Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WERTTREW
Moderator Kapitan
Posty: 1121 Pochwał: 2 Skąd: Warszawa, PL
|
|
|
A piękna maszyna!
Amerykanin to jest! McDonnell XP-67 Bat! Zbudowali go w 1943, ale oblatali na początku 1944 zdaje się.
Piękna sylwetka, ale marnie skończył.
P.s.
Ogólnie o konkursie mam uwagę. A może zrobić jakąś punktacyjkę i takie lokalne GRAND PRIX, aktualizowane i sumowane np. na koniec każdego roku, albo coś w tym stylu? I jeżeli nawet nie będzie nagród to przyjemność z miejsca może być, no nie?
Opis załącznika:
Widok od przodu świetnie pokazuje dopracowaną aerodynamicznie sylwetkę |
|
|
_________________ Pozdrawiam WERTTREW
-------------------------------
Historia&Tajemnice W-wy: http://www.werttrew.fora.pl/
Czw 10 Lis, 2005 17:22
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grot-Dziobecki
Major
Posty: 1908 Pochwał: 3 Skąd: Warszawa
|
|
|
Kurczę brak czasu to brak mojej aktywności
Co do klasyfikacji itp-proponuje zrobic ogólnie konkurs o II wojnie i wtedy bawic się w zliczanie i nagrody, np. range specjalną albo wyróznienie w magazynie.
Bo namnoży nam się za dużo konkursów
Czw 10 Lis, 2005 18:06
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krzychu74
Moderator Chu I
Posty: 546 Pochwał: 1 Skąd: Kłodzko
|
|
|
Witam!
No cóż tu dodać... Kolega WERTTREW zadaje zagadkę.
Co do Grand Prix to jestem jak najbardziej za. I faktycznie rozszerzyć temat na całą II W.Ś.
Pozdrawiam.
Czw 10 Lis, 2005 18:41
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sylwestrus Flavius
Leutnant
Posty: 367 Skąd: Puławy - Lublin
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krzychu74
Moderator Chu I
Posty: 546 Pochwał: 1 Skąd: Kłodzko
|
|
|
Witam!
Sylwestrus Flavius napisał:
Cytat: | Juz koniec konkursu koledzy???? A zapowiadało sie fajna lekcja pojeć lotniczych i poznawanie lub odszukuwanie maszyn w internecje |
Ależ skądże! Czekamy na Kolegę WERTTREWa i jego zagadkę.
A jeśli nawet konkurs rozszerzony będzie o historię II W.Ś. (i z pewnością do tego działu przeniesiony) to będzie jeszcze większe pole do poszerzenia swojej wiedzy.
Pozdrawiam.
Pią 11 Lis, 2005 0:39
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sylwestrus Flavius
Leutnant
Posty: 367 Skąd: Puławy - Lublin
|
|
Powrót do góry |
|
|
WERTTREW
Moderator Kapitan
Posty: 1121 Pochwał: 2 Skąd: Warszawa, PL
|
|
|
Przepraszam za opóźnienie, ale kolega WERTTREW niestety czasem (zwłaszcza w dłuuuugie łikendy) wstaje od komputera
Zagadka przeniesiona do oficjalnego wątku konkursowego w dziale 2WŚ! 8)
_________________ Pozdrawiam WERTTREW
-------------------------------
Historia&Tajemnice W-wy: http://www.werttrew.fora.pl/
Pon 14 Lis, 2005 9:51
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
szponiasty
Podpułkownik
Posty: 3160 Pochwał: 2 Archiwum: APwB / OKBZN
|
|
|
co to za samolot ????????????????
dla rozluźnienia atmosfery
Opis załącznika:
|
|
Sro 23 Lis, 2005 23:28
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krzychu74
Moderator Chu I
Posty: 546 Pochwał: 1 Skąd: Kłodzko
|
|
|
Witam!
Ło cholerka...a tego to nie wim
Jakby to było czołg to powiedziałbym, że pewnikiem M1 Abrams, a tak...
Ja tam Panie cienki z lotnictwa jezdem...
