| | FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Rangi | Rejestracja | Profil | Wiadomości | Zaloguj
Linki | Ekipa | Regulamin | Galeria | Artykuły | Katalog monet | Moje załączniki

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mianoraf
Chorąży

Chorąży





Posty: 170
Skąd: Maciejowice
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Radzieckie łodzie podwodne

Szanowni Koledzy!

Muszę znaleźć parę informacji o łodziach podwodnych ZSRR okresu międzywojennego. Potrzebne mi są dane techniczne, konstruktorzy, lata produkcji, w co były wyposażone itp.

_________________
Królestwo Elderlandu
II WW

Wto 29 Sie, 2006 9:53

Powrót do góry
MarcinGdańsk
Porucznik marynarki

Porucznik marynarki




Posty: 540
Skąd: Gdańsk
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Maniograf jakie ŁODZIE????? Łódź może być wiosłowa, może też być miasto Łódź, ale podwodny to tylko OKRęT!!!!
To po pierwsze, a po drugie jest coś takiego jak google i można coś ciekawego znaleźć Bardzo szczęśliwy Poniżej masz linka do jednej z wielu stron o radzieckich i rosyjskich OKRęTACH podwodnych.

http://www.republika.pl/goomisch/

_________________
Klawiatura służy mi do nabijania postówUśmiech Uśmiech

Wto 29 Sie, 2006 11:01

Powrót do góry
maxikasek
Moderator
Generał broni

Generał broni





Posty: 10865
Pochwał: 36
Skąd: obecnie Szczecin
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

a jeśli okręt podwodny pływa jako cywilny- to łódź podwodna Twisted Evil Piwo
_________________
Prawo Balaniego:
Jak długo trwa minuta, zależy od tego, po której stronie drzwi toalety się znajdujesz.

http://www.powrotlegendy.pl/

Wto 29 Sie, 2006 11:30

Powrót do góry
Mum
Podporucznik

Podporucznik





Posty: 440
Skąd: Górny Śląsk
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Maxikasek, a czy potrafisz sobie wyobrazic cywilna jednostke podwodna w ZSRR/Rosji ??

CYWILNA ??
Wink

Bo ja jakos nie. Razz

No chyba ze taką, jak w tym starym, starym kawale:

"Z radzieckiego dziennika PRAWDA:
Na granicy radziecko - chinskiej doszlo do nieprzyjemnego incydentu. Strona chinska dopuscila sie haniebnego aktu agresji wobec milujacego pokoj Zwiazku Radzieckiego.
Chinczycy zdradziecko napadli na cywilny ciagnik rolniczy, pracujacy na polach tutejszego Kolchozu.

Ciagnik odpowiedzial zmasowanym ogniem broni maszynowej i odlecial na z gory upatrzone pozycje".

Bardzo szczęśliwy Bardzo szczęśliwy

Pozdrawiam

Wto 29 Sie, 2006 11:48

Powrót do góry
MarcinGdańsk
Porucznik marynarki

Porucznik marynarki




Posty: 540
Skąd: Gdańsk
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Tutaj się z Tobą zgodzę Maxikasku Bardzo szczęśliwy Ale Manioraf pyta się o okres ZSRR, a wtedy raczej jednostek cywilnych w Kraju Rad się nie uświadczyło!!!! Chyba, że masz jakieś inne informacje Bardzo szczęśliwy Natomiast dla Maniorafa mam zdjęcie, które przedstawia bazę radzieckich okrętów podwodnych.


