| | FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Rangi | Rejestracja | Profil | Wiadomości | Zaloguj
Linki | Ekipa | Regulamin | Galeria | Artykuły | Katalog monet | Moje załączniki

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robert05
Pułkownik

Pułkownik




Posty: 4535
Pochwał: 9
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Ślązak zwodowany!

Witam, 2 lipca zwodowano i ochrzczono patrolowiec ORP Ślązak, było to pierwsze od 21 lat wodowanie okrętu przeznaczonego dla PMW. Po 14 latach wreszcie dokończono jego budowę, co prawda nie w wersji korwety jak pierwotnie planowano, ale jednak. Pozdrawiam. http://www.defence24.pl/237253,orp-slazak-zwodowany

Sob 04 Lip, 2015 19:29

Powrót do góry
castaway08
Porucznik

Porucznik




Posty: 578
Pochwał: 1
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Niestety polska MW "istnieje tylko teotetycznie..."
_________________
Pozdrawiam
Łukasz

Sob 04 Lip, 2015 19:49

Powrót do góry
Mac67
Starszy sierżant

Starszy sierżant





Posty: 116
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Największa i najdroższa motorówka świata !!!!

Sob 04 Lip, 2015 22:32

Powrót do góry
twer49
Major

Major





Posty: 1878
Pochwał: 5
Skąd: Chicago
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Witam,
Sa tacy ktorzy proponuja aby Slazakowi typu Gawron, zmienic nazwe na ORP SLIMAK.
Serce roslo gdy widzialem zdjecia z wodowania tej motorowki. Jedna Matka Chrzestna ale za to ilu ojcow "tego sukcesu", Klich gdzies mi sie jedynie na zdjeciach zapodzial.
Nalezy miec nadzieje ze przynajmniej "niemiecki kadlub" wykonalismy poprawnie i ze nie bedzie w nim " mikropekniec" jak w kadlubie innego "sukcesu" czyli koreansko-brytyjskiego Kraba.
Dziwne ze nie zaproszono Donka, czyzby jakies fatum gdy fotografowal sie przy wprowadzeniu do lini Krabow ??.
Pozdrawiam.

_________________
Rzeczpospolita to wielki burdel, konstytucja to prostytutka, poslowie to k...y J. Pilsudski

Socjalizm z ludzką twarzą będzie możliwy, gdy będzie miał gołą dupe.

Pią 10 Lip, 2015 4:49

Powrót do góry
Mac67
Starszy sierżant

Starszy sierżant





Posty: 116
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

A na cholerę i komu ta dziura w moście potrzebna. Bo na Bałtyk to się przyda jak fortepian w hucie Uśmiech

Ostatnio zmieniony przez Mac67 dnia Pią 10 Lip, 2015 16:49, w całości zmieniany 1 raz

Pią 10 Lip, 2015 8:21

Powrót do góry
Speedy
Porucznik

Porucznik




Posty: 575
Pochwał: 7
Skąd: Wawa
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Mac67 napisał:
A na cholerę i komu ta dziura w moście potrzebna. Bo na Bałtyk to się przyda jak fortepian w hucie Uśmiech


??? A gdzie by się bardziej przydał, twoim zdaniem?

_________________
Pozdr.
Speedy

Pią 10 Lip, 2015 9:53

Powrót do góry
Mac67
Starszy sierżant

Starszy sierżant





Posty: 116
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

W Bangladeszu, albo na złomie, bo na Bałtyk w tych czasach taką krowę jakby nie klasyfikować to nie pasuje nijak do niczego. Krótko mówiąc od lat 20-stych panuje u nas morska polityka mocarstwowa. Nie patrzy się na nic ani pod kątem geopolitycznym, strategiczno-militarnym, ani finansowym, byleby mieć i istnieć, tylko nikt nie wie po co. To samo tyczy się OP, i fregat.

Pią 10 Lip, 2015 14:04

Powrót do góry
Speedy
Porucznik

Porucznik




Posty: 575
Pochwał: 7
Skąd: Wawa
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Mac67 napisał:
W Bangladeszu, albo na złomie, bo na Bałtyk w tych czasach taką krowę jakby nie klasyfikować to nie pasuje nijak do niczego.


Ale o to mi właśnie chodzi - dlaczego nie pasuje na Bałtyk?