Ino widzę, że to latadlo cosik cienszkie londowanie miało. A lotnikowi to sie ino nic złego nie stało?
Pozdrawiam.
Sro 23 Lis, 2005 23:34
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
WERTTREW
Moderator Kapitan
Posty: 1121 Pochwał: 2 Skąd: Warszawa, PL
|
|
|
szponiasty napisał: | co to za samolot ????????????????
dla rozluźnienia atmosfery |
Hehe, dobre ...
Wygląda na coś cięższego, może jakiś ciężki myśliwiec nocny?
Ale chyba już powojenny co?
Znalazłem podobnego (Merkava?) w locie, ale chyba z innego dywizjonu?
Opis załącznika:
|
|
_________________ Pozdrawiam WERTTREW
-------------------------------
Historia&Tajemnice W-wy: http://www.werttrew.fora.pl/
Czw 24 Lis, 2005 9:25
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
katrol
Podporucznik
Posty: 326
|
|
|
to chyba nie Merkawa, ona ma długosc kadłuba prawie 8m, i z tyłu przedział desantowy więc chyba jednak nie, ale co na jej miejsce zasugerowac, nie mam pojęcia
Opis załącznika:
Oto fotka merkawy kiedy widac zawieszone z tyłu wiezy łańcuchy, ktore w założeniu mają ochraniać łączenie kadłuba z wiezą przed pociskami, ciekawe ;) |
|
|
_________________
Czw 24 Lis, 2005 14:35
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
WERTTREW
Moderator Kapitan
Posty: 1121 Pochwał: 2 Skąd: Warszawa, PL
|
|
|
"Merkavą" rzuciłem spontanicznie i się wcale nie upieram, ale jak mamy zamiar ten temat ciągnąć to może zmieńmy dział! Mimo wszystko tu jest lotnictwo!
Proponuję utrzymać się mimo wszystko w klimacie "czołgów" tyle, że latających. Podzielmy się wiedzą na tamat najcięższego kalibru dział jakie montowano do tej pory na samolotach. Zacznę od popularnego podczas IIWŚ samolotu "B-25" w wersji "G", której głównym atrybutem było działo kalibru 75mm.
Opis załącznika:
|
|
Opis załącznika:
|
|
_________________ Pozdrawiam WERTTREW
-------------------------------
Historia&Tajemnice W-wy: http://www.werttrew.fora.pl/
Czw 24 Lis, 2005 16:39
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
katrol
Podporucznik
Posty: 326
|
|
|
Hmm, moja sugiestia, to nie działko o najwiekszym kalibrze, ale o wysokiej sile razenia, konkretniej to działko GAU-8/A Avenger kal. 30 mm montowane w A-10. Strzela 4200 na minute, a działko jest zamontowane pod kontem 12° w dół. Szybkostrzelnosc zawdzięcza systemowi GATLINGA. Wiem ze troche zbaczam od propozycji WERTTREWA, ale klabier to nie wszystko
Opis załącznika:
Fotka A-10 z zaznaczonym działkiem |
|
|
Czw 24 Lis, 2005 17:26
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
WERTTREW
Moderator Kapitan
Posty: 1121 Pochwał: 2 Skąd: Warszawa, PL
|
|
|
Nie ma sprawy, temat jest otwarty. Tym bardziej, że tu nie ma co porównywać (bo niby co? "A-10" i jego "piłę" z jakimś pierwszowojennym "Gunbusem" ). Każdy okres miał swoje gwiazdy! Umówmy się, że chodzić będzie o zademonstrowanie najmocniejszego - co by to miało nie znaczyć - montowanego na samolotach, na przestrzeni lat uzbrojenia.
