|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Robert05
Pułkownik
Posty: 4537 Pochwał: 9
|
|
|
Ślązak zwodowany!
Witam, 2 lipca zwodowano i ochrzczono patrolowiec ORP Ślązak, było to pierwsze od 21 lat wodowanie okrętu przeznaczonego dla PMW. Po 14 latach wreszcie dokończono jego budowę, co prawda nie w wersji korwety jak pierwotnie planowano, ale jednak. Pozdrawiam. http://www.defence24.pl/237253,orp-slazak-zwodowany
Sob 04 Lip, 2015 19:29
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
castaway08
Porucznik
Posty: 578 Pochwał: 1
|
|
|
Niestety polska MW "istnieje tylko teotetycznie..." _________________ Pozdrawiam
Łukasz
Sob 04 Lip, 2015 19:49
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac67
Starszy sierżant
Posty: 116
|
|
|
Największa i najdroższa motorówka świata !!!!
Sob 04 Lip, 2015 22:32
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
twer49
Major
Posty: 1878 Pochwał: 5 Skąd: Chicago
|
|
|
Witam,
Sa tacy ktorzy proponuja aby Slazakowi typu Gawron, zmienic nazwe na ORP SLIMAK.
Serce roslo gdy widzialem zdjecia z wodowania tej motorowki. Jedna Matka Chrzestna ale za to ilu ojcow "tego sukcesu", Klich gdzies mi sie jedynie na zdjeciach zapodzial.
Nalezy miec nadzieje ze przynajmniej "niemiecki kadlub" wykonalismy poprawnie i ze nie bedzie w nim " mikropekniec" jak w kadlubie innego "sukcesu" czyli koreansko-brytyjskiego Kraba.
Dziwne ze nie zaproszono Donka, czyzby jakies fatum gdy fotografowal sie przy wprowadzeniu do lini Krabow ??.
Pozdrawiam. _________________ Rzeczpospolita to wielki burdel, konstytucja to prostytutka, poslowie to k...y J. Pilsudski
Socjalizm z ludzką twarzą będzie możliwy, gdy będzie miał gołą dupe.
Pią 10 Lip, 2015 4:49
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac67
Starszy sierżant
Posty: 116
|
|
|
A na cholerę i komu ta dziura w moście potrzebna. Bo na Bałtyk to się przyda jak fortepian w hucie
Ostatnio zmieniony przez Mac67 dnia Pią 10 Lip, 2015 16:49, w całości zmieniany 1 raz
Pią 10 Lip, 2015 8:21
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Speedy
Porucznik
Posty: 575 Pochwał: 7 Skąd: Wawa
|
|
|
Mac67 napisał: | A na cholerę i komu ta dziura w moście potrzebna. Bo na Bałtyk to się przyda jak fortepian w hucie |
??? A gdzie by się bardziej przydał, twoim zdaniem? _________________ Pozdr.
Speedy
Pią 10 Lip, 2015 9:53
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac67
Starszy sierżant
Posty: 116
|
|
|
W Bangladeszu, albo na złomie, bo na Bałtyk w tych czasach taką krowę jakby nie klasyfikować to nie pasuje nijak do niczego. Krótko mówiąc od lat 20-stych panuje u nas morska polityka mocarstwowa. Nie patrzy się na nic ani pod kątem geopolitycznym, strategiczno-militarnym, ani finansowym, byleby mieć i istnieć, tylko nikt nie wie po co. To samo tyczy się OP, i fregat.
Pią 10 Lip, 2015 14:04
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Speedy
Porucznik
Posty: 575 Pochwał: 7 Skąd: Wawa
|
|
|
Mac67 napisał: | W Bangladeszu, albo na złomie, bo na Bałtyk w tych czasach taką krowę jakby nie klasyfikować to nie pasuje nijak do niczego. |
Ale o to mi właśnie chodzi - dlaczego nie pasuje na Bałtyk? _________________ Pozdr.
