|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grendel
Pułkownik
Posty: 4610 Pochwał: 13
|
|
|
Następca dla klasy Nimitz, czyli Program CVN-21
Po wejściu do służby ostatniego z planowanych lotniskowców klasy Nimitz
CVN-77 "George N.W. Bush" prace studyjne nad ich następcą nabrały tempa.Opracowuje sie nowej generacji system napędowy, którego generatory będą wytwarzały 2-3-krotnie więcej energii, niż aktualnie stosowane (przy podobnych gabarytach i masie).Ma to umożliwić zastosowanie elektromagnetycznych katapult i Advanced Arresting Gear (hmmm...po polsku to się chyba zwie aerofiniszer, albo arester, ale wybaczcie mi jeśli się mylę - często mam problemy z polskim słownictwem fachowym).Planuje się, że zwiększy to ilość możliwych startów/lądowań o 20%.
Zwiększona ma też być odporność podwodna kadłuba i ilość pokładowego uzbrojenia.
Dołączam grafikę zamieszczoną w dzisiejszym DID.
Pozdrowienia
Grendel
Pią 01 Gru, 2006 18:38
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Robert05
Pułkownik
Posty: 4537 Pochwał: 9
|
|
|
Witam, czy znane są już jego przybliżone parametry taktyczno - techniczne? A może znana jest jego planowana nazwa, gdyby utrzymać obecną tradycję powinien się nazywać Bill Clinton . Pozdrawiam.
Pią 01 Gru, 2006 18:48
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grendel
Pułkownik
Posty: 4610 Pochwał: 13
|
|
|
Nie.Na razie nic na ten temat nie podano.
Wiadomo jedynie (od wczoraj), że kontrakt na budowę otrzymała stocznia koncernu Northrop Grumman w Newport News.Póki co - wart jest 860.6 milionów dolarów.Prace konstrukcyjne mają ruszyć w 2008 i w roku 2014
nowy lotniskowiec ma zastąpić USS Enterprise.
Całość kontraktu ma być warta 2.2 miliarda dolarów (bagatela!).
Pozdrowienia
Grendel
Pią 01 Gru, 2006 19:04
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
harpoon
Kapitan marynarki
Posty: 999 Pochwał: 5 Skąd: Poznań
|
|
|
Tutaj można zobaczyć jak planuje się wprowadzanie do służby kolejnych lotniskowców:
http://www.globalsecurity.org/military/systems/ship/cvx-unit.htm
Opis załącznika:
?ródło: globalsecurity.org |
|
|
_________________ "przeszkody są po to, aby je eliminować - problem w tym, że przeszkoda może wyeliminować ciebie"
Sob 02 Gru, 2006 0:22
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxikasek
Moderator Generał broni
Posty: 10865 Pochwał: 36 Skąd: obecnie Szczecin
|
|
|
Czy kolejny lotniskowiec to będzie "B. CLinton" czy "M. Levinsky"
_________________ Prawo Balaniego:
Jak długo trwa minuta, zależy od tego, po której stronie drzwi toalety się znajdujesz.
http://www.powrotlegendy.pl/
Sob 02 Gru, 2006 0:32
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Renifer Lopez
Użytkownik zbanowany
Posty: 624
|
|
|
zauważyliście panowie że USNavy upiera się aby mające być nowo wprowadzane na pokłady F35 (czy jak im tam) były w klasycznym układzie: z hakiem do lądowania i katapultowane?
Sob 02 Gru, 2006 10:20
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marmik
Komandor porucznik
Posty: 2985 Pochwał: 8 Skąd: Puck
|
|
|
maxikasek napisał: | Czy kolejny lotniskowiec to będzie "B. CLinton" czy "M. Levinsky" |
Swoją drogą uważam zwyczaj nadawania nazw okrętów od nazwisk żyjących osób jako mocno niewłaściwy. Tyczy się to głównie Stanów Zjednoczonych, ale też polskich przedwojennych kanonierek (bo i nic się nie buduje ). Dobrze, że obecnie zarzucono u nas tą praktykę. Nie chciałbym służyć na "Prezydent Kwaśniewski" lub "Prałat Jankowski" albo "Admirał Łukasik".
Co do Stanów to jeszcze można byłoby wybaczyć - krótka (relatywnie) historia, mnóstwo okrętów, ale i tak jakoś mi to nie pasuje.
_________________ Słaby sprzymierzeniec, którego tylko bronić trzeba, a który nic z siebie dać nie potrafi, jest zawsze uciążliwy. Broni się go niechętnie, a w zamian za pomoc żąda się pewnych, nieraz dotkliwych świadczeń, jeśli w ogóle występuje się w jego obronie.
