| | FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Rangi | Rejestracja | Profil | Wiadomości | Zaloguj
Linki | Ekipa | Regulamin | Galeria | Artykuły | Katalog monet | Moje załączniki

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jacek z Anglii
Podporucznik

Podporucznik





Posty: 272
Pochwał: 1
Skąd: Anglia
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Godło Unii Wschodnioeuropejskiej

Tak sobie przeglądałem historyczne mapy na necie i na jednej jakoś się tak zatrzymałem.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3a/Rzecz2nar.png

Jako że absolutnie nie znam się na heraldyce, zwracam się do Was z pytaniem - tak hipotetycznie - gdyby kiedyś Unia Europejska zaczęła się rwać w wyniku różnych prędkości i ktoś z naszych wpadłby na pomysł odbudowania starej unii Rzeczpospolitej od morza do morza, to jakby mogło wyglądać jej godło?
Powiem jak ja to widzę a Wy mnie skorygujcie.
Dawne godło Rzeczpospolitej dzieliło się na 4 pola z czego dwa zajmował polski orzeł a dwa pogoń litewska. To nowe godło musiałoby być podzielone na co najmniej 5 pól:

a) Polska
b) Ukraina
c) Białoruś
d) Litwa
e) Łotwa
f) Estonia

z tym, że Białoruś przyjmijmy, że ma historyczne godło a nie to postsowieckie, a więc Litwa i Białoruś mają to samo godło. Dlatego 5 a nie 6 pól. Czy jest jakaś heraldyczna hierarchia w numerach pól? Które godło w którym polu?

1a 2b
3f 4cd i 5e

Piąte oczywiście jako sercowe po środku.
Dlaczego tak to widzę?
Polska w polu pierwszym - wiadomo Wink , obok Ukraina jako drugie co do ważności państwo. Pogoń tradycyjnie po przekątnej do orła. Zostają dwa godła - Estonii i Łotwy. Łotewskie wyróżnia się od innych , więc umieściłem je w środku, tak więc w wolnym trzecim polu godło Estonii.

Można jeszcze tak:

1f 2e
3a 4b 5cd

To tak mniej więcej jak się czyta mapę. Wink a że pogoń jest reprezentowana przez dwa państwa dlatego na środku.

Czy możecie się fachowo na ten temat wypowiedzieć?

_________________