|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Saj4
Szeregowy
Posty: 15 Skąd: Malbork
|
|
|
MIG-29
Co sadzicie o mig`u-29 ?? Hucznie rozprawiamy o F-16, o tym co to za szmelc, albo ze to wspaniała maszyna. Może kiedyś doczekamy sie modernizacji migów. A jak nie, to przynajmniej będą żyletki, pomniki i pomoce dydaktyczno naukowe Pozdrawiam !!!
A tutaj stronka jednego z pilotów 41 ELT www.flyshark.republika.pl
---------------------------
[EDIT: Literki zmniejszyłem -WERTTREW]
A polskie znaki to już sam popraw. Poproszę i dziękuję.
Ostatnio zmieniony przez Saj4 dnia Pon 15 Paź, 2007 13:33, w całości zmieniany 1 raz
Pon 15 Paź, 2007 12:27
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Human
Colonel
Posty: 4892 Pochwał: 3 Skąd: Wrocław
|
|
|
Sądzimy, że to taki stary samolot bez systemu fly-by-wire, z kiepskimi silnikami (straszliwe dymienie na dopalaczu), bez możliwości przenoszenia zróżnicowanego uzbrojenia (przynajmniej nasza wersja), systemu uzupełniania paliwa w locie też nie ma. O kompatybilności z uzbrojeniem NATO nie wspomnę.
Za to jest bardzo zgrabny i niezwykle wysokomanewrowy (kłania się brak fly-by-wire i możliwość latania na pozakrytycznych kątach natarcia).
Pon 15 Paź, 2007 12:46
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Saj4
Szeregowy
Posty: 15 Skąd: Malbork
|
|
|
Cytat: | A polskie znaki to już sam popraw. Poproszę i dziękuję. |
Ależ proszę bardzo Przyzwyczajenie Na co dzień piszę bez naszych pięknych bukwów
A teraz do rzeczy. Może i stary, jednak uważam że sam płatowiec ma możliwości ewolucyjno-rozwojowe, popatrzmy na 29 OVT, SMT, czy jak kto woli MIG-35, ale jak znamy historie to naszym wschodnim "braciom" brakuje pieniędzy na rozwój konstrukcji. Chociaż Indie coś kombinują z zakupem tegoż sprzętu... Z tego co kojarzę to dymienie zostało chyba wyeliminowane, albo przynajmniej zredukowane w nowszych wersjach. Faktycznie to wada tegoż samolotu. Podczas ćwiczeń z anglikami (latającymi na Tornado) dzięki temu nas odnajdywali na niebie. Aha, tutaj drobna poprawka, na dopalaczu nie dymi Ale to już do wytwórni silników pretensje O ile dobrze sobie przypominam, to Rosjanie złożyli nam ofertę modernizacji naszych maszyn. Jednak dalej to już polityka i nie będę sie rozpisywał na jej temat, szkoda nerwów Brawa dla Słowaków za modernizację. Byłem w Radomiu i miałem okazję podyskutować z pilotami i obsługą. Hehe, powiedzmy, że to dodało skrzydeł Pozdrawiam !!
Pon 15 Paź, 2007 13:47
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
KK
Sangwi
Posty: 1006 Skąd: Wrocław
|
|
|
Re: MIG-29
Saj4 napisał: | Może kiedyś doczekamy sie modernizacji migów. |
Doczekaliśmy się. Będą zmodernizowane 32 (wg planów do 2011 roku), w użyciu maja pozostać prawdopodobnie do ok. 2027 roku.
Pon 15 Paź, 2007 14:03
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Human
Colonel
Posty: 4892 Pochwał: 3 Skąd: Wrocław
|
|
|
Saj4 napisał: | Może i stary, jednak uważam że sam płatowiec ma możliwości ewolucyjno-rozwojowe, popatrzmy na 29 OVT, SMT, czy jak kto woli MIG-35, ale jak znamy historie to naszym wschodnim "braciom" brakuje pieniędzy na rozwój konstrukcji. |
Tutaj bym uważał, wszystkie wymienione przez Ciebie konstrukcje mają tak głęboko zmodernizowaną strukturę płatowca, że faktycznie są no całkiem nowe konstrukcje. Na dodatek rozwijane tylko na koszt OKB Mig, bo nikt nie jest nimi na poważnie zainteresowany.