Opis załącznika:
Smolnyj

_________________
Klawiatura służy mi do nabijania postówUśmiech Uśmiech

Wto 29 Sie, 2006 11:49

Powrót do góry
maxikasek
Moderator
Generał broni

Generał broni





Posty: 10865
Pochwał: 36
Skąd: obecnie Szczecin
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

a jakie one mają za bandery?
_________________
Prawo Balaniego:
Jak długo trwa minuta, zależy od tego, po której stronie drzwi toalety się znajdujesz.

http://www.powrotlegendy.pl/

Wto 29 Sie, 2006 13:57

Powrót do góry
Zelint
Mat

Mat





Posty: 42
Skąd: Władysławowo
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Widzę, że dyskusja jest niezwykle owocna i na temat. Ciekawe gdzie jest moderator...

p.s. Flota Bałtycka, stan na 1939 rok, cytat z forum DWS:
crolick napisał:

A dla ułatwienia tymczasowa lista:
1. L 1 typ L, II seria (11.I.1935) 3)
2. L 2 (11.I.1935)
3. L 3 (11.I.1935)

4. P 1 typ P (23.VII.1936) 3)
5. P 2 (23.VII.1936)
6. P 3 (23.VII.1936)

7. S 1 typ S, IX seria (23.IX.1936) 6)
8. S 2 (23.IX.1936)
9. S 3 (13.VII.1938)
10. S 4 (27.XI.1939)
11. S 5 (27.XI.1939)
12. S 6 (27.XI.1939)

13. Szcz 301 typ Szcz, III seria (14.X.1933) 25)
14. Szcz 302 (14.X.1933)
15. Szcz 303 (25.XI.1933)
16. Szcz 304 (15.VIII.1934)

17. Szcz 305 V–bis seria (19.VII.1935)
18. Szcz 308 (20.XI.1935)

19. Szcz 306 V–bis–2 seria (17.VIII.1935)
20. Szcz 307 (17.VIII.1935)
21. Szcz 309 (20.XI.1935)
22. Szcz 310 (21.VIII.1936)
23. Szcz 311 (21.VIII.1936)

24. Szcz 424 X seria (17.VII.1936)
25. Szcz 401 (23.VII.1936)
26. Szcz 318 (30.VIII.1936)
27. Szcz 403 (26.IX.1936)
28. Szcz 404 (26.IX.1936)
29. Szcz 402 (29.IX.1936)
30. Szcz 324 (31.X.1936)
31. Szcz 317 (1.XI.1936)
32. Szcz 323 (3.XI.1936)
33. Szcz 322 (4.XI.1936)
34. Szcz 319 (11.XII.1936)
35. Szcz 320 (11.XII.1936)
36. Szcz 422 (6.XII.1937)
37. Szcz 423 (6.XII.1937)

38. M 71 typ M, VI–bis seria (13.IX.1935) 17)
39. M 72 (13.IX.1935)
40. M 73 (13.IX.1935)
41. M 74 (13.IX.1935)
42. M 75 (13.IX.1935)
43. M 76 (13.IX.1935)
44. M 83 (8.XI.1935)
45. M 77 (25.VI.1936)
46. M 78 (25.VI.1936)
47. M 80 (22.VII.1936)
48. M 81 (22.VII.1936)
49. M 79 (10.X.1936)

50. M 90 XII seria (17.VII.1936)
51. M 97 (12.XI.1939)
52. M 94 (12.XII.1939)
53. M 95 (12.XII.1939)
54. M 96 (12.XII.1939)

Pamiętajmy, że 1 o.p. Sowieci zbudowali dopiero w 1930 roku [sic!!] a były to dwa okręty typu D [w VIII.1936 przeszły do floty SOF]

Wto 29 Sie, 2006 15:24

Powrót do góry
mianoraf
Chorąży

Chorąży





Posty: 170
Skąd: Maciejowice
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Dzięki koledzy...i niech wam będzie, że są to okręty podwodne...ale mi chodzi tylko o te z okresu między wojennego i nic poza tym
_________________
Królestwo Elderlandu
II WW

Wto 29 Sie, 2006 15:49

Powrót do góry
Zelint
Mat

Mat





Posty: 42
Skąd: Władysławowo
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Duże okręty podwodne

,,D” (1930—1931)
933/1354 t; 76x6,5x3,8 m; 2600/1600KM; 14/9 w.; 7500 Mm-9 w./132 Mm—2 w.; 1x100, 1x45 AA, 8 rt 533; 53l;

