| | FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Rangi | Rejestracja | Profil | Wiadomości | Zaloguj
Linki | Ekipa | Regulamin | Galeria | Artykuły | Katalog monet | Moje załączniki

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciej1900
Podpułkownik

Podpułkownik





Posty: 2907
Pochwał: 1
Skąd: Poznań
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Trasa kolejowa Szamotuły-Międzychód

Linia kolejowa nr 368 – łącząca stację Szamotuły ze stacją Międzychód. Linia kolejowa otwierana etapami w latach 1907/1908. W roku 1995 zawieszono kursowanie pociągów pasażerskich, a kilka lat później towarowych. Obecnie sporadyczny ruch pociągów towarowych odbywa się na odcinku Międzychód-Sieraków Wielkopolski.

Na zdjęciach odcinek Nojewo-Ryżyn http://caravaningpolska.blogspot.com/search/label/Kikowo


Ostatnio zmieniony przez maciej1900 dnia Nie 04 Lis, 2012 20:05, w całości zmieniany 1 raz

Sro 08 Lut, 2012 15:18

Powrót do góry
seth
Użytkownik zbanowany

Użytkownik zbanowany




Posty: 7603
Pochwał: 35
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Smutny jest los tych zamkniętych linii Crying or Very sad Identycznie jest w przypadku linii Piła- Czarnków. Przykładów jest całe mnóstwo.

Sro 08 Lut, 2012 18:53

Powrót do góry
xnitro
Pułkownik

Pułkownik





Posty: 4062
Pochwał: 6
Skąd: wroclaw
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Ale jaki ładny fotoreportaż Super
_________________
bierzcie, a będzie wam dane
______________________________________
Niemieckie odznaki i odznaczenia na sprzedaż:
https://forum.ioh.pl/viewtopic.php?t=26411&start=0

Czw 09 Lut, 2012 8:10

Powrót do góry
Kris501
Moderator
Komandor porucznik

Komandor porucznik





Posty: 3309
Pochwał: 11
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

W rejonie, w którym mieszkam na Dolnym Śląsku jest bardzo wiele takich nieczynnych linii kolejowych. Kiedyś pamiętam między miastami oddalonymi od siebie o 3 km jeździły pociągi, a teraz tory zarosły, a budynki niszczeją. Faktycznie jest to smutny widok.
_________________
pozdrawiam Krzysiek

Per aspera ad astra = Winner

Czw 09 Lut, 2012 8:38

Powrót do góry
daro
Hauptmann

Hauptmann





Posty: 1478
Pochwał: 4
Skąd: Schömberg
Archiwum: WSW
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Tu masz całkowitą rację Krzysiek. Naprawdę smutnie to wygląda Neutral
Pozdr

_________________
Szukajcie .........i aby Was nie znaleźli.
Pozdrawiam.Dariusz

Czw 09 Lut, 2012 9:00

Powrót do góry
maciej1900
Podpułkownik

Podpułkownik





Posty: 2907
Pochwał: 1
Skąd: Poznań
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

ktoś wpadł na wspaniały pomysł żeby ożywić stare "zamarłe" trakty kolejowe...pomysł na trasy rowerowe...ale przynajmniej w tym rejonie na pomysłach sie skończyło

Czw 09 Lut, 2012 19:31

Powrót do góry
Miłośnik Komunikacji
Szeregowiec

Szeregowiec




Posty: 2
Skąd: Powiat Międzychodzki
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

maciej1900 napisał:
ktoś wpadł na wspaniały pomysł żeby ożywić stare "zamarłe" trakty kolejowe...pomysł na trasy rowerowe...ale przynajmniej w tym rejonie na pomysłach sie skończyło


Wierzcie mi lub nie, ale specjalnie się zarejestrowałem by móc opieprzyć użytkownika maciej1900

A więc do rzeczy - ścieżka rowerowa zamiast linii kolejowej jest tak idiotycznym pomysłem, że sami cykliści z Szamotuł wypowiedzieli się przeciwko temu. Różnica pomiędzy ścieżką rowerową a czynną linią?? Ścieżka jest jedynie dla wąskiej grupy jaką są rowerzyści a linia jest dla każdego nawet dla rowerzystów którzy mogą przewozić rowery z szynobusie!

