|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Azazel
Porucznik
Posty: 762 Pochwał: 1 Skąd: Obleśnica
|
|
|
I właśnie dlatego pisałem że teraz maja idealny pretekst do zerwania kontraktu. _________________ Na imie mam Legion a obliczem moim miliony-monetek .
Czw 31 Sty, 2008 15:25
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
bodo
Podporucznik
Posty: 222
|
|
|
Pretekst to możesz mieć gdy boli cię głowa i przykładowo nie zjawiasz sie na urodzinach, ale nie w kontraktach państwowych kolego.
Maszyna walnęła z winy kierowców i koniec.
Przegięto pałę żyjąc jeszcze w pra-czasach nie pojmując do dzisiaj techniki.
Teraz uśpić opinię to najważniejszy cel. Chwała wię armi..))
Sob 02 Lut, 2008 23:19
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
dawide
Porucznik
Posty: 627 Pochwał: 2 Skąd: MILANO
|
|
|
bodo napisał: |
Maszyna walnęła z winy kierowców i koniec. |
Kierowca?
A co robił w samolocie kierowca, tam powinien być pilot _________________ MASZERUJ
ALBO
ZDYCHAJ
Sob 02 Lut, 2008 23:31
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Brodeur
Podpułkownik
Posty: 3025 Pochwał: 3 Skąd: z Wielkopolski
|
|
|
bobo napisał: | Maszyna walnęła z winy kierowców i koniec. | A może jakimiś dowodami poprzesz swoje stwierdzenie. _________________ "Tylko umarli widzieli koniec wojny" Platon
Taki styl pisma wyraża ironię
Pon 04 Lut, 2008 0:26
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Stiopa
Starszy szeregowy
Posty: 21 Skąd: Wielkopolska
|
|
Powrót do góry |
|
|
Human
Colonel
Posty: 4892 Pochwał: 3 Skąd: Wrocław
|
|
|
No tak, za wcześnie żeby mówić o winie pilota, ale maszyna przepadła. Sama z siebie nie przepadła tylko z winy pilota. Kiedy to ja pisałem o gwałtownej utracie siły nośnej?? Jakoś 4 godziny po katastrofie?? Błąd pilota był ewidentny.
Swoją drogą istnieje jeszcze jedna hipoteza i to znacznie bardziej skomplikowana. Tylko, że ona niesie za sobą zbrodniczą wręcz głupotę pilota, a nie jego błąd.
Pon 04 Lut, 2008 12:09
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Stiopa
Starszy szeregowy
Posty: 21 Skąd: Wielkopolska
|
|
|
No i "Kaśki" wracają do słuzby
http://www.tvn24.pl/12690,1537587,wiadomosc.html
Czyli samolot był sprawny to było wiadomo. Czyli nasze hipotezy się potwierdzają. _________________ Algebra wyniku potyczki: 3 partyzant?łw + 1 prawdopodobnie + 2 Âświnie = 37 zabitych w walce.
Pon 04 Lut, 2008 21:20
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Brodeur
Podpułkownik
Posty: 3025 Pochwał: 3 Skąd: z Wielkopolski
|
|
|
Decyzja dziwna. Skoro pozostałe CASY wracają do służby bez dokładnych przeglądów, oraz bez wstępnych ustaleń KBWL to dlaczego wogóle uziemiono samoloty?? _________________ "Tylko umarli widzieli koniec wojny" Platon
Taki styl pisma wyraża ironię
Pon 04 Lut, 2008 23:18
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
de Villars
Generał dywizji
Posty: 8068 Pochwał: 6 Skąd: Kraków
|
|
|
Pewnie żeby pokazać jak to się przejęli i nie dać pismakom asumptu do czepiania się Parę dni minęło, sprawa już nikogo nie rusza, media mają już co innego na celowniku... _________________ Dmą w rogi zaklęte
Dudni ziemia, kurz staje
Jako burze w szale
Idą, idą Wandale!