_________________
Pozdr.
Speedy

Wto 14 Lip, 2015 16:36

Powrót do góry
Mac67
Starszy sierżant

Starszy sierżant





Posty: 116
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Ale o to mi właśnie chodzi - dlaczego nie pasuje na Bałtyk?

Z taktycznego punktu trzeba stwierdzić że większość państw leżących nad Bałtykiem posiada silne lotnictwo morskie. Dlatego należy wspomnieć że duże okręty nie mają tu racji bytu. Zamiast iść w kierunku lotnictwa morskiego, zlikwidowaliśmy je, a inwestujemy albo w okręty do ochrony lotniskowców, albo w drogie patrolowce typu Ślązak. To samo się tyczy okrętów podwodnych. Samoloty i śmigłowce są w stanie postawić tyle pław do poszukiwania OP, że można by było przejść suchą nogą po nich do Szwecji. To już lepszym pomysłem są okręty duńskie typu Standard Flekx 300 o budowie modułowej, które mogą służyć w czasie pokoju jako okręty ochrony środowiska, ochrony rybołówstwa, a w warunkach wojny jako okręty ZOP, rakietowe, ochrony przeciwminowej i artyleryjskie. Wystarczy po prostu w krótkim czasie montować odpowiednie moduły w cztery otwory w kadłubie.

Pią 17 Lip, 2015 14:54

Powrót do góry
maxikasek
Moderator
Generał broni

Generał broni





Posty: 10865
Pochwał: 36
Skąd: obecnie Szczecin
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Samoloty i śmigłowce są w stanie postawić tyle pław do poszukiwania OP, że można by było przejść suchą nogą po nich do Szwecji.

Czego dowodem jest to że nasze oop na ćwiczeniach NATO potrafią przejść przez kordon i topić okręty "wroga". A Szwedzi właśnie zamówili dwa nowe oop.

_________________
Prawo Balaniego:
Jak długo trwa minuta, zależy od tego, po której stronie drzwi toalety się znajdujesz.

http://www.powrotlegendy.pl/

Pią 17 Lip, 2015 22:34

Powrót do góry
Mac67
Starszy sierżant

Starszy sierżant





Posty: 116
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Czego dowodem jest to że nasze oop na ćwiczeniach NATO potrafią przejść przez kordon i topić okręty "wroga". A Szwedzi właśnie zamówili dwa nowe oop.

A z Rosjanami ćwiczyliśmy ? Poza tym ćwiczenia to pokaz siły.

Sob 18 Lip, 2015 6:33

Powrót do góry
Mac67
Starszy sierżant

Starszy sierżant





Posty: 116
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Poza tym Szwedzi mają inną taktyką związaną z ukształtowaniem terenu - mają wybrzeże szkierowe i fiordowe. U nas wszystko jest proste.

Nie 19 Lip, 2015 8:38

Powrót do góry
Renifer Lopez reaktywacja
Porucznik

Porucznik




Posty: 770
Pochwał: 1
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Samoloty i śmigłowce są w stanie postawić tyle pław do poszukiwania OP, że można by było przejść suchą nogą po nich do Szwecji.

Ktoś się naoglądał "polowania na Czerwony Październik" Super

Nie 19 Lip, 2015 9:43

Powrót do góry
Mac67
Starszy sierżant

Starszy sierżant





Posty: 116
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

A co ma czerwony październik do Bałtyku ? Poczytaj o rosyjskim lotnicwie
morskim.

Nie 19 Lip, 2015 11:41

Powrót do góry
Renifer Lopez reaktywacja
Porucznik

Porucznik




Posty: 770
Pochwał: 1
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Chodzi o chodzenie suchą nogą po pławach, hydrolokacyjnych.

