| | FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Rangi | Rejestracja | Profil | Wiadomości | Zaloguj
Linki | Ekipa | Regulamin | Galeria | Artykuły | Katalog monet | Moje załączniki

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek0803
Moderator
Major

Major





Posty: 2202
Pochwał: 3
Skąd: Racibórz
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Stare motocykle

Są wśród nas miłośnicy jednośladów, może znajdą tu coś dla siebie.. Wink

BMW R-23, ogólne informacje:
Ten motocykl pochodzi z roku 1940, silnik 1- cylindrowy, czyli przysłowiowy "singiel", czterosuwowy, górnozaworowy, o pojemności skokowej 247 cm3 i mocy 10 koni mechanicznych. Napęd jest przenoszony na tylne koło za pomocą wału Kardana. Masa własna to 135kg, maksymalna prędkość ok. 90 km/h, średnie zużycie paliwa 3l/100km.

Pią 30 Gru, 2011 22:20

Powrót do góry
tomek0803
Moderator
Major

Major





Posty: 2202
Pochwał: 3
Skąd: Racibórz
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Sokół 1000 typ M 111, ogólne informacje:
Rok produkcji tego egzemplarza to 1939, produkowane w Państwowych Zakładach Inżynierii (PZInż) w Warszawie. Silnik 2- cylindrowy w układzie V, dolnozaworowy, czterosuwowy o pojemności 995 cm3 i mocy 18KM. Skrzynia trzybiegowa obsługiwana ręcznie. Napęd jest przenoszony za pomocą łańcucha. Masa pojazdu to 230 kg, V max ok 110km/h, średnie zużycie benzyny to ok 7,5l/100km. Był produkowany na potrzeby wojska, niewielka liczba trafiła też do osób prywatnych. Piękne motocykle, szkoda jednak że powstało ich tak niewiele.

Pią 30 Gru, 2011 22:35

Powrót do góry
tomek0803
Moderator
Major

Major





Posty: 2202
Pochwał: 3
Skąd: Racibórz
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Podkowa 98, ogólna specyfikacja:
Egzemplarz z roku 1939, wyprodukowany w Zakładach Przemysłowych Podkowa SA. w Legionowie. Singiel, dwusuwowy, dolnozaworowy, o pojemności 98 cm3 i mocy 3 koni mechanicznych. Skrzynia trzybiegowa, sterowana ręcznie. Napęd przenoszony jest za pomocą łańcucha. Masa motocykla ok. 70 kg, prędkość maksymalna w granicach 60 km/h, średnie zużycie benzyny to 2,5l/100km. Do czasu wybuchu IIWŚ sprzedano około sto sztuk tych pięknych maszyn.

Sob 31 Gru, 2011 13:08

Powrót do góry
tomek0803
Moderator
Major

Major





Posty: 2202
Pochwał: 3
Skąd: Racibórz
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Norton model Big Four, charakterystyka jednośladu:
Rok produkcji: 1934, Norton Manufacturing Company, Birmingham. Silnik 1- cylindrowy, czterosuwowy, dolnozaworowy, o pojemności skokowej 633cm3 i mocy 6,33 KM. Ręczna czterobiegowa skrzynia, napęd przenoszony za pomocą łańcucha. Masa pojazdu: 176kg, V max ok. 120km/h, średnie zużycie paliwa w granicach 4l/100km

Sob 31 Gru, 2011 13:21

Powrót do góry
Strugu
Porucznik

Porucznik




Posty: 642
Pochwał: 3
Skąd: Przemyśl
Archiwum: Rozkradli Niemcy
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Kolego może napisz z jakiego źródła informacji korzystasz i skąd pochodzą te zdjęcia. A może to twoja kolekcja? Uśmiech

Sob 31 Gru, 2011 18:09

Powrót do góry
tomek0803
Moderator
Major

Major





Posty: 2202
Pochwał: 3
Skąd: Racibórz
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Niestety, na razie muszę się zadowolić trochę nowszym modelem bmw ale kto wie, może kiedyś.. Wink
Zdjęcia, a w zasadzie ich skany pochodzą ze starego kalendarza, który kiedyś dostałem. Nie wiem kto jest jego autorem, ani w którym roku został wydany. Fotografie są częściowo opisane, stąd też fragmenty opisów, w internecie można znaleźć kroć więcej informacji na temat każdego jednego motocykla.
Niżej, kilka moich zdjęć ze zlotu pojazdów zabytkowych w Zabełkowie. Uśmiech
**Strugu śmigasz na czymś?