Szaleją topory
Dzicy jako zwierzory
Szpony bogów w szale
Idą, idą Wandale!
Pon 04 Lut, 2008 23:21
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Human
Colonel
Posty: 4892 Pochwał: 3 Skąd: Wrocław
|
|
|
Brodeur napisał: | Decyzja dziwna. Skoro pozostałe CASY wracają do służby bez dokładnych przeglądów, oraz bez wstępnych ustaleń KBWL to dlaczego wogóle uziemiono samoloty?? |
A kto Ci powiedział, że bez wstępnych ustaleń KBWL?? A samoloty uziemiono, bo jeden się rozbił. Potencjalnie z przyczyn technicznych. Jako, że przyczyny techniczne można z dużą (jeśli nie całkowitą) pewnością wykluczyć, to nie ma żadnych powodów do trzymania maszyn na ziemi.
Pon 04 Lut, 2008 23:24
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxikasek
Moderator Generał broni
Posty: 10865 Pochwał: 36 Skąd: obecnie Szczecin
|
|
|
Długo nie mogli zwlekać. Coś musi latać do Iraku i Afganistanu. _________________ Prawo Balaniego:
Jak długo trwa minuta, zależy od tego, po której stronie drzwi toalety się znajdujesz.
http://www.powrotlegendy.pl/
Wto 05 Lut, 2008 0:01
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Renifer Lopez
Użytkownik zbanowany
Posty: 624
|
|
|
Human napisał: | No tak, za wcześnie żeby mówić o winie pilota, ale maszyna przepadła. Sama z siebie nie przepadła tylko z winy pilota. Kiedy to ja pisałem o gwałtownej utracie siły nośnej?? Jakoś 4 godziny po katastrofie?? Błąd pilota był ewidentny.
Swoją drogą istnieje jeszcze jedna hipoteza i to znacznie bardziej skomplikowana. Tylko, że ona niesie za sobą zbrodniczą wręcz głupotę pilota, a nie jego błąd. |
Czyli?
Wto 05 Lut, 2008 10:49
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Human
Colonel
Posty: 4892 Pochwał: 3 Skąd: Wrocław
|
|
|
Czyli się zastanów Sprawdź warunki, sprawdź co wyprawiał i wyciągnij wnioski.
Wto 05 Lut, 2008 12:07
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Human
Colonel
Posty: 4892 Pochwał: 3 Skąd: Wrocław
|
|
|
Postanowiłem dopisać to i owo, ponieważ nie mówi się o tym szeroko, a sprawa jest więcej niż ciekawa. Chodzi o system ILS zainstalowany na lotnisku w Mirosławcu i sprawę jego kalibracji i certyfikowania.
Wszyscy wiedzą, że system ILS jest i wszyscy wiedzą, że nie jest certyfikowany. Otóż próba certyfikacji była. Wynajęto do tego niemiecką firmę, która z pomocą samolotu Beechcraft Super King Air B200T miała dokonać odpowiednich pomiarów i kalibracji. Otóż przedstawiciele rzeczonej firmy Aerodata po sprawdzeniu powiadomili wojsko, iż kalibracja systemu nie jest możliwa gdyż jest on źle skonfigurowany, a jego elementy niewłaściwie rozmieszczone.
Co w tym momencie robią SP?? Otóż stwierdzają, iż to Aerodata nie ma pojęcia, co robi i zrywają z nią umowę. Należy dodać, że niemiecka firma posiada wszystkie możliwe certyfikaty USA, a więc kraju z którego system pochodzi i na dodatek odpowiada za kalibrację systemu ILS w prawie całych Niemczech i dodatkowo działa w innych 15 krajach.
Fajno jest w SP, no nie??
Napisane na podstawie artykułu "Problemy z ILS" Grzegorz Hołdanowicza z SP 2/2007.
Sob 08 Mar, 2008 18:10
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Renifer Lopez
Użytkownik zbanowany
Posty: 624
|
|
|
Ale to że ten system nie działał raczej nie jest przyczyną katastrofy.