Saj4 napisał: | Z tego co kojarzę to dymienie zostało chyba wyeliminowane, albo przynajmniej zredukowane w nowszych wersjach. |
Bo zmodernizowali silniki i zastosowali lepsze paliwo.
Saj4 napisał: | Aha, tutaj drobna poprawka, na dopalaczu nie dymi |
Dymi i to jak szalony, tylko u nas stosuje się technikę pompowania dopalaczem, co pozwala w znacznym stopniu wyeliminować dymienie.
KK napisał: | Doczekaliśmy się. Będą zmodernizowane 32 (wg planów do 2011 roku), w użyciu maja pozostać prawdopodobnie do ok. 2027 roku. |
A możesz coś więcej, bo chyba nie jestem na czasie/coś mi umknęło.
Pon 15 Paź, 2007 14:10
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
KK
Sangwi
Posty: 1006 Skąd: Wrocław
|
|
|
Human napisał: | A możesz coś więcej, bo chyba nie jestem na czasie/coś mi umknęło. |
MON postanowił przejść na tryb obsługi wg stanu technicznego. Podjęto decyzję o modernizacji 32 maszyn - ambitne plany ministerstwa zakładają że ostatnie zostaną zmodernizowane do 2011 roku. Pierwszym zmodernizowanym samolotem był MiG-29 o numerze bocznym 70. W MiG-i będę wyposażone dwie eskadry taktyczne - 41. elt z Malborka i 1. elt z Mińska Mazowieckiego. Wg stanów wyposażonbe będą w 13 samolotów jedno miejscowych i 3 dwu miejscowe. Razem 16 samolotow w każdej askadrze, co daje łącznie 32.
?ródło NTW nr 9/2007 (art. "Długowieczne MiGi")
Pon 15 Paź, 2007 15:09
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Brodeur
Podpułkownik
Posty: 3025 Pochwał: 3 Skąd: z Wielkopolski
|
|
|
O tym samym pisałem w temacie o F-16, bo po części zeszliśmy tam troszkę na bok głównego tematu
Cytat: | W NTW jasno napisano że Migi-29 przejęte od RFN są po przeglądach w WZL-2. Nawet jedna maszyna zakupiona od ZSRR jest już po remoncie i została przebazowana do Malborka by stan maszyn był identyczny w Malborku i Mińsku Mazowieckim. W tym roku do Mablorka, po remontach, trafią jeszcze dwie sztuki, a w roku przyszłym jedna. Natomiast w roku 2009 zostanie ukończony remont 6 samolotów, w 2010 trzech samolotów, w 2011 ponownie sześciu. W obu eskadrach będzie po 16 samolotów. |
_________________ "Tylko umarli widzieli koniec wojny" Platon
Taki styl pisma wyraża ironię
Pon 15 Paź, 2007 15:36
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Human
Colonel
Posty: 4892 Pochwał: 3 Skąd: Wrocław
|
|
|
Panowie, ale mowa jest tylko o remoncie zarżniętych przez Niemców Migów, a nie o modernizacji
Przez Was musiałem NTW poszukać u siebie w bałaganie
Pon 15 Paź, 2007 16:00
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
KK
Sangwi
Posty: 1006 Skąd: Wrocław
|
|
|
Human napisał: | Panowie, ale mowa jest tylko o remoncie zarżniętych przez Niemców Migów, a nie o modernizacji
Przez Was musiałem NTW poszukać u siebie w bałaganie |
Strona 126. Tam masz wypisane elementy które są wymieniane.