D 1 = Diekabrist (A) (k+ .11.40, Zat. Mołotowska, podczas ćwiczeń)
D 2 = Narodowolec (AB 1941)
D 3 =Krasnogwardiejec (A) (+ .7.42, M. Barentsa, zaginął; mina?)
D 4 = Rewolucyjonier (C) (+4.12.43, koło przyl. Tarchankut, zach. Krym, nm.D ,,UJ 102”i „UJ 103”)
D 5 = Spartakowiec (C)
D 6 =Jakobiniec (C) (= 12.11.41 nm.sam. s+ .6.42, Sewastopol)

,,L”
I. (1933—1935)
1051/1327 t; 81x6.6x4.2 m; 2200/1050KM; 14/9 w.,6000 Mm-9 w./135 Mm—2 w.; 1x100,1x45 AA, 6 rt 533, 20 min; 54l;

L 1 Leniniec (B) (= .10.42, na Newie, Leningrad, art. Nm..)
L 2 = Staliniec (B) (+14.11.41, Zat. Finska, miny)
L 3 = Frunzowiec (B)
L 4 = Garibaldljec (C)
L 5 = Czartist (C)
L6 = Karbonarij (C) (+18.4.44, na płn. zach. od Krymu, nm. Dp ,,UJ 104’)

II. (1936—1937)
jw., lecz 1100/1400t; 2200/1450KM; 55l;

L 7 = Woroszylowiec (D) (? + Pacyfik 1941-42)
L 8 = Dzierzyniec (D)
L 9 = Kirovec (D)
L 10 (D)
L 11 (B)
L 12 (B)

III. (1938—1940)
Jw. lecz 1123/1416t; 83.3x7x4.1m; 4200/2400KM; 18/10w;
L 13 (D)
L 14 (D)
L 15 (D1942/1943)
L 16 (D (+ll.l0.42, rej. San Francisco, w rejsieA, OP; jap. OP ,,I 25”)
L 17 (D)
L 18 (D)
L 19 (B)

,,P’ (1936)
1200/1870 t; 90x8x3.1m; 5400/1000KM; 18,5/7,7 w.; 5700 Mm-10 w./105 Mm—4 w.; 2x100, 1x45 AA, 6 rt 533; 54l;

P 1 = Prawda (B) (+17.9.41, rej. Hanko., mina)
P 2 = Zwiezda (B)
P 3 = Iskra (B)

Średnie okręty podwodne

,,Szcz”
I. (1933—1934)
578/704 t; 57x6,2x3.8 m; 1370/800KM; 12,5/8,5 w.; 6000 Mm- /123 Mm- ; 1x45 AA, 6 rt 533; 35l;

Szcz 301 = Szczuka (B) (+27.8.41, śr. cz. Zat. Fińskiej, zagroda ,,Juminda”, miny)
Szcz 302 = Okuń (B) (+13.10.42, Zat. Fińska, rej. Suursaari — Tytärman, miny)
Szcz 303 = Jorsz (B)
Szcz 304 = Komsomolec (B) (+ .12.42, Zat. Fińska, miny)

II. (1933—1935)
Jw. lecz 589/708t; 58.5x6.2x4.3m; 1600/800KM; 14/8w; 2x45AA, 6 rt 533; 40l;

Szcz 101 = Losoś (D)
Szcz 102 = Leszcz (B)
Szcz 103 = Karp (D)
Szcz 104(D)
Szcz 105(D)
Szcz 106(D)
Szcz 107(D)
Szcz 108(D)
Szcz 109(D)
Szcz 110(D)
Szcz 111(D)
Szcz 112(D)
Szcz 305 = Liń (B) (+ 5.11.42, rej. Wysp Alandzkich, finl. OP ,,Vetehinen”)
Szcz 306 = Piksza (B) (+ .11.42, Baltyk, mina)
Szcz 307 = Treska (B)
Szcz: 308 = Syomga (B) (+ od 20.10.42, Zat. Fińska, mina)
Szcz 309 = Delfin (B)
Szcz 310 = Bielukha (B)
Szcz 311 = Kumża (B) (+12.10.42, Zat. Fińska, na płd. od Tiiskeri, finl. MS ,,VMV 13” 1 ,,VMV 15”)

