawać załączniki w tym forum Możesz ściągać pliki w tym forum
|
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum. Redakcja magazynu "Inne Oblicza Historii" nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
|
|