Speedy
Wto 14 Lip, 2015 16:36
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac67
Starszy sierżant
Posty: 116
|
|
|
Cytat: | Ale o to mi właśnie chodzi - dlaczego nie pasuje na Bałtyk? |
Z taktycznego punktu trzeba stwierdzić że większość państw leżących nad Bałtykiem posiada silne lotnictwo morskie. Dlatego należy wspomnieć że duże okręty nie mają tu racji bytu. Zamiast iść w kierunku lotnictwa morskiego, zlikwidowaliśmy je, a inwestujemy albo w okręty do ochrony lotniskowców, albo w drogie patrolowce typu Ślązak. To samo się tyczy okrętów podwodnych. Samoloty i śmigłowce są w stanie postawić tyle pław do poszukiwania OP, że można by było przejść suchą nogą po nich do Szwecji. To już lepszym pomysłem są okręty duńskie typu Standard Flekx 300 o budowie modułowej, które mogą służyć w czasie pokoju jako okręty ochrony środowiska, ochrony rybołówstwa, a w warunkach wojny jako okręty ZOP, rakietowe, ochrony przeciwminowej i artyleryjskie. Wystarczy po prostu w krótkim czasie montować odpowiednie moduły w cztery otwory w kadłubie.
Pią 17 Lip, 2015 14:54
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxikasek
Moderator Generał broni
Posty: 10865 Pochwał: 36 Skąd: obecnie Szczecin
|
|
|
Cytat: | Samoloty i śmigłowce są w stanie postawić tyle pław do poszukiwania OP, że można by było przejść suchą nogą po nich do Szwecji. |
Czego dowodem jest to że nasze oop na ćwiczeniach NATO potrafią przejść przez kordon i topić okręty "wroga". A Szwedzi właśnie zamówili dwa nowe oop. _________________ Prawo Balaniego:
Jak długo trwa minuta, zależy od tego, po której stronie drzwi toalety się znajdujesz.
http://www.powrotlegendy.pl/
Pią 17 Lip, 2015 22:34
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac67
Starszy sierżant
Posty: 116
|
|
|
Cytat: | Czego dowodem jest to że nasze oop na ćwiczeniach NATO potrafią przejść przez kordon i topić okręty "wroga". A Szwedzi właśnie zamówili dwa nowe oop.
|
A z Rosjanami ćwiczyliśmy ? Poza tym ćwiczenia to pokaz siły.
Sob 18 Lip, 2015 6:33
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac67
Starszy sierżant
Posty: 116
|
|
|
Poza tym Szwedzi mają inną taktyką związaną z ukształtowaniem terenu - mają wybrzeże szkierowe i fiordowe. U nas wszystko jest proste.
Nie 19 Lip, 2015 8:38
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Renifer Lopez reaktywacja
Porucznik
Posty: 770 Pochwał: 1
|
|
|
Cytat: | Samoloty i śmigłowce są w stanie postawić tyle pław do poszukiwania OP, że można by było przejść suchą nogą po nich do Szwecji. |
Ktoś się naoglądał "polowania na Czerwony Październik"
Nie 19 Lip, 2015 9:43
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac67
Starszy sierżant
Posty: 116
|
|
|
A co ma czerwony październik do Bałtyku ? Poczytaj o rosyjskim lotnicwie
morskim.
Nie 19 Lip, 2015 11:41
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Renifer Lopez reaktywacja
Porucznik
Posty: 770 Pochwał: 1
|
|
|
Chodzi o chodzenie suchą nogą po pławach, hydrolokacyjnych.
A jeśli choizi o lotnictwo, to wbrew pozorom jakie by nie było nie jest w stanie pokryć całeg wbrew pozorom sporego Bałtyku. "Elektryczne " op są jednymi z najtrudniejszych wykrycia i jeszcze długo będą doskonałą bronią ofensywną, a płytkie akweny są ich żywiołem. Samo lotnictwo, którego działalność jest silnie uzależniona od pogody, tak w miejscu wykonania zadania jak i startu/lądowania, nigdy nie będzie w stanie całkowicie zastąpić jednostek nawodnych i podwodnych.
Zresztą nie jestem pewien czy to "lotnictwo morskie" jest aby takie tańsze od floty. A z Rosjanami my jako my możemy i zawsze będziemy mogli się mierzyć jedynie jako element sił zbrojnych, tak morskich jak i lądowych naszych sojuszników i choćby w tym kontekście istnienie marynarki ma sens.
