| | FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Rangi | Rejestracja | Profil | Wiadomości | Zaloguj
Linki | Ekipa | Regulamin | Galeria | Artykuły | Katalog monet | Moje załączniki

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aceton
Podporucznik

Podporucznik





Posty: 390
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Dzienniki Hitlera

AFP Małe zdjęcia


Dzienniki Hitlera

25 kwietnia 1983 r. niemiecki tygodnik „Stern” ogłosił sensacyjną wiadomość. Na zorganizowanej w tym dniu międzynarodowej konferencji oświadczono, że gazeta jest w posiadaniu 62 tomów pamiętników Hitlera. Rzekome dzienniki gazeta odkupiła za bagatela 10 mln marek od Gerda Heidemanna. Dziennikarz twierdził, że oryginalne dokumenty otrzymał od tajemniczego "dra Fischera”, który przeszmuglował je ze wschodnich Niemiec na zachód. Dokumenty wywołały szok i zdziwienie w środowisku historyków w całej Europie. Aby dowieść ich autentyczności tygodnik poddał je badaniom grafologicznym. Po ich wykonaniu prawdziwość dokumentów uznały największe autorytety tj. amerykański historyk Gerhard Weinberg, brytyjski biografista Hitlera Hugh Trevor-Roper oraz David Irving.

Oszustwo wyszło na jaw po niecałych dwóch tygodniach. Okazało się, że próbki pisma Hitlera przesłane do badań grafologom były autorstwa tego samego człowieka, który napisał pamiętniki. Wyjaśniło to przyczynę pozytywnej weryfikacji pisma. Federalna Policja Kryminalna RFN i archiwiści po przebadaniu użytych materiałów, zwłaszcza po analizie papieru, wykazali że dzienniki nie mogły powstać podczas wojny. Po ogłoszeniu wyników ekspertyzy, 5 maja 1983 r. „Stern” natychmiast zatrzymał przedruk pamiętników, przeprosił swoich czytelników i ujawnił od kogo nabył „dzieło”. Po przeprowadzonym śledztwie wyszło na jaw, że autorem pamiętników był Konrad Kujau, znany fałszerz ze Stuttgartu. Autorzy oszustwa zostali skazani na ponad 4 lata więzienia. Gazeta nie odzyskała wydanych pieniędzy, a jej wiarygodność spadła, co z kolei odbiło się na sprzedaży. Redaktor naczelny pisma w wyniku afery został zwolniony.


za Onet http://portalwiedzy.onet.pl/147912,5,1,0,galeria_media.html

Pią 02 Kwi, 2010 0:48

Powrót do góry
Coruscant
Leutnant

Leutnant





Posty: 238
Skąd: Monaghan
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

No, posiedzieli 4 lata ale po wyjściu mieli 10mln marek, zresztą podobno Hitler nie pisał pamiętników.
_________________
BEST DAMN THING

Pią 16 Kwi, 2010 23:30

Powrót do góry
Waffen3
Leutnant

Leutnant




Posty: 362
Skąd: Skierniewice
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Aż dziwne że ktoś się złapał na ten numer.
_________________
http://klub-historyczny.pl .

Sob 17 Kwi, 2010 10:03

Powrót do góry
gerberg
Kapral

Kapral




Posty: 42
Skąd: Warszawa
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

jakby gazeta nie szukała sensacji to by oszczędziła 10 mln marek... Hitler zostawił po sobie dużo pamiątek z tego co czytałem osiągają gigantyczne ceny, a do tego kolekcjonerzy biją się o nie... więc taki dzienniki byłby eee wami sobie odpowiedzcie...

Wto 27 Kwi, 2010 0:55

Powrót do góry
Waffen3
Leutnant

Leutnant




Posty: 362
Skąd: Skierniewice
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Pamiątek,zapewne tak,ale nigdy nie pisał pamiętnika czy czegoś w tym stylu.
_________________
http://klub-historyczny.pl .

Czw 29 Kwi, 2010 16:36

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki w tym forum
Możesz ściągać pliki w tym forum



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum.
Redakcja magazynu "Inne Oblicza Historii" nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.