| | FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Rangi | Rejestracja | Profil | Wiadomości | Zaloguj
Linki | Ekipa | Regulamin | Galeria | Artykuły | Katalog monet | Moje załączniki

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grot-Dziobecki
Major

Major





Posty: 1908
Pochwał: 3
Skąd: Warszawa
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Krótki konkursik ;-)

A czemu by nie?

Nagród nie przewiduje ale to moze być rozbudowany temat.
Plan jest taki-zadam pierwsze pytanie, ktoś na nie odpowie, ja potwierdzę prawidłowość i wtedy owy geniusz zadaje pytanie i tak dalej. Łatwe? No to siup

Jaka nazwę(nazwy) nosił płat, charakterystyczny dla m.in P.11?

Nie 06 Lis, 2005 17:25

Powrót do góry
krecio
Moderator
Commandant

Commandant





Posty: 1901
Pochwał: 1
Skąd: a niby skąd mam byc...?
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

zastrzał - sposob mocowania
_________________
pozdr.
krecio

Każdy chciałby znaleźć się w Niebie, tylko nikt nie chce być tam pierwszy

Zamki i pałace
Dolnego Śląska


Ostatnio zmieniony przez krecio dnia Nie 06 Lis, 2005 18:42, w całości zmieniany 1 raz

Nie 06 Lis, 2005 18:30

Powrót do góry
Krzychu74
Moderator
Chu I

Chu I





Posty: 546
Pochwał: 1
Skąd: Kłodzko
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Witam!
Płat Puławskiego (od nazwiska konstruktora)

Pozdrawiam.

Nie 06 Lis, 2005 18:35

Powrót do góry
krecio
Moderator
Commandant

Commandant





Posty: 1901
Pochwał: 1
Skąd: a niby skąd mam byc...?
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Jak juz tak dokladnie to inne nazwy tego samego - płat polski albo mewi plat. Pulawskiego jak najbardziej prawdziwy.
_________________
pozdr.
krecio

Każdy chciałby znaleźć się w Niebie, tylko nikt nie chce być tam pierwszy

Zamki i pałace
Dolnego Śląska

Nie 06 Lis, 2005 18:41

Powrót do góry
Grot-Dziobecki
Major

Major





Posty: 1908
Pochwał: 3
Skąd: Warszawa
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Chodziło o górnopłat zastrzałowy ,tzw. płat Puławskiego lub płat polski.

W zasadzie obie odpowiedzi są dobre, ale Krzychu74 udzielił tej lepszej. No ale to początki dopiero, wiec pan redaktor zadaje pytanie

Nie 06 Lis, 2005 18:43

Powrót do góry
Krzychu74
Moderator
Chu I

Chu I





Posty: 546
Pochwał: 1
Skąd: Kłodzko
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Witam!
Aby nie było na początek zabawy zbyt trudno to takie prościutkie pytanie:
co oznacza termin:
okapotowanie silnika

Pozdrawiam.

Nie 06 Lis, 2005 18:47

Powrót do góry
Sylwestrus Flavius
Leutnant

Leutnant





Posty: 367
Skąd: Puławy - Lublin
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Witam
Okaptowanie silnika-Kadłub drewniany, kryty sklejką i blachą (okapotowanie silnika). Skrzydła drewniane,
kryte płótnem. Usterzenie spawane z rur, kryte plotnem.
Pozdrawiam Sylwek Piwo Piwo

_________________

Zachęcam do Rejestracji

Nie 06 Lis, 2005 21:23

Powrót do góry
Krzychu74
Moderator
Chu I

Chu I





Posty: 546
Pochwał: 1
Skąd: Kłodzko
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Witam!
Sylwestrus Flavius napisał:
Cytat:
Okaptowanie silnika-Kadłub drewniany, kryty sklejką i blachą (okapotowanie silnika). Skrzydła drewniane,
kryte płótnem. Usterzenie spawane z rur, kryte plotnem.

Hm...wydaje mi się, że Kolega ma na myśli budowę samych samolotów konstrukcji inż. Puławskiego (PZL-7, PZL-11 itd.), a mnie rozchodzi sie o definicję samego terminu: okapotowanie silnika powszechnie stosowanego w konstrukcjach lotniczych.

Pozdrawiam.

Nie 06 Lis, 2005 21:47

Powrót do góry
Sylwestrus Flavius
Leutnant

Leutnant





Posty: 367
Skąd: Puławy - Lublin
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Witam
Ponownie. Już chyba wiem okapotowanie silnika to nic innego jak jego obudowa.Chyba o to chodzi albo poczęści.
Pozdrawiam

_________________

Zachęcam do Rejestracji

Pon 07 Lis, 2005 1:59

Powrót do góry
Krzychu74
Moderator
Chu I

Chu I





Posty: 546
Pochwał: 1
Skąd: Kłodzko
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Witam!
Zgadza się Laughing Aerodynamiczna osłona (obudowa) silnika.
No to teraz pytanie zadaje Kolega Sylwestrus Flavius.

Pozdrawiam.