Oczywiście działalność organów decyzyjnych w naszym wojsku to inna bajka
Nie 19 Lip, 2015 18:43
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marmik
Komandor porucznik
Posty: 2985 Pochwał: 8 Skąd: Puck
|
|
|
Mac67 napisał: | Z taktycznego punktu trzeba stwierdzić że większość państw leżących nad Bałtykiem posiada silne lotnictwo morskie. | De facto Szwecja i Finlandia w ogóle nie mają lotnictwa morskiego, a Dania ma szczątkowe.
Mac67 napisał: | Dlatego należy wspomnieć że duże okręty nie mają tu racji bytu. | To teza, a gdzie dowód?
Mac67 napisał: | a inwestujemy albo w okręty do ochrony lotniskowców, | Można wiedzieć jakie?
Mac67 napisał: | To już lepszym pomysłem są okręty duńskie typu Standard Flekx 300 o budowie modułowej, które mogą służyć w czasie pokoju jako okręty ochrony środowiska, ochrony rybołówstwa, a w warunkach wojny jako okręty ZOP, rakietowe, ochrony przeciwminowej i artyleryjskie. Wystarczy po prostu w krótkim czasie montować odpowiednie moduły w cztery otwory w kadłubie. | No i nie wiedzieć czemu Duńczycy zaledwie osiem lat po wcieleniu ostatniego z Flyvefiskenów zrezygnowali z pełnej modułowości ograniczając możliwości (włącznie z napędem) wybranych okrętów do jednego głównego zadania. A potem całkowicie - nie wiedzieć czemu - wycofali ze służby wszystkie okręty w sytuacji gdy najmłodszy z nich miał 14 lat (w polskich realiach to młodzieniaszek). Ostatecznie zostawiono tylko jeden okręt gruntownie przebudowany na... bazę nurków. Trzy okręty kupiła Litwa i zrobiła z nich... patrolowce. Kolejne 4 kupiła Portugalia i... też chce ich używać jako patrolowce. O tym dlaczego program Stanflex w swej pierwotnej formie okazał się niewypałem napisano już u nas całkiem dobre artykuły. Dziś moduły Stanflex stosuje się na... fregatach. _________________ Słaby sprzymierzeniec, którego tylko bronić trzeba, a który nic z siebie dać nie potrafi, jest zawsze uciążliwy. Broni się go niechętnie, a w zamian za pomoc żąda się pewnych, nieraz dotkliwych świadczeń, jeśli w ogóle występuje się w jego obronie.
Nie 19 Lip, 2015 20:56
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac67
Starszy sierżant
Posty: 116
|
|
|
Renifer Lopez reaktywacja napisał:
Cytat: | A jeśli choizi o lotnictwo, to wbrew pozorom jakie by nie było nie jest w stanie pokryć całeg wbrew pozorom sporego Bałtyku. "Elektryczne " op są jednymi z najtrudniejszych wykrycia i jeszcze długo będą doskonałą bronią ofensywną, a płytkie akweny są ich żywiołem. Samo lotnictwo, którego działalność jest silnie uzależniona od pogody, tak w miejscu wykonania zadania jak i startu/lądowania, nigdy nie będzie w stanie całkowicie zastąpić jednostek nawodnych i podwodnych. |
Po pierwsze może pokryć cały Bałtyk i nie tylko. Problemem jest jedynie przewaga w powietrzu. Rosjanie mają parę fajnych zabawek dalekiego zasięgu.
Po drugie nie wiem czy kolega wie, ale dla magnetometru zamontowanego w samolocie silnik elektryczny z masą innego metalu to zwiększone pole elektromagnetyczne i magnetyczne. Pogoda w tym wypadku nie ma nic do gadania.
Mały Bałtyk wystarczyło by posegregować na setory i zbadać. Zapewne przyda się tu praca wywiadu, który może mieć informacje w których sektorach i na których liniach dozoru są OP.