Pon 15 Paź, 2007 16:36
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Human
Colonel
Posty: 4892 Pochwał: 3 Skąd: Wrocław
|
|
|
Ale o tym akurat wiadomo od lat i to nie jest żadna modernizacja, bo wszystko będzie dokładnie tak samo działało, tylko zamiast cyrylicy będą napisy zrozumiałe dla całego cywilizowanego świata
Pon 15 Paź, 2007 16:40
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Brodeur
Podpułkownik
Posty: 3025 Pochwał: 3 Skąd: z Wielkopolski
|
|
|
Human napisał: | Przez Was musiałem NTW poszukać u siebie w bałaganie Laughing | To akurat na złe Ci nie wyszło Pora na porządki
_________________ "Tylko umarli widzieli koniec wojny" Platon
Taki styl pisma wyraża ironię
Pon 15 Paź, 2007 17:48
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Renifer Lopez
Użytkownik zbanowany
Posty: 624
|
|
|
Cytat: | O ile dobrze sobie przypominam, to Rosjanie złożyli nam ofertę modernizacji naszych maszyn. Jednak dalej to już polityka i nie będę sie rozpisywał na jej temat, szkoda nerwów |
O ile ja pamiętam to umowa podpisana przez Kwaśnego pojechał do Rosji i tak to się skończyło bo Putin nie podpisał.
No a jeżeli już rozprawiać o MiGu, dobry, zły, złom, czy wciąż na czasie, to chyba wypadałoby go porównać z jakąś inną konstrukcją, bo słowy dobry samolot odniesione do niczego nic nie znaczy. Zdaje się że ludzie bardzo często zapominają że samolot bojowy to jedynie nosiciel uzbrojenia i porównując możliwości różnych maszyn należałoby przede wszystkim porównywać ich możliwości przenoszenia tego uzbrojenia a tutaj MiG w porównaniu z takim na przykład F16 to zupełnie inny kosmos. Modernizować? Żeby tą maszynę zmodernizować do podobnego standardu jak F16 należałoby w zasadzie skonstruować zupełnie nowy samolot. Awionika MiGa już w momencie powstania odbiegała od współczesnych mu samolotów amerykańskich.
Pon 15 Paź, 2007 21:37
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Saj4
Szeregowy
Posty: 15 Skąd: Malbork
|
|
|
Cytat: | No a jeżeli już rozprawiać o MiGu, dobry, zły, złom, czy wciąż na czasie, to chyba wypadałoby go porównać z jakąś inną konstrukcją, bo słowy dobry samolot odniesione do niczego nic nie znaczy. |
Panie Reniferze Zamysłem moim było pozyskanie opinii na temat tegoż samolotu I nie tylko o naszych "FULCRUM A" ale tez pozostałych wersji rozwojowych. Do F-16 porównywał nie będę, ponieważ jest to samolot zupełnie innej kategorii. Mig jest samolotem tylko i wyłącznie myśliwskim (w każdym razie taki był zamysł jego konstruktorów). F-16 to samolot wielozadaniowy, więc o różnicach chyba nie muszę pisać. Co do awioniki, to fakt, rosyjskie samoloty zawsze kulały z tego powodu. A przecież można podpisać umowę z jakąś zagraniczną, bądź rodzimą firmą, zajmującą się właśnie elektroniką. Ale to już inny temat. A czy wziął Pan Panie Reniferze czynnik ludzki pod uwagę ?? Powiem tyle, polscy piloci, są uważani za jednych z najlepszych na świecie. Nie dla tego że latają na wspaniałym sprzęcie, (przecież takiego nie mamy) ale ze względu na swoje umiejętności. Amerykanie ze swoimi "wunderwaffe" pokładają zbyt duże zaufanie w sprzęcie... Nie uważam jednak że nie mają dobrych pilotów, bo takich maja aż nadto zapewne.
Cytat: | Modernizować? Żeby tą maszynę zmodernizować do podobnego standardu jak F16 należałoby w zasadzie skonstruować zupełnie nowy samolot. |
Tutaj się nie zgodzę !! Płatowiec jest bardzo udany, wiec po co konstruować nowy samolot ??!! Popatrzmy chociaż na płatowiec F-16. Ma tyle lat co MIG, a zmienia się tylko zawartość tegoż płatowca. Co za tym idzie elektronika, awionika etc...
Cytat: | O ile ja pamiętam to umowa podpisana przez Kwaśnego pojechał do Rosji i tak to się skończyło bo Putin nie podpisał. |
Tutaj też sceptycznie bym podchodził, to co Kwaśniewski robił to już historia. Spójrzmy na to co robią "Bracia" żeby poprawić stosunki z Rosją. Ale na tematy polityczne nie będę rozmawiał !! Powiem tyle, OKB MiG podczas targów lotniczych Kielce proponowało ciekawą modernizację naszych samolotów. Koniec i kropka, niedługo wybory i wtedy może coś się zmieni.
