| | FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Rangi | Rejestracja | Profil | Wiadomości | Zaloguj
Linki | Ekipa | Regulamin | Galeria | Artykuły | Katalog monet | Moje załączniki

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mar
Sierżant

Sierżant




Posty: 95
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

A coś więcej możecie napisać w tej sprawie?
Dzięki.

Nie 08 Sty, 2006 22:38

Powrót do góry
dzwonek
Plutonowy

Plutonowy




Posty: 68
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

A ja mam taką koncepcje ze ten pociąg wjechał gdzieś na inne tory i poleciał w stronę Książa albo po porostu wrócił do Wrocławia jako pociąg z innym numerem i do tej pory jest zaginiony Bardzo szczęśliwy

Nie 22 Kwi, 2007 9:47

Powrót do góry
Mar
Sierżant

Sierżant




Posty: 95
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Kiedyś to wyjdzie, może podczas budowy nowego Stadionu Olimpijskiego we Wrocławiu coś gruchnie Bardzo szczęśliwy

Nie 22 Kwi, 2007 20:35

Powrót do góry
ridiger
Plutonowy

Plutonowy





Posty: 72
Skąd: Wałbrzych
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Wjechał czy nie wjechał?

Witam.

Wjechał czy nie wjechał?
To tak jakby się pytać "dała czy nie?". Wiedzą tylko zainteresowani Laughing

Ale pytanie - gdzie był tunel i czy był? Jest jak najbardziej poważne.

A to, że się Słowikowski - potem Lamparska, zajęli tym tematem spowodowało Wasze zainteresowanie. Gdyby nikt o nim nie mówił, wiedziało by o nim kilka osób.
Z Heinricha Schliemanna też się śmiali, że klepie o jakiej Troi. A jak wykopał to wszyscy klaskali.

Eksploracja to nie jest kopanie dołków pod wykrywaczem. Poważna eksploracja to wiele :godzin, dni i tygodni spędzonych w archiwach, internecie i w terenie. A dodatkowo liczy się wiedza o danym temacie i intuicja.
Cóż sporo trudu trzeba sobie zadać.
I nie wystarczy skakanie z kwiatka na kwiatek ( z tematu na temat).
Żmudnej i wytrwałej pracy wymaga rozpracowanie każdego tematu. Dlatego nie śmiejcie się ze Słowikowskiego, że uparł sie na ten tunel. On ten temat rozgryzł z nie jednej strony.

Życzę tego samego każdemu z autorów Wink

_________________
Jak straszna jest prawda, że nie pozwalają Ci jej poznać? Czym można zastraszyć lub przekupić kolejne ekipy rządzące w Polsce aby ukrywały prawdę? Część z Nas to wie.

Sro 02 Maj, 2007 18:25

Powrót do góry
broker
Starszy sierżant

Starszy sierżant




Posty: 109
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Pociag wjechal ale niemcy slyneli z bardo dobrego maskowania terenu. Specjalnie przygotowywali teren pod schowki. Co do zdjec to moze tak zdjecia satelitarne by cos pomogły?
Pozdrawiam

Sro 01 Sie, 2007 14:33

Powrót do góry
1747
Feldwebel

Feldwebel




Posty: 80
Skąd: Żyrardów
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

mapa

j53 masz może kopię lub jakieś namiary na ta mape o której mówisz?

Nie 04 Maj, 2008 4:37

Powrót do góry
SzPieg_22
Starszy szeregowy

Starszy szeregowy





Posty: 29
Skąd: śląsk
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Gazociąg

chyba tak Exclamation
_________________
Walcząc zapisujemy się w kartach historii, lecz przegrywając zostaniemy w niej na Zawsze !!

Nie 01 Cze, 2008 14:53

Powrót do góry
SzPieg_22
Starszy szeregowy

Starszy szeregowy





Posty: 29
Skąd: śląsk
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Gazociąg

sorka nie do tego napisałem Exclamation
_________________
Walcząc zapisujemy się w kartach historii, lecz przegrywając zostaniemy w niej na Zawsze !!

