| | FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Rangi | Rejestracja | Profil | Wiadomości | Zaloguj
Linki | Ekipa | Regulamin | Galeria | Artykuły | Katalog monet | Moje załączniki

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Staszkov
Szeregowy

Szeregowy




Posty: 12
Skąd: Kalisz
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Awaryjne lądowanie

Witam.
Mam chciałbym Was zapytać jakie Waszym zdaniem samoloty były najbardziej tolerancyjne samoloty podczas awaryjnego przyziemienia (ślizgu) bez podwozia. W jakim samolocie pilot miał największe szanse na przeżycie takiego manewru. Jeśli macie jakieś fotki z takich wydarzeń do też wstawcie.
Ja uważam, że najbardziej wrednym samolotem był P-51 Mustang ze względu na swoją chłodnice oraz Hawker Typhoon. Natomiast najbardziej tolerancyjny był chyba Spit i Me-109 (dużo sto dziewiątek widziałem na fotkach po takim lądowaniu i były w całkiem niezłym stanie)

Czw 19 Paź, 2006 13:21

Powrót do góry
Human
Colonel

Colonel





Posty: 4892
Pochwał: 3
Skąd: Wrocław
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Głupie pytanie- nie istnieje coś takiego jak samolot tolerancyjny- za dużo zmiennych.

Oczywiście Mustang i różne inne dziwadła mające pod kadłubem chłodnicę są znacznie trudniejsze do lądowania awaryjnego, ale pamiętać należy, że właściwe lądowanie zależy od wielu czynników. Do takich czynników zaliczyć można prędkość lądowania, kąt podejścia, wytrymowanie samolotu, rodzaj nawierzchni na której się ląduje, itd.

Jeśli wszystkie parametry są optymalne to wyląduje się czymkolwiek- Bf-019, Spitem, Hurricane'm, Kittyhawkiem, FW-190 etc, etc.

Natomiast twierdzenie, iż "po takim lądowaniu były w całkiem niezłym stanie" może być całkowicie mylące- na pierwszy rzut oka może być nie widać, że puściły nity gdzieś na kadłubie, albo że popękało całe mocowanie centropłata.

Czw 19 Paź, 2006 14:57

Powrót do góry
Maciek76
Podporucznik

Podporucznik





Posty: 340
Pochwał: 1
Skąd: Legnica
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Wszystkie samoloty pokładowe ( Lotniskowce) były i są najbardziej wytrzymałe Bardzo szczęśliwy .
-F4U
-F6F

może Thunderbolt ? Ale jak sie nie ma szczęścia to dupa zbita Bardzo szczęśliwy !!!

Pią 20 Paź, 2006 9:45

Powrót do góry
Human
Colonel

Colonel





Posty: 4892
Pochwał: 3
Skąd: Wrocław
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Z lądowaniem awaryjnym F4U to bym polemizował, ma tak wielki obszar niewidoczny przed kabiną, że można sobie poważne kuku zrobić. Nie wspominając o tych mewich skrzydłach.

Generalnie samolot nie służy do lądowania bez podwozia i nawet najlepszy pilot może sobie zrobić krzywdę. Przykład- śp. Mark Hanna, najlepszy chyba współczesny pilot old- timerów. Próbował lądować uszkodzonym Bf-109 (czarną 6). Owszem uratował samolot, ale sam poniósł tak poważne obrażenia, iż zmarł w szpitalu następnego dnia.

Pią 20 Paź, 2006 12:08

Powrót do góry
Maciek76
Podporucznik

Podporucznik





Posty: 340
Pochwał: 1
Skąd: Legnica
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Dlatego amerykanie opracowali dla F4U specjalną procedurę lądowania - podchodzili łagodnym łukiem do linii prostopadłej pokładu i w ostatniej chwili wyrównywali przed lądowaniem . Ale to inna bajka Bardzo szczęśliwy .

Pią 20 Paź, 2006 14:11

Powrót do góry
Human
Colonel

Colonel





Posty: 4892
Pochwał: 3
Skąd: Wrocław
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Maciek76 napisał:
Dlatego amerykanie opracowali dla F4U specjalną procedurę lądowania - podchodzili łagodnym łukiem do linii prostopadłej pokładu i w ostatniej chwili wyrównywali przed lądowaniem . Ale to inna bajka Bardzo szczęśliwy .


A owszem, bo inaczej się pochodzi w pełni sprawnym samolotem do lądowania na lotniskowcu a inaczej postrzelanym do lądowania na polu.

Pią 20 Paź, 2006 14:17

Powrót do góry
de Villars
Generał dywizji

Generał dywizji





Posty: 8068
Pochwał: 6
Skąd: Kraków
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Podobno bardzo niebezpieczne było lądowanie na brzuchu Typhoonem. Miało się to w każdym niemal wypadku kończyć eksplozją i pożarem.
_________________
Dmą w rogi zaklęte
Dudni ziemia, kurz staje
Jako burze w szale
Idą, idą Wandale!
Szaleją topory
Dzicy jako zwierzory
Szpony bogów w szale
Idą, idą Wandale!

Pią 20 Paź, 2006 14:32

Powrót do góry
Human
Colonel

Colonel





Posty: 4892
Pochwał: 3
Skąd: Wrocław
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

de Villars napisał:
Podobno bardzo niebezpieczne było lądowanie na brzuchu Typhoonem. Miało się to w każdym niemal wypadku kończyć eksplozją i pożarem.


Typhoon to w ogóle był skrajnie nieudany samolot. Lądowanie na brzuchu i jego konsekwencje to był najmniejszy problem. Największym była całkowicie błędnie skonstruowana część ogonowa samolotu.

Pią 20 Paź, 2006 14:34

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki w tym forum
Możesz ściągać pliki w tym forum



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum.
Redakcja magazynu "Inne Oblicza Historii" nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.