W końcu pilot chyba wiedział że nie będzie mógł z niego skorzystać ponieważ nie jest on certyfikowany, nie działa a więc w sumie go nie ma.
Sob 08 Mar, 2008 18:17
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Human
Colonel
Posty: 4892 Pochwał: 3 Skąd: Wrocław
|
|
|
Cytat: | Ale to że ten system nie działał raczej nie jest przyczyną katastrofy. |
Raczej jest, bo jakby wiedział gdzie ma lądować to by nie robił karkołomnych numerów- akurat dawno powiedziano, że jakby działał ILS to by nie było pewnie większych problemów z lądowaniem.
Cytat: | W końcu pilot chyba wiedział że nie będzie mógł z niego skorzystać ponieważ nie jest on certyfikowany, nie działa a więc w sumie go nie ma. |
To jak miał lądować przy zachmurzeniu 7/8 i podstawie chmur na 90 metrach??
Sob 08 Mar, 2008 18:27
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Renifer Lopez
Użytkownik zbanowany
Posty: 624
|
|
|
To po cholerę się uparł żeby tam wylądować?
Sob 08 Mar, 2008 18:37
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Human
Colonel
Posty: 4892 Pochwał: 3 Skąd: Wrocław
|
|
|
Bo miał na pokładzie iluś tam wysokich rangą oficerów, którym się pewnie śpieszyło na kawę/piwo/wódeczkę/do żony/kochanki/gdziekolwiek- niepotrzebne skreśl.
Sob 08 Mar, 2008 18:50
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Renifer Lopez
Użytkownik zbanowany
Posty: 624
|
|
|
To tak czy siak oznacza błąd człowieka, błąd pilota, jego winę, winę wielu innych.
Jak to mówią katastrofa nie ma przyczyny, jest łańcuch zdarzeń.
Sob 08 Mar, 2008 19:23
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Human
Colonel
Posty: 4892 Pochwał: 3 Skąd: Wrocław
|
|
|
No i wszystko wskazuje, że przypuszczenia różnych mądrych ludzi się potwierdzają. Mamy tutaj wręcz zbrodniczą głupotę obsługi naziemnej i pilota. Kto wie, czy i nie kacyków, którzy znajdowali się na pokładzie. Jak jeszcze się potwierdzą informację, że pilot wcale nie kombinował z gazem, to znaczy, że nie miał pojęcia, iż zaraz spadnie to będzie kompletny klops.
Wychodzą na jaw informację, że twierdzenie, iż "Polak potrafi polecieć i na drzwiach od stodoły" dawno straciło aktualność.
Zastanawiam się teraz, co będzie z tą całą pompą- uroczysty pogrzeb, awanse, pomnik. Jak się wojsko wytłumaczy z awansowania nieudolnych pseudopilotów??
Wto 01 Kwi, 2008 14:43
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marmik
Komandor porucznik
Posty: 2985 Pochwał: 8 Skąd: Puck
|
|
|
Human, czy nie za wcześnie na taką khmm... ostrą krytykę? Zwłaszcza, że póki co nie widzę argumentacji! _________________ Słaby sprzymierzeniec, którego tylko bronić trzeba, a który nic z siebie dać nie potrafi, jest zawsze uciążliwy. Broni się go niechętnie, a w zamian za pomoc żąda się pewnych, nieraz dotkliwych świadczeń, jeśli w ogóle występuje się w jego obronie.
Wto 01 Kwi, 2008 15:18
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Human
Colonel
Posty: 4892 Pochwał: 3 Skąd: Wrocław
|
|
|
Marmik,
Ja ostrą krytykę dawałem duuużo wcześniej. Ostra krytyka pojawia się na forach lotniczych. Na NFOW pojawia się informacja (pochodząca z Mirosławca), że I pilot nie powinien w ogóle latać, bo się do latania średnio nadawał. Dawno bylo wiadomo, że pilot nie powinien był w ogóle lądować w Mirosławcu (w chwili ujawniania METARu, chociaż nie ma co mówić o ujawnieniu, bo METAR jest ogólnodostępny, problem polegał na tym, że trzeba było w niego kliknąć i przeczytać ze zrozumieniem).