_________________ Pozdrawiam WERTTREW
-------------------------------
Historia&Tajemnice W-wy: http://www.werttrew.fora.pl/
Ostatnio zmieniony przez WERTTREW dnia Wto 06 Gru, 2005 12:40, w całości zmieniany 1 raz
Czw 24 Lis, 2005 17:48
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
katrol
Podporucznik
Posty: 326
|
|
|
hmm, czyli full wybór, całe 100 lat lotnictwa do przegrzebania
_________________
Czw 24 Lis, 2005 18:08
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
WERTTREW
Moderator Kapitan
Posty: 1121 Pochwał: 2 Skąd: Warszawa, PL
|
|
|
katrol napisał: | hmm, czyli full wybór, całe 100 lat lotnictwa do przegrzebania |
Grzeb ile chcesz byleś tematu się trzymał! Pamietaj także, że może dzięki temu kilka osób pozna garść ciekawych, niekoniecznie oklepanych konstrukcji! Zabawa i edukacja!
A ode mnie dziś japoński KAWASAKI KI-102 z działkiem typu Ho-401 kalibru 57 mm.
Opis załącznika:
|
|
_________________ Pozdrawiam WERTTREW
-------------------------------
Historia&Tajemnice W-wy: http://www.werttrew.fora.pl/
Pią 25 Lis, 2005 10:54
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
katrol
Podporucznik
Posty: 326
|
|
|
ciekawe, szczerze mówiąc nie tak łatwo znalesc samoloty z większymi działkami, szczególnie wspołczesne, teraz sie stawia na rakiety ... juz nie ma takiej widowiskowosci walki
ps. troche z opóźnieniem, ale był ktoś na RADOM AIR SHOW w tym roku ?
Pon 28 Lis, 2005 23:00
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
WERTTREW
Moderator Kapitan
Posty: 1121 Pochwał: 2 Skąd: Warszawa, PL
|
|
|
katrol napisał: | ps. troche z opóźnieniem, ale był ktoś na RADOM AIR SHOW w tym roku ? |
A może nie wszystkie tematy w jednym wątku? Chcesz pogadać o Radomiu, to może mimo wszystko w oddzielnym?
Może więcej nie mącić, bo tu i tak zaczęło sie od konkursu, a przeszło na "kalibry"!
Przesyłam szturmowego "Beechcraft'a XA-38 Grizzly" z działem 75 mm typu T15E1 w nosku.
Opis załącznika:
|
|
_________________ Pozdrawiam WERTTREW
-------------------------------
Historia&Tajemnice W-wy: http://www.werttrew.fora.pl/
Wto 29 Lis, 2005 9:38
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
IjonTihy
Komandor porucznik
Posty: 3504 Pochwał: 6
|
|
|
Jak się miałwystrzał z taaakiego działka na właściwości aerodynamiczne samolotu? przecież odrzut takiej 75 jest duzy...
_________________ Armia to przede wszystkim porządek i ład. Tym dziwniejsze jest, że prawdziwa wojna pod względem porządku i ładu przypomina ogarnięty pożarem burdel.
Wto 29 Lis, 2005 9:50
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
WERTTREW
Moderator Kapitan
Posty: 1121 Pochwał: 2 Skąd: Warszawa, PL
|
|
|
Nie wiem dokładnie jak to było w przypadku Grizzly rozwiązane. Wydaje mi się, że najczęściej taka armatka montowana była na ruchomym łożu, które cofało sie w czasie odrzutu i hamowane było jakimś hydraulicznym hamulcem (olejowym?) Nie jestem specjalistą od takich rozwiazań,a przy opisach Grizzy nie spotkałem się ze szczegółami. Jak ktoś ma jakieś dokładniejsze informacje - niech się podzieli!
W każdym razie XA-38 uchodził za maszynę wręcz doskonałą. Sądzę, że dużą rolę odgrywały też silniki. A miał on takie same jak B-29. Co prawda mniej o dwa, ale i tak zapewniały baaardzo przyzwoitą moc.