Pon 07 Lis, 2005 2:13

Powrót do góry
Sylwestrus Flavius
Leutnant

Leutnant





Posty: 367
Skąd: Puławy - Lublin
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Witam
Coś łatwego. Co to za samolot???
Hehe prawda że łatwe??



Opis załącznika:

_________________

Zachęcam do Rejestracji

Pon 07 Lis, 2005 2:25

Powrót do góry
WERTTREW
Moderator
Kapitan

Kapitan





Posty: 1121
Pochwał: 2
Skąd: Warszawa, PL
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Ojej, a cóż to może być? Może "Jastrząb" z pierwszej serii, stojący koło montowni Citroena, na warszawskim Powiślu - tak strzelam w ciemno 8)

Ale mam fart w tych zagadkach lotniczych, w życiu bym nie zgadł co to za maszyna, ale przypomniałem sobie, że jakiś czas temu sam tę fotkę wrzuciłem na forum Bardzo szczęśliwy
http://www.obliczahistorii.pl/forum/viewtopic.php?t=1199

_________________
Pozdrawiam WERTTREW
-------------------------------
Historia&Tajemnice W-wy: http://www.werttrew.fora.pl/

Pon 07 Lis, 2005 9:23

Powrót do góry
katrol
Podporucznik

Podporucznik





Posty: 326
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

hehe, może własnie kol. Sylwestrusowi Flaviusowi o to chodziło, nie o wiedze a o znajomość tematów na forum Wink
_________________

Pon 07 Lis, 2005 16:26

Powrót do góry
Sylwestrus Flavius
Leutnant

Leutnant





Posty: 367
Skąd: Puławy - Lublin
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Witam zgadza sie.
Prawda że było łatwe!!
Kolego WERTTREW zadajesz pytanie.
Pozdrawiam : Sylwek Piwo Piwo Piwo

_________________

Zachęcam do Rejestracji

Pon 07 Lis, 2005 16:29

Powrót do góry
WERTTREW
Moderator
Kapitan

Kapitan





Posty: 1121
Pochwał: 2
Skąd: Warszawa, PL
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Oto pytanie: Co to za samolot i jakie było jego przeznaczenie?


Opis załącznika:

_________________
Pozdrawiam WERTTREW
-------------------------------
Historia&Tajemnice W-wy: http://www.werttrew.fora.pl/

Pon 07 Lis, 2005 16:58

Powrót do góry
Krzychu74
Moderator
Chu I

Chu I





Posty: 546
Pochwał: 1
Skąd: Kłodzko
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Witam!
Samolot na zdjęciu to XB-24 J. Powstał z przebudowy B-24 Liberator, któremu wymieniono "nosek" na standardowy od B-17 Flying Fortress. Chodziło o wzmocnienie uzbrojenia, ale chyba oprócz prototypu nic więcej nie zbudowano bo nie pasowały przekroje (Liberator miał owalny, zas B-17 okrągły).
A tutaj jescze dwa jego zdjęcia:

Pozdrawiam.



Opis załącznika:
Od przodu

Opis załącznika:
i 3/4 z prawej strony od przodu


Ostatnio zmieniony przez Krzychu74 dnia Wto 08 Lis, 2005 11:52, w całości zmieniany 1 raz

Pon 07 Lis, 2005 19:00

Powrót do góry
WERTTREW
Moderator
Kapitan

Kapitan





Posty: 1121
Pochwał: 2
Skąd: Warszawa, PL
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Krzychu - ponieważ gramy "o złote gacie" to zaliczę Ci tą odpowiedź chociaż nie wszystko w niej gra. Wink
Przede wszystkim nosek to nie Superfotress, czyli B-29 tylko poczciwy B-17. Po drugie głównym celem według moich informacji było odchudzenie samolotu. Wzmocnienie uzbrojenia było elementem trzeciorzędnym. Bez sensu - bo wychodzi na to, że źle poodpowiadałeś, a ja Ci zaliczam Bardzo szczęśliwy . Co znaczą znajomości? Wink
Żartowałem! Myślę, że możesz zadać pytanko!

_________________
Pozdrawiam WERTTREW
-------------------------------
Historia&Tajemnice W-wy: http://www.werttrew.fora.pl/

Wto 08 Lis, 2005 10:28

Powrót do góry
Krzychu74
Moderator
Chu I

Chu I





Posty: 546
Pochwał: 1
Skąd: Kłodzko
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Witam!
WERTTREW napisał:
Cytat:
Przede wszystkim nosek to nie Superfotress, czyli B-29 tylko poczciwy B-17

Masz 100% racji. Mój błąd. Coś wczoraj rozkojarzony byłem... Crying or Very sad
No to kolejne pytanie: co oznacza termin:
profil laminarny skrzydła (płatu)

Pozdrawiam.

P.S.: Błąd poprawiłem.

Wto 08 Lis, 2005 11:51

Powrót do góry
Sylwestrus Flavius
Leutnant

Leutnant





Posty: 367
Skąd: Puławy - Lublin
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Jest to obrys przekroju skrzydła w płaszczyźnie prostopadłej do osi biegnącej wzdłuż rozpiętości skrzydła 8) Cechą charakterystyczną profilu lotniczego jest zdolność do wytworzenia siły nośnej pod wpływem powietrza opływającego profil (płat).

