| | FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Rangi | Rejestracja | Profil | Wiadomości | Zaloguj
Linki | Ekipa | Regulamin | Galeria | Artykuły | Katalog monet | Moje załączniki

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
l&m
Hauptmann

Hauptmann





Posty: 923
Pochwał: 1
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Może osiągnięcia Rudela(ich stopień) zachęciły do ustanowienia nowego najwyższego odznaczenia. Rudel dostał je pierwszy a Molders i Oesau poźniej. Dla jednej osoby raczej sie nie robi odznaczenia Wink

Pon 17 Kwi, 2006 19:16

Powrót do góry
brutu
Starszy szeregowy

Starszy szeregowy




Posty: 30
Skąd: Nysa
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Ale to w końcu III Rzesza, a tam się różne rzeczy robiły.

Co do tego odznaczenia, to byłem przekonany, że tylko Rudel jego dostał i to było tylko dla niego odznaczenie.

_________________

Strona dotycząca byłego lotniska wojskowego w Radzikowicach koło Nysy

Pon 17 Kwi, 2006 19:21

Powrót do góry
Human
Colonel

Colonel





Posty: 4892
Pochwał: 3
Skąd: Wrocław
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Rudel dostał je pierwszy a Molders i Oesau poźniej. Dla jednej osoby raczej sie nie robi odznaczenia


Byłoby trudno, ponieważ Moelders nie żył już od 4 lat, kiedy Rudel dostał złote liście dębu.

Co do Oesau, to byłoby jeszcze trudniejsze, gdyż Oseau nie dostał nawet diamentów, co dopiero złote liście dębu.

Ot całe wyjaśnienie.

Pon 17 Kwi, 2006 19:29

Powrót do góry
brutu
Starszy szeregowy

Starszy szeregowy




Posty: 30
Skąd: Nysa
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Ja tak wyczytałem na stronie: Lufwaffe 1933-1945

Zobaczcie sami:
http://www.net.bialystok.pl/~hess/ludzie_molders_werner.htm
http://www.net.bialystok.pl/~hess/ludzie_walter_oesau.htm

Tylko, że przy tym Moldersie pisze w odznaczeniach, że dostał: Krzyż Rycerski Krzyża Żelaznego z Liśćmi Dębowymi, Mieczami i Brylantami (Rudel dostał ze Złotymi Liścmi Dębowymi), a przy Oeasau, że Krzyż Rycerski z Liśćmi Dębowymi i Mieczami. Czy to jest ten sam medal, czy to jest jakaś różnica?

_________________

Strona dotycząca byłego lotniska wojskowego w Radzikowicach koło Nysy

Pon 17 Kwi, 2006 19:33

Powrót do góry
brutu
Starszy szeregowy

Starszy szeregowy




Posty: 30
Skąd: Nysa
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Przepraszam, że jeszcze raz piszę posta, ale znalazłem praktycznie odpowiedź na moje pytanko:

Cytat:
Ritterkreuz des Eisernen Kreuzes (Krzyż Rycerski Krzyża Żelaznego) - 1 września 1939, przyznawany żołnierzom za ciągłe akty bohaterstwa, dowódcom za przeprowadzenie operacji bojowej, w Luftwaffe wg. punktów, Kriegsmarine wg. tonażu zatopionych jednostek. Przyznano ok. 7200 sztuk. W czerwcu 1940 wprowadzono Liście Dębowe, das Eichenlaub (nadano 853), w 1941 Miecze, Schwerten (przyznano 159), w czerwcu 1941 Diamenty, Brillanten (przyznano 27). Das Ritterkreuz des Eisernen Kreuzes mit Goldenen Eichenlaub mit Schwerten und Brillanten ustanowiony 29 grudnia 1944 do nadania w dwunastu egzemplarzach przyznano tylko jeden, 1 stycznia 1945, pilotowi Hansowi-Ulrichowi Rudlowi.

_________________

Strona dotycząca byłego lotniska wojskowego w Radzikowicach koło Nysy


Ostatnio zmieniony przez brutu dnia Pon 17 Kwi, 2006 19:59, w całości zmieniany 1 raz

Pon 17 Kwi, 2006 19:35

Powrót do góry
l&m
Hauptmann

Hauptmann





Posty: 923
Pochwał: 1
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

major Molders zginął 1941 Zszokowany Chyba nie Rolling Eyes

Pon 17 Kwi, 2006 19:54

Powrót do góry
brutu
Starszy szeregowy

Starszy szeregowy




Posty: 30
Skąd: Nysa
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Jak nie, jak tak!

Molders zginął w 1941.

A o to szczegóły śmierci:

Cytat:
Kres nie tylko karierze, ale i życiu Möldersa położył wypadek lotniczy. 22 listopada 1941 r. samolot He-111, którym leciał on z Krymu (gdzie wizytował III/ JG 77) na pogrzeb Ernsta Udeta do Berlina, musiał na skutek bardzo złej pogody przymusowo lądować w okolicach Wrocławia. Lądowanie przy fatalnej widoczności zakończyło się całkowitym rozbiciem samolotu, Mölders i pilot bombowca zginęli na miejscu, ocalał natomiast adiutant Möldersa – major Wenzel. ?ródła podają rozbieżne informacje dotyczące okoliczności wypadku. Według niektórych zawiódł najpierw jeden, a potem i drugi silnik bombowca, zdaniem innych maszyna uderzyła w komin fabryczny koło lotniska Breslau-Gandau (w tamtej okolicy funkcjonowało wówczas kilka dużych zakładów przemysłowych).

_________________

Strona dotycząca byłego lotniska wojskowego w Radzikowicach koło Nysy

Pon 17 Kwi, 2006 19:59

Powrót do góry
l&m
Hauptmann

Hauptmann





Posty: 923
Pochwał: 1
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Dzięki za ciekawe informacje Uśmiech Myślałem, że walczył w Afryce do 1943, ale widocznie źródło się machnęło Rolling Eyes

Pon 17 Kwi, 2006 20:04

Powrót do góry
brutu
Starszy szeregowy

Starszy szeregowy




Posty: 30
Skąd: Nysa
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Proszę bardzo. Jestem ciekaw co było naprawdę tą przyczyną wypadku. Jak by było uderzenie w fabrykę, to przecież byłby jakieś ślady, więc wydaję mi się, że chyba zawiodło z tymi silnikami, choć wiecie sami, jak ludzie gadają, a nie wiedzą jak było.
_________________

Strona dotycząca byłego lotniska wojskowego w Radzikowicach koło Nysy

Pon 17 Kwi, 2006 20:26

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Idź do strony Poprzedni  1, 2 Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki w tym forum
Możesz ściągać pliki w tym forum



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum.
Redakcja magazynu "Inne Oblicza Historii" nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.