_________________ Pozdrawiam WERTTREW
-------------------------------
Historia&Tajemnice W-wy: http://www.werttrew.fora.pl/
Wto 29 Lis, 2005 15:14
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
katrol
Podporucznik
Posty: 326
|
|
|
WERTTREW napisał: |
A może nie wszystkie tematy w jednym wątku? Chcesz pogadać o Radomiu, to może mimo wszystko w oddzielnym?
|
Ja tylko zadałem pytanko, bo konkretniej miałem 2 zadac komus kto by był / wiedział
1. Na jakich samolotach latają ORLIKI ?
2. No i jeszcze RED ARROWS na czym ?
Wto 29 Lis, 2005 17:09
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
WERTTREW
Moderator Kapitan
Posty: 1121 Pochwał: 2 Skąd: Warszawa, PL
|
|
|
Niemiecki Henschel Hs-129. W jednej z odmian (B-3), uzbrojony był w działko BK kalibru 75 mm.
Opis załącznika:
|
|
_________________ Pozdrawiam WERTTREW
-------------------------------
Historia&Tajemnice W-wy: http://www.werttrew.fora.pl/
Wto 06 Gru, 2005 12:39
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grendel
Pułkownik
Posty: 4610 Pochwał: 13
|
|
|
Mam gdzies materialy o dzialku 75mm M4 uzywanym w North American B-25G.Jak znajde te instrukcje i zeskanuje, to zamieszcze rysunki.
W odroznieniu od BK 7.5 z Henschel'a Hs-129 M4 i ich nastepcy z B-25H byly uzywane na szeroka skale i z powodzeniem na roznych teatrach wojny.
Z tego co pamietam strzelanie z BK 7.5 nadwyrezalo konstrukcje (podobnie bylo z montowanymi w Me-262 BK 5).Procz tego - teoretycznie mozna bylo wystrzelic z nich czteropociskowa serie w jednym nalocie - coz z tego, jesli po wiecej niz jednym strzale dym zaslanial wszystko.Praktycznie mozna bylo wiec strzelac tylko jednym pociskiem.
Co dawalo wiec taka sama szybkostrzelnosc, jak amerykanskiej, manualnej M4.
Dalej - M4 miescila sie cala w obrebie bryly maszyny, nie powodowala wiec takich problemow ze statecznoscia, jak BK 7.5 w Henschel'u (zadziwiajace, ale ponoc sterczaca rura BK 5 w Me-262 nie powodowala zadnego pogorszenia wlasciwosci pilotazowych tego samolotu).
Inne maszyny w ktorych montowano prototypowo dzialka M4, to PBY (Catalina), morskie wersje Liberatora (PB4Y),A-20 i A-26.Pewnie jeszcze i inne maszyny w nie uzbrajano, ale nic wiecej nie przychodzi mi do glowy.
Acha - loze bylo mniej wiecej takie, jak opisane we wczesniejszym poscie, a odrzut wynosil niewiele ponad 20 cali (21?, 22?) - niestety nie pamietam dokladnie.
Rozpisalem sie - wybaczcie.
Pozdrowienia
Grendel
Wto 06 Gru, 2005 17:42
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
WERTTREW
Moderator Kapitan
Posty: 1121 Pochwał: 2 Skąd: Warszawa, PL
|
|
|
Grendel napisał: | Rozpisalem sie - wybaczcie.
Pozdrowienia
Grendel |
No właśnie o to chodzi, zeby się rozpisywać! Ja np. o Catalinie nie wiedziałem!
Czekam na te skany, to z pwenością będzie bardzo ciekawe.
W załączeniu "Messeschmitt Me 262" z działkiem "MK-114" kalibru 50 mm, wieść niesie, że to akurat było nie takie złe!
Opis załącznika:
|
|
_________________ Pozdrawiam WERTTREW
-------------------------------
Historia&Tajemnice W-wy: http://www.werttrew.fora.pl/
Sro 07 Gru, 2005 9:07
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grendel
Pułkownik
Posty: 4610 Pochwał: 13
|
|
|
Werttrew,
Bez obrazy, ale na zdjeciu jest BK-5.Z tego co mi sie wydaje 55mm MK-114 nigdy w samolocie nie zamontowano i pomysl ten pozostal jedynie w studium projektowym (sprawdze u Green'a).
Mam gdzies zdjecia BK-5 z Muzeum w Dayton, Ohio - pozniej poszukam i zamieszcze.
Pozdrowienia
Grendel
Czw 08 Gru, 2005 16:14
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|