Marmik napisał:
Cytat: | De facto Szwecja i Finlandia w ogóle nie mają lotnictwa morskiego, a Dania ma szczątkowe. |
Szwecja może i nie ma z nazwy lotnictwa morskiego, ale pod Gripeny można podwieszać pociski powierze-woda RBS-15
Cytat: | Dlatego należy wspomnieć że duże okręty nie mają tu racji bytu.
To teza, a gdzie dowód? |
To proste, zarówno Rosjanie (Raduga Ch-58), Niemcy (Kormoran) jak i Szwedzi (RBS-15) posiadają pociski powietrze-woda, a zadam pytanie ile cazsu trzeba aby czy Gripen czy Su-24 potrzebują na przecięcie Południowego Bałtyku ? Poza tym w odróżnieniu od lotnictwa które w razie konfliktu może się przebazować, porty jako pierwsze z okrętami zostaną zbombardowane. U Szwedów wygląda to inaczej, liczne wysepki szkierowe pozwalają na ukrycie i zakamuflowanie okrętu który praktycznie jest niewidoczny.
Cytat: | a inwestujemy albo w okręty do ochrony lotniskowców,
Można wiedzieć jakie? |
Proszę bardzo:
Cytat: | TYPOWY SKŁAD LOTNISKOWCOWEJ GRUPY UDERZENIOWEJ
LOTNISKOWIEC – 1 jednostka;
KRĄŻOWNIK RAKIETOWY typu “TICONDEROGA” – 2-3 jednostki;
NISZCZYCIEL RAKIETOWY typu “ARLEIGH BURKE” – 1-2 jednostki;
NISZCZYCIEL typu “SPRUENCE” – 1-2 jednostki;
FREGATA RAKIETOWA typu “OLIVER HAZARD PERRY” – 2-3 jednostki;
ATOMOWY OKRĘT PODWODNY typu “LOS ANGELES” – 2 jednostki;
OKRĘTY ZAOPATRZENIOWE – 1-2 jednostki. |
http://www.amw.gdynia.pl/title,II__Lotniskowcowe_sily_uderzeniowe_marynarki_wojennej_USA,pid,360,mid,2.html
Oczywiście już odchodzą od tych fregat
Cytat: | No i nie wiedzieć czemu Duńczycy zaledwie osiem lat po wcieleniu ostatniego z Flyvefiskenów zrezygnowali z pełnej modułowości ograniczając możliwości (włącznie z napędem) wybranych okrętów do jednego głównego zadania. A potem całkowicie - nie wiedzieć czemu - wycofali ze służby wszystkie okręty w sytuacji gdy najmłodszy z nich miał 14 lat (w polskich realiach to młodzieniaszek). Ostatecznie zostawiono tylko jeden okręt gruntownie przebudowany na... bazę nurków. Trzy okręty kupiła Litwa i zrobiła z nich... patrolowce. Kolejne 4 kupiła Portugalia i... też chce ich używać jako patrolowce. O tym dlaczego program Stanflex w swej pierwotnej formie okazał się niewypałem napisano już u nas całkiem dobre artykuły. Dziś moduły Stanflex stosuje się na... fregatach.
|
Przecież nie chodzi o konkretnie te okręty tylko jeśli już o zasadę i metodę. Oczywiście u nas nie zdała by zadania z prostej przyczyny, mamy podział na straż graniczną i MW, więc ochrona rybołówstwa czy ekologiczna stały by pod znakiem zapytania ze względu na podział kompetencji, zwłaszcza że u nas zanieczyszczeniami zajmuje się jeden samolot z Rębiechowa. Jeśli chodzi o fregaty z modułowym rozmieszczeniem uzbrojenia, to są używane na Morzu Północnym.
Czw 23 Lip, 2015 21:16
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Renifer Lopez reaktywacja
Porucznik
Posty: 770 Pochwał: 1
|
|
|
Cytat: | Po pierwsze może pokryć cały Bałtyk i nie tylko. |
Bo ty tak twierdzisz?
Cytat: | Po drugie nie wiem czy kolega wie, ale dla magnetometru zamontowanego w samolocie silnik elektryczny z masą innego metalu to zwiększone pole elektromagnetyczne i magnetyczne. Pogoda w tym wypadku nie ma nic do gadania. |
Może zacznijmy od podstaw żeby było wiadomo o czym mówimy: Nie ma warunków - nie ma lotów. Pogody póki co nie ma na zamówienie.
