| | FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Rangi | Rejestracja | Profil | Wiadomości | Zaloguj
Linki | Ekipa | Regulamin | Galeria | Artykuły | Katalog monet | Moje załączniki

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marecki
Starszy szeregowiec

Starszy szeregowiec




Posty: 27
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Tajemniczy znak na kościelnej ścianie.

Jestem nowym użytkownikiem Forum i nie bardzo wiem, jak się tu poruszać.
Mam nadzieję, że w razie jakiejś wpadki, ktoś z szanownego grona pouczy mnie, a nie odeśle do wszystkich diabłów. Jestem historykiem amatorem, szczególnie interesuje mnie średniowiecze i choć wiele w tym temacie przeczytałem, proszę nie traktować mnie jak równorzędnego partnera w Waszych poważnych dyskusjach. Ponieważ jednak są na tym forum znawcy tematu, który chcę poruszyć, proszę o pomoc w rozwikłaniu zagadki, która nurtuje mnie od pewnego czasu. Otóż, remontując nasz skromny, wiejski kościółek, wynikła konieczność skucia tynku m. in. w prezbiterium, najstarszej części naszej XIII w. świątyni. Podczas tych prac odsłoniliśmy, dotychczas niewidoczne ścienne tabernakulum (Niemcy nazywają je - sakramentarium), obok którego, na ścianie ukazał się, słabo widoczny symbol. Był to czerwony okrąg, wewnątrz którego wpisano również czerwony, stylizowany krzyż. Ściana kryła jeszcze inne średniowieczne przemalowania, o motywach roślinnych. Zrobiłem kilka zdjęć, jednak przeglądając je ostatnio, nie zadowoliła mnie ich jakość.
Może ktoś z forumowiczów mógłby podesłać mi jakiś link do strony z tego typu symboliką, bym mógł ten znak porównać. Wiele wskazuje na to, że mógłby to być znak templariuszy, choć wiem, że nigdzie w pobliżu nie było siedzib tego zakonu. Dodam, że mieszkam w małej wiosce, prawie u podnóża Śnieżki.

Nie 06 Mar, 2011 15:51

Powrót do góry
loslos
Gość

Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Fotka bardzo ułatwiłaby sprawę

Nie 06 Mar, 2011 16:30