Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Yoony
Podporucznik
Posty: 402 Skąd: Łódź
|
|
|
halftrack
Panowie
Mam tyci problem poszukuje informacji na temat tego konkretnego pojazdu
to znaczy jeśli jest możliwe jaka to jest wersja czy ma wprowadzone jakieś modyfikacje chodzi zwłaszcza o tylną ścianę.
Z dodatkowych informacji wiem tyle ze deska rozdzielcza ma jeden duży zegar .
Opis załącznika:
|
|
Opis załącznika:
|
|
Ostatnio zmieniony przez Yoony dnia Nie 02 Lis, 2008 18:05, w całości zmieniany 1 raz
Sob 04 Sie, 2007 12:32
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grendel
Pułkownik
Posty: 4610 Pochwał: 13
|
|
|
80% 75mm Gun Motor Carriage M3 (M3A1 ?) - to najbardziej prawdopodobne - później sprawdzę dokładniej.
Tylna ściana oryginalna - pozbawiona oby oryginalnych skrzynek.
Skąd zdjęcia?
Pozdrowienia
Grendel
Wto 07 Sie, 2007 16:22
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Yoony
Podporucznik
Posty: 402 Skąd: Łódź
|
|
|
Grendel napisał: | 80% 75mm Gun Motor Carriage M3 (M3A1 ?) - to najbardziej prawdopodobne - później sprawdzę dokładniej.
Tylna ściana oryginalna - pozbawiona oby oryginalnych skrzynek.
Skąd zdjęcia?
Pozdrowienia
Grendel |
Mogę wiedzieć czemu tak sądzisz?
niema podcięcia pod lufę w przedniej "szybie".
Cóż no niestety nasze podwórko Europa Środkowa póki co tyle musi cię uszczęśliwić
Tak przy okazji czy istnieje strona pozwalająca zapoznać sie z wersjami produkcyjnymi hulftraków ?
Wto 07 Sie, 2007 22:24
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grendel
Pułkownik
Posty: 4610 Pochwał: 13
|
|
|
Po konsultacji u Hunnicutt'a - stwierdzam własny błąd.Nie M3 - rzeczywiście nie popatrzyłem ma przednią płytę pancerną, że otwiera się ku górze.
Jest to najprawdopodobniej Multiple Gun Motor Carriage M16A1.Ciekawe skąd wziął się w Europie Centralnej?
BTW - jak zdobędziesz numer seryjny, to może uda się czegoś dowiedzieć, przy okazji wyjazdu do Patton Museum.
Pozdrowienia
Grendel
Sro 08 Sie, 2007 0:14
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Yoony
Podporucznik
Posty: 402 Skąd: Łódź
|
|
|
To jeszcze mi powiedz gdzie szukać tego numeru.
M16A1 nie pojawiały sie w Europie w końcu zawirowania są różne.
Sro 08 Sie, 2007 9:12
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Human
Colonel
Posty: 4892 Pochwał: 3 Skąd: Wrocław
|
|
|
Panowie,
A przeciwlotnicze Halftracki nie miały przypadkiem podcięcia do lepszego operowania uzbrojeniem? W tym egzemplarzu nie widać podcięć ani zawiasów do opuszczania płyt. Ściana jest całkiem gładka.
Sro 08 Sie, 2007 11:56
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grendel
Pułkownik
Posty: 4610 Pochwał: 13
|
|
|
Yoony,
Gdzie w M16A1 były tabliczki znamionowe - nie wiem.W M3 często były w przedziale silnikowym (po lewej stronie, na grodzi), ale widziałem też po stronie dowódcy, pod deską w kabinie.Halt-trackami się nigdy nie zajmowałem, stąd moja o nich wiedza ogranicza się w zasadzie do tego, co przeczytałem.
Human,
M16A1 opuszczanego nadburcia nie miał.Podstawa broni (M45F) była wyższa.Na dowód - skan zdjęcia z Hunnicutt'a (oryginalnie - z instrukcji, jak sądzę).
Pozdrowienia
Grendel
Opis załącznika:
|
|
Ostatnio zmieniony przez Grendel dnia Sro 08 Sie, 2007 15:35, w całości zmieniany 1 raz
Sro 08 Sie, 2007 14:19
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Human
Colonel
Posty: 4892 Pochwał: 3 Skąd: Wrocław
|
|
|
Zdjęcie Ci nie weszło, ale nie ma problemu. Proszę o numer strony, bo nie mam czasu przeglądać całej cegły
Sro 08 Sie, 2007 15:16
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grendel
Pułkownik
Posty: 4610 Pochwał: 13
|
|
|
Skleroza to straszna choroba.Już poprawione...
Króciutkie info, zdjęcia i rysunki masz na stronach 196-198.
Pozdrowienia
Grendel
Sro 08 Sie, 2007 15:38
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Yoony
Podporucznik
Posty: 402 Skąd: Łódź
|
|
|
To jeszcze rozjaśnijcie mi to
M16A1 był przebudowywany z M3 jak wyczytałem
ale kiedy bo znalazłem kilka dat ekstremalnych wręcz ja np od 38.
Sro 08 Sie, 2007 21:53
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grendel
Pułkownik
Posty: 4610 Pochwał: 13
|
|
|
Przebudowano je w 1951, a zestandardyzowano w kwietniu 1952 (za Hunnicuttem).Z którego roku były M3 - Bóg jeden raczy wiedzieć.Zdobądź numery, a spróbuję dowiedzieć się reszty.