Cytat: | Poza tym w odróżnieniu od lotnictwa które w razie konfliktu może się przebazować, porty jako pierwsze z okrętami zostaną zbombardowane. |
Porty będą bombardowane a lotniska jak rozumiem ogłoszą neutralność i w ten sposób staną się nietykalskie. Czy może je też jakoś przeniesiesz?
Podrążmy dalej. Gdzie przeniesiesz to "lotnictwo" i jak to się będzie miało do "pokrycia" tego Bałtyku?
Cytat: | Po drugie nie wiem czy kolega wie, ale dla magnetometru zamontowanego w samolocie silnik elektryczny z masą innego metalu to zwiększone pole elektromagnetyczne i magnetyczne. |
Niewiem czy kolega wie że dla tego "magnetometru" okręt podwodny wygląda dokładnie tak samo jak dziesiątki wraków leżących na dnie morza.
Cytat: | ochrona rybołówstwa czy ekologiczna stały by pod znakiem zapytania ze względu na podział kompetencji, |
A poza tym załogi wykorzystujmy latem do pomocy przy żniwach, odśnieżaniu ulic zimą, albo do grabienia liści. Służba nie drużba.
Czw 23 Lip, 2015 21:26
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Renifer Lopez reaktywacja
Porucznik
Posty: 770 Pochwał: 1
|
|
|
Cytat: | KRĄŻOWNIK RAKIETOWY typu “TICONDEROGA” – 2-3 jednostki;
NISZCZYCIEL RAKIETOWY typu “ARLEIGH BURKE” – 1-2 jednostki;
NISZCZYCIEL typu “SPRUENCE” – 1-2 jednostki;
FREGATA RAKIETOWA typu “OLIVER HAZARD PERRY” – 2-3 jednostki;
ATOMOWY OKRĘT PODWODNY typu “LOS ANGELES” – 2 jednostki; |
To chyba jakiś bardzo tajny plan naszych inwestycji.
Czw 23 Lip, 2015 21:38
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac67
Starszy sierżant
Posty: 116
|
|
|
Po pierwsze nie ja tak twierdzę, a wystarczy spojrzeć na parametry rosyjskich samolotów ZOP.
Po drugie jeśli zobrazowanie okrętu podwodnego można by było pomylić z zobrazowaniem pola magnetycznego wraku nie inwestowano by w magnetometry w samolotach jak u nas obecnie w Bryzie Bis.
Po trzecie nie jest to manetometr do poszukiwania czołgów na bagnach, a skomplikowany system który rozróżnia pola magnetyczne.
Po czwarte każdy kraj na świecie ma lotniska zapasowe, na wypadek konfliktów, my także.
Po piąte, kolega chyba nie zrozumiał że nie można u nas ze względów administracyjnych i innych stworzyć okrętu który jednocześnie podlegałby pod MON i MSW i żniwa nic do tego nie mają.
Czw 23 Lip, 2015 21:51
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac67
Starszy sierżant
Posty: 116
|
|
|
Renifer Lopez reaktywacja napisał: | Cytat: | KRĄŻOWNIK RAKIETOWY typu “TICONDEROGA” – 2-3 jednostki;
NISZCZYCIEL RAKIETOWY typu “ARLEIGH BURKE” – 1-2 jednostki;
NISZCZYCIEL typu “SPRUENCE” – 1-2 jednostki;
FREGATA RAKIETOWA typu “OLIVER HAZARD PERRY” – 2-3 jednostki;
ATOMOWY OKRĘT PODWODNY typu “LOS ANGELES” – 2 jednostki; |
To chyba jakiś bardzo tajny plan naszych inwestycji. |
No właśnie w tym sęk po co nam to, chyba że dostaniemy jeszcze lotniskowce z demobilu
Czw 23 Lip, 2015 21:54
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Renifer Lopez reaktywacja
Porucznik
Posty: 770 Pochwał: 1
|
|
|
Mac67 napisał: | Po pierwsze nie ja tak twierdzę, a wystarczy spojrzeć na parametry rosyjskich samolotów ZOP. |
Wystarczy zajrzeć do wikipedii żeby zobaczyć że Bałtyk ma powierzchnię blisko pół miliona kilometrów kwadratowych a obszar pomiędzy naszym, rosyjskim a Szwedzkim wybrzeżem to więcej niż połowa jego powierzchni.
