| | FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Rangi | Rejestracja | Profil | Wiadomości | Zaloguj
Linki | Ekipa | Regulamin | Galeria | Artykuły | Katalog monet | Moje załączniki

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Azazel
Porucznik

Porucznik





Posty: 762
Pochwał: 1
Skąd: Obleśnica
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

I właśnie dlatego pisałem że teraz maja idealny pretekst do zerwania kontraktu.
_________________
Na imie mam Legion a obliczem moim miliony-monetek Uśmiech .

Czw 31 Sty, 2008 15:25

Powrót do góry
bodo
Podporucznik

Podporucznik





Posty: 222
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Pretekst to możesz mieć gdy boli cię głowa i przykładowo nie zjawiasz sie na urodzinach, ale nie w kontraktach państwowych kolego.
Maszyna walnęła z winy kierowców i koniec.
Przegięto pałę żyjąc jeszcze w pra-czasach nie pojmując do dzisiaj techniki.

Teraz uśpić opinię to najważniejszy cel. Chwała wię armi..))

Sob 02 Lut, 2008 23:19

Powrót do góry
dawide
Porucznik

Porucznik





Posty: 627
Pochwał: 2
Skąd: MILANO
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

bodo napisał:

Maszyna walnęła z winy kierowców i koniec.

Kierowca?
A co robił w samolocie kierowca, tam powinien być pilot Mr. Green

_________________
MASZERUJ
ALBO
ZDYCHAJ

Sob 02 Lut, 2008 23:31

Powrót do góry
Brodeur
Podpułkownik

Podpułkownik





Posty: 3025
Pochwał: 3
Skąd: z Wielkopolski
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

bobo napisał:
Maszyna walnęła z winy kierowców i koniec.
A może jakimiś dowodami poprzesz swoje stwierdzenie.
_________________
"Tylko umarli widzieli koniec wojny" Platon

Taki styl pisma wyraża ironię

Pon 04 Lut, 2008 0:26

Powrót do góry
Stiopa
Starszy szeregowy

Starszy szeregowy





Posty: 21
Skąd: Wielkopolska
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

http://www.dziennik.pl/wydarzenia/katastrofa-samolotu/article118505/Kulisy_tragedii_wojskowego_samolotu.html
Tutaj jest kilka informacji na ten temat, ale ze stwierdzeniami kto zawinił na razie trzeba sie wstrzymac choć nie można tego wykluczyć.
:samolot2:

_________________
Algebra wyniku potyczki: 3 partyzant?łw + 1 prawdopodobnie + 2 Âświnie = 37 zabitych w walce.

Pon 04 Lut, 2008 11:35

Powrót do góry
Human
Colonel

Colonel





Posty: 4892
Pochwał: 3
Skąd: Wrocław
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

No tak, za wcześnie żeby mówić o winie pilota, ale maszyna przepadła. Sama z siebie nie przepadła tylko z winy pilota. Kiedy to ja pisałem o gwałtownej utracie siły nośnej?? Jakoś 4 godziny po katastrofie?? Błąd pilota był ewidentny.

Swoją drogą istnieje jeszcze jedna hipoteza i to znacznie bardziej skomplikowana. Tylko, że ona niesie za sobą zbrodniczą wręcz głupotę pilota, a nie jego błąd.

Pon 04 Lut, 2008 12:09

Powrót do góry
Stiopa
Starszy szeregowy

Starszy szeregowy





Posty: 21
Skąd: Wielkopolska
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

No i "Kaśki" wracają do słuzby Bardzo szczęśliwy

http://www.tvn24.pl/12690,1537587,wiadomosc.html

Czyli samolot był sprawny to było wiadomo. Czyli nasze hipotezy się potwierdzają.

