|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ark(o) Royal
Kapitan marynarki
Posty: 1360 Pochwał: 1 Skąd: Tychy i okolice
|
|
|
Skoro o zagadkach mowa...
...to i ja mam jedną: jak nazywał się pierwszy okręt floty Austro-Węgier wyposazony w turbiny parowe. Jaką prędkość max. osiągał? _________________ "Amon Amarth", "Ensiferum", "Wintersun", "Eluveitie"... czegóż chcieć więcej...
Pon 01 Maj, 2006 1:13
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
harpoon
Kapitan marynarki
Posty: 999 Pochwał: 5 Skąd: Poznań
|
|
|
Przegrzebuję stany obu flot przed powstaniem Austro-Węgier i nie mam żadnego pomysłu. Zastanawiam się tylko, czy należy do tego pytania podejść w ten sposób, że mamy podać nazwę pierwszego okrętu, który powstał po utworzeniu Austro-Węgier, czy też podać nazwę okrętu, który był w stanie flot, a posiadał turbiny parowe. Co nie zmienia faktu, że trudno mi coś wykombinować. _________________ "przeszkody są po to, aby je eliminować - problem w tym, że przeszkoda może wyeliminować ciebie"
Pon 01 Maj, 2006 12:04
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ark(o) Royal
Kapitan marynarki
Posty: 1360 Pochwał: 1 Skąd: Tychy i okolice
|
|
|
harpoon napisał: | Przegrzebuję stany obu flot przed powstaniem Austro-Węgier i nie mam żadnego pomysłu. Zastanawiam się tylko, czy należy do tego pytania podejść w ten sposób, że mamy podać nazwę pierwszego okrętu, który powstał po utworzeniu Austro-Węgier, czy też podać nazwę okrętu, który był w stanie flot, a posiadał turbiny parowe. Co nie zmienia faktu, że trudno mi coś wykombinować. |
Ok, w takim razie podpowiedź : zbudowano go w latach 1908-1910, był traktowany niekiedy jako prototyp serii podobnych (bliźniaczych niemal) bardzo udanych okrętów CK-floty. Więcej nie powiem,bo za łatwe by było _________________ "Amon Amarth", "Ensiferum", "Wintersun", "Eluveitie"... czegóż chcieć więcej...
Pon 01 Maj, 2006 12:19
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
harpoon
Kapitan marynarki
Posty: 999 Pochwał: 5 Skąd: Poznań
|
|
|
Nie jestem pewien, ale trzeba próbować >>> Erzherzog Franz Ferdinand (typ Radetzky) ? _________________ "przeszkody są po to, aby je eliminować - problem w tym, że przeszkoda może wyeliminować ciebie"
Pon 01 Maj, 2006 12:26
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ark(o) Royal
Kapitan marynarki
Posty: 1360 Pochwał: 1 Skąd: Tychy i okolice
|
|
|
harpoon napisał: | Nie jestem pewien, ale trzeba próbować >>> Erzherzog Franz Ferdinand (typ Radetzky) ? |
Pancerniki typu "Radetzky" : 12 kotłów Yarrow, 2 MASZYNY PAROWE o mocy 20 888KM - a więc : ZIMNO! _________________ "Amon Amarth", "Ensiferum", "Wintersun", "Eluveitie"... czegóż chcieć więcej...
Pon 01 Maj, 2006 12:29
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
harpoon
Kapitan marynarki
Posty: 999 Pochwał: 5 Skąd: Poznań
|
|
|
Kolejny strzał (jak nie to, to się poddaję, bo nic nie wymyślę, a moje jakiekolwiek notatki dot. floty Austro-Węgier są marne).
Może chodzi o okręt Admiral Spaun (klasa Admiral Spaun), a jego prędkość max. ok. 27w.
A co do tych prototypów, może chodzi o okręty klasy Novara ? A z niej kojarzę okręty Helgoland, Novara, Saida. _________________ "przeszkody są po to, aby je eliminować - problem w tym, że przeszkoda może wyeliminować ciebie"
Pon 01 Maj, 2006 12:43
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ark(o) Royal
Kapitan marynarki
Posty: 1360 Pochwał: 1 Skąd: Tychy i okolice
|
|
|
harpoon napisał: | Kolejny strzał (jak nie to, to się poddaję, bo nic nie wymyślę, a moje jakiekolwiek notatki dot. floty Austro-Węgier są marne).