Cytat: | Po trzecie nie jest to manetometr do poszukiwania czołgów na bagnach, a skomplikowany system który rozróżnia pola magnetyczne. |
Może opiszesz szerzej co rozumiesz przez: "rozróżnianie pola magnetycznego"? Co to "manetomert"?
Cytat: | Po drugie jeśli zobrazowanie okrętu podwodnego można by było pomylić z zobrazowaniem pola magnetycznego wraku nie inwestowano by w magnetometry w samolotach jak u nas obecnie w Bryzie Bis. |
Żeby a gdyby na drzewie rosły grzyby. Gdyby poszukiwanie op było takie proste, to nikt nie inwestowałby miliardów w takie okręty
Tego o czym piszesz powiedziałbym że na 100% nie da się zrobić urządzeniem zamontowanym na pokładzie statku powietrznego. Zobrazowanie to "pik" na wykresie który można porównać z bazą danych znanych anomalii sztucznych i naturalnych naniesionych na mapę. Poza analizą gradientu i położenia nie ma możliwości identyfikacji. Rzecz w tym że istnieją też metody zmniejszania magnetycznego "echa" okrętów. Poza tym na Bałtyku jest kilka głębokich miejsc gdzie można się ukryć a ta metoda zdaje się że służy do wykrywania obiektów na niewielkiej głębokości.
Cytat: | Po czwarte każdy kraj na świecie ma lotniska zapasowe, na wypadek konfliktów, my także. |
Jesteś pewien że każdy?
Jeszcze raz:
Porty będą bombardowane a lotniska i lotniska zapasowe jak rozumiem ogłoszą neutralność i w ten sposób staną się nietykalskie?
Gdzie przeniesiesz to "lotnictwo" i jak to się będzie miało do "pokrycia" tego Bałtyku?
Oczekuję konkretnej odpowiedzi, konkretnej lokalizacji.
Zauważyłem wymowne milczenie w temacie warunków atmosferycznych.
Pią 24 Lip, 2015 14:37
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac67
Starszy sierżant
Posty: 116
|
|
|
Cytat: | Wystarczy zajrzeć do wikipedii żeby zobaczyć że Bałtyk ma powierzchnię blisko pół miliona kilometrów kwadratowych a obszar pomiędzy naszym, rosyjskim a Szwedzkim wybrzeżem to więcej niż połowa jego powierzchni. |
I jest to akwen mały, płytki i zamknięty, a jedynym plusem dla okrętów podwodnych są specyficzne halokliny i termoliny i właśnie dlatego lotnictwa morskie wprowadzają nowy sprzęt jak u nas Bryza Bis, nowe technologie i dbają o wyszkolenie.
Cytat: | Może opiszesz szerzej co rozumiesz przez: "rozróżnianie pola magnetycznego"? Co to "manetomert"? |
Oczywiście chodzi o magnetometr, zwykła literówka. Każdy obiekt metalowy posiada własne pole magnetyczne. Statki i okręty posiadają własne charakterystyczne dla każdej jednostki. Systemy komputerowe mają możliwość określenia "rodzaju" pola magnetycznego, a jeśli okręt podwodny został "zarejestrowany" np. w cieśninach duńskich wówczas można nawet go przyporządkować konkretnej jednostce. Oczywiście mogą tu być bardzo pomocne pola akustyczne, oraz hydrodynamiczne jak to się dzieje w programowaniu min morskich.
Cytat: | Żeby a gdyby na drzewie rosły grzyby. Gdyby poszukiwanie op było takie proste, to nikt nie inwestowałby miliardów w takie okręty Rolling Eyes
Tego o czym piszesz powiedziałbym że na 100% nie da się zrobić urządzeniem zamontowanym na pokładzie statku powietrznego. Zobrazowanie to "pik" na wykresie który można porównać z bazą danych znanych anomalii sztucznych i naturalnych naniesionych na mapę. Poza analizą gradientu i położenia nie ma możliwości identyfikacji. Rzecz w tym że istnieją też metody zmniejszania magnetycznego "echa" okrętów. Poza tym na Bałtyku jest kilka głębokich miejsc gdzie można się ukryć a ta metoda zdaje się że służy do wykrywania obiektów na niewielkiej głębokości.