Cytat: | MON postanowił przejść na tryb obsługi wg stanu technicznego. |
To jest dobre rozwiązanie, ale jak długo będziemy eksploatować samoloty bez części zamiennych ?? Tutaj odwołuje sie do tego co napisałem wyżej. Jak czegoś nie zrobimy ze stosunkami Polska - Rosja, to grozi nam kanibalizm techniczny, albo przysłowiowe drzwi od hangaru, czy stodoły. Bo ja nie chciałbym latać samolotem, który nie do końca jest sprawny. To tak jak jazda samochodem bez hamulców.... _________________ Pilocie !! Jeżeli w czasie lotu nie wiesz w którą stronę lecieć, leć w niebo. Z niebem się jeszcze nikt nie zderzył.
Wto 16 Paź, 2007 9:34
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Human
Colonel
Posty: 4892 Pochwał: 3 Skąd: Wrocław
|
|
|
Saj4 napisał: | Mig jest samolotem tylko i wyłącznie myśliwskim (w każdym razie taki był zamysł jego konstruktorów). |
Zaraz, powoli. Najpierw piszesz, żeby pisać nie tylko o wersjach przedpotopowych, a potem piszesz, że jest tylko i wyłącznie myśliwski? Już głupi 9.17 nie był tylko myśliwski, a jak wiemy to już jest również prehistoria.
Saj4 napisał: | A przecież można podpisać umowę z jakąś zagraniczną, bądź rodzimą firmą, zajmującą się właśnie elektroniką. |
Zasadniczym problemem jest brak polskiej firmy mającej jakiekolwiek pojęcie o konstruowaniu nowoczesnej awioniki dla samolotów myśliwskich, a zagraniczna (w domyśle izraelska, bo ta jest najlepsza) kosztuje ciężkie dolary, których nie ma.
Saj4 napisał: | Powiem tyle, polscy piloci, są uważani za jednych z najlepszych na świecie. |
Od ilu lat panuje ten sam mit? Poza kilkoma reprezentacyjnymi pilotami, którzy są pilotami "eksportowymi" dzieją się u nas straszne rzeczy. Piloci nie latają prawie wcale, lub latają mało. O fakcie jak są świetnie wyszkoleni świadczą strzelania rakietami CH-25.
Saj4 napisał: | Płatowiec jest bardzo udany, wiec po co konstruować nowy samolot ??!! Popatrzmy chociaż na płatowiec F-16. Ma tyle lat co MIG, a zmienia się tylko zawartość tegoż płatowca. Co za tym idzie elektronika, awionika etc... |
Tylko, że amerykańska awionika jest znacznie mniejsza gabarytowo. W Migach zmieniono rozwiązania w obrębie kadłuba, skrzydeł, usterzenia, więc Renifer Lopez ma rację- faktycznie nowoczesne Migi są to nowe płatowce wyglądające mniej- więcej jak starsze wersje.
Saj4 napisał: | Powiem tyle, OKB MiG podczas targów lotniczych Kielce proponowało ciekawą modernizację naszych samolotów. |
Powiem tyle. Jak coś mówisz, to mów jak było naprawdę- Zaprezentowano słowackiego Miga w wersji 29SD. Nic więcej. Oficjalnie przedstawicielstwa RSK Mig w ogóle nie było, a sama modernizacja jest proponowana od marca 2007.
Saj4 napisał: | To jest dobre rozwiązanie, ale jak długo będziemy eksploatować samoloty bez części zamiennych ?? Tutaj odwołuje sie do tego co napisałem wyżej. Jak czegoś nie zrobimy ze stosunkami Polska - Rosja, to grozi nam kanibalizm techniczny, albo przysłowiowe drzwi od hangaru, czy stodoły. Bo ja nie chciałbym latać samolotem, który nie do końca jest sprawny. To tak jak jazda samochodem bez hamulców.... |
Grozi nam kanibalizm techniczny? Przecież kanibalizm techniczny w przypadku MIGów -29 jest uprawiany od kilku ładnych lat
Wto 16 Paź, 2007 13:13
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Saj4
Szeregowy
Posty: 15 Skąd: Malbork
|
|
|
Cytat: | Grozi nam kanibalizm techniczny? Przecież kanibalizm techniczny w przypadku MIGów -29 jest uprawiany od kilku ładnych lat Laughing |
Nie w Malborku....
