| | FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Rangi | Rejestracja | Profil | Wiadomości | Zaloguj
Linki | Ekipa | Regulamin | Galeria | Artykuły | Katalog monet | Moje załączniki

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
abel
Szeregowiec

Szeregowiec




Posty: 1
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Rozwój polskiej motoryzacji po II wojenie światowej

Zawsze mnie to zastanawiało, 40 milionowy naród jakim jest Polska i nie posiadamy ani jednej marki motoryzacyjnej. Podczas gdy Niespełna 10 mln Czechy miały Skodę, Rumuni Dacia, Szwedzi Volvo. Z czego to wynikało, że nie udało nam się wypracować żadnej interesującej koncepcji w tym zakresie?

Wto 03 Maj, 2016 10:20

Powrót do góry
gregski
Podporucznik marynarki

Podporucznik marynarki





Posty: 291
Skąd: Prosto z morza
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Rumuńska Dacia to w sumie renault. Natomiast Czechy czy Szwecja startowały z o wiele wyższego poziomu cywilizacyjnego.
_________________
Zerknijcie: http://forum.historia.org.pl/

Wto 03 Maj, 2016 12:46

Powrót do góry
Catadero
Starszy sierżant

Starszy sierżant




Posty: 129
Pochwał: 2
Skąd: Gdynia
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Czterdziestomilionowy naród, w którym przeważali miłośnicy koni. Wojsko późno zaczęło zamawiać samochody i motocykle, bo przeciwników mechanizacji na najwyższych szczeblach było sporo a to przede wszystkim armia napędza przemysł. Kraj po odzyskaniu niepodległości po pierwszej wojnie musiał dżwignąć się na nogi we wszystkich dziedzinach. A szło to z trudem. I ledwo coś zaczynało się dziać już nastąpiła druga wojna. Po niej-od nowa. Tyle, że pod okiem i kontrolą wschodniego brata (nie byli przyjaciółmi, bo przyjaciół się wybiera a brat jaki się sk... urodzi taki zostaje). Tylko niektóre konstrukcje znajdowały uznanie i trafiały do produkcji. Zwykle przestarzałe. A do tego hm... nie zawsze uzasadnione wybory licencjonodawcy. I z czasem okazało się, że produkujemy w dziedzinie motoryzacji jakieś zabytki (w pewnym momencie byliśmy np. jedynym w Europie producentem motocykli klasy 125 z 3-biegową przekładnią). I tak, wobec braku znaczącego eksportu i zainteresowania obcego kapitału, przemysł motoryzacyjny upadał. Aż upadł.
Teraz mamy oczywiście jakieś wytwórnie różnych pojazdów. Ale to raczej produkcja składaków.

C.

_________________
Są rzeczy, których po prostu nie ma. Wtedy potrzeba wykrywacza.

Wto 03 Maj, 2016 17:07

Powrót do góry
ster
Szeregowiec

Szeregowiec




Posty: 1
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Wbrew pozorom czeska skoda też nie miała takiego łatwego startu i możliwości rozwoju jak jej zachodnie odpowiedniki. W pewnym okresie była to państwa firma. I jak wszystkie państwowe firmy radziła sobie średnio.
Dopiero w latach 90 kiedy została przejęta przez VW produkcja rozwinęła się na całego. Skoda Octavia kończy w tym roku 20 lat.
W Polsce motoryzacja w czasach II RP rozwijała się całkiem dobrze. Myślę, że gdyby nie IIWŚ to spokojnie udałoby się wykształcić 2-3 międzynarodowe koncerny motoryzacyjne. W latach 30 intensywnie rozwijał się COP. W tym wpisie na blogu masz podanych kilka ciekawych argumentów http://dobryautomechanik.pl/polska-motoryzacja-po-ii-wojnie/

Sro 04 Maj, 2016 8:57

Powrót do góry
Roger33
Szeregowiec

Szeregowiec





Posty: 1
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Przestarzała myśl technologiczna

Przede wszystkim przestarzała myśl technologiczna sprawiła, że żadna z polskich marek motoryzacyjnych nie przetrwała próby czasu. Modele z polskich fabryk były produkowane w dużej mierze na przestarzałych licencjach włoskiego Fiata.

Wto 29 Lis, 2016 11:25

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki w tym forum
Możesz ściągać pliki w tym forum



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum.
Redakcja magazynu "Inne Oblicza Historii" nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.