_________________
Algebra wyniku potyczki: 3 partyzant?łw + 1 prawdopodobnie + 2 Âświnie = 37 zabitych w walce.

Pon 04 Lut, 2008 21:20

Powrót do góry
Brodeur
Podpułkownik

Podpułkownik





Posty: 3025
Pochwał: 3
Skąd: z Wielkopolski
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Decyzja dziwna. Skoro pozostałe CASY wracają do służby bez dokładnych przeglądów, oraz bez wstępnych ustaleń KBWL to dlaczego wogóle uziemiono samoloty??
_________________
"Tylko umarli widzieli koniec wojny" Platon

Taki styl pisma wyraża ironię

Pon 04 Lut, 2008 23:18

Powrót do góry
de Villars
Generał dywizji

Generał dywizji





Posty: 8068
Pochwał: 6
Skąd: Kraków
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Pewnie żeby pokazać jak to się przejęli i nie dać pismakom asumptu do czepiania się Neutral Parę dni minęło, sprawa już nikogo nie rusza, media mają już co innego na celowniku...
_________________
Dmą w rogi zaklęte
Dudni ziemia, kurz staje
Jako burze w szale
Idą, idą Wandale!
Szaleją topory
Dzicy jako zwierzory
Szpony bogów w szale
Idą, idą Wandale!

Pon 04 Lut, 2008 23:21

Powrót do góry
Human
Colonel

Colonel





Posty: 4892
Pochwał: 3
Skąd: Wrocław
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Brodeur napisał:
Decyzja dziwna. Skoro pozostałe CASY wracają do służby bez dokładnych przeglądów, oraz bez wstępnych ustaleń KBWL to dlaczego wogóle uziemiono samoloty??


A kto Ci powiedział, że bez wstępnych ustaleń KBWL?? A samoloty uziemiono, bo jeden się rozbił. Potencjalnie z przyczyn technicznych. Jako, że przyczyny techniczne można z dużą (jeśli nie całkowitą) pewnością wykluczyć, to nie ma żadnych powodów do trzymania maszyn na ziemi.

Pon 04 Lut, 2008 23:24

Powrót do góry
maxikasek
Moderator
Generał broni

Generał broni





Posty: 10865
Pochwał: 36
Skąd: obecnie Szczecin
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Długo nie mogli zwlekać. Coś musi latać do Iraku i Afganistanu.
_________________
Prawo Balaniego:
Jak długo trwa minuta, zależy od tego, po której stronie drzwi toalety się znajdujesz.

http://www.powrotlegendy.pl/

Wto 05 Lut, 2008 0:01

Powrót do góry
Renifer Lopez
Użytkownik zbanowany

Użytkownik zbanowany






Posty: 624
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Human napisał:
No tak, za wcześnie żeby mówić o winie pilota, ale maszyna przepadła. Sama z siebie nie przepadła tylko z winy pilota. Kiedy to ja pisałem o gwałtownej utracie siły nośnej?? Jakoś 4 godziny po katastrofie?? Błąd pilota był ewidentny.

Swoją drogą istnieje jeszcze jedna hipoteza i to znacznie bardziej skomplikowana. Tylko, że ona niesie za sobą zbrodniczą wręcz głupotę pilota, a nie jego błąd.

Czyli?

Wto 05 Lut, 2008 10:49

Powrót do góry
Human
Colonel

Colonel





Posty: 4892
Pochwał: 3
Skąd: Wrocław
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Czyli się zastanów Laughing Sprawdź warunki, sprawdź co wyprawiał i wyciągnij wnioski.

Wto 05 Lut, 2008 12:07

Powrót do góry
Human
Colonel

Colonel





Posty: 4892
Pochwał: 3
Skąd: Wrocław
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Postanowiłem dopisać to i owo, ponieważ nie mówi się o tym szeroko, a sprawa jest więcej niż ciekawa. Chodzi o system ILS zainstalowany na lotnisku w Mirosławcu i sprawę jego kalibracji i certyfikowania.

Wszyscy wiedzą, że system ILS jest i wszyscy wiedzą, że nie jest certyfikowany. Otóż próba certyfikacji była. Wynajęto do tego niemiecką firmę, która z pomocą samolotu Beechcraft Super King Air B200T miała dokonać odpowiednich pomiarów i kalibracji. Otóż przedstawiciele rzeczonej firmy Aerodata po sprawdzeniu powiadomili wojsko, iż kalibracja systemu nie jest możliwa gdyż jest on źle skonfigurowany, a jego elementy niewłaściwie rozmieszczone.

Co w tym momencie robią SP?? Otóż stwierdzają, iż to Aerodata nie ma pojęcia, co robi i zrywają z nią umowę. Należy dodać, że niemiecka firma posiada wszystkie możliwe certyfikaty USA, a więc kraju z którego system pochodzi i na dodatek odpowiada za kalibrację systemu ILS w prawie całych Niemczech i dodatkowo działa w innych 15 krajach.