A jeśli choizi o lotnictwo, to wbrew pozorom jakie by nie było nie jest w stanie pokryć całeg wbrew pozorom sporego Bałtyku. "Elektryczne " op są jednymi z najtrudniejszych wykrycia i jeszcze długo będą doskonałą bronią ofensywną, a płytkie akweny są ich żywiołem. Samo lotnictwo, którego działalność jest silnie uzależniona od pogody, tak w miejscu wykonania zadania jak i startu/lądowania, nigdy nie będzie w stanie całkowicie zastąpić jednostek nawodnych i podwodnych.
Zresztą nie jestem pewien czy to "lotnictwo morskie" jest aby takie tańsze od floty. A z Rosjanami my jako my możemy i zawsze będziemy mogli się mierzyć jedynie jako element sił zbrojnych, tak morskich jak i lądowych naszych sojuszników i choćby w tym kontekście istnienie marynarki ma sens.
Oczywiście działalność organów decyzyjnych w naszym wojsku to inna bajka Rolling Eyes

Nie 19 Lip, 2015 18:43

Powrót do góry
Marmik
Komandor porucznik

Komandor porucznik





Posty: 2985
Pochwał: 8
Skąd: Puck
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Mac67 napisał:
Z taktycznego punktu trzeba stwierdzić że większość państw leżących nad Bałtykiem posiada silne lotnictwo morskie.
De facto Szwecja i Finlandia w ogóle nie mają lotnictwa morskiego, a Dania ma szczątkowe.
Mac67 napisał:
Dlatego należy wspomnieć że duże okręty nie mają tu racji bytu.
To teza, a gdzie dowód?
Mac67 napisał:
a inwestujemy albo w okręty do ochrony lotniskowców,
Można wiedzieć jakie?
Mac67 napisał:
To już lepszym pomysłem są okręty duńskie typu Standard Flekx 300 o budowie modułowej, które mogą służyć w czasie pokoju jako okręty ochrony środowiska, ochrony rybołówstwa, a w warunkach wojny jako okręty ZOP, rakietowe, ochrony przeciwminowej i artyleryjskie. Wystarczy po prostu w krótkim czasie montować odpowiednie moduły w cztery otwory w kadłubie.
No i nie wiedzieć czemu Duńczycy zaledwie osiem lat po wcieleniu ostatniego z Flyvefiskenów zrezygnowali z pełnej modułowości ograniczając możliwości (włącznie z napędem) wybranych okrętów do jednego głównego zadania. A potem całkowicie - nie wiedzieć czemu - wycofali ze służby wszystkie okręty w sytuacji gdy najmłodszy z nich miał 14 lat (w polskich realiach to młodzieniaszek). Ostatecznie zostawiono tylko jeden okręt gruntownie przebudowany na... bazę nurków. Trzy okręty kupiła Litwa i zrobiła z nich... patrolowce. Kolejne 4 kupiła Portugalia i... też chce ich używać jako patrolowce. O tym dlaczego program Stanflex w swej pierwotnej formie okazał się niewypałem napisano już u nas całkiem dobre artykuły. Dziś moduły Stanflex stosuje się na... fregatach.
_________________
Słaby sprzymierzeniec, którego tylko bronić trzeba, a który nic z siebie dać nie potrafi, jest zawsze uciążliwy. Broni się go niechętnie, a w zamian za pomoc żąda się pewnych, nieraz dotkliwych świadczeń, jeśli w ogóle występuje się w jego obronie.

Nie 19 Lip, 2015 20:56

Powrót do góry
Mac67
Starszy sierżant

Starszy sierżant





Posty: 116
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Renifer Lopez reaktywacja napisał:
Cytat:
A jeśli choizi o lotnictwo, to wbrew pozorom jakie by nie było nie jest w stanie pokryć całeg wbrew pozorom sporego Bałtyku. "Elektryczne " op są jednymi z najtrudniejszych wykrycia i jeszcze długo będą doskonałą bronią ofensywną, a płytkie akweny są ich żywiołem. Samo lotnictwo, którego działalność jest silnie uzależniona od pogody, tak w miejscu wykonania zadania jak i startu/lądowania, nigdy nie będzie w stanie całkowicie zastąpić jednostek nawodnych i podwodnych.

Po pierwsze może pokryć cały Bałtyk i nie tylko. Problemem jest jedynie przewaga w powietrzu. Rosjanie mają parę fajnych zabawek dalekiego zasięgu.
Po drugie nie wiem czy kolega wie, ale dla magnetometru zamontowanego w samolocie silnik elektryczny z masą innego metalu to zwiększone pole elektromagnetyczne i magnetyczne. Pogoda w tym wypadku nie ma nic do gadania.
Mały Bałtyk wystarczyło by posegregować na setory i zbadać. Zapewne przyda się tu praca wywiadu, który może mieć informacje w których sektorach i na których liniach dozoru są OP.