Ostatnio zmieniony przez Marmik dnia Sob 02 Gru, 2006 11:28, w całości zmieniany 1 raz
Sob 02 Gru, 2006 11:26
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
harpoon
Kapitan marynarki
Posty: 999 Pochwał: 5 Skąd: Poznań
|
|
Powrót do góry |
|
|
Human
Colonel
Posty: 4892 Pochwał: 3 Skąd: Wrocław
|
|
|
Renifer Lopez napisał: | zauważyliście panowie że USNavy upiera się aby mające być nowo wprowadzane na pokłady F35 (czy jak im tam) były w klasycznym układzie: z hakiem do lądowania i katapultowane? |
A jakie inne mają być?
Możliwość katapultowania to duża większa dopuszczalna masa startowa.
Sob 02 Gru, 2006 11:30
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxikasek
Moderator Generał broni
Posty: 10865 Pochwał: 36 Skąd: obecnie Szczecin
|
|
|
Marmik napisał: | [Swoją drogą uważam zwyczaj nadawania nazw okrętów od nazwisk żyjących osób jako mocno niewłaściwy. Tyczy się to głównie Stanów Zjednoczonych, ale też polskich przedwojennych kanonierek (bo i nic się nie buduje ). Dobrze, że obecnie zarzucono u nas tą praktykę. Nie chciałbym służyć na "Prezydent Kwaśniewski" lub "Prałat Jankowski" albo "Admirał Łukasik".
Co do Stanów to jeszcze można byłoby wybaczyć - krótka (relatywnie) historia, mnóstwo okrętów, ale i tak jakoś mi to nie pasuje. |
Mamy i swoje skromne osiągnięcia. Lotnisko Wałęsy czy plaga ulic i placów JP II.
A swoją drogą jeszcze ze dwa lotniskowce i skończy im się zapas nazw.
_________________ Prawo Balaniego:
Jak długo trwa minuta, zależy od tego, po której stronie drzwi toalety się znajdujesz.
http://www.powrotlegendy.pl/
Sob 02 Gru, 2006 11:31
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marmik
Komandor porucznik
Posty: 2985 Pochwał: 8 Skąd: Puck
|
|
|
maxikasek napisał: | A swoją drogą jeszcze ze dwa lotniskowce i skończy im się zapas nazw. |
Trzeba będzie wrócić do tych niesławnych typu R. Nixon . A może (to nie żart) USS "Arnold Schwarzenegger"?
_________________ Słaby sprzymierzeniec, którego tylko bronić trzeba, a który nic z siebie dać nie potrafi, jest zawsze uciążliwy. Broni się go niechętnie, a w zamian za pomoc żąda się pewnych, nieraz dotkliwych świadczeń, jeśli w ogóle występuje się w jego obronie.
Sob 02 Gru, 2006 11:35
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxikasek
Moderator Generał broni
Posty: 10865 Pochwał: 36 Skąd: obecnie Szczecin
|
|
|
się robi małe OT więc tlko jeszcze jedna dygresja,prędzej USS H. CLinton
_________________ Prawo Balaniego:
Jak długo trwa minuta, zależy od tego, po której stronie drzwi toalety się znajdujesz.
http://www.powrotlegendy.pl/
Sob 02 Gru, 2006 11:39
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Renifer Lopez
Użytkownik zbanowany
Posty: 624
|
|
|
Human napisał: | Renifer Lopez napisał: | zauważyliście panowie że USNavy upiera się aby mające być nowo wprowadzane na pokłady F35 (czy jak im tam) były w klasycznym układzie: z hakiem do lądowania i katapultowane? |
A jakie inne mają być?
Możliwość katapultowania to duża większa dopuszczalna masa startowa. |
dlaczego? można zrobić na pokładzie "skocznię", tak jak na małych lotniskowcach dla harierów.
Sob 02 Gru, 2006 11:56
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marmik
Komandor porucznik
Posty: 2985 Pochwał: 8 Skąd: Puck
|
|
|
Renifer Lopez napisał: | dlaczego? można zrobić na pokładzie "skocznię", tak jak na małych lotniskowcach dla harierów. |
OK, tylko po co?
Harrier miał stosunkowo małą masę użyteczną, a sama "Ski jump" powstała po to by wykorzystać do maksimum unikalne właściwości napędu maszyny.
Poza tym, czy Amerykanie mają małe lotniskowce?
PS
Czy widzieliście filmy jak Su-ki startują z "Kuzniecowa" bez użycia katapult. Po prostu niesamowite.
_________________ Słaby sprzymierzeniec, którego tylko bronić trzeba, a który nic z siebie dać nie potrafi, jest zawsze uciążliwy. Broni się go niechętnie, a w zamian za pomoc żąda się pewnych, nieraz dotkliwych świadczeń, jeśli w ogóle występuje się w jego obronie.
Sob 02 Gru, 2006 12:04
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Human
Colonel
Posty: 4892 Pochwał: 3 Skąd: Wrocław
|
|
|
Cytat: | Czy widzieliście filmy jak Su-ki startują z "Kuzniecowa" bez użycia katapult. Po prostu niesamowite. |
Widziałem, tylko Suchoj, bez podwieszeń, ma cholernie wielki zapas ciągu.