Cytat: | Saj4 napisał:
Mig jest samolotem tylko i wyłącznie myśliwskim (w każdym razie taki był zamysł jego konstruktorów).
Zaraz, powoli. Najpierw piszesz, żeby pisać nie tylko o wersjach przedpotopowych, a potem piszesz, że jest tylko i wyłącznie myśliwski? Już głupi 9.17 nie był tylko myśliwski, a jak wiemy to już jest również prehistoria. |
Przeczytać to co w nawiasie... 9.17 faktycznie nie jest tylko mysliwski...
No dobra, nie ma to jak zimny prysznic
Nie chodzilo mi o polske, tylko o Rosjan A z tym Izraelem to ciekawa sprawa _________________ Pilocie !! Jeżeli w czasie lotu nie wiesz w którą stronę lecieć, leć w niebo. Z niebem się jeszcze nikt nie zderzył.
Wto 16 Paź, 2007 13:32
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Saj4
Szeregowy
Posty: 15 Skąd: Malbork
|
|
|
Cytat: | Powiem tyle, polscy piloci, są uważani za jednych z najlepszych na świecie.
Od ilu lat panuje ten sam mit? Poza kilkoma reprezentacyjnymi pilotami, którzy są pilotami "eksportowymi" dzieją się u nas straszne rzeczy. Piloci nie latają prawie wcale, lub latają mało. O fakcie jak są świetnie wyszkoleni świadczą strzelania rakietami CH-25.
|
Co do tego co, lub kto zawinił ustali komisja... Wiec nie wyrokujmy... _________________ Pilocie !! Jeżeli w czasie lotu nie wiesz w którą stronę lecieć, leć w niebo. Z niebem się jeszcze nikt nie zderzył.
Wto 16 Paź, 2007 13:36
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Human
Colonel
Posty: 4892 Pochwał: 3 Skąd: Wrocław
|
|
|
Saj4 napisał: | Nie w Malborku.... |
Nie, no pewnie. Skoro występuje na Krzesinach, to nie występuje w Malborku? Może tylko w WZL-2 się to dzieje i w Mińsku Mazowieckim? Nie żartujmy
Saj4 napisał: | Przeczytać to co w nawiasie... 9.17 faktycznie nie jest tylko mysliwski... |
Przeczytałem to co w nawiasie. 9.17 w zamyśle konstruktorów nie był wcale tylko myśliwski. Jeśli chcesz być precyzyjny to powinieneś napisać "Samolot uczestniczący w konkursie na PFI miał być tylko samolotem myśliwskim." albo "W zamyśle konstruktorów MIG-29 miał, według ZTT konkursu na PFI, być tylko samolotem myśliwskim".
Saj4 napisał: | Co do tego co, lub kto zawinił ustali komisja... Wiec nie wyrokujmy... |
Co rozstrzygnie komisja, że pocisk zgubił wiązkę sterującą? Do tego komisji nie trzeba, bo to nie pierwszy przypadek kiedy CH-25 gubi wiązkę. Co może ustalić, że po odpaleniu piloci robią numery z manewrowaniem, przez co pocisk gubi wiązkę? Przecież to też wiadomo. A może ustali, że wskaźnik trafień jest jakiś koszmarnie niski? To przecież też wiadomo
Wto 16 Paź, 2007 13:50
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Saj4
Szeregowy
Posty: 15 Skąd: Malbork
|
|
|
Human, dysponujesz niesamowita wiedza Zwiazane to jest z Twoja praca, moze pasja ?? Powinienes byc wzorem do nasladowania, dla niektorych uzytkownikow forum Chyle czola _________________ Pilocie !! Jeżeli w czasie lotu nie wiesz w którą stronę lecieć, leć w niebo. Z niebem się jeszcze nikt nie zderzył.