Nie 01 Cze, 2008 14:54

Powrót do góry
ridiger
Plutonowy

Plutonowy





Posty: 72
Skąd: Wałbrzych
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

A pociąg stoi przy peronie podziemnego dworca i czeka Laughing
_________________
Jak straszna jest prawda, że nie pozwalają Ci jej poznać? Czym można zastraszyć lub przekupić kolejne ekipy rządzące w Polsce aby ukrywały prawdę? Część z Nas to wie.

Sro 04 Lut, 2009 19:59

Powrót do góry
jaco44
Starszy sierżant

Starszy sierżant




Posty: 115
Skąd: Sieradz
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Najmniejszy nawet wagon kolejowy to ok 8-10 ton stali, szyny używane w owym okresie to 30 - 45 kg na metr bieżący i nie można takiej masy metalu wykryć magnetometrem? Zdziwiony
_________________
Si vis pacem para bellum.

Wto 23 Lis, 2010 0:49

Powrót do góry
Krzysiu
Chorąży

Chorąży





Posty: 150
Skąd: Świdnica
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Nie można. Bo tam nic nie ma. Nie trzeba być jasnowidzem. Wystarczy zajrzeć w dokumentację budowy linii kolejowej, żeby wiedzieć, dlaczego jest taka pokręcona i dlaczego nie może tam być żadnego tunelu.
_________________
www.altkreytzen.org.pl

Sro 24 Lis, 2010 23:08

Powrót do góry
jaco44
Starszy sierżant

Starszy sierżant




Posty: 115
Skąd: Sieradz
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Jako kolejarz z wykształcenia wiem dlaczego ta linia ma taki przebieg, po prostu w takim terenie inaczej nie można nachylenie toru w granicach 25 promil (czyli 25 metrów w górę na kilometrze toru) daje jeszcze możliwość mozolnego pokonania go przez pociąg towarowy choć nierzadko z pomocą lokomotywy popychającej.
_________________
Si vis pacem para bellum.

Sro 24 Lis, 2010 23:48

Powrót do góry
tw_kolejofil
Szeregowiec

Szeregowiec





Posty: 2
Skąd: Kielce / Wrocław
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Istnienie tunelu może się wydawać nieprawdopodobne, tym bardziej, że relacje rzekomych świadków są w wielu punktach sprzeczne, choćby w kwestii położenia wlotu tunelu. Jednak nie wyśmiewałbym bez żadnych podstaw jakichkolwiek prób jego znalezienia. Zapraszam na moją stronę o tym tunelu. W najbliższych dniach wybieram się w terem zweryfikować istnienie i położenie otworów wentylacyjnych.

Czw 06 Gru, 2012 0:30

Powrót do góry
wojo
Podporucznik

Podporucznik





Posty: 209
Pochwał: 3
Skąd: Twierdza Wrocław
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Z góry uprzedzam że w temacie "tunelu" jestem laikiem . Chciałbym tylko podać informację zawartą w książce Mariusza Aniszewskiego pt. "Podziemny świat Gór Sowich" :
Cytat:
A propos tuneli kolejowych, to chodzi przypuszczalnie o dwa tunele, biegnące do zamku, którymi do podziemi miały dojeżdżać pociągi specjalne. Tunele mają biec od torów linii kolejowej Wrocław-Wałbrzych, a ich wloty mają znajdować się w rejonie tzw. Łuku Świebodzickiego i obok stacji Wałbrzych Szczawienko. W rejonie Łuku faktycznie istnieje odcinek zbocza góry nienaturalnie płaski z młodym drzewostanem, zbudowany, jak wykazały badania, z luźnych skalnych okruchów i ziemi. Zbocze to dochodzi do samych torów pod ostrym kątem - idealnie pasuje na bocznicę.