III. (1934)
Jw lecz 607/749 t; 1370/800KM/ 12/7.5 w;

Szcz 113 = Stierlad (D)
Szcz 114(D)
Szcz 115(D)
Szcz 116(D)
Szcz 117 = Makriel (D)
Szcz 118 = Kiefal (D)
Szcz 119 = Bieiuga (D)
Szcz 120(D)
Szcz 121 = Zubatka (D)
Szcz 201 = Sazan (C)
Szcz 202 = Sield (C)
Szcz 203 = Kambala (C) (?+ .11.43, M. Czarne, zaginął)

IV. ( 1935)
Jw. lecz 617/721t; 12/6.7 w;

Szcz 122 = Sajda (D)
Szcz 123 = Ugor’(D)
Szcz 124(D)
Szcz 125 (B)
Szcz 204 (C) (+ .7.41, rej. Konstancy, miny)
Szcz 205 — Nlerpa (C)
Szcz 206 (C) (+ .9.41, rej. ujścia Dunaju, miny)
Szcz 207 (C)
Szcz 208 (C) (+ po 23.8.42, M. Czarne, zaginął)

V. (1935-37)
Jw. lecz 590/708t; 1600/800KM; 13.6/8.7 w;

Szcz 126 (B)
Szcz 127 (B)
Szcz 128 (B)
Szcz 129 (B)
Szcz 130 (D)
Szcz 131
Szcz 132
Szcz 133
Szcz 134
Szcz 139
Szcz140
Szcz 141
Szcz 209 (C)
Szcz 210 (C) (?+ .2.42, zach. cz. M. Czarnego, zag)
Szez 211 (C) (+ .11.41, M. Czarne, zag)
Szcz 212 (C) (+ od 11.12.42, M. Czarne, zag)
Szcz 213 (C) (?+17.2.42, rej. ujścia Dunaji, nm. Dp ,,Xanten”)
Szcz 214 (C) (+ 19.6.42, kolo Sewastopola, wl. ,,MAS 571”)
Szcz 215 (C)
Szcz 317 (B) (+ ad 8.7.42. Zat. Fl6ska., miny?)
Szcz 318 (B)
Szcz 319 (B) (+ od 20.9.41, Zat. Fińska, miny?)
Szcz 320 (B) (+ .10.42, Zat. Flńska )
Szcz 321 (BK 1941)
Szcz 322 (B) (+ .11.41, Zat. Fińska, miny)
Szcz 323 (B) (+I.5.43, Leningrad, mina.)
Szcz 324 (B) (+ .11.41, Zat. Fińska, miny)
Szcz 401 (A) (+ .4/5.42, M. Barentsa, zag.)
Szcz 402 (A) (+21.9.44, M. Barentsa, radz. sam. pomylkowo)
Szcz 403 (A) (+.10.43, M. Bareatsa, za¬g)
Szcz 404 (A)
Szcz 421 (A) (=9.4.42, na płn. od Przyl. Pininlay, S+ radz. OP ,,K 22”)
Szcz 422 (A) (+ .7.43, M. Barentsa, zag ?+5.7.43, nm. Dp ,,UJ 1206”, ,,UJ 1212” i ,,UJ 1217”)
Szcz 423 (AD 1940) ~
Szcz 424 (A) (+ .10.39, Arktyka, zag)

VI. (1939—1941)
Jw. lecz 587/705t; 13.6/8w; 39l;

Szcz 135
Szcz 136
Szcz137
Szcz 138
Szcz 216 (C) (?+16.2.44, na zach. od Eupatorii, nm. Dp ,,UJ 106”)
Szcz 405 (B) (+21.8.42, Zat. Fińska, rej. Someri, miny)
Szcz 406 (B) (+l.6.43, Zat. Fińska, na zach. ad Vaindlo, nm. sam. i Dp)
Szcz 407 (B)
Szcz 408 (B) (+ 22.5.43, Zat. Fińska, reJ. Vaindlo, w boju art, z nm. Dp)