Wto 16 Paź, 2007 14:54
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Human
Colonel
Posty: 4892 Pochwał: 3 Skąd: Wrocław
|
|
|
E tam, ja tam ogarniam tylko małą część tego, co chciałbym ogarniać. A z czym to jest związane? Lotnictwo od zawsze (od kiedy pamiętam, więc koło 7 roku życia) było blisko mnie, więc tak jakoś wyszło.
A zawód? Jakoś żadna redakcja nie chce mnie zatrudnić Jeśli to się zmieni niezwłocznie poinformuje
A co do bycia wzorem do naśladowania- widzisz tą czerwoną kreskę? Ona jasno świadczy, że nie powinienem być wzorem do naśladowania. Na forum są ludzie znacznie ode mnie mądrzejsi i na dodatek nie mający żadnych czerwonych kreseczek
Tyle off-topicu, a teraz do MIGów proszę
Wto 16 Paź, 2007 15:18
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marmik
Komandor porucznik
Posty: 2985 Pochwał: 8 Skąd: Puck
|
|
|
Human napisał: | Saj4 napisał: | Powiem tyle, polscy piloci, są uważani za jednych z najlepszych na świecie. |
Od ilu lat panuje ten sam mit? Poza kilkoma reprezentacyjnymi pilotami, którzy są pilotami "eksportowymi" dzieją się u nas straszne rzeczy. Piloci nie latają prawie wcale, lub latają mało. O fakcie jak są świetnie wyszkoleni świadczą strzelania rakietami CH-25. |
Human, ma rację. Mit powstał chyba w czasach sukcesów polskich pilotów sportowych na mistrzostwach świata. Nie zgodzę się jednak z tymi "strasznymi rzeczami". Nie wiem jak jest w SP, ale lotnictwo morskie to pełen profesjonalizm. Znam osobiście wielu pilotów i poleciałbym z nimi bez obaw na sam koniec świata. Oczywiście wtopy też się zdarzają, ale są to sprawy marginalne. _________________ Słaby sprzymierzeniec, którego tylko bronić trzeba, a który nic z siebie dać nie potrafi, jest zawsze uciążliwy. Broni się go niechętnie, a w zamian za pomoc żąda się pewnych, nieraz dotkliwych świadczeń, jeśli w ogóle występuje się w jego obronie.
Wto 16 Paź, 2007 15:30
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Human
Colonel
Posty: 4892 Pochwał: 3 Skąd: Wrocław
|
|
|
A ja wiem jak jest niekiedy (i to wcale nierzadko) w SP, dlatego piszę z całą świadomością, że dzieją się rzeczy straszne.
A w MW zawsze był profesjonalizm
Wto 16 Paź, 2007 16:08
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxikasek
Moderator Generał broni
Posty: 10865 Pochwał: 36 Skąd: obecnie Szczecin
|
|
|
Cytat: | A w MW zawsze był profesjonalizm |
Już się tak nie podlizuj _________________ Prawo Balaniego:
Jak długo trwa minuta, zależy od tego, po której stronie drzwi toalety się znajdujesz.
http://www.powrotlegendy.pl/
Wto 16 Paź, 2007 21:40
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Human
Colonel
Posty: 4892 Pochwał: 3 Skąd: Wrocław
|
|
|
Kiedy to cholera prawda!
Przecież z miłości do marynarki bym tego nie napisał
Wto 16 Paź, 2007 21:54
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
adek93
Szeregowy
Posty: 13
|
|
|
mig-29 to przestarzala kupa metalu powinno sie ja zastapic czyms nowszym
Wto 23 Paź, 2007 19:44
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Brodeur
Podpułkownik
Posty: 3025 Pochwał: 3 Skąd: z Wielkopolski
|
|
|
Bardzo wartościowy post Może wyjaśnisz dlaczego masz akurat takie zdanie o tym samolocie. Nie ma to jak piać ogólnikowe posty nie wnoszące nic do dyskusji. _________________ "Tylko umarli widzieli koniec wojny" Platon
Taki styl pisma wyraża ironię
Wto 23 Paź, 2007 19:58
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz dodawać załączniki w tym forum Możesz ściągać pliki w tym forum
|
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum. Redakcja magazynu "Inne Oblicza Historii" nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
|
|