Sob 31 Gru, 2011 19:25

Powrót do góry
Strugu
Porucznik

Porucznik




Posty: 642
Pochwał: 3
Skąd: Przemyśl
Archiwum: Rozkradli Niemcy
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Osobiście to na niczym rewelacyjnym. MZ ETZ 150 Rolling Eyes

...ale mam zdjęcia z sesji na pewnym zabytkowym motorku. Zrobiłem je korzystając z nieobecności właściciela, którym okazał się dość groźnie wyglądający gość z brodą i w ćwiekowanej skórze. Na szczęście nie dowiedział się o tym, że dosiadałem jego maszyne Wink

Wspomnianym motorkiem okazał się DKW NZ 350 z charakterystycznym znakiem taktycznym 8./SS Pz.Rgt 2.

Wto 10 Sty, 2012 18:59

Powrót do góry
tomek0803
Moderator
Major

Major





Posty: 2202
Pochwał: 3
Skąd: Racibórz
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

DKW NZ 350-1, specyfikacja:
Auto Union AG, Zschopau, Niemcy. Singiel, dwusuwowy dolnozaworowy o pojemności cylindra 346cm3 i mocy 14 koni mechanicznych. Zeliwny blok silnika, dla poprawy osiągów zastosowano dwa auspuffy. Czterobiegowa skrzynia biegów, napęd był przenoszony za pomocą łańcucha. Motocykl był produkowany na potrzeby WH, nosił przydomek "Sahara", dlatego że był to motor dobrze przystosowany do trudnych warunków. Masa pojazdu ok 175 kg, V max 120 km/h, średnio spalał 4,5 litra benzyny ołowiowej na 100 km.

**Strugu popatrz jaką maszynę było Ci dane dosiąść, piękny motor. Nie jeden kolekcjoner chciał by takiego mieć na własność, w swoim zbiorze.

Wto 10 Sty, 2012 20:18

Powrót do góry
tomek0803
Moderator
Major

Major





Posty: 2202
Pochwał: 3
Skąd: Racibórz
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Podziwiam ludzi, którzy poświęcają motocyklom tak wiele, by wyglądały jak wyglądają. Wink

Pon 16 Sty, 2012 19:30

Powrót do góry
Catadero
Starszy sierżant

Starszy sierżant




Posty: 129
Pochwał: 2
Skąd: Gdynia
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

tomek0803 napisał:
Podziwiam ludzi, którzy poświęcają motocyklom tak wiele, by wyglądały jak wyglądają. Wink


Dzisiaj to pryszcz.
Kiedy ja zaczynałem to nawet lakier, hm...lakier? trudno było zdobyć. Pierwszego NSU malowałem na biało używając czeskiego lakieru w aerosolu Laughing - kilkanaście puszek. Faktem jest, że wiele, no prawie wszystko, robiliśmy na lewo w państwowych zakładach pracy. I to było tanie. Tokarz, frezer czy inny spec pracujący na państwowym miał stałą wypłatę, bez względu na to czy było coś do roboty czy nie. A czasem za dwa/trzy dni pracy dla nas na państwowym sprzęcie i z państwowego materiału zarabiał więcej niż wypłatę Uśmiech
Faktem jest też to, że w zasadzie nie było większych problemów ze zdobyciem części. Czasem remont silnika polegał na poskładaniu jednego z najlepszych elementów z kilku innych.
Były czasy, eh.

C.

_________________
Są rzeczy, których po prostu nie ma. Wtedy potrzeba wykrywacza.

Wto 17 Sty, 2012 8:02

Powrót do góry
Catadero
Starszy sierżant

Starszy sierżant




Posty: 129
Pochwał: 2
Skąd: Gdynia
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Znaczek z pierwszego olsztyńskiego zlotu...
_________________
Są rzeczy, których po prostu nie ma. Wtedy potrzeba wykrywacza.