Marmik napisał:
Cytat:
De facto Szwecja i Finlandia w ogóle nie mają lotnictwa morskiego, a Dania ma szczątkowe.

Szwecja może i nie ma z nazwy lotnictwa morskiego, ale pod Gripeny można podwieszać pociski powierze-woda RBS-15

Cytat:
Dlatego należy wspomnieć że duże okręty nie mają tu racji bytu.
To teza, a gdzie dowód?

To proste, zarówno Rosjanie (Raduga Ch-58), Niemcy (Kormoran) jak i Szwedzi (RBS-15) posiadają pociski powietrze-woda, a zadam pytanie ile cazsu trzeba aby czy Gripen czy Su-24 potrzebują na przecięcie Południowego Bałtyku ? Poza tym w odróżnieniu od lotnictwa które w razie konfliktu może się przebazować, porty jako pierwsze z okrętami zostaną zbombardowane. U Szwedów wygląda to inaczej, liczne wysepki szkierowe pozwalają na ukrycie i zakamuflowanie okrętu który praktycznie jest niewidoczny.

Cytat:
a inwestujemy albo w okręty do ochrony lotniskowców,
Można wiedzieć jakie?

Proszę bardzo:
Cytat:
TYPOWY SKŁAD LOTNISKOWCOWEJ GRUPY UDERZENIOWEJ

LOTNISKOWIEC – 1 jednostka;

KRĄŻOWNIK RAKIETOWY typu “TICONDEROGA” – 2-3 jednostki;

NISZCZYCIEL RAKIETOWY typu “ARLEIGH BURKE” – 1-2 jednostki;

NISZCZYCIEL typu “SPRUENCE” – 1-2 jednostki;

FREGATA RAKIETOWA typu “OLIVER HAZARD PERRY” – 2-3 jednostki;

ATOMOWY OKRĘT PODWODNY typu “LOS ANGELES” – 2 jednostki;

OKRĘTY ZAOPATRZENIOWE – 1-2 jednostki.

http://www.amw.gdynia.pl/title,II__Lotniskowcowe_sily_uderzeniowe_marynarki_wojennej_USA,pid,360,mid,2.html
Oczywiście już odchodzą od tych fregat

Cytat:
No i nie wiedzieć czemu Duńczycy zaledwie osiem lat po wcieleniu ostatniego z Flyvefiskenów zrezygnowali z pełnej modułowości ograniczając możliwości (włącznie z napędem) wybranych okrętów do jednego głównego zadania. A potem całkowicie - nie wiedzieć czemu - wycofali ze służby wszystkie okręty w sytuacji gdy najmłodszy z nich miał 14 lat (w polskich realiach to młodzieniaszek). Ostatecznie zostawiono tylko jeden okręt gruntownie przebudowany na... bazę nurków. Trzy okręty kupiła Litwa i zrobiła z nich... patrolowce. Kolejne 4 kupiła Portugalia i... też chce ich używać jako patrolowce. O tym dlaczego program Stanflex w swej pierwotnej formie okazał się niewypałem napisano już u nas całkiem dobre artykuły. Dziś moduły Stanflex stosuje się na... fregatach.

Przecież nie chodzi o konkretnie te okręty tylko jeśli już o zasadę i metodę. Oczywiście u nas nie zdała by zadania z prostej przyczyny, mamy podział na straż graniczną i MW, więc ochrona rybołówstwa czy ekologiczna stały by pod znakiem zapytania ze względu na podział kompetencji, zwłaszcza że u nas zanieczyszczeniami zajmuje się jeden samolot z Rębiechowa. Jeśli chodzi o fregaty z modułowym rozmieszczeniem uzbrojenia, to są używane na Morzu Północnym.

Czw 23 Lip, 2015 21:16

Powrót do góry
Renifer Lopez reaktywacja
Porucznik

Porucznik




Posty: 770
Pochwał: 1
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Po pierwsze może pokryć cały Bałtyk i nie tylko.

Bo ty tak twierdzisz?
Cytat:
Po drugie nie wiem czy kolega wie, ale dla magnetometru zamontowanego w samolocie silnik elektryczny z masą innego metalu to zwiększone pole elektromagnetyczne i magnetyczne. Pogoda w tym wypadku nie ma nic do gadania.