,,S”
I. (1935-1936)
840/1070 t; 77,7x6,4x4 m; 4000/1100KM; 19.5/9 w.; 9500 Mm-9 wJ135 Mm—2 w.; 1x100, 1x45 AA, 6 rt 533; 46l;

S 1 (B) (s+ 24.6.41, Lipawa)
S 2 (B) (+2.1.40, Zat. Fińska, miny)
S 3 (B) (+24.6.41, rej. Uzawy, nm. KT ,,S 35”)

II. (1936—1941)
Jw. lecz 856/1090 t; 77,8x6,4x4.1 m;; 18.9/8.8 w;45l;

S 4 (B) (+z 6.1.45, Zat. Gdańska, nm. N ,,T 33” )
S 5 (B) (+28.8.41, na płn. wsch. od Tal¬lina, miny)
S 6 (B) (+30.8.41, zach. wybrz. Saremy, miny.)
S 7 (B) (+21.10.42, płd. cz. Zat. Botnic¬kiej, finl. OP ,,Vesihiisi”)
S 8 (B) (+21.10.41, Zat. Fińska, rej. Suursaari, miny)
S 9 (B) (17.9.43, Zat. Fińska, zag; nn. D?)
S 10 (B) (+26.6.41, koło Gdańska nm. KT)
S 11 (B) (+2.8.41, Baltyk, rej. Hiumy, miny)
S 12 (B) (+15.8.43, Zat. Fińska, zag; nm. D)
S 13 (B)
5 14 = Gieroiczeskij Siewastopol (A)
S 15 = Kolchoznica (A)
S 16 = Gleroj Sowietskogo Sojuza Nursieitow (A)
S 17 = Sowletskaja Swanietija (A)
S 18 (A)
S 19 (A)
S 20 (A)
S 21(A)
S 31 (C)
S 32 (C) (+ od 26.6.42, na płd. od przyl. Sarycz, wł. OP ,,CB 3”)
S 33 (C)
S 34 (C) (+14.11.41, zach. cz. M. Czarnego, miny)
S 35 (C)
S 51 (BA 1942/1943)
S 52 (B)
S 53 (B)
S 54 (BA 1942/1943) (+ .5.43, M. Barentsa, zag)
S 55 (BA 1942/1943) (+ .11/12.43, M.Barentsa, zag)
S 56 (BA 1942/1943)
S 57 (B)
S 101 (BA 1941)
S 102 (B. A 1941)
S 103 (A)
S 104 (A)
S 105 ( K)
S106 (K)
S107 ( )
S108 ( )

Małe okręty podwodne

,,A” (dawn. AG) (1921-1928)
355/433 t; 46x4,9x3,8 m; 960/640 KM; 12/10 w.;1500 Mm—7 wJ80 Mm-3 w.; 1x45 AA, 4 rt 450; 30l;

A 2 = Kommunist (C) (wyc. jesień 1942)
A 3 = Marksist (C) (+4.11.43, rej. Mierzei Tendrowskiej, nm. Dp ,,UJ 117”=,,Schiff 19”)
A 4 = Politrabotnik (C) (wyc. jesień 1943)
A 5 = Mietallist (C)

,,M”
I. (1933—1934)
160/200 t; 37.7 x3,1x2.6 m; 685 KM; 13/6 w.; 1x45 AA, 2 rt 533; 16l;

M1—M28 (D) (10 okr. w 1944C)
M 51(C) (+23?.9.43, wsch. cz. M. Czarnego, rej. Oczainczirie)
M52 (C)

