|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Human
Colonel
Posty: 4892 Pochwał: 3 Skąd: Wrocław
|
|
|
Wszystko ładnie, pięknie, tylko musimy odpowiedzieć sobie na jedno pytanie, co odpowiada za wytworzenie ciśnienia strumienia, większego od wytrzymałości płyty ? i co więcej, co pozwala sprężonemu do wysokiego ciśnienia strumieniowi przebić płytę, otóż ta nieszczęsna wysoką prędkość, co do temperatury, to faktycznie namieszałem- powinno być ma ona zasadnicze znaczenie w pierwszej fazie penetracji, gdyż w wyniku jej działania osłabiają się wiązania w strukturze krystalicznej stali- przez co wydatnie zmniejsza się wytrzymałość penetrowanego materiału. Mój skrót myślowy, za który przepraszam.
Chyba, że kolega widzi jakiś brak logiki, w moim rozumowaniu ??
Czw 17 Sie, 2006 14:34
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grendel
Pułkownik
Posty: 4610 Pochwał: 13
|
|
|
Pozwalam sobie zamieścić zdjęcie czołgu M1A2 z pakietem modyfikacyjnym TUSK (Tank Urban Survival Kit).
Pozdrowienia
Grendel
Opis załącznika:
|
|
Sro 23 Sie, 2006 16:33
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Human
Colonel
Posty: 4892 Pochwał: 3 Skąd: Wrocław
|
|
|
Mam pytanie, z tyłu zamontowano dodatkowy generator ??
Sro 23 Sie, 2006 16:38
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grendel
Pułkownik
Posty: 4610 Pochwał: 13
|
|
|
Z tego co się mówi i pisze, to TUSK będzie obejmował większość z pakietu SA, więc prawdopodobnie i ten dodatkowy generator, ale głowy za to nie dam.Lista najważniejszych modyfikacji tego nie wyszczególnia, ale nie jest ona kompletna - omawia tylko najważniejsze elementy.
Dla mnie najciekawsze jest wprowadzenie lekkich osłon stanowiska km ładowniczego i nowy system noktowizyjny, w tym, prócz centralnego, indywidualny - dla każdego członka załogi.
Szkoda, że dla oszczędności zrezygnowano z systemu aktywnej ochrony...
Pozdrowienia
Grendel
Czw 24 Sie, 2006 2:26
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grendel
Pułkownik
Posty: 4610 Pochwał: 13
|
|
|
Wiadomość z wczoraj - zamówiono 500 zestawów TUSK do natychmiastowego montażu w Iraku.
Pozdrowienia
Grendel
Sro 30 Sie, 2006 15:23
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grendel
Pułkownik
Posty: 4610 Pochwał: 13
|
|
|
W piątek, 8-go grudnia program TUSK wzbogacono o nowszą wersję Counter Improvised Explosive Device (w grę wchodzi nowy emiter i nowe oprogramowanie - skuteczniej blokuje pełne spektrum radiowe wokół pojazdu nie dopuszczając do zdalnej detonacji rozmaitych fugasów i min).Parę dni wcześniej podano, że ładowniczy zostanie wyposażony w nowy celownik noktowizyjny - zdaje się - termiczny.
Pozdrowienia
Grendel
Pon 11 Gru, 2006 22:07
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Przezdzieblo
Kapral
Posty: 56 Pochwał: 1
|
|
|
GDLS Wins $48.3M Contract for M1 Thermal Sights
General Dynamics Land Systems in Sterling Heights, MI received a delivery order amount of $19.8 million as part of a $48.3 million firm-fixed-price contract for loader's thermal weapon sights for the M1A1 and M1A2 Abrams Tanks. Work will be performed in Sterling Heights, MI and is expected to be complete by May 30, 2008. This was a sole source contract initiated on April 19, 2006 by the U.S. Army Tank-Automotive and Armaments Command in Warren, MI (W56HZV-06-G-0006).
źródło
Prawdopodobnie chodzi o celownik AN/PVS-13, który będzie montowany na kaemie ładowniczego.
Pon 11 Gru, 2006 23:22
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Human
Colonel
Posty: 4892 Pochwał: 3 Skąd: Wrocław
|
|
|
Zaraz, powoli. Po co montować cokolwiek na kaemie, jeśli można zintegrować układ z istniejącym celownikiem? Poza tym AN/PVS-13 jest układem opartym o wiązkę lasera a nie termowizyjnym., więc coś nie pasuje.
Ostatnio zmieniony przez Human dnia Wto 12 Gru, 2006 0:22, w całości zmieniany 1 raz
Pon 11 Gru, 2006 23:31
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Przezdzieblo
Kapral
Posty: 56 Pochwał: 1
|
|
|
Nie AN/PCS-13, nie AN/PAS-13 - tylko AN/PVS-13.
Integrować... z jakim celownikiem?