Może zacznijmy od podstaw żeby było wiadomo o czym mówimy: Nie ma warunków - nie ma lotów. Pogody póki co nie ma na zamówienie.
Cytat:
Poza tym w odróżnieniu od lotnictwa które w razie konfliktu może się przebazować, porty jako pierwsze z okrętami zostaną zbombardowane.

Porty będą bombardowane a lotniska jak rozumiem ogłoszą neutralność i w ten sposób staną się nietykalskie. Czy może je też jakoś przeniesiesz?
Podrążmy dalej. Gdzie przeniesiesz to "lotnictwo" i jak to się będzie miało do "pokrycia" tego Bałtyku?
Cytat:
Po drugie nie wiem czy kolega wie, ale dla magnetometru zamontowanego w samolocie silnik elektryczny z masą innego metalu to zwiększone pole elektromagnetyczne i magnetyczne.

Niewiem czy kolega wie że dla tego "magnetometru" okręt podwodny wygląda dokładnie tak samo jak dziesiątki wraków leżących na dnie morza.
Cytat:
ochrona rybołówstwa czy ekologiczna stały by pod znakiem zapytania ze względu na podział kompetencji,

A poza tym załogi wykorzystujmy latem do pomocy przy żniwach, odśnieżaniu ulic zimą, albo do grabienia liści. Służba nie drużba.

Czw 23 Lip, 2015 21:26

Powrót do góry
Renifer Lopez reaktywacja
Porucznik

Porucznik




Posty: 770
Pochwał: 1
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Cytat:
KRĄŻOWNIK RAKIETOWY typu “TICONDEROGA” – 2-3 jednostki;

NISZCZYCIEL RAKIETOWY typu “ARLEIGH BURKE” – 1-2 jednostki;

NISZCZYCIEL typu “SPRUENCE” – 1-2 jednostki;

FREGATA RAKIETOWA typu “OLIVER HAZARD PERRY” – 2-3 jednostki;

ATOMOWY OKRĘT PODWODNY typu “LOS ANGELES” – 2 jednostki;

To chyba jakiś bardzo tajny plan naszych inwestycji.

Czw 23 Lip, 2015 21:38

Powrót do góry
Mac67
Starszy sierżant

Starszy sierżant





Posty: 116
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Po pierwsze nie ja tak twierdzę, a wystarczy spojrzeć na parametry rosyjskich samolotów ZOP.
Po drugie jeśli zobrazowanie okrętu podwodnego można by było pomylić z zobrazowaniem pola magnetycznego wraku nie inwestowano by w magnetometry w samolotach jak u nas obecnie w Bryzie Bis.
Po trzecie nie jest to manetometr do poszukiwania czołgów na bagnach, a skomplikowany system który rozróżnia pola magnetyczne.
Po czwarte każdy kraj na świecie ma lotniska zapasowe, na wypadek konfliktów, my także.
Po piąte, kolega chyba nie zrozumiał że nie można u nas ze względów administracyjnych i innych stworzyć okrętu który jednocześnie podlegałby pod MON i MSW i żniwa nic do tego nie mają.

Czw 23 Lip, 2015 21:51

Powrót do góry
Mac67
Starszy sierżant

Starszy sierżant





Posty: 116
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Renifer Lopez reaktywacja napisał:
Cytat:
KRĄŻOWNIK RAKIETOWY typu “TICONDEROGA” – 2-3 jednostki;

NISZCZYCIEL RAKIETOWY typu “ARLEIGH BURKE” – 1-2 jednostki;

NISZCZYCIEL typu “SPRUENCE” – 1-2 jednostki;

FREGATA RAKIETOWA typu “OLIVER HAZARD PERRY” – 2-3 jednostki;

ATOMOWY OKRĘT PODWODNY typu “LOS ANGELES” – 2 jednostki;

To chyba jakiś bardzo tajny plan naszych inwestycji.


No właśnie w tym sęk po co nam to, chyba że dostaniemy jeszcze lotniskowce z demobilu W szoku

Czw 23 Lip, 2015 21:54

Powrót do góry
Renifer Lopez reaktywacja
Porucznik

Porucznik




Posty: 770
Pochwał: 1
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Mac67 napisał:
Po pierwsze nie ja tak twierdzę, a wystarczy spojrzeć na parametry rosyjskich samolotów ZOP.

