|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sepp666
Major
Posty: 1910 Pochwał: 3 Skąd: Heilsberg\Lidzbark Warmiński
|
|
|
Zdjęcie lotników PSZnZ
Witam!
Ostatnio upolowałem takie zdjęcie z 1943, czy jest możliwość zidetyfikowania co to za osoby (może jakiś As się tu znajduje ) lub co to za miejsce?
Zastanawia mnie odznaka na lewej kieszeni kurtki żołnierza stojącego po środku na 4 zdjęciu.
Opis załącznika:
|
|
Opis załącznika:
|
|
Opis załącznika:
|
|
Opis załącznika:
|
|
Opis załącznika:
|
|
Opis załącznika:
|
|
Opis załącznika:
|
|
Opis załącznika:
|
|
_________________ Pozdrawiam
Tomasz
Wto 05 Lis, 2013 13:27
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
daro
Major
Posty: 1515 Pochwał: 4 Skąd: Schömberg Archiwum: WSW
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sepp666
Major
Posty: 1910 Pochwał: 3 Skąd: Heilsberg\Lidzbark Warmiński
|
|
|
Chodzi mi o tą odznakę, albo jest to Szkoła Podchorążych Lotnictwa albo Szkoła Podchorążych 1 Brygady Spadochronowej ale myśląc logicznie raczej SPL
Opis załącznika:
|
|
_________________ Pozdrawiam
Tomasz
Wto 05 Lis, 2013 20:37
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
krakus57
Użytkownik zbanowany
Posty: 2553 Pochwał: 16
|
|
|
PT Sepp666
Witam Waść . Na początek co do miejsca . Jest to Brighton ( nad Kanałem La Manche ) ze słynną Regency Square - ulica nadmorskich hoteli . W czasie DWS miały tam miejsce różne ośrodki zarówno szkoleniowe jak i wypoczynkowe dla całości sił zbrojnych UK . Jednak większość hoteli przy tejze była wynajęta przez PSP celem umieszczenia tam personelu ITW ( Intermediate Training Wing ) Zdjecie przed hotelem w ciągu hotelowym 26 -37. Hotel Halverstone
W omawianym przypadku chodzi o tzw RFTS czyli szkolenia doszkalające tzw Kursy ( Refresher Flying Training School ) . Czy wystarczy czy coś więcej ? Spróbuję ustalić nr Kursu - aczkolwiek niewiele mam danych odnośnie miesiąca czy uczestników.Spróbuje tez po rangach , odznaczeniach i tych z RAF i tych z PSP . Dziwi mnie ..kapelan - jednak jest to jakaś wskazówka . Znam historie takowego jednego " latającego " kapelana .. Zatem nie licz Waść na ..wiele.
PT daro - tu nie chodzi o tzw Gapę Nawigatora ( tu masz Waść rację ) ale o Znak Spadochronowy (każdy numerowany !! nie odznaka , zaprojektowany przez PT Autora " Koziołka Matołka " oraz " Małpki Fiki-Miki " ) bo takowy tkwi na kieszeni rzeczonego zresztą noszony NIE regulaminowo !. ("Znak nosi się na lewej piersi powyżej orderów " wyciąg z rozkazu W. Sikorskiego ) To złamanie regulaminu jest zrozumiałe bo obywa oznaczenia były noszone w TYCH samych miejscach - jednak dla personelu latającego gapa miała " większe " znaczenie stąd znak spadochronowy umieszczono niżej ! Ten jest typu zwykłego - otrzymywany po odbyciu przeszkolenia spadochronowego obojętnie gdzie i uzyskaniu tytułu " Spadochroniarza " . Jest wzoru 41 - bez wieńca laurowego . Nie mógł być typu bojowego bo skoczkowie uczestniczący w takowych akcjach nie byli ponownie wcielani do innych jednostek bowiem z reguły ..nie wracali . Również nie ta cezura . Wracając do osoby X ze zdjęcia to Gapa Nawigatora wskazuje ,że był członkiem personelu latającego na maszynach wielosilnikowych ( czyt dywizjony bombowe ). Czyli był z PSP Dywizjon Bombowy : 300 , 301 , 304 lub 305 wzgl myśliwski 307 . Inne nie wchodzą w rachubę. Również stopień ppor ( F/P ) wraz z odbytym kursem wskazuje na doświadczonego członka personelu latającego. To tak na marginesie ..analizy .