Zdjęcia wnętrza przedziału bojowego byłyby interesujące.
Mam speca od half-track'ów stosunkowo niedaleko, ale musiałbym znaleźć jego numer telefonu.
Acha - numery w przedziale silnikowym nie na grodzi, a na ramie, po lewej stronie.No i oczywiście na desce rozdzielczej, po stronie dowódcy, jak pisałem.
Pozdrowienia
Grendel
Sro 08 Sie, 2007 23:42
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Yoony
Podporucznik
Posty: 402 Skąd: Łódź
|
|
|
Jak tylko będę miał okazje je zdobyć to nie wątpliwie ci prześle a o jakim specu mówisz czyżby z Illinois (czy jak to sie pisze).
Czw 09 Sie, 2007 17:06
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grendel
Pułkownik
Posty: 4610 Pochwał: 13
|
|
|
Dokładniej - z Lamont, Illinois - godzinę jazdy na południe z mojej wioski.
Ma na imię Gary.Lepszego speca od half-tracków nie znam.
Pozdrowienia
Grendel
Czw 09 Sie, 2007 19:30
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Yoony
Podporucznik
Posty: 402 Skąd: Łódź
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grendel
Pułkownik
Posty: 4610 Pochwał: 13
|
|
|
Tiaaa...Właśnie o Niego.
Czw 09 Sie, 2007 23:47
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Yoony
Podporucznik
Posty: 402 Skąd: Łódź
|
|
|
odgrzeje nieco temat nie będę tworzył nowego
Czy któryś z panów posiada może wiedzę kiedy pojazdy M16 poddano modyfikacji do standardu M16A2?
Pią 08 Lut, 2008 22:46
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grendel
Pułkownik
Posty: 4610 Pochwał: 13
|
|
|
M16A1 oficjalnie pojawił się w kwietniu 1952 roku.Dokładną datę i numer OCM'u musiałbym sprawdzić.
M16A1 i M16A2 zostały sklasyfikowane jako Substitute Standard.Miało to miejsce jakiś rok później (też datę i numer OCM musiałbym sprawdzić, jeśli Ci zależy - pewnie Hunnicutt wymienia).
Można jednak śmiało przyjąć, ze przebudowa M16 do M16A2 miała miejsce już wcześniej, w pojazdach przysyłanych do remontu.
Pozdrowienia
Grendel
Pią 08 Lut, 2008 23:18
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Yoony
Podporucznik
Posty: 402 Skąd: Łódź
|
|
|
Dzięki rok mi jak najbardziej wystarczy
Zastanawiałem się czy modyfikacja drzwi mogła by pojawić się już w czasie wojny ale to raczej za wcześnie.
Jak by ktoś trafił na galerie z wnętrzem do M21 to będę wdzięczny.
Ostatnio zmieniony przez Yoony dnia Sro 13 Lut, 2008 1:49, w całości zmieniany 1 raz
Sob 09 Lut, 2008 0:11
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grendel
Pułkownik
Posty: 4610 Pochwał: 13
|
|
|
Zdecydowanie za wcześnie.
Pozdrowienia
Grendel
Sob 09 Lut, 2008 1:32
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Yoony
Podporucznik
Posty: 402 Skąd: Łódź
|
|
|
nie będę zakładał nowego
Panowie macie pomysł czemu ma służyć ta "półka"
zauważyłem ją tylko na pojazdach wyposażonych w radiostacje.
Opis załącznika:
|
|
Opis załącznika:
|
|
Opis załącznika:
|
|
Nie 02 Lis, 2008 23:59
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
seth
Użytkownik zbanowany
Posty: 7599 Pochwał: 35
|
|
|
Do Muzeum Wojskowego w Bydgoszczy trafił jakiś halftrack . Na razie jest pod plandeką i coś tam przy nim kombinują . Być może od 11 .11 .08 będzie ogólnie dostępny . Jeżeli jest zainteresowanie to zdjęcia zrobię i dokleję do tematu.
Pon 03 Lis, 2008 17:14
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Yoony
Podporucznik
Posty: 402 Skąd: Łódź
|
|
|
wiem M16A2
zdjęcia chętnie przede wszystkim przedziału bojowego
a jeszcze chętniej numer ramy wybity za przednim kołem po stronie kierowcy
i rejestracyjny wybity na zderzaku po stronie pasażera miedzy "nitami"
Pon 03 Lis, 2008 21:59
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
seth
Użytkownik zbanowany
Posty: 7599 Pochwał: 35
|
|
|
Zlecenie przyjęte Cel jasny .
Pon 03 Lis, 2008 22:49
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
mark67
Starszy szeregowiec
Posty: 25 Pochwał: 1 Skąd: Warszawa
|
|
|
Yoony napisał: | nie będę zakładał nowego
Panowie macie pomysł czemu ma służyć ta "półka"
zauważyłem ją tylko na pojazdach wyposażonych w radiostacje. |
Janusz,
To "półka" dla obsługi działa wprowadzona w wersji D podstawy M45
Opis załącznika:
|
|
Wto 04 Lis, 2008 1:09
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Yoony
Podporucznik
Posty: 402 Skąd: Łódź
|
|
|
Dzięki Marek
Ja jestem ślepy przecież znam tą fotkę
Choć i tak nie wiem do czego to miało służyć
najszybciej jako siedzenie
Wto 04 Lis, 2008 8:08
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|