II. (1934-35)
Jw. Lecz 161/201t; 37.8x3.1x2..6 m;

M 53 – M 56 (K?)
M 71 (B) (s+ 24.6.41, Lipawa)
M72— M73 (B) (wyc. jesień 1941)
M 74 (B) (+23.9.41, Kronsztadt, nm Sam.)
M 75— M 76 (B) (wyc. jesień 1941)
M77 (B/L?)
M 78 (B) (+24.6.41, na zach. ad Windawy, ,,U 144”)
M 79 (B/L?)
M 80 (B) (s+ 24.6.41, Lipawa)
M 81 (B) (+ 1.7.41, reJ. Vormsi, storp.)
M 83 (B) (s+ 24.6.41, Llpawa)
M 84- M 86 (B)

III. (1936-37)
Jw lecz 206/218 t; 44.5x3.3x3 m; 800/400KM; 14/8 w; 20 l;

M 87  1939 M 171 (A) od 1944 SM
M 88  1939 M 172 (A) (+10.43 M. Barentsa zag.)
M 89  1939 M 401 (A)
M 90 (A)

IV. (1937-41)
Jw. lecz 210/261t;

M 30 (C)
M31 (C) (?+ .7.43, M. Czarne, miny)
M32 (C)
M 33 (C) (+ .8.42, rej. Odessy, miny)
M34 (C) (+ .11.41, zach. cz. M. Czarnego, zag)
M35 (C)
M36 (C)
M 57 (C)
M 58 (C) (+ .12.41, rej. Suliny, Rum., mina)
M 59 (C) (+18.12.41, rum., mina)
M 60 (C) (+ .9.42, rej. Odessy, nm. miny)
M 61 (K) (1944-+? C)
M 62 (C)
M 91 (B)
M 91 (B)
M 93 (B)
M 94 (B) (+21.7.41, rej. wyspy Hiuma, ,,U 149”)
M 95 (B) (+ 15.6.42, Zat. Fińska, in wsch. od Suursaarj, miny)
M 96 (B) (+ po 7.944. Zat. Fifiska, miny)
M 97 (B) (+15.8.42, Zat. Fińska, miny)
M98 (B) (+ .9.41, Zat. Fińska, miny)
M 101 (B) (+28.6.4 1, na pld. od Hanko, miny)
M 102 (B)
M 104 = Jaroslawskij Komsomolec (AC 1944)
M 105 = Czeiabinsklj Koinsoinolec (AC 1944)
M 106 =Lenlnsklj Kornsomol (A) (+ 15.7.43, M. Barentsa, zag)
M 107 = Nowoslbirskij Kornsoinolco (AC 1944)
M 108 (A) (+ 5?.44, M. Barentsa, zag)
M 111 (C)
M 112 (C)
M 113 (C)
M117 (C)
M 118 (C) (+ 1.10.42, M. Czarne, rum. D ,,Subiocotenent Ghiculescu”)
M 119. (A.C 1944)
M 121 (A) (+ od 7.11.42, M. Barentsa, zag)
M 122 (A) (+ .5.43, M. Barentsa, zag)

dane za: http://dwsxip.dmkproject.net/dws/forum/viewtopic.php?t=14077

Wto 29 Sie, 2006 17:58

Powrót do góry
KK
Sangwi

Sangwi





Posty: 1006
Skąd: Wrocław
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

MarcinGdańsk napisał:
Maniograf jakie ŁODZIE????? Łódź może być wiosłowa, może też być miasto Łódź, ale podwodny to tylko OKRęT!!!!

Bzdura. Kolega pytał o okres międzywojenny. W Marynarce Wojennej RP nazwa "łódź podwodna" funkcjonowała w oficjalnej nomenklaturze do 23.IX.1936. A że określenie pochodzi od rosyjskiego Подводная лодка śmiało można zaryzykować stwierdzenie że Rosjanie też wtedy takiego nazewnictwa używali.

Wto 29 Sie, 2006 18:47

Powrót do góry
IjonTihy
Komandor porucznik

Komandor porucznik





Posty: 3504
Pochwał: 6
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Nie, nie bzdura. Gdyby pytanie padło na rosyjskojęzycznym forum to nawet dziś zasadne byłoby okreslenie "łódź podwodna". Ponieważ jednak padło w wieku XXI na forum polskojęzycznym to zasadne jet używanie obowiązującej nomenklatury - okręt podwowndy.
Ewentualnie z zaznaczeniem że w interesujacym okresie i państwie nazwa ta wyglądała inaczej.