Wystarczy zajrzeć do wikipedii żeby zobaczyć że Bałtyk ma powierzchnię blisko pół miliona kilometrów kwadratowych a obszar pomiędzy naszym, rosyjskim a Szwedzkim wybrzeżem to więcej niż połowa jego powierzchni.
Cytat:
Po trzecie nie jest to manetometr do poszukiwania czołgów na bagnach, a skomplikowany system który rozróżnia pola magnetyczne.

Może opiszesz szerzej co rozumiesz przez: "rozróżnianie pola magnetycznego"? Co to "manetomert"?
Cytat:
Po drugie jeśli zobrazowanie okrętu podwodnego można by było pomylić z zobrazowaniem pola magnetycznego wraku nie inwestowano by w magnetometry w samolotach jak u nas obecnie w Bryzie Bis.

Żeby a gdyby na drzewie rosły grzyby. Gdyby poszukiwanie op było takie proste, to nikt nie inwestowałby miliardów w takie okręty Rolling Eyes
Tego o czym piszesz powiedziałbym że na 100% nie da się zrobić urządzeniem zamontowanym na pokładzie statku powietrznego. Zobrazowanie to "pik" na wykresie który można porównać z bazą danych znanych anomalii sztucznych i naturalnych naniesionych na mapę. Poza analizą gradientu i położenia nie ma możliwości identyfikacji. Rzecz w tym że istnieją też metody zmniejszania magnetycznego "echa" okrętów. Poza tym na Bałtyku jest kilka głębokich miejsc gdzie można się ukryć a ta metoda zdaje się że służy do wykrywania obiektów na niewielkiej głębokości.
Cytat:
Po czwarte każdy kraj na świecie ma lotniska zapasowe, na wypadek konfliktów, my także.

Jesteś pewien że każdy?Twisted Evil
Jeszcze raz:
Porty będą bombardowane a lotniska i lotniska zapasowe jak rozumiem ogłoszą neutralność i w ten sposób staną się nietykalskie?
Gdzie przeniesiesz to "lotnictwo" i jak to się będzie miało do "pokrycia" tego Bałtyku?
Oczekuję konkretnej odpowiedzi, konkretnej lokalizacji.

Zauważyłem wymowne milczenie w temacie warunków atmosferycznych.

Pią 24 Lip, 2015 14:37

Powrót do góry
Mac67
Starszy sierżant

Starszy sierżant





Posty: 116
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Wystarczy zajrzeć do wikipedii żeby zobaczyć że Bałtyk ma powierzchnię blisko pół miliona kilometrów kwadratowych a obszar pomiędzy naszym, rosyjskim a Szwedzkim wybrzeżem to więcej niż połowa jego powierzchni.

I jest to akwen mały, płytki i zamknięty, a jedynym plusem dla okrętów podwodnych są specyficzne halokliny i termoliny i właśnie dlatego lotnictwa morskie wprowadzają nowy sprzęt jak u nas Bryza Bis, nowe technologie i dbają o wyszkolenie.

Cytat:
Może opiszesz szerzej co rozumiesz przez: "rozróżnianie pola magnetycznego"? Co to "manetomert"?

Oczywiście chodzi o magnetometr, zwykła literówka. Każdy obiekt metalowy posiada własne pole magnetyczne. Statki i okręty posiadają własne charakterystyczne dla każdej jednostki. Systemy komputerowe mają możliwość określenia "rodzaju" pola magnetycznego, a jeśli okręt podwodny został "zarejestrowany" np. w cieśninach duńskich wówczas można nawet go przyporządkować konkretnej jednostce. Oczywiście mogą tu być bardzo pomocne pola akustyczne, oraz hydrodynamiczne jak to się dzieje w programowaniu min morskich.