Fajno jest w SP, no nie??

Napisane na podstawie artykułu "Problemy z ILS" Grzegorz Hołdanowicza z SP 2/2007.

Sob 08 Mar, 2008 18:10

Powrót do góry
Renifer Lopez
Użytkownik zbanowany

Użytkownik zbanowany






Posty: 624
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Ale to że ten system nie działał raczej nie jest przyczyną katastrofy.
W końcu pilot chyba wiedział że nie będzie mógł z niego skorzystać ponieważ nie jest on certyfikowany, nie działa a więc w sumie go nie ma.

Sob 08 Mar, 2008 18:17

Powrót do góry
Human
Colonel

Colonel





Posty: 4892
Pochwał: 3
Skąd: Wrocław
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Ale to że ten system nie działał raczej nie jest przyczyną katastrofy.


Raczej jest, bo jakby wiedział gdzie ma lądować to by nie robił karkołomnych numerów- akurat dawno powiedziano, że jakby działał ILS to by nie było pewnie większych problemów z lądowaniem.

Cytat:
W końcu pilot chyba wiedział że nie będzie mógł z niego skorzystać ponieważ nie jest on certyfikowany, nie działa a więc w sumie go nie ma.


To jak miał lądować przy zachmurzeniu 7/8 i podstawie chmur na 90 metrach??

Sob 08 Mar, 2008 18:27

Powrót do góry
Renifer Lopez
Użytkownik zbanowany

Użytkownik zbanowany






Posty: 624
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

To po cholerę się uparł żeby tam wylądować?

Sob 08 Mar, 2008 18:37

Powrót do góry
Human
Colonel

Colonel





Posty: 4892
Pochwał: 3
Skąd: Wrocław
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Bo miał na pokładzie iluś tam wysokich rangą oficerów, którym się pewnie śpieszyło na kawę/piwo/wódeczkę/do żony/kochanki/gdziekolwiek- niepotrzebne skreśl.

Sob 08 Mar, 2008 18:50

Powrót do góry
Renifer Lopez
Użytkownik zbanowany

Użytkownik zbanowany






Posty: 624
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

To tak czy siak oznacza błąd człowieka, błąd pilota, jego winę, winę wielu innych.
Jak to mówią katastrofa nie ma przyczyny, jest łańcuch zdarzeń.

Sob 08 Mar, 2008 19:23

Powrót do góry
Human
Colonel

Colonel





Posty: 4892
Pochwał: 3
Skąd: Wrocław
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

No i wszystko wskazuje, że przypuszczenia różnych mądrych ludzi się potwierdzają. Mamy tutaj wręcz zbrodniczą głupotę obsługi naziemnej i pilota. Kto wie, czy i nie kacyków, którzy znajdowali się na pokładzie. Jak jeszcze się potwierdzą informację, że pilot wcale nie kombinował z gazem, to znaczy, że nie miał pojęcia, iż zaraz spadnie to będzie kompletny klops.

Wychodzą na jaw informację, że twierdzenie, iż "Polak potrafi polecieć i na drzwiach od stodoły" dawno straciło aktualność.

Zastanawiam się teraz, co będzie z tą całą pompą- uroczysty pogrzeb, awanse, pomnik. Jak się wojsko wytłumaczy z awansowania nieudolnych pseudopilotów??

Wto 01 Kwi, 2008 14:43

Powrót do góry
Marmik
Komandor porucznik

Komandor porucznik





Posty: 2985
Pochwał: 8
Skąd: Puck
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Human, czy nie za wcześnie na taką khmm... ostrą krytykę? Zwłaszcza, że póki co nie widzę argumentacji!
_________________
Słaby sprzymierzeniec, którego tylko bronić trzeba, a który nic z siebie dać nie potrafi, jest zawsze uciążliwy. Broni się go niechętnie, a w zamian za pomoc żąda się pewnych, nieraz dotkliwych świadczeń, jeśli w ogóle występuje się w jego obronie.