Cytat:
dane za: http://dwsxip.dmkproject.net/dws/forum/viewtopic.php?t=14077

raczej za Lipińskim...

_________________
Armia to przede wszystkim porządek i ład. Tym dziwniejsze jest, że prawdziwa wojna pod względem porządku i ładu przypomina ogarnięty pożarem burdel.

Wto 29 Sie, 2006 20:35

Powrót do góry
Zelint
Mat

Mat





Posty: 42
Skąd: Władysławowo
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

IjonTihy napisał:
raczej za Lipińskim...
Być może, ale nie ja to przepisywałem więc chciałem podać autora.

p.s. Dodatek do książki Lipińskiego robił chyba TWYP co, a nie sam Lipiński?? Wink

Wto 29 Sie, 2006 20:47

Powrót do góry
mianoraf
Chorąży

Chorąży





Posty: 170
Skąd: Maciejowice
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Przepraszam jeszcze raz powtórze moje pytanie:
Pytam się dziś drodzy koledzy o OKRęTY Podwodne ZSRR okresu między wojennego...potrzebne mi są wszystkie dane techniczne, w co byly uzbrojone, gdzie były produkowane itp.

_________________
Królestwo Elderlandu
II WW

Sro 30 Sie, 2006 10:42

Powrót do góry
MarcinGdańsk
Porucznik marynarki

Porucznik marynarki




Posty: 540
Skąd: Gdańsk
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Manioraf ja za bardzo się nie znam na radzieckich okrętach podwodnych ( zwłaszcza przed 1939r ) ale z informacji które posiadam wynika, że klasa S budowana była w stoczni leningradzkiej im. Ordżonikidze od 1934 roku na podstawie projektów niemieckiego typu E-I i przy dużej pomocy niemieckich specjalistów.

Charakterystyka okrętów serii S:
wyporność nawodna 837 t.
wyporność podwodna 1090 t.
prędkość nawodna 19,45 w.
prędkość podwodna 9,0 w.
zasięg nawodny 9860 Mm przy 10 w. (ekon.)
zasięg podwodny 148 Mm przy 3 w. (ekon.)
załoga 45
zanurzenie maks. 100 metrów
Uzbrojenie:
1 działo kal. 100 mm
1 działo kal. 45 mm (plot.)
6 wyrzutni torpedowych 533 mm
Zapas torped 12

Do najbardziej znanych jednostek typu S należą według mnie oczywiście Bardzo szczęśliwy
S-13 dowódca kapitan Marinesco - zatopienie General Steuben (14660 BRT) i Wilhelm Gustloff (25484 BRT)
S-56 zachowany do tej pory jako okręt muzeum
S-10 wypłynął w jeden, jedyny patrol trwający 7 dni i zaginiony wraz z całą załogą w 1941 roku

_________________
Klawiatura służy mi do nabijania postówUśmiech Uśmiech

Sro 30 Sie, 2006 11:26

Powrót do góry
1234
Porucznik

Porucznik




Posty: 699
Pochwał: 2
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

MarcinGdańsk napisał:

S-56 zachowany do tej pory jako okręt muzeum

...a także S-51 Kuczerenki, S-54 Bratiszki i S-55 Suszkina a to dzięki oryginalnej trasie przebazowania z Dalekiego Wschodu na Morze Północne przez Pacyfik, USA, Atlantyk i Wielką Brytanię

_________________
Nasza droga nie wiodła przez stepy
I pustynie ogromne piaszczyste
Dla nas twierdzą była leśna głusza
Wiejskie chaty i pola ojczyste

Sro 30 Sie, 2006 15:05

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki w tym forum
Możesz ściągać pliki w tym forum



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum.
Redakcja magazynu "Inne Oblicza Historii" nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.