Cytat: |
Rosjanie w chwili obecnej posiadają trzy OP na Bałtyku typu Kilo i cała ta Szwedzka paranoja skierowana jest przeciw nim. Nie jest to żaden pik, jak będziesz mógł to przejdź się na torpedownię w Gdyni, jak cię wpuszczą to Ci pokażą takie zobrazowanie i parametry
Zmniejszanie pola magnetycznego również się odbywa, ale w innym celu, aby zmniejszyć pole ze względu na miny magnetyczne. Poza tym są są pasywne systemy zmniejszania pola magnetycznego, ale nigdy nie zniweluje się go do zera.
Cytat: | Jesteś pewien że każdy?Twisted Evil
Jeszcze raz:
Porty będą bombardowane a lotniska i lotniska zapasowe jak rozumiem ogłoszą neutralność i w ten sposób staną się nietykalskie?
Gdzie przeniesiesz to "lotnictwo" i jak to się będzie miało do "pokrycia" tego Bałtyku?
Oczekuję konkretnej odpowiedzi, konkretnej lokalizacji. |
Z każdym może przesadziłem,fakt, Watykan takiego nie posiada Jeśli chcesz wiedzieć gdzie takie są u nas musisz udać się z prośbą do MON-u. Gdzieś wyczytałem że Niemcy takie mają na wyznaczonych miejscach na autostradach, takie miejsca różnią się zdejmowanymi barierkami. U nas jeszcze w latach 80-tych takie poszerzone odcinki były czynne jeszcze w latach 80-tych na drogach szybkiego ruchu
Tu jest trochę na ten temat:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Drogowy_odcinek_lotniskowy
Cytat: | Zauważyłem wymowne milczenie w temacie warunków atmosferycznych. |
Nie milczenie, a przeoczenie. Słyszałeś kiedyś o ILS kategorii IIIc ? No nie pomoże przy tornadzie, fakt.
Pią 24 Lip, 2015 17:19
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Renifer Lopez reaktywacja
Porucznik
Posty: 770 Pochwał: 1
|
|
|
Ta nowa technologia jest znana od baz mała pół wieku.
Cytat: | Systemy komputerowe mają możliwość określenia "rodzaju" pola magnetycznego, a jeśli okręt podwodny został "zarejestrowany" np. w cieśninach duńskich wówczas można nawet go przyporządkować konkretnej jednostce. Oczywiście mogą tu być bardzo pomocne pola akustyczne, oraz hydrodynamiczne jak to się dzieje w programowaniu min morskich. |
Wciąż nie wiem co to za "rodzaj" pola magnetycznego.
I co mają "pola akustyczne, oraz hydrodynamiczne" do Magnetic Anomaly Detection
Cytat: | Każdy obiekt metalowy |
Nie do końca
Cytat: | Nie jest to żaden pik, jak będziesz mógł to przejdź się na torpedownię w Gdyni, jak cię wpuszczą to Ci pokażą takie zobrazowanie i parametry |
Aha, ciebie wpuścili więc się pochwal co widziałeś. Chodzi mi o metody projekcji MAD oczywiście bo o nich mówimy.
Cytat: | nigdy nie zniweluje się go do zera. |
Za to zmniejszy się skuteczny zasięg Magnetic Anomaly Detection.
Cytat: | U nas jeszcze w latach 80-tych takie poszerzone odcinki były czynne jeszcze w latach 80-tych na drogach szybkiego ruchu |
Użyłeś właściwego sformułowania: "były".
Cytat: | Słyszałeś kiedyś o ILS kategorii IIIc ? |
Owszem. W Polsce jest tylko jedno lotnisko... lotnisko cywilne tak wyposażone, zresztą od bardzo niedawna. Już go widzę na "drogowym odcinku lotniskowym
Poza tym ILS umożliwia lądowanie w warunkach ograniczonej lub bez widoczności. Nie odśnieży pasa, nie "przegoni" wiatru, nie "usunie" oblodzenia. A powietrze morskie jest wilgotne jak mało gdzie.