PT Sepp 666 z tą logiką różnie bywa - wiem po ...sobie .( w UK NIE BYŁO Lotniczych Szkół Podchorążych . Były :nr 1 Polska Szkoła Pilotażu czyli no 1 Polish FTS, potem 25 polska Szkoła Pilotazu Poczatkowego czyli no25 Polish EFTS oraz nr 16 Polska Szkoła Pilotazu podstawowego czyli no 16 Polish SFTS ) Przepraszam Waść ale to...żart . Mam nadzieję ,że mi to wybaczone będzie.
serdecznie pozdrawiam MJR technokrata
PS. Szalom Amon
Opis załącznika:
|
|
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yLWt5kSBOu4
https://www.youtube.com/watch?v=HvZqu0tsFM0
https://www.youtube.com/watch?v=eq-cc_niPjQ&list=FLnSHul9TjNAqd-skCF67rrg&index=85
Sro 06 Lis, 2013 6:40
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sepp666
Major
Posty: 1910 Pochwał: 3 Skąd: Heilsberg\Lidzbark Warmiński
|
|
|
Panie Krakus dziękuję za pomoc.
Co do Znaku Spadochronowego - w porównaniu do "gapy" wydaje się on bardzo mały... A przecież to 63 mm wysokości ptaszysko (bez wieńca bojowego oczywiście), gapa pilota psznz ma szerokość 64-66 mm... Czyli wymiary zbliżone.
Co do "egzemplarza" na kieszeni ma na oko około 40/45-50/55 mm
_________________ Pozdrawiam
Tomasz
Sro 06 Lis, 2013 10:13
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
hasseb1
Lance Corporal
Posty: 1
|
|
|
PT daro - tu nie chodzi o tzw Gapę Nawigatora ( tu masz Waść rację ) ale o Znak Spadochronowy (każdy numerowany !! nie odznaka , zaprojektowany przez PT Autora " Koziołka Matołka " oraz " Małpki Fiki-Miki " ) bo takowy tkwi na kieszeni rzeczonego zresztą noszony NIE regulaminowo !. ("Znak nosi się na lewej piersi powyżej orderów " wyciąg z rozkazu W. Sikorskiego ) To złamanie regulaminu jest zrozumiałe bo obywa oznaczenia były noszone w TYCH samych miejscach - jednak dla personelu latającego gapa miała " większe " znaczenie stąd znak spadochronowy umieszczono niżej ! Ten jest typu zwykłego - otrzymywany po odbyciu przeszkolenia spadochronowego obojętnie gdzie i uzyskaniu tytułu " Spadochroniarza " . Jest wzoru 41 - bez wieńca laurowego . Nie mógł być typu bojowego bo skoczkowie uczestniczący w takowych akcjach nie byli ponownie wcielani do innych jednostek bowiem z reguły ..nie wracali . Również nie ta cezura . Wracając do osoby X ze zdjęcia to Gapa Nawigatora wskazuje ,że był członkiem personelu latającego na maszynach wielosilnikowych ( czyt dywizjony bombowe ). Czyli był z PSP Dywizjon Bombowy : 300 , 301 , 304 lub 305 wzgl myśliwski 307 . Inne nie wchodzą w rachubę. Również stopień ppor ( F/P ) wraz z odbytym kursem wskazuje na doświadczonego członka personelu latającego. To tak na marginesie ..analizy .
_________________ aliiiiiii
Sob 24 Sty, 2015 7:32
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
krakus57
Użytkownik zbanowany
Posty: 2553 Pochwał: 16
|
|
Powrót do góry |
|
|
twer49
Major
Posty: 1878 Pochwał: 5 Skąd: Chicago
|
|
|
Witam,
Osoba w gornym rzedzie pierwszy po lewej to Mieczyslaw Antoni Lesniak.
http://www.polandinexile.com/lesniak.html
...By 1942 the Air Ministry was satisfied the PAF could run its own training units with the Initial Training Unit (ITU) being moved from St. Andrews to Brighton in early 1943 and the number of courses plus the capacity increased to meet war demands (Cynk, 1998; Zamoyski, 1995). Mieczyslaw Lesniak first posting to RAF Brighton was between 7th July 1942 to 1st January 1943 where he assisted in the transfer and setting up of the training centre. The training centre was based in the Abbots Hotel in Regency Square. (The hotel was demolished in the 1960s to make way for a block of flats).
