| | FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Rangi | Rejestracja | Profil | Wiadomości | Zaloguj
Linki | Ekipa | Regulamin | Galeria | Artykuły | Katalog monet | Moje załączniki

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Manierkarz
Kapral

Kapral





Posty: 54
Skąd: Festung Posen
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Zdjęcie pradziadka - stopień

Witam
Na zdjęciu jest mój pradziadzia Uśmiech
Interesuje mnie jaki miał stopień w armi niemieckiej bo dziadek raz mówi, że szeregowy a raz, że podoficer.
Pozdrawiam



Opis załącznika:

Opis załącznika:

Nie 19 Wrz, 2010 20:05

Powrót do góry
redbaron
Moderator
Kapitan

Kapitan





Posty: 831
Pochwał: 3
Skąd: Toruń
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Hmm trudno jest coś powiedzieć, bo nie widać oznaczeń stopni... nie masz innego zdjęcia? Służył w jakimś ciekawym pułku - może nawet w gwardii - bo ma na kołnierzu i płaszczu Gardelitzen [ale nie tylko gwardziści je mieli]. Materiały mam porozwalane - jeszcze się nie urządziłem po przeprowadzce, ale postaram się w środę najpóźniej coś znaleźć.
_________________
Pozdrawiam!
Jarosław Centek
http://www.home.umk.pl/~jcentek/

Pon 20 Wrz, 2010 9:25

Powrót do góry
Manierkarz
Kapral

Kapral





Posty: 54
Skąd: Festung Posen
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Mam jeszcze jedno zdjęcie ale nie pomoze bo to zdjęcie grupowe w szpitalu bo bliskim spotkaniu z kulką szrapnelową Uśmiech
Parę informacji może istotnych. Walczył i na froncie wschodnim i zachodnim, w czasie poboru w 1914 roku mieszkał 20 kilometrów od Poznania.
Mi na szeregowego nie wygląda ze względu na pas,płaszcz,rękawiczki i czapkę. Szeregowcy chyba nie byli tak umundurowani.
Pozdrawiam i proszę o jakiekolwiek informacje Uśmiech

Pon 20 Wrz, 2010 11:59

Powrót do góry
jaco44
Starszy sierżant

Starszy sierżant




Posty: 119
Skąd: Sieradz
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Mój dziadek też służył w armii kajzerowskiej podczas I wojny. ze zdjęć wiem że nosił ciemną kurtkę mundurową i białe spodnie, pułk był dobierany pod względem wzrostu żołnierzy i oficerów - dziadek miał prawie 2 metry wzrostu. Czy ktoś może mi pomóc w identyfikacji jednostki?

Sro 22 Wrz, 2010 21:22

Powrót do góry
redbaron
Moderator
Kapitan

Kapitan





Posty: 831
Pochwał: 3
Skąd: Toruń
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Przepraszam za opóźnienie w odpowiedzi, ale nie dałem rady.

Manierkarz napisał:
Mam jeszcze jedno zdjęcie ale nie pomoze bo to zdjęcie grupowe w szpitalu bo bliskim spotkaniu z kulką szrapnelową Uśmiech

Jeżeli jest w mundurze i widać kołnierz bądź mankiety rękawów munduru, to powinno pomóc.

Manierkarz napisał:

Parę informacji może istotnych. Walczył i na froncie wschodnim i zachodnim, w czasie poboru w 1914 roku mieszkał 20 kilometrów od Poznania

Czyli terytorialnie to V Korpus Armijny, może V Korpus Rezerwowy.
Manierkarz napisał:

Mi na szeregowego nie wygląda ze względu na pas,płaszcz,rękawiczki i czapkę. Szeregowcy chyba nie byli tak umundurowani.
Pozdrawiam i proszę o jakiekolwiek informacje Uśmiech

Bo to zdjęcie to mi w ogóle wygląda dziwnie. Wg mnie to jest mundur "Dunkelblau" czyli poprzednik "Feldgrau", co przesuwa datowanie zdjęcia na okres przed 1907 r. ewentualnie na 1907-1914.

To jest na przykład gwardzista w takim mundurze - zobacz na "belki gwardyjskie" na kołnierzu i na mankietach

Tu jest muzyk z innego pułku gwardii - ale belki też ma.
[obrazki pochodzą ze strony www.grosser-generalstab.de]
Masz może informacje na temat jego roku urodzenia? Może to zdjęcie pochodzi z czasów pobytu w wojsku w okresie pokoju?