Pią 20 Sty, 2012 10:50

Powrót do góry
tomek0803
Moderator
Major

Major





Posty: 2202
Pochwał: 3
Skąd: Racibórz
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Honda XL 125, opis:
Pojemność skokowa 125cm3, moc: 15KM, sześciostopniowa skrzynia biegów, czterosuw. Jednoślad z 1986 roku, śmiało można zaliczyć go pod pojazd zabytkowy. Takie motocykle służyły w Straży Granicznej, dawniej bardzo często można było je spotkać na drogach.
Był to jeden z pierwszych moich jednośladów, miło go wspominam. Ogólnie duży dostęp do części zamiennych czy nawet oryginalnych za nieduże pieniądze. Osiągi w zupełności jak na tamten czas mi starczały.. nie jestem jakoś strasznie wymagającym kierowcom. Z tego co sobie przypominam to zaliczyłem na nim jedną glebę, nie groźną.. po dodaniu gazy na ściernisku tył motocykla mi uciekł na bok i się wyłożyłem. Jedyne co to urwałem klamkę sprzęgła.

Czw 02 Lut, 2012 22:16

Powrót do góry
jms-bytom
Moderator
Major

Major





Posty: 2148
Pochwał: 4
Skąd: Bytom
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Mam znajomych ktorzy sie tym zajmuja-pierwszy w mieszkaniu rekonstruuje I wojenna /lub cos kolo tego/ maszyne
Drugi jezdzi beemka-pare zdjec z imprezy reko.

_________________
„Będziecie zabijani, tak jak wy zabijaliście, będziecie bombardowani tak jak i wy bombardowaliście" - Osama Bin Laden

Pon 13 Lut, 2012 21:17

Powrót do góry
Indiana Jones
Moderator
Oberst

Oberst





Posty: 5393
Pochwał: 19
Skąd: z frontu
Archiwum: X ...
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Ten cylinder z balkonu to chyba z jakiegoś gwiazdowego silnika lotniczego Mr. Green
_________________
Pozdrawiam
Przemek

Wto 14 Lut, 2012 1:18

Powrót do góry
jms-bytom
Moderator
Major

Major





Posty: 2148
Pochwał: 4
Skąd: Bytom
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Indiana Jones napisał:
Ten cylinder z balkonu to chyba z jakiegoś gwiazdowego silnika lotniczego Mr. Green

Calkiem mozliwe..

_________________
„Będziecie zabijani, tak jak wy zabijaliście, będziecie bombardowani tak jak i wy bombardowaliście" - Osama Bin Laden

Wto 14 Lut, 2012 1:18

Powrót do góry
Catadero
Starszy sierżant

Starszy sierżant




Posty: 129
Pochwał: 2
Skąd: Gdynia
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Cylinder z balkonu na 100% lotniczy. Ale motocykle to tylko radziecka składanka w stylizacji na BMW. Jeden i drugi.
A pierwsza podramówka-miodzio. Ale nie mam pomysłu co to za marka.

C.

_________________
Są rzeczy, których po prostu nie ma. Wtedy potrzeba wykrywacza.

Sob 18 Lut, 2012 21:59

Powrót do góry
jms-bytom
Moderator
Major

Major





Posty: 2148
Pochwał: 4
Skąd: Bytom
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Catadero napisał:

A pierwsza podramówka-miodzio. Ale nie mam pomysłu co to za marka.

C.


Bodajze cos francuskiego.
Wlasciciel ,wiem ze zaglada na te forum, moze sam napisze:)

_________________
„Będziecie zabijani, tak jak wy zabijaliście, będziecie bombardowani tak jak i wy bombardowaliście" - Osama Bin Laden

