| | FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Rangi | Rejestracja | Profil | Wiadomości | Zaloguj
Linki | Ekipa | Regulamin | Galeria | Artykuły | Katalog monet | Moje załączniki

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Groteska
Kapitan

Kapitan

Pochwał: 2
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Radziecki bombowiec TB-3, pytań kilka.

Witam.

Mam parę pytań na temat radzieckiego ciężkiego bombowca/transportowca TB-3/ANT-6.
1) W wersji "Aviamatka" na pierwszym zdjęciu, (Przyznaje się jestem laikiem w lotnictwie kompletnym, więc żeruje na Wiki itp. i stąd tą nazwę wziąłem Zveno Project, bo polska Wiki jeszcze jest TB-3 uboższa.) jak ten dolny myśliwiec pobierał paliwo Question. Zdaje się że te na i pod skrzydłami to przed startem podczepiane lub ładowane były (jak na zdjęciach 2 i 3) i wtedy odpowiednie połączenia były montowane. Piloci myśliwców zostawali podczas lotu w swoich samolotach, a tu pilot myśliwca (lub co jeszcze gorsze: jakiś specjalista z załogi ciężkiego bombowca) miałby wychylać się z kokpitu i próbować w locie tankowanie to troszkę brzmi ryzykownie. Rozumiem że spadochroniarze w sowieckim lotnictwie praktykowali "chodzenie po skrzydłach", ale w sumie to tylko lekka piechota Wink i w porównaniu do czasu i wydatków na szkolenie pilotów lub załogi ciężkich bombowców to "pryszcz" Twisted Evil.
2) W wersji "Zveno-6" jest napisane że samoloty mogły w locie się tylko odłączać od nosiciela ale już nie dokować, natomiast w wersji "Zveno-7" już tak. W obu wersjach myśliwcami były te same I-16. Czy po prostu wersja 7 nastąpiła po wersji 6 jako ulepszenie, czy jakaś inna konfiguracja koegzystujących w tym samym czasie wersji Question.
3) No i skoro odczepiały się i przyczepiały w locie to czy nadal mogły pobierać paliwo od nosiciela czy już jednak nie Question.