|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WERTTREW
Moderator Kapitan
Posty: 1121 Pochwał: 2 Skąd: Warszawa, PL
|
|
|
A cóż to za piekielna maszyna?
Pytanie kieruję do specjalistów od wozów bojowych wszelkiej maści. Znalazłem w moich archiwach ściągnięte kiedyś z netu takie zdjęcie. Niestety bez podpisu. Co to za pojazd, Waszym zdaniem?
_________________ Pozdrawiam WERTTREW
-------------------------------
Historia&Tajemnice W-wy: http://www.werttrew.fora.pl/
Sro 26 Paź, 2005 9:52
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
elpas
Moderator Major
Posty: 1626 Pochwał: 19 Skąd: Kołobrzeg-Grudziądz
|
|
|
No chyba nie jest to prototyp motolotni
A może te śmigła z tym auta testowali do możliwości strzelania podczas obracania się smigła w samolocie? Wiem że jest jakaś synchronizacja między strzałami a obrotami śmigieł, żeby ich sobie nie przestrzelić...
Sro 26 Paź, 2005 10:43
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
WERTTREW
Moderator Kapitan
Posty: 1121 Pochwał: 2 Skąd: Warszawa, PL
|
|
|
elpas napisał: |
A może te śmigła z tym auta testowali do możliwości strzelania podczas obracania się smigła w samolocie? Wiem że jest jakaś synchronizacja między strzałami a obrotami śmigieł, żeby ich sobie nie przestrzelić... |
Raczej nie. Raz, że wygląda na "śmigło napędowe", a dwa stanowiska do prób synchronizacji km w samolotach były raczej stacjonarne i ... zazwyczaj od razu montowano te ustroistwa na samolotach właśnie _________________ Pozdrawiam WERTTREW
-------------------------------
Historia&Tajemnice W-wy: http://www.werttrew.fora.pl/
Sro 26 Paź, 2005 11:14
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grendel
Pułkownik
Posty: 4610 Pochwał: 13
|
|
|
Brytyjski samochod pancerny Sizaire-Berwick z 1915 roku.Nazywany potocznie "Wind Wagon".
Samochody te zaprojektowal Maurice Sizaire na zlecenie przedstawiciela firmy Sizaire-Naudin na Wielka Brytanie - F.W. Berwick'a.Byly to auta wysokiej klasy z chlodnicami identycznymi, jak opatentowane przez Rolls-Royce'a (co doprowadzilo w koncu do ich przeprojektowania).Samochody mialy czterocylindrowe, bocznozaworowe silniki o mocy 20 KM.Podwozia zbudowano we Francji, nadwozia w U.K.Auta byly uzytkowane przez Royal Navy Air Service Armoured Car Division na kontynencie, poki wojna na dobre nie ugrzezla w okopach.Po wycofaniu R.N.A.S.-A.C.D. z frontu europejskiego planowano wyslanie ich na Bliski Wschod.Jeden egzemplarz przebudowano celem eksperymentow nad systemem napedowym sprawniejszym na miekkim piasku.
Zabudowano na nim 110-cio konny silnik lotniczy Sunbeam napedzajacy czterolopatowe smiglo.Ciag skierowani nieco ku gorze.Opancerzona byla pierwotnie jedynie kabina zalogi.Reszte plyt pancernych dodano na zlecenie Admiralicji.
Latem 1915 testowano bo w poludniowej Anglii.Ich wyniki byly jednak na tyle niekorzystne, ze nie kontynuowano dalszych prac ani nad tym, ani zadnym innym prototypem tego typu napedu.
Uzycie konwencjonalnych samochodow pancernych na Pustyni Arabskiej wykazalo dobitnie, ze wystarcza zwykle belki, deski, lopaty i sila miesni zalog do wykopywania ich z piasku.
Na ile uzyteczne byly samochody pancerne (Rolls-Royce) na tamtym teatrze dzialan mozna sie zorientowac czytajac wspomnienia T.E. Lawrence'a (z Arabii), ktore goraco polecam.
Pozdrowienia
Grendel
Sro 26 Paź, 2005 17:07
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
WERTTREW
Moderator Kapitan
Posty: 1121 Pochwał: 2 Skąd: Warszawa, PL
|
|
|
Grendel - wielkie dzięki! _________________ Pozdrawiam WERTTREW
-------------------------------
Historia&Tajemnice W-wy: http://www.werttrew.fora.pl/
Czw 27 Paź, 2005 10:10
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grendel
Pułkownik
Posty: 4610 Pochwał: 13
|
|
|
Cala przyjemnosc po mojej stronie :)
Zwlaszcza, ze obiekt ciekawy.
Pozdrowienia
Grendel
Czw 27 Paź, 2005 14:33
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz dodawać załączniki w tym forum Możesz ściągać pliki w tym forum
|
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum. Redakcja magazynu "Inne Oblicza Historii" nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
|
|