....W roku 1942 Ministerstwo Lotnictwa było usatysfakcjonowane ze PAF może uruchomić własne jednostki szkoleniowe z działu szkolenia zawodowego (ITU) zostaje przeniesiona z St Andrews do Brighton na początku 1943 roku i liczby kursów oraz pojemność zwiększa się do zaspokojenia potrzeb wojennych (Cynk, 1998; Zamoyski, 1995). Mieczysław Leśniak pierwszy raz zostaloddelegowany do RAF Brighton między 07 lipca 1942 do 01 stycznia 1943, gdzie wspolpracowal w transferze i ustanowienia centrum szkoleniowym.Ośrodek szkoleniowy oparty był na Abbots Hotel w Regency Square. (Hotel został zburzony w 1960 roku, aby zrobić miejsce dla bloku)....
Pozdrawiam.
_________________ Rzeczpospolita to wielki burdel, konstytucja to prostytutka, poslowie to k...y J. Pilsudski
Socjalizm z ludzką twarzą będzie możliwy, gdy będzie miał gołą dupe.
Pią 30 Sty, 2015 17:32
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
twer49
Major
Posty: 1878 Pochwał: 5 Skąd: Chicago
|
|
|
Witam,
Chcialbym sprostowac pomylke dotyczaca odznaki jednego z polskich lotnikow...znajdujaca sie na jego lewej kieszeni. Miala to byc mianowicie odznaka spadochronowa jak sugerowal ktorys z przedmowcow.
Otoz jest to odznaka Szkoly Podchorazych Lotnictwa. Noszona jak najbardziej prawidlowo ...wlasnie.....na lewej kieszeni.
Posiadaczem tej odznaki jest widoczny na zdjeciu seppa i ponizej por. obserwator Edward Laska wowczas tlumacz 300 Dywizjonu Bombowego "Ziemi Mazowieckiej". We wrzesniu 39 latajacy w 21 Eskadrze Bombowej na Karasiach.
Jeszcze jedna uwaga dotyczaca posiadaczy "Gapy Nawigatora".
Jak napisal krakus i hasseb ...."Wracając do osoby X ze zdjęcia to Gapa Nawigatora wskazuje ,że był członkiem personelu latającego na maszynach wielosilnikowych ( czyt dywizjony bombowe ). Czyli był z PSP Dywizjon Bombowy : 300 , 301 , 304 lub 305 wzgl myśliwski 307 . Inne nie wchodzą w rachubę.".....
I tutaj powazny blad...... Mianowicie posiadacz tej odznaki otrzymal ja jeszcze przed wojna. Tak jak mniemam wiekszosc nawigatorow z tego zdjecia i z calego PSP. Sugeruje sie stopniami i poniekad ich wiekiem.
Dlatego wlasnie........inne dywizjony (eskadry bombowe i obesrwacyjne) przedwojennej Polski wchodza jak najbardziej w rachube.
Obawiam sie tez ze zaden z lotnikow znajdujacy sie na zdjeciu nie byl " czlonkiem personelu latajacego" jak napisal krakus.
W nazwie kursu wystepuje slowo ...Refresh...co mozna tlumaczyc jako odswiezanie....w tym wypadku podtrzymywanie nawykow latania.
Ludzie ci raczej na pewno swa kariere zakonczyli na wrzesniu 39. Pelnili rozne funkcje "nie bojowe" w roznych miejscach. Kurs jedynie mial im przypomniec ...uaktualnic nawyki , ktore nabyli kiedys jako piloci czy nawigatorzy.
Czlonkowie personelu latajacego nie przechodzili takich kursow ....bo i po co???. Latali przeciez caly czas bojowo i nie mialo to najmniejszego sensu.
Panowie wiecej pokory i czasu poswieconego na poszukiwania, a mniej....pychy.
Pozdrawiam.
Opis załącznika:
|
|
_________________ Rzeczpospolita to wielki burdel, konstytucja to prostytutka, poslowie to k...y J. Pilsudski
Socjalizm z ludzką twarzą będzie możliwy, gdy będzie miał gołą dupe.
Sob 31 Sty, 2015 17:25
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz dodawać załączniki w tym forum Możesz ściągać pliki w tym forum
|
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum. Redakcja magazynu "Inne Oblicza Historii" nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
|
|