Sob 02 Gru, 2006 13:35
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Renifer Lopez
Użytkownik zbanowany
Posty: 624
|
|
|
Marmik napisał: | Renifer Lopez napisał: | dlaczego? można zrobić na pokładzie "skocznię", tak jak na małych lotniskowcach dla harierów. |
OK, tylko po co?
Harrier miał stosunkowo małą masę użyteczną, a sama "Ski jump" powstała po to by wykorzystać do maksimum unikalne właściwości napędu maszyny.
Poza tym, czy Amerykanie mają małe lotniskowce?
PS
Czy widzieliście filmy jak Su-ki startują z "Kuzniecowa" bez użycia katapult. Po prostu niesamowite. |
a co ma do rzeczy mały lotniskowiec czy duży, chodzi o to że pod katapultę trzeba podjechać, podczepić, wystrzelić, przygotować po następnego strzału, podjechać... itd. to trwa co najmniej 2x dłużej niż start w stylu hariera. wniosek że F35 musi mieć jakieś zalety których nie posiada F35 pionowzlot i które przewyższają zalety startu bez katapulty.
PS. które suki?
Sob 02 Gru, 2006 19:35
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
de Villars
Generał dywizji
Posty: 8068 Pochwał: 6 Skąd: Kraków
|
|
|
Pytanie tylko, co konkretnie będą budować? Bo to co przedstawili w swoich postach Harpoon i Grendel to zdecydowanie dwa różne projekty. A ja widziałem jeszcze inne cuda, dużo bardziej awangardowe...
Co do nazewnictwa, to krótka historia nie jest żądnym usprawiedliwieniem. A czasach zimnej wojny mieli dużo więcej okrętów i jakoś się obchodziło bez takich poronionych praktyk z nazywaniem okrętów imionami żyjących osób (może za wyjątkiem Vinsona). Jeśli jednak następne wybory wygra mrs Hillary, to z dużym prawdopodobieństwem można założyć że następny CVN będzie się nazywał Bill Clinton (skoro Jurek załatwił tatusiowi patronowanie jednemu z lotniskowców, to czemuż by nie? )
ps. nie obraziłbym się za CVN-78 Pulaski albo Kosciuszko, ale by sobie łamali jęzory
_________________ Dmą w rogi zaklęte
Dudni ziemia, kurz staje
Jako burze w szale
Idą, idą Wandale!
Szaleją topory
Dzicy jako zwierzory
Szpony bogów w szale
Idą, idą Wandale!
Sob 02 Gru, 2006 19:55
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grendel
Pułkownik
Posty: 4610 Pochwał: 13
|
|
|
Renifer Lopez napisał: | chodzi o to że pod katapultę trzeba podjechać, podczepić, wystrzelić, przygotować po następnego strzału, podjechać... itd. to trwa co najmniej 2x dłużej niż start w stylu hariera. wniosek że F35 musi mieć jakieś zalety których nie posiada F35 pionowzlot i które przewyższają zalety startu bez katapulty.
|
Przecież to chyba dość oczywiste?Możliwa większa masa startowa, a co za tym idzie - więcej paliwa, większy zasięg i silniejsze uzbrojenie.
Pozdrowienia
Grendel
Sob 02 Gru, 2006 20:03
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marmik
Komandor porucznik
Posty: 2985 Pochwał: 8 Skąd: Puck
|
|
|
Renifer Lopez napisał: | A co ma do rzeczy mały lotniskowiec czy duży [...]
wniosek że F35 musi mieć jakieś zalety których nie posiada F35 pionowzlot i które przewyższają zalety startu bez katapulty. |
W sumie Grendel chyba czytelnie na to odpowiedział.
Renifer Lopez napisał: | które suki? |
Su-33
_________________ Słaby sprzymierzeniec, którego tylko bronić trzeba, a który nic z siebie dać nie potrafi, jest zawsze uciążliwy. Broni się go niechętnie, a w zamian za pomoc żąda się pewnych, nieraz dotkliwych świadczeń, jeśli w ogóle występuje się w jego obronie.
Sob 02 Gru, 2006 22:10
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grendel
Pułkownik
Posty: 4610 Pochwał: 13
|
|
|
de Villars napisał: | Harpoon i Grendel to zdecydowanie dwa różne projekty. A ja widziałem jeszcze inne cuda, dużo bardziej awangardowe...
|
Ależ projektu jeszcze nie ma.To co pokazałem ja i Harpoon to prace studyjne.Zawarty dopiero co kontrakt precyzuje co ma się w projekcie znaleźć i finansuje związane z tym prace.
Będę szczery - mnie osobiście od elektromagnetycznych katapult czy nowej generacji wyrzutni rakietowych bardziej intryguje nowe rozwiązanie siłowni.Na razie nie opublikowano nic więcej, niż napisałem w pierwszym poście i jestem bardzo ciekaw zastosowanej technologii.
Pozdrowienia
Grendel
Nie 03 Gru, 2006 4:25
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz dodawać załączniki w tym forum Możesz ściągać pliki w tym forum
|
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum. Redakcja magazynu "Inne Oblicza Historii" nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
|
|