Może chodzi o okręt Admiral Spaun (klasa Admiral Spaun), a jego prędkość max. ok. 27w.
A co do tych prototypów, może chodzi o okręty klasy Novara ? A z niej kojarzę okręty Helgoland, Novara, Saida. |
No i super!! To lekki krążownik "Admiral Spaun". Miał 6 turbin Parsonsa o mocy 25 130KM. Był jedynym okrętem w swoim typie. Na jego podstawie w latach 1911 - 1915 zbudowano serię wymienionych przez Ciebie krązowników typu "Novara" (zwanych też "Ulepszonym typem A.Spaun"). Miały nieco inny napęd: po 2 Turbiny AEG ("Saida" Melms-Pfenniger) o mocy od 29000 do 29619KM. Czyli: Brawo!! _________________ "Amon Amarth", "Ensiferum", "Wintersun", "Eluveitie"... czegóż chcieć więcej...
Pon 01 Maj, 2006 12:51
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
harpoon
Kapitan marynarki
Posty: 999 Pochwał: 5 Skąd: Poznań
|
|
|
To oświeć mnie tylko w jednej kwestii, bo obiło mi się o uszy, że turbiny na okręcie Admiral Spaun były rozdzielone na dwa zespoły. Jeden był odpowiedzialny za utrzymywanie prędkości żeglownej (marszowej), a drugi gdy potrzeba było wyciągnąć maxa. Prawda to, czy też nie, bo na okrętach typu Novara pozbyto się zespołu turbin odpowiedzialnych za prędkość marszową, a osiągnięte w ten sposób nadwyżki masy wykorzystano do powiększenia opancerzenia i uzbrojenia ? _________________ "przeszkody są po to, aby je eliminować - problem w tym, że przeszkoda może wyeliminować ciebie"
Pon 01 Maj, 2006 12:58
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ark(o) Royal
Kapitan marynarki
Posty: 1360 Pochwał: 1 Skąd: Tychy i okolice
|
|
|
harpoon napisał: | To oświeć mnie tylko w jednej kwestii, bo obiło mi się o uszy, że turbiny na okręcie Admiral Spaun były rozdzielone na dwa zespoły. Jeden był odpowiedzialny za utrzymywanie prędkości żeglownej (marszowej), a drugi gdy potrzeba było wyciągnąć maxa. Prawda to, czy też nie, bo na okrętach typu Novara pozbyto się zespołu turbin odpowiedzialnych za prędkość marszową, a osiągnięte w ten sposób nadwyżki masy wykorzystano do powiększenia opancerzenia i uzbrojenia ? |
Najprawdopodobniej masz rację. Niestety na 100% tego potwierdzic nie mogę-tak dokładnych danych też nie mam. "Spaun" miał napęd 4-śrubami, pozostała trójka 2-ma. Zwiekszono moc maszyn, lecz V-max nie wzrosła (okręty nieco cięższe). Co ciekawe "Saida" mimo największej mocy maszyn w praktyce okazała się najwolniejsza. W stosunku do "Spauna" zwiekszono artylerię główną (z 7x100mm, na 9x100mm). Potem planowano przezbroic okręty, ale nie doszło do tego -przypuszczalnie brakło czasu, okręty były "koniami roboczymi" CK-floty, brały udział w każdej niemal akcji. _________________ "Amon Amarth", "Ensiferum", "Wintersun", "Eluveitie"... czegóż chcieć więcej...
Pon 01 Maj, 2006 13:26
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
harpoon
Kapitan marynarki
Posty: 999 Pochwał: 5 Skąd: Poznań
|
|
|
Jakbym coś znalazł to dam znać, ale do tak dokładnych danych chyba się nie dogrzebię. A co do okrętu Saida to ciekawe z tą największą mocą i najniższą prędkością maxymalną. Pozdrawiam. _________________ "przeszkody są po to, aby je eliminować - problem w tym, że przeszkoda może wyeliminować ciebie"
Pon 01 Maj, 2006 13:33
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz dodawać załączniki w tym forum Możesz ściągać pliki w tym forum
|
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum. Redakcja magazynu "Inne Oblicza Historii" nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
|
|