Wyróżnia się profile:

symetryczne (NACA 0012)
niesymetryczne (NACA 4418, ILHX4A1-9)
wklęsłowypukłe – w których zarówno spodnia, jak i górna część profilu są wygięte ku górze (Epler 58 ) 8)
płaskowypukłe – w których spodnia część profilu jest płaska, zaś górna wygięta ku górze (OCC-ЦКБ No5, S.T.Aé. 237)
dwuwypukłe – w których dolna część profilu jest wygięta ku dołowi, zaś górna – do góry (NACA 23024).
W lotnictwie szeroko stosowane są profile rodziny NACA (ang. National Advisory Commitee for Aeronautic). Spotyka się także inne profile, np. RAF (Royal Aircraft Establishment), GAF, CAGI (Centralnyj Aerogidridynamiczeskij Institut), profile Clark, Epplera i Wortmana. Polskie profile zaprojektowane w Instytucie Lotnictwa w Warszawie oznaczone są jako IL (np. ILHX4A1-12M, ILHX4A1-9 – profile łopat wirnika nośnego śmigłowca IS-2).

Zbiór profili lotniczych składa się na kształt płata (płat może mieć różne profile wzdłuż rozpiętości): skrzydła

_________________

Zachęcam do Rejestracji

Wto 08 Lis, 2005 12:42

Powrót do góry
WERTTREW
Moderator
Kapitan

Kapitan





Posty: 1121
Pochwał: 2
Skąd: Warszawa, PL
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Krzychu74 napisał:
Witam!
WERTTREW napisał:
Cytat:
Przede wszystkim nosek to nie Superfotress, czyli B-29 tylko poczciwy B-17

Masz 100% racji. Mój błąd. Coś wczoraj rozkojarzony byłem... Crying or Very sad


Pozdrawiam.

P.S.: Błąd poprawiłem.


No i pięknie! A jak Dawid wreszcie wrzuci nowe moje opisy samolotów na stronę to zachęcam, bo między innymi opis tej hybrydy tam będzie. Laughing

_________________
Pozdrawiam WERTTREW
-------------------------------
Historia&Tajemnice W-wy: http://www.werttrew.fora.pl/


Ostatnio zmieniony przez WERTTREW dnia Sro 09 Lis, 2005 11:37, w całości zmieniany 2 razy

Wto 08 Lis, 2005 12:50

Powrót do góry
Krzychu74
Moderator
Chu I

Chu I





Posty: 546
Pochwał: 1
Skąd: Kłodzko
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Witam!
Profil laminarny to profil charakteryzujący się ostrą krawędzią natarcia i spływu o cieńkim przekroju poprzecznym powodującym jak najmniejsze oderwanie strug powietrza, a co za tym idzie powstawanie turbulencji. Jest tzw. "profilem szybkościowym" powszechnie stosowanym w samolotach osiągających duże prędkości (chociaż nie tylko np.: szybowce).
Sądzę, że kolega Sylwestrus Flavius mimo, iż nie opisał dokładnie akurat tego profilu to dał tak wyczerpującą odpowiedż odnośnie ogólnie profili lotniczych jako całości (starczyłoby na parę kolejnych zagadek Laughing ), że mogę uznać tę odpowiedż.
Zatem oddaję Koledze głos.

Pozdrawiam.

Wto 08 Lis, 2005 13:45

Powrót do góry
Sylwestrus Flavius
Leutnant

Leutnant





Posty: 367
Skąd: Puławy - Lublin
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Witam
Znowu coś łatwego Rolling Eyes
Co to za samolot Question
Prawda że łatwe



Opis załącznika:

_________________

Zachęcam do Rejestracji

Wto 08 Lis, 2005 19:10

Powrót do góry
Krzychu74
Moderator
Chu I

Chu I





Posty: 546
Pochwał: 1
Skąd: Kłodzko
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Witam!
Albatros D V - niemiecki samolot myśliwski z I W.Ś.

Pozdrawiam.

Wto 08 Lis, 2005 19:55

Powrót do góry
Sylwestrus Flavius
Leutnant

Leutnant





Posty: 367
Skąd: Puławy - Lublin
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Witam
Zgadza sie!!
Mówiłem ze łatwe jak zawsze 8)
Kolega Krzych74 zadaje nastepne pytanie!
Pozdrawiam Sylwestrus Piwo Piwo
P.S. Fajnie sie odpowiada niz zadaje pytania Bardzo szczęśliwy

_________________

Zachęcam do Rejestracji

Wto 08 Lis, 2005 20:19

Powrót do góry
Krzychu74
Moderator
Chu I

Chu I





Posty: 546
Pochwał: 1
Skąd: Kłodzko
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Witam!
No to kolejna zagadka:
Co to za samolot, kiedy i w jakim kraju zostal skonstruowany?



Opis załącznika:

Czw 10 Lis, 2005 17:12

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Idź do strony 1, 2, 3  Następny Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki w tym forum
Możesz ściągać pliki w tym forum



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum.
Redakcja magazynu "Inne Oblicza Historii" nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.