_________________
Pozdrawiam!
Jarosław Centek
http://www.home.umk.pl/~jcentek/

Pią 24 Wrz, 2010 10:02

Powrót do góry
redbaron
Moderator
Kapitan

Kapitan





Posty: 831
Pochwał: 3
Skąd: Toruń
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

jaco44 napisał:
Mój dziadek też służył w armii kajzerowskiej podczas I wojny. ze zdjęć wiem że nosił ciemną kurtkę mundurową i białe spodnie, pułk był dobierany pod względem wzrostu żołnierzy i oficerów - dziadek miał prawie 2 metry wzrostu. Czy ktoś może mi pomóc w identyfikacji jednostki?

Stawiam na gwardię, ale niestety było aż 8 pułków gwardii (mam na myśli samą piechotę), więc bez ilustracji ciężko będzie powiedzieć, który. Ciemna kurtka i białe spodnie, to strój wyjściowy tylko. Na wojnę szli normalnie w "feldgrau".

_________________
Pozdrawiam!
Jarosław Centek
http://www.home.umk.pl/~jcentek/

Pią 24 Wrz, 2010 10:04

Powrót do góry
Manierkarz
Kapral

Kapral





Posty: 54
Skąd: Festung Posen
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Pradziadek się urodził w 1894 roku i 1914 został już wysłany na front po służbie wojskowej. A w ogóle jaki był wiek poborowy ?
Pozdrawiam

PS:
Na tym zdjęciu z szpitala jest w ostatnim rzędzie i jest w białym kitlu oraz ma ręke na chuście trójkątnej. Jedyne co ma wojskowe na sobie to czapkę taką jak na zdjęciu 1. A po mundurze,pasie i czapce nie można stopnia z grubsza rozpoznać bo nie wygląda na szeregowego. Może to być zdjęcie po tym jak został ranny i dostał krzyż żelazny wiec może też dostał awans.

Pią 24 Wrz, 2010 18:43

Powrót do góry
jaco44
Starszy sierżant

Starszy sierżant




Posty: 119
Skąd: Sieradz
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Wiem że dziadek brał udział w walkach pod Verdun i tam był ranny w końcu 1917 roku.

Pią 24 Wrz, 2010 22:21

Powrót do góry
redbaron
Moderator
Kapitan

Kapitan





Posty: 831
Pochwał: 3
Skąd: Toruń
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Manierkarz
Znalazłem coś fajnego w necie: http://www.kaisersbunker.com/dunkelblau/tunics/dbt20.htm to jest akurat kurtka mundurowa artylerzysty w stopniu Gefreiter [tłumaczone na stronie jako "corporal", ale to nie jest kapral, ten stopień nie ma odpowiednika u nas - to coś jak "starszy starszy szeregowy"].
Kluczowy dla określenia stopnia jest ten "guzik" na "Gardelitzen" na kołnierzu. Na twoim zdjęciu nie widać miejsca, gdzie powinien on być. Tam poniżej też jest kawałek zdjęcia gościa w płaszczu - wydaje się być podobny do tego na Twoim zdjęciu.
Co do ustalenia po czapce itp., to ja takim wymiataczem nie jestem Wink Zresztą chyba często było tak, że był wzór dla oficerów i drugi dla podoficerów i żołnierzy.

Do wojska pobór był w wieku 20 lat. Zatem Twój pradziadek był chyba w czynnej służbie, bo o ile dobrze pamiętam to brali 1 kwietnia zawsze.

jaco44
Muszę sprawdzić w domu, czy gwardia pruska była pod Verdun w 1917 r. Może był po prostu w jakimś pułku grenadierów? Zdjęcie mogłoby baaaardzo pomóc...

_________________
Pozdrawiam!
Jarosław Centek
http://www.home.umk.pl/~jcentek/

Pon 27 Wrz, 2010 13:25

Powrót do góry
Airacobra
Oberleutnant

Oberleutnant





Posty: 727
Pochwał: 2
Skąd: Bochnia
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Skoro dostał Żelazny Krzyż, to może są tak jak u A-W jakieś miejsca gdzie ogłaszano takie odznaczenia z podaniem jednostki ?
_________________
Member of Crux Galiciae Group.
Lengyel, magyar – két jó barát, együtt harcol,
s issza borát

Pon 27 Wrz, 2010 23:10

Powrót do góry
jaco44
Starszy sierżant

Starszy sierżant




Posty: 119
Skąd: Sieradz
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Rozmawiałem z ojcem, dziadek był w pułku grenadierów. Do zdjęcia na razie nie mam dostępu.

Nie 03 Paź, 2010 21:09

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki w tym forum
Możesz ściągać pliki w tym forum



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum.
Redakcja magazynu "Inne Oblicza Historii" nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.