| | FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Rangi | Rejestracja | Profil | Wiadomości | Zaloguj
Linki | Ekipa | Regulamin | Galeria | Artykuły | Katalog monet | Moje załączniki

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grendel
Pułkownik

Pułkownik





Posty: 4610
Pochwał: 13
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Rosyjski "Ojciec wszystkich bomb"

Rosjanie zaprezentowali światu filmik z testu ich najnowszej bomby paliwowo powietrznej - jak twierdzą: najpotężniejszej konwencjonalnej bomby świata.Zrzucono ją z Tu-160.Nie znam się na współczesnym lotnictwie - ile rosyjskich maszyn może przenosić bomby o masie 8+ ton (i raczej spore wymiarowo)?
Trzeba przyznać, że eksplozja robi wrażenie, ale wybuchy wszystkich tego typu bomb są wyjątkowo efektowne wizualnie.
Pozdrowienia
Grendel

Sro 12 Wrz, 2007 14:54

Powrót do góry
erkael56
Major

Major




Posty: 1560
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Fakt, wygląda to - mówię o bombie - bardzo efektownie, ale wybuch był raczej niezbyt spektakularny. O wiele lepszy widziałem na filmie - bodaj czy nie "Epidemii". Tak już a' propos - czytałem, że my takie bomby (termobaryczne) też produkujemy, czy to prawda???

Sro 12 Wrz, 2007 19:29

Powrót do góry
de Villars
Generał dywizji

Generał dywizji





Posty: 8068
Pochwał: 6
Skąd: Kraków
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

8 ton na pewno przeniesie Tu-160, Tu-22M, Tu-95, a być też i Su-24 i Su-32. Nawiasem mówiąc, ciekawe określenie "Ojciec wszystkich bomb", to Rosjanie wymyslili? Nawiązuje zdaje się do amerykąńskiej "matki wszytskich bomb", która ważyła jeszcze więcej... (bodaj 10 ton) W przypadku bomby amerykańskiej krąg nosicieli raczej też nie jest zbyt szerokie. Zrzutu próbnego dokonano z C-130, ale jego akurat trudno uznać za docelowy jej nosiciel Laughing

http://youtube.com/watch?v=f_gk49n5djw

_________________
Dmą w rogi zaklęte
Dudni ziemia, kurz staje
Jako burze w szale
Idą, idą Wandale!
Szaleją topory