Wiadomo, że pilot złamał wszelki zasady podejścia, szczególnie tym karkołomnym skrętem. Jedyne, co może wyjść dodatkowo, to fakt, iż próbował to zrobić bez mocy.
Jakich argumentów więcej trzeba??
Ja się nie dziwię, że MON chce część raportu utajnić- przecież to jest faktyczna trumna dla SP- w dziedzinie wyszkolenia, procedur i dowodzenia. W dziedzinie ILS sobie już dawno strzelili zwalniając Aerodata.
Wto 01 Kwi, 2008 15:26
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marmik
Komandor porucznik
Posty: 2985 Pochwał: 8 Skąd: Puck
|
|
|
Problem w tym Drogi Humanie, że nie czytuję for lotniczych, a nFoW sporadycznie i to raczej w wątkach morskich.
Przeczytałem ten wątek od początku i śmiem twierdzić, że do powyższego postu (i wcześniejszych o ILS) nie przedstawiłeś argumentacji swojej ostrej krytyki, więc nie dziw się, że u laików wywołuje ona swoiste zdziwienie.
Nie każdy siedzi tak mocno w temacie jak Ty .
Korzystając z okazji ponownie przypomnę sprawę ze "śmigłowcem Millera". Do tego można by dołożyć np. MiG-a kamikadze z BLMW. Błędy się zdarzają. Problem pojawia się w momencie gdy na jaw wychodzą poważne niedopatrzenia, a piedestały już są ustawione. _________________ Słaby sprzymierzeniec, którego tylko bronić trzeba, a który nic z siebie dać nie potrafi, jest zawsze uciążliwy. Broni się go niechętnie, a w zamian za pomoc żąda się pewnych, nieraz dotkliwych świadczeń, jeśli w ogóle występuje się w jego obronie.
Wto 01 Kwi, 2008 17:44
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Human
Colonel
Posty: 4892 Pochwał: 3 Skąd: Wrocław
|
|
|
Cytat: | Problem w tym Drogi Humanie, że nie czytuję for lotniczych, a nFoW sporadycznie i to raczej w wątkach morskich. |
Widzisz błąd, ja morskie czytuję
A ILS jest IMHO kluczem do całej sytuacji. Niezależnie od kwalifikacji i uzdolnień pilota. Niezależnie od warunków (bo Ci, którzy piszą, że były za ciężkie na lot w ogóle powinni się przejechać na cywilny port lotniczy i sprawdzić w jakich warunkach się lata) i niezależnie od wszystkiego sprawa z ILS jest jakimś koszmarem.
Podobnież piloci wojskowi (tak gdzieś słyszałem, ale zupełnie nie pamiętam gdzie i tej wersji będę się trzymał ) uczą się lądowań ILS na cywilnych lotniskach (dobrze, że z Krzesin mają blisko ).
Wto 01 Kwi, 2008 18:07
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Renifer Lopez
Użytkownik zbanowany
Posty: 624
|
|
|
Akurat najmniej istotnym jest to czy ILS działał czy nie ponieważ to akurat wszyscy wiedzieli od dawien dawna (sam napisałeś że piloci uczą się na cywilnych lotniskach). Kluczem jest ocena sytuacji przez pilota bo to on decyduje (przynajmniej teoretycznie) lądować czy nie.
To jak się lata na innych lotniskach nie ma nic do rzeczy, to że zazwyczaj przechodzę przez ulicę na moim osiedlu nie rozglądając się czy coś jedzie nie oznacza że tak samo mogę postąpić na trasie Łazienkowskiej.
Wto 01 Kwi, 2008 19:05
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz dodawać załączniki w tym forum Możesz ściągać pliki w tym forum
|
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum. Redakcja magazynu "Inne Oblicza Historii" nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
|
|