Cytat:
Żeby a gdyby na drzewie rosły grzyby. Gdyby poszukiwanie op było takie proste, to nikt nie inwestowałby miliardów w takie okręty Rolling Eyes
Tego o czym piszesz powiedziałbym że na 100% nie da się zrobić urządzeniem zamontowanym na pokładzie statku powietrznego. Zobrazowanie to "pik" na wykresie który można porównać z bazą danych znanych anomalii sztucznych i naturalnych naniesionych na mapę. Poza analizą gradientu i położenia nie ma możliwości identyfikacji. Rzecz w tym że istnieją też metody zmniejszania magnetycznego "echa" okrętów. Poza tym na Bałtyku jest kilka głębokich miejsc gdzie można się ukryć a ta metoda zdaje się że służy do wykrywania obiektów na niewielkiej głębokości.
Cytat:

Rosjanie w chwili obecnej posiadają trzy OP na Bałtyku typu Kilo i cała ta Szwedzka paranoja skierowana jest przeciw nim. Nie jest to żaden pik, jak będziesz mógł to przejdź się na torpedownię w Gdyni, jak cię wpuszczą to Ci pokażą takie zobrazowanie i parametry Uśmiech
Zmniejszanie pola magnetycznego również się odbywa, ale w innym celu, aby zmniejszyć pole ze względu na miny magnetyczne. Poza tym są są pasywne systemy zmniejszania pola magnetycznego, ale nigdy nie zniweluje się go do zera.

Cytat:
Jesteś pewien że każdy?Twisted Evil
Jeszcze raz:
Porty będą bombardowane a lotniska i lotniska zapasowe jak rozumiem ogłoszą neutralność i w ten sposób staną się nietykalskie?
Gdzie przeniesiesz to "lotnictwo" i jak to się będzie miało do "pokrycia" tego Bałtyku?
Oczekuję konkretnej odpowiedzi, konkretnej lokalizacji.

Z każdym może przesadziłem,fakt, Watykan takiego nie posiada Uśmiech Jeśli chcesz wiedzieć gdzie takie są u nas musisz udać się z prośbą do MON-u. Gdzieś wyczytałem że Niemcy takie mają na wyznaczonych miejscach na autostradach, takie miejsca różnią się zdejmowanymi barierkami. U nas jeszcze w latach 80-tych takie poszerzone odcinki były czynne jeszcze w latach 80-tych na drogach szybkiego ruchu
Tu jest trochę na ten temat:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Drogowy_odcinek_lotniskowy

Cytat:
Zauważyłem wymowne milczenie w temacie warunków atmosferycznych.

Nie milczenie, a przeoczenie. Słyszałeś kiedyś o ILS kategorii IIIc ? No nie pomoże przy tornadzie, fakt.

Pią 24 Lip, 2015 17:19

Powrót do góry
Renifer Lopez reaktywacja
Porucznik

Porucznik




Posty: 770
Pochwał: 1
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Cytat:
nowe technologie

Ta nowa technologia jest znana od baz mała pół wieku.
Cytat:
Systemy komputerowe mają możliwość określenia "rodzaju" pola magnetycznego, a jeśli okręt podwodny został "zarejestrowany" np. w cieśninach duńskich wówczas można nawet go przyporządkować konkretnej jednostce. Oczywiście mogą tu być bardzo pomocne pola akustyczne, oraz hydrodynamiczne jak to się dzieje w programowaniu min morskich.

Wciąż nie wiem co to za "rodzaj" pola magnetycznego.
I co mają "pola akustyczne, oraz hydrodynamiczne" do Magnetic Anomaly Detection
Cytat:
Każdy obiekt metalowy

Nie do końca Wink
Cytat:
Nie jest to żaden pik, jak będziesz mógł to przejdź się na torpedownię w Gdyni, jak cię wpuszczą to Ci pokażą takie zobrazowanie i parametry

Aha, ciebie wpuścili więc się pochwal co widziałeś. Chodzi mi o metody projekcji MAD oczywiście bo o nich mówimy.
Cytat:
nigdy nie zniweluje się go do zera.

Za to zmniejszy się skuteczny zasięg Magnetic Anomaly Detection.
Cytat:
U nas jeszcze w latach 80-tych takie poszerzone odcinki były czynne jeszcze w latach 80-tych na drogach szybkiego ruchu

Użyłeś właściwego sformułowania: "były".
Cytat:
Słyszałeś kiedyś o ILS kategorii IIIc ?