Wto 01 Kwi, 2008 15:18

Powrót do góry
Human
Colonel

Colonel





Posty: 4892
Pochwał: 3
Skąd: Wrocław
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Marmik,

Ja ostrą krytykę dawałem duuużo wcześniej. Ostra krytyka pojawia się na forach lotniczych. Na NFOW pojawia się informacja (pochodząca z Mirosławca), że I pilot nie powinien w ogóle latać, bo się do latania średnio nadawał. Dawno bylo wiadomo, że pilot nie powinien był w ogóle lądować w Mirosławcu (w chwili ujawniania METARu, chociaż nie ma co mówić o ujawnieniu, bo METAR jest ogólnodostępny, problem polegał na tym, że trzeba było w niego kliknąć i przeczytać ze zrozumieniem).

Wiadomo, że pilot złamał wszelki zasady podejścia, szczególnie tym karkołomnym skrętem. Jedyne, co może wyjść dodatkowo, to fakt, iż próbował to zrobić bez mocy.

Jakich argumentów więcej trzeba??

Ja się nie dziwię, że MON chce część raportu utajnić- przecież to jest faktyczna trumna dla SP- w dziedzinie wyszkolenia, procedur i dowodzenia. W dziedzinie ILS sobie już dawno strzelili zwalniając Aerodata.

Wto 01 Kwi, 2008 15:26

Powrót do góry
Marmik
Komandor porucznik

Komandor porucznik





Posty: 2985
Pochwał: 8
Skąd: Puck
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Problem w tym Drogi Humanie, że nie czytuję for lotniczych, a nFoW sporadycznie i to raczej w wątkach morskich.
Przeczytałem ten wątek od początku i śmiem twierdzić, że do powyższego postu (i wcześniejszych o ILS) nie przedstawiłeś argumentacji swojej ostrej krytyki, więc nie dziw się, że u laików wywołuje ona swoiste zdziwienie.

Nie każdy siedzi tak mocno w temacie jak Ty Wink .

Korzystając z okazji ponownie przypomnę sprawę ze "śmigłowcem Millera". Do tego można by dołożyć np. MiG-a kamikadze z BLMW. Błędy się zdarzają. Problem pojawia się w momencie gdy na jaw wychodzą poważne niedopatrzenia, a piedestały już są ustawione.

_________________
Słaby sprzymierzeniec, którego tylko bronić trzeba, a który nic z siebie dać nie potrafi, jest zawsze uciążliwy. Broni się go niechętnie, a w zamian za pomoc żąda się pewnych, nieraz dotkliwych świadczeń, jeśli w ogóle występuje się w jego obronie.

Wto 01 Kwi, 2008 17:44

Powrót do góry
Human
Colonel

Colonel





Posty: 4892
Pochwał: 3
Skąd: Wrocław
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Problem w tym Drogi Humanie, że nie czytuję for lotniczych, a nFoW sporadycznie i to raczej w wątkach morskich.


Widzisz błąd, ja morskie czytuję Wink

A ILS jest IMHO kluczem do całej sytuacji. Niezależnie od kwalifikacji i uzdolnień pilota. Niezależnie od warunków (bo Ci, którzy piszą, że były za ciężkie na lot w ogóle powinni się przejechać na cywilny port lotniczy i sprawdzić w jakich warunkach się lata) i niezależnie od wszystkiego sprawa z ILS jest jakimś koszmarem.

Podobnież piloci wojskowi (tak gdzieś słyszałem, ale zupełnie nie pamiętam gdzie i tej wersji będę się trzymał Wink) uczą się lądowań ILS na cywilnych lotniskach (dobrze, że z Krzesin mają blisko Wink).

Wto 01 Kwi, 2008 18:07

Powrót do góry
Renifer Lopez
Użytkownik zbanowany

Użytkownik zbanowany






Posty: 624
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Akurat najmniej istotnym jest to czy ILS działał czy nie ponieważ to akurat wszyscy wiedzieli od dawien dawna (sam napisałeś że piloci uczą się na cywilnych lotniskach). Kluczem jest ocena sytuacji przez pilota bo to on decyduje (przynajmniej teoretycznie) lądować czy nie.
To jak się lata na innych lotniskach nie ma nic do rzeczy, to że zazwyczaj przechodzę przez ulicę na moim osiedlu nie rozglądając się czy coś jedzie nie oznacza że tak samo mogę postąpić na trasie Łazienkowskiej.

Wto 01 Kwi, 2008 19:05

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki w tym forum
Możesz ściągać pliki w tym forum



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum.
Redakcja magazynu "Inne Oblicza Historii" nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.