| | FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Rangi | Rejestracja | Profil | Wiadomości | Zaloguj
Linki | Ekipa | Regulamin | Galeria | Artykuły | Katalog monet | Moje załączniki

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sagram
Szeregowiec

Szeregowiec




Posty: 2
Skąd: Sroda Wlkp
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Feldpost 103. Jakie są jego wojenne losy ? adres odczytany.

Od wielu lat jestem w posiadaniu dwóch wojennych fotografii mojego pradziadka Stanisława Niciecki ur. 7.11.1883 roku mieszkającego przed 1WS i po niej w powiecie średzkim w woj. wielkopolskim. Z tego co usłyszałem dawno temu mój pradziadek w czasie 1WS był we Francji co potwierdza kartka pocztowa tzw. Feldpostbrief pisana przez niego własnoręcznie do swojej żony Stanisławy. Na kartce nie ma daty ani stempla, ponieważ kartka została częściowo odcięta. Na drugiej kartce jest data 19.10.1917 r i jego Feldpost, dlatego, że kartka ta jest pisana prawdopodobnie przez jego kolegę, ( który być może jest z nim na zdjęciu i mu je przesyła ), kolega pisze z Berlina Pankow i jeżeli dobrze odczytałem, służy w Lehr Inf.Reg II Komp ( dalej w adresie Pok. nr 72 ) Treść listu jest praktycznie nieczytelna. W adresie być może jest :
Landweyr ( pisownia z błędem co może świadczyć o tym, że był to jego rodak i tak jak mojemu pradziadkowi zdarzało się pisać pół gwarą i to z błędami).
St. Nisiecki ( nazwisko z błedem powinno być Niciecki )
Momt Kol nja 211 ( co to jest, ulica, osada ? )
Feldpost 103.

Jestem ciekaw, czy po numerze poczty polowej można dojść do miejsca lub jednostki , w której służył mój pradziadek ?

Czy po rękawach można rozpoznać jaki to rodzaj wojsk itd. ?
Co oznaczają te naszywki na kołnierzu munduru ? Gefreiter ?



Pozdrawiam Bardzo szczęśliwy

P.S. Mój pradziadek siedzi z fajką pierwszy z prawej.



Opis załącznika:


Ostatnio zmieniony przez sagram dnia Sob 04 Lis, 2017 19:58, w całości zmieniany 4 razy

Nie 17 Wrz, 2017 15:00

Powrót do góry
Materia
Go Cho

Go Cho





Posty: 61
Skąd: Kielce
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Landwehr. https://pl.wikipedia.org/wiki/Landwehra

Najlepiej by było jak byś dodał pocztówkę drugiej strony, możesz wyciąć treść, czy cokolwiek tam chcesz żeby nie było publicznie dostępne i udostępnił tylko to, co ma być rozczytane.

_________________
Lisek.

Nie 17 Wrz, 2017 16:59

Powrót do góry
Bati
Generał brygady

Generał brygady




Posty: 7424
Pochwał: 18
Skąd: Kraków
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Na zdjęciu widoczny jest jeden szczegół, a mianowicie wstążka. Pradziadek został odznaczony krzyżem żelaznym II klasy. Żołnierze obok posiada baretkę od tego samego odznaczenia.

Nie 17 Wrz, 2017 17:14

Powrót do góry
sagram
Szeregowiec

Szeregowiec




Posty: 2
Skąd: Sroda Wlkp
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Najlepiej by było jak byś dodał pocztówkę drugiej strony, możesz wyciąć treść, czy cokolwiek tam chcesz żeby nie było publicznie dostępne i udostępnił tylko to, co ma być rozczytane.


I tak zrobię jak radzisz, ale muszę poczekać jeszcze z dzień lub dwa, aby choć odrobinę poprawić jakość zdjęcia.W tej chwili to tylko nieczytelne bazgroły, nawet najlepiej czytelny adres frontowy pradziadka jest trudny do rozszyfrowania. Choć nie chce się wierzyć to tak jest, tylko ten Feldpost 103 jest wyraźny i w tym cała nadzieja.

Cytat:
Na zdjęciu widoczny jest jeden szczegół, a mianowicie wstążka. Pradziadek został odznaczony krzyżem żelaznym II klasy. Żołnierze obok posiada baretkę od tego samego odznaczenia.


Tak wiem, ze został odznaczony dlatego nie dopytywałem co to i za co bo dziś już pewnie za co nie do wyjaśnienia.To zdjęcie pochodzi z 1917 roku, front francuski.

Dziękuję za poświęcony czas.

Po wielu tygodniach spędzonych z nosem w monitorze udało się odczytać adres mojego pradziadka z czasu 1 WK.

I tak, nazwisko nie budziło najmniejszych wątpliwości, więc nie będę się powtarzał a adres to :

Munitions Kolone n/a Nr. 211
Feldpost 103

Piszący list użył niewłaściwego skrótu bo powinien napisać :
Mun.Kol
n/a znaczy neuer Art.

Teraz, jeżeli chodzi o numer poczty polowej to w 1917 roku mój pradziadek był Reville a później w 1918 roku został przeniesiony do Ecurey, obie to małe wioski w okolicy Montmedy we Francji obszar Verdun.

Pomoc znalazłem wśród osób zajmujących się pocztami polowymi z okresu 1WK 1914-18 na terenie Niemiec.



Opis załącznika:
Tak tekst wygląda w chwili obecnej. Widoczne są dwa stemple Feldbriefpost oraz prawdopodobnie stempel cenzury.

Sob 04 Lis, 2017 19:54

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki w tym forum
Możesz ściągać pliki w tym forum



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum.
Redakcja magazynu "Inne Oblicza Historii" nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.