Cytat: | Jeśli chcesz wiedzieć gdzie takie są u nas musisz udać się z prośbą do MON-u. |
Znaczy się wyssałeś je z palca.
I wciąż nie ma odpowiedzi na pytania:
Dlaczego lotniska zapasowe mają uniknąć nalotów?
Gdzie przeniesiesz to "lotnictwo" i jak to się będzie miało do "pokrycia" Bałtyku?
Pią 24 Lip, 2015 17:52
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac67
Starszy sierżant
Posty: 116
|
|
|
Cytat: | nowe technologie
Ta nowa technologia jest znana od baz mała pół wieku. |
A np. w NH-90 wprowadzane obecnie nowe technologie były znane pół wieku temu ? Chodzi głównie o zintegrowane informatyczne systemy przekazu informacji wprowadzane przez SAAB.
Cytat: | Systemy komputerowe mają możliwość określenia "rodzaju" pola magnetycznego, a jeśli okręt podwodny został "zarejestrowany" np. w cieśninach duńskich wówczas można nawet go przyporządkować konkretnej jednostce. Oczywiście mogą tu być bardzo pomocne pola akustyczne, oraz hydrodynamiczne jak to się dzieje w programowaniu min morskich.
Wciąż nie wiem co to za "rodzaj" pola magnetycznego.
I co mają "pola akustyczne, oraz hydrodynamiczne" do Magnetic Anomaly Detection |
Kolega nie doczytał ze zrozumieniem, a odpowiedź była w dwóch zdaniach wcześniej Pola akustyczne jak pisałem będą pomocne przy namierzaniu OP wykrytego przez MAD , hydrodynamiczne będą wykorzystywane w innych pławach. Kolega nie zrozumiał sentencji. Szwedzi prowadzą te pomiary w cieśninach duńskich , przypisują i katalogują te pomiary właśnie do celów identyfikacji. Mają w ten sposób możliwość identyfikacji konkretnej jednostki.
Cytat: | Nie jest to żaden pik, jak będziesz mógł to przejdź się na torpedownię w Gdyni, jak cię wpuszczą to Ci pokażą takie zobrazowanie i parametry
Aha, ciebie wpuścili więc się pochwal co widziałeś. Chodzi mi o metody projekcji MAD oczywiście bo o nich mówimy. |
Nie wiem co to jest " projekcja"w tym wypadku, ale fakt, bywałem tam na pomiarach, a chwalił się nie będę
Cytat: | Użyłeś właściwego sformułowania: "były". |
Oczywiście, a gdzie mają się ulotnić czy F-16, czy Migi-29 tego w gazetach nie znajdziesz, a i mnie nie pytaj. Podejrzewam że piloci nie wiedzą.
Cytat: | Słyszałeś kiedyś o ILS kategorii IIIc ?
Owszem. W Polsce jest tylko jedno lotnisko... lotnisko cywilne tak wyposażone, zresztą od bardzo niedawna. Już go widzę na "drogowym odcinku lotniskowym Rolling Eyes
Poza tym ILS umożliwia lądowanie w warunkach ograniczonej lub bez widoczności. Nie odśnieży pasa, nie "przegoni" wiatru, nie "usunie" oblodzenia. A powietrze morskie jest wilgotne jak mało gdzie. |
Możesz tego nie widzieć, ja nie wiem z czego korzystać wojsko na lotniskach zapasowych, ale wiem że takie możliwości są:
http://www.lotnisko.home.pl/archiwum/2007/7/technologie.pdf
Od odśnieżania i odladzania nawet w wojsku jest logistyka, a o tornadach pisałem. Morskie powietrze nic tu nie ma do rzeczy, Babie Doły były kilkadziesiąt lat używane.
Pią 24 Lip, 2015 19:00
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz dodawać załączniki w tym forum Możesz ściągać pliki w tym forum
|
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum. Redakcja magazynu "Inne Oblicza Historii" nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
|
|