Owszem. W Polsce jest tylko jedno lotnisko... lotnisko cywilne tak wyposażone, zresztą od bardzo niedawna. Już go widzę na "drogowym odcinku lotniskowym Rolling Eyes
Poza tym ILS umożliwia lądowanie w warunkach ograniczonej lub bez widoczności. Nie odśnieży pasa, nie "przegoni" wiatru, nie "usunie" oblodzenia. A powietrze morskie jest wilgotne jak mało gdzie.
Cytat:
Jeśli chcesz wiedzieć gdzie takie są u nas musisz udać się z prośbą do MON-u.

Znaczy się wyssałeś je z palca.
I wciąż nie ma odpowiedzi na pytania:
Dlaczego lotniska zapasowe mają uniknąć nalotów?
Gdzie przeniesiesz to "lotnictwo" i jak to się będzie miało do "pokrycia" Bałtyku?

Pią 24 Lip, 2015 17:52

Powrót do góry
Mac67
Starszy sierżant

Starszy sierżant





Posty: 116
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Cytat:
nowe technologie

Ta nowa technologia jest znana od baz mała pół wieku.

A np. w NH-90 wprowadzane obecnie nowe technologie były znane pół wieku temu ? Chodzi głównie o zintegrowane informatyczne systemy przekazu informacji wprowadzane przez SAAB.

Cytat:
Systemy komputerowe mają możliwość określenia "rodzaju" pola magnetycznego, a jeśli okręt podwodny został "zarejestrowany" np. w cieśninach duńskich wówczas można nawet go przyporządkować konkretnej jednostce. Oczywiście mogą tu być bardzo pomocne pola akustyczne, oraz hydrodynamiczne jak to się dzieje w programowaniu min morskich.

Wciąż nie wiem co to za "rodzaj" pola magnetycznego.
I co mają "pola akustyczne, oraz hydrodynamiczne" do Magnetic Anomaly Detection

Kolega nie doczytał ze zrozumieniem, a odpowiedź była w dwóch zdaniach wcześniej Uśmiech Pola akustyczne jak pisałem będą pomocne przy namierzaniu OP wykrytego przez MAD , hydrodynamiczne będą wykorzystywane w innych pławach. Kolega nie zrozumiał sentencji. Szwedzi prowadzą te pomiary w cieśninach duńskich , przypisują i katalogują te pomiary właśnie do celów identyfikacji. Mają w ten sposób możliwość identyfikacji konkretnej jednostki.

Cytat:
Nie jest to żaden pik, jak będziesz mógł to przejdź się na torpedownię w Gdyni, jak cię wpuszczą to Ci pokażą takie zobrazowanie i parametry

Aha, ciebie wpuścili więc się pochwal co widziałeś. Chodzi mi o metody projekcji MAD oczywiście bo o nich mówimy.

Nie wiem co to jest " projekcja"w tym wypadku, ale fakt, bywałem tam na pomiarach, a chwalił się nie będę Uśmiech

Cytat:
Użyłeś właściwego sformułowania: "były".

Oczywiście, a gdzie mają się ulotnić czy F-16, czy Migi-29 tego w gazetach nie znajdziesz, a i mnie nie pytaj. Podejrzewam że piloci nie wiedzą.

Cytat:
Słyszałeś kiedyś o ILS kategorii IIIc ?

Owszem. W Polsce jest tylko jedno lotnisko... lotnisko cywilne tak wyposażone, zresztą od bardzo niedawna. Już go widzę na "drogowym odcinku lotniskowym Rolling Eyes
Poza tym ILS umożliwia lądowanie w warunkach ograniczonej lub bez widoczności. Nie odśnieży pasa, nie "przegoni" wiatru, nie "usunie" oblodzenia. A powietrze morskie jest wilgotne jak mało gdzie.

Możesz tego nie widzieć, ja nie wiem z czego korzystać wojsko na lotniskach zapasowych, ale wiem że takie możliwości są:
http://www.lotnisko.home.pl/archiwum/2007/7/technologie.pdf
Od odśnieżania i odladzania nawet w wojsku jest logistyka, a o tornadach pisałem. Morskie powietrze nic tu nie ma do rzeczy, Babie Doły były kilkadziesiąt lat używane.

Pią 24 Lip, 2015 19:00

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki w tym forum
Możesz ściągać pliki w tym forum



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum.
Redakcja magazynu "Inne Oblicza Historii" nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.