I jeszcze fragment opisujący sam pociąg :
Cytat:
Z tunelem tym związana jest jeszcze jedna historia: pod koniec wojny z
kierunku Wrocławia nadjechał pociąg, minął Świebodzice i na 61,1 km trasy zapadł się pod ziemię. Jedno jest pewne. Pociąg ten nigdy nie dotarł do Wałbrzycha. Na 61,1 km była bocznica, z której tor prowadził tunelem do podziemi zamku. Jak udało się nam ustalić pociąg składał się z lokomotywy, dwóch wagonów osłony SS, salonki gauleitera Hanke oraz dwóch wagonów z nieznaną zawartością. Co było w tych dwóch wagonach? Czy złoto Wrocławia? Bardzo możliwe.


Nie podejmuję się oceny czy opisane fakty są prawdziwe czy nie ale być może informacje te okażą się w jakiś sposób pomocne .
Sama książka warta jest przeczytania .

A na koniec ciekawostka z września :
http://walbrzych24.com/1-wiadomosci/4206-tajemnice-ksiazanskich-podziemi

_________________
"Jeszcze nikt nie wygrał wojny umierając za własną ojczyznę. Wojnę wygrywa się kiedy to przeciwnik ginie za jego ojczyznę"
Patton

Czw 06 Gru, 2012 13:49

Powrót do góry
tw_kolejofil
Szeregowiec

Szeregowiec





Posty: 2
Skąd: Kielce / Wrocław
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Rzeczywiście, w niektórych hipotezach, w tym T. Słowikowskiego, pojawiają się aż dwa tunele - w km 61,1 oraz 65. Ten pierwszy wydaje mi się o wiele mniej prawdopodobny, chociaż nie będę się wypowiadał bez wizyty w terenie. Jeśli zaś chodzi o okolice km 65, gdzie odgałęziały się tory do rampy przeładunkowej na wąskotorówkę do Książa, to zastanawiać może, dlaczego tory poprowadzono łukiem do samego końca, do uzyskania kierunku na kaplicę Hochbergów, a nie zakończono bocznicy odcinkiem prostym, co pozwoliłoby zmniejszyć roboty ziemne. I dlaczego w ogóle rampę przeładunkową zlokalizowano w łuku, chociaż utrudnia to przeładunek? Nie byłoby żadnego problemu, żeby tor na początku odgiąć łukiem do kierunku w miarę równoległego do poziomic i dalej poprowadzić już prosto przy rampie. Załączam mapki okolicy z naniesionym przebiegiem torów oraz lokalizacją zachowanych studzienek i ścianki rampy.

Swoją stronę aktualizuję w miarę zdobywania informacji, więc zapraszam do zaglądania od czasu do czasu. Wyprawy w teren odroczone do wiosny Wink

Pią 04 Sty, 2013 16:39

Powrót do góry
jaco44
Starszy sierżant

Starszy sierżant




Posty: 115
Skąd: Sieradz
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Z zamieszczonego fragmentu mapy nie mogę ustalić przybliżonego fragmentu łuku ale na pewno nie mógł mieć promienia mniejszego niż 150 m - najmniejszej dopuszczalnej wartości dla bocznic na kolejach niemieckich (i polskich). Tor ułożono tek jak teren pozwalał.
_________________
Si vis pacem para bellum.

Pią 04 Sty, 2013 21:38

Powrót do góry
Waldenburger
Starszy szeregowiec

Starszy szeregowiec




Posty: 33
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Tutaj możecie znaleźć aktualności z zamku Książ i jego okolic zapraszam https://www.facebook.com/podziemny.ksiaz Wyluzowany

Nie 24 Lis, 2013 13:38

Powrót do góry
Waldenburger
Starszy szeregowiec

Starszy szeregowiec




Posty: 33
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Co do 61 km to powinno coś ruszyć w 2014, więcej zdradzić chyba na razie nie mogę Uśmiech

Nie 24 Lis, 2013 13:39

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Idź do strony Poprzedni  1, 2 Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki w tym forum
Możesz ściągać pliki w tym forum



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum.
Redakcja magazynu "Inne Oblicza Historii" nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.