Pon 11 Gru, 2006 23:49
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Human
Colonel
Posty: 4892 Pochwał: 3 Skąd: Wrocław
|
|
|
Literówkę walnąłem zwykłą, już poprawiona.
Z jakim celownikiem, z celownikiem ładowniczego. Bez sensu jest montować cokolwiek na M-60, a póki co, to na drugim włazie w Abramsie montuje się raczej M-60. Poza tym nie wyobrażam sobie sytuacji, kiedy w nocy ładowniczy wystaje z włazu i obsługuje kaem. Powód? Ciekawe kto w tym czasie pilnuje gotowości do załadowania działa. Automatu nijak w Abramsie się nie uświadczy, chyba że o czymś nie wiem.
Postępując w ten sposób Amerykanie sprowadzają czołg do platformy z trzema kaemami. To się chyba da zrobić taniej? Użyć jakiegoś Strykera?
Wto 12 Gru, 2006 0:25
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grendel
Pułkownik
Posty: 4610 Pochwał: 13
|
|
|
Mowa o karabinie maszynowym ładowniczego, jak zauważyłeś.Pakiet TUSK, jak zakłada instalację tarczy pancernej dla tego stanowiska.W tym momencie instalacja celownika noktowizyjnego ma jak najbardziej sens.I najprawdopodobniej będzie to właśnie celownik (choć po pewnych modyfikacjach i pewnie pod nieco zmienioną nazwą) wymieniony przez kolegę Przezdzieblo.
Stanowisko karabinu maszynowego ładowniczego istniało "od zawsze" - od XM-1, po M1A2 TUSK i (SA).
O kwestiach doktrynalnych (trzeci km itp.) dyskutować nie będę, bo to dysputa o "wyższości świąt Bożego Narodzenia"...Nie ja decyduję, więc rozwodzić się nad sensem ani myślę.
I jeszcze jedno - od kiedy na M1 używa się km'ów M60???
Karabiny M60 D na tym stanowisku miały jedynie prototypy XM-1.Seryjne M1 zawsze miały M240, a ten nie ma z M60 nic wspólnego - no, może ten sam kaliber i to, ze jest karabinem maszynowym ;o)
Pozdrowienia
Grendel
Wto 12 Gru, 2006 18:14
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Human
Colonel
Posty: 4892 Pochwał: 3 Skąd: Wrocław
|
|
|
Wszystko ładnie, tylko dalej jest problem po co? Dowódca dostaje zdalnie sterowaną wieżyczkę, żeby nie musiał wystawać z włazu, a ładowniczy będzie musiał obsługiwać kaem ręcznie. Zupełnie bez sensu. Dowódcę da się zastąpić na upartego celowniczym w razie zranienia. Kiedy ładowniczy dostanie w ręke staje się bezużyteczny. Tak na mój chłopski rozum, to powinno chyba być odwrotnie.
Co do kaemu, to pewnie masz racje, na współczesnych czołgach znam się tylko troszkę lepiej niż na koniach (na których nie znam się wcale).
Wto 12 Gru, 2006 19:22
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grendel
Pułkownik
Posty: 4610 Pochwał: 13
|
|
|
Jak pisałem - o kwestiach doktrynalnych (sens danej instalacji itp.) dyskutować nie chcę, bo nie uważam by taka dyskusja coś nowego wniosła.
Z doświadczenia wiem jednak, że ten km sie przydaje.
Pozdrowienia
Grendel
Wto 12 Gru, 2006 19:41
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grendel
Pułkownik
Posty: 4610 Pochwał: 13
|
|
|
Za "DiD":
Nowy dodatek do pakietu TUSK: DRVC - czyli kamera do obserwacji tylnej strefy dla kierowcy (do cofania).Kolntakt dla BAE Systems zlecił General Dynamics Land Systems.Zakłada on instalację kamer w ewnątrz obudowy tylnej lampy i nie wymaga wiercenia, ani spawania.Ma to być pochodna systemu Check-6 BAE.KAmera operować ma w podczerwieni.
Zamówiono 505 zestawów, więc pewnie trafią też do modyfikacji "SA" ("Situational Awareness").
Pozdrowienia
Grendel
Opis załącznika:
|
|
Sro 07 Mar, 2007 18:28
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grendel
Pułkownik
Posty: 4610 Pochwał: 13
|
|
|
Kolejna modyfikacja M1A2 - zamówiono w Northrop Grumman Electronic Systems ponad 500 nowych, bezpiecznych dla oka dalmierzy laserowych (ELRF - Eyesafe Laser Rangefinders).Są one dużo skuteczniejsze od poprzedników w warunkach bojowych.
Wartość kontraktu - 20 milionów dolarów.
Pierwsze egzemplarze trafią do jednostek jeszcze w tym roku.
Pozdrowienia
Grendel
Pią 16 Mar, 2007 17:10
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz dodawać załączniki w tym forum Możesz ściągać pliki w tym forum
|
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum. Redakcja magazynu "Inne Oblicza Historii" nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
|
|