Pon 20 Lut, 2012 22:40

Powrót do góry
iglanadon
Szeregowiec

Szeregowiec




Posty: 11
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Zagląda choć nie często Mr. Green
- Podramówka w pokoju to Motobecane 175 z 1928 roku.
Pierwsza rejestracja marzec 1929. Był to ostatni rok produkcji tej maszyny, a zaczęło się w 1920 roku, w każdym razie ten egzemplarz jest już dość późny. Odróżnić go można m.inn tym że cylinder już nie jest ślepy.
Francuzi już tak mieli że jak już coś skonstruowali to robili to dokąd nie znalazł się ostatni tradycjonalista który to kupił ..
2-sówowy silniczek 175 cc generował ok. 3 KM i pozwalał rozpędzić motocykl do ok. 60 km/h poprzez dwubiegową skrzynię biegów Picard. Napęd już łańcuchowy, pierwsze modele miały na transmisje pasową.
- zawartość balkonu to sprawa bardziej złożona, gdyż wszystkie 3 cylindry są lotnicze. Ten najbardziej okazały to nie wiem jeszcze z czego , za nim cylinder z DC-3, a obok cylinderek z czterocylindrowego boxera Alison z Piper Cuba.
Pozdro dla wszystkich fanów starych motocykli i historii Mr. Green

Czw 03 Maj, 2012 22:34

Powrót do góry
tomek0803
Moderator
Major

Major





Posty: 2202
Pochwał: 3
Skąd: Racibórz
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Cześć! Ostatnio miałem okazję być w muzeum Audi w Niemczech.. patrzcie jakie perełki tam mają!

Sob 04 Sie, 2012 10:22

Powrót do góry
tomek0803
Moderator
Major

Major





Posty: 2202
Pochwał: 3
Skąd: Racibórz
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

ładne, nie? Bardzo szczęśliwy

Nie 23 Wrz, 2012 19:06

Powrót do góry
panc
Moderator
Podpułkownik

Podpułkownik





Posty: 2985
Pochwał: 29
Skąd: Minas Ithil
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Wpadł w obiektyw
_________________
Ministry, Animosity :

https://www.youtube.com/watch?v=L2ayask8pck&list=RDL2ayask8pck



Svoboda je prevara, zakufana prevara

Pią 28 Wrz, 2012 6:15

Powrót do góry
tomek0803
Moderator
Major

Major





Posty: 2202
Pochwał: 3
Skąd: Racibórz
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Ładny Włoch! Super My w ostatnią niedziele pojechaliśmy na kilka maszyn w góry. Łącznie przejechaliśmy 350 kilometrów.

Sro 24 Paź, 2012 19:45

Powrót do góry
Catadero
Starszy sierżant

Starszy sierżant




Posty: 129
Pochwał: 2
Skąd: Gdynia
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Henderson. 1923-24 r. Model De Luxe wyprodukowany przez Excelsior Motor Mfg. & Supply Co. 3701 Cortland Street CHICAGO Illinois. Cztery cylindry w rzędzie (każdy osobny), ślepak SV. Piękna gang wydechu-w końcu 1300 cm3. Olbrzym o słabych hamulcach.Przybył kiedyś z Londynu do Olsztyna.
_________________
Są rzeczy, których po prostu nie ma. Wtedy potrzeba wykrywacza.

Sro 02 Sty, 2013 16:48

Powrót do góry
tomek0803
Moderator
Major

Major





Posty: 2202
Pochwał: 3
Skąd: Racibórz
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Z Londynu powiadasz? Na prawdę ładne moto, trochę odnowić, dopieścić i lansować się w niedzielne popołudnia. Ładny jest! Super

Czw 03 Sty, 2013 8:45

Powrót do góry
Catadero
Starszy sierżant

Starszy sierżant




Posty: 129
Pochwał: 2
Skąd: Gdynia
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Ten egzemplarz wart jest ok 60 000 $. Przyjechał na nim na zlot w Olsztynie prezes londyńskiego klubu motocykli zabytkowych. I po wyścigach wrócił na nim do domu. Motocykl nie był na sprzedaż.

C.

_________________
Są rzeczy, których po prostu nie ma. Wtedy potrzeba wykrywacza.

Pią 04 Sty, 2013 22:58

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2
Szybka odpowiedź
Użytkownik:
Zamknij Tagi
Bardzo szczęśliwy Uśmiech Smutny Zdziwiony Zszokowany Zniesmaczony Wyluzowany Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Neutral Mr. Green Piwo Czołg2 Kciuk w dół Kciuk do góry Zdziwko Super W szoku Eureka
 Więcej Ikon 
 
 

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników w tym forum
Nie możesz ściągać plików w tym forum



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum.
Redakcja magazynu "Inne Oblicza Historii" nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.