Patrząc na datę twojego postu możesz mieć racje że nic się nie działo. Dopiero później rozpoczęły się przejazdy drezynowe i czyszczenia szlaku. 16 kilometrów linii zostało oczyszczone (Sieraków - Kikowo), z drugiej strony działa Nadwarciańska Kolej Drezynowa. I z jednej i z drugiej strony poruszają się drezyny. 13 sierpnia stacja Sieraków przeżyła swój renesans dzięki akcji "Lipcowe czyszczenie stacji Sieraków" a w sierpniu swój renesans przeżyje przystanek Kłosowice. Niestety z braku czasu i funduszy nie udało się nam upilnować natury stąd niestety ale linia jest ponownie nieprzejezdna. Ale od przyszłego roku po raz kolejny przywrócimy przejezdność!

Zapraszam na stronę http://www.facebook.com/pociagiemdopowiatumiedzychodzkiego

Pozdrawiam

Jakub Sarbak

Nie 21 Lip, 2013 16:12

Powrót do góry
maciej1900
Podpułkownik

Podpułkownik





Posty: 2907
Pochwał: 1
Skąd: Poznań
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Miłośnik Komunikacji napisał:
maciej1900 napisał:
ktoś wpadł na wspaniały pomysł żeby ożywić stare "zamarłe" trakty kolejowe...pomysł na trasy rowerowe...ale przynajmniej w tym rejonie na pomysłach sie skończyło


Wierzcie mi lub nie, ale specjalnie się zarejestrowałem by móc opieprzyć użytkownika maciej1900

A więc do rzeczy - ścieżka rowerowa zamiast linii kolejowej jest tak idiotycznym pomysłem, że sami cykliści z Szamotuł wypowiedzieli się przeciwko temu. Różnica pomiędzy ścieżką rowerową a czynną linią?? Ścieżka jest jedynie dla wąskiej grupy jaką są rowerzyści a linia jest dla każdego nawet dla rowerzystów którzy mogą przewozić rowery z szynobusie!

Patrząc na datę twojego postu możesz mieć racje że nic się nie działo. Dopiero później rozpoczęły się przejazdy drezynowe i czyszczenia szlaku. 16 kilometrów linii zostało oczyszczone (Sieraków - Kikowo), z drugiej strony działa Nadwarciańska Kolej Drezynowa. I z jednej i z drugiej strony poruszają się drezyny. 13 sierpnia stacja Sieraków przeżyła swój renesans dzięki akcji "Lipcowe czyszczenie stacji Sieraków" a w sierpniu swój renesans przeżyje przystanek Kłosowice. Niestety z braku czasu i funduszy nie udało się nam upilnować natury stąd niestety ale linia jest ponownie nieprzejezdna. Ale od przyszłego roku po raz kolejny przywrócimy przejezdność!

Zapraszam na stronę http://www.facebook.com/pociagiemdopowiatumiedzychodzkiego

Pozdrawiam

Jakub Sarbak


Ty mnie nie opieprzaj Bardzo szczęśliwy to nie mój pomysł... http://szamotuly.naszemiasto.pl/artykul/1380253,mieszkancy-podzieleni-w-sprawie-sciezki-rowerowej-na-dawnej,id,t.html

_________________
"Armia baranów, której przewodzi lew, jest silniejsza od armii lwów prowadzonej przez barana" Napoleon

http://youtu.be/ivgCD31iKyg

Pon 12 Sie, 2013 11:10

Powrót do góry
Grendel
Moderator
Pułkownik

Pułkownik





Posty: 4619
Pochwał: 13
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Zdecydowanie lepiej zamienić zarastające torowisko w używana ścieżkę rowerową, niż latami czekać na otwarcie połączenia szynobusowego, o ile w międzyczasie nie konserwowane mosty i wiadukty nie popadną w ruinę...
BTW - "kolej drezynowa" to fajne hobby, lecz ile osób z niej skorzystało? Jaką korzyść miały z niej społeczności lokalne?
Ech - zawsze boli mnie, gdy zamykają jakąś linię (za mojej pamięci w moich okolicach [Illinois] opuszczono, zamknięto i rozebrano kilka - rachunek ekonomiczny jest nieubłagany!), lecz jeśli jest szansa zachowania pamięci o niej, choćby przez zamienienie jej torowisk na ścieżki rowerowe, należy to zrobić. Hobbyści nie są w stanie utrzymać, oczyszczać i konserwować infrastruktury. Prędzej czy później, zostanie ona rozkradziona. Nawet fragmentarycznego demontażu torowiska hobbyści nie odbudują. O jego remontach i utrzymaniu nawet nie wspominam...Same chęci to zdecydowanie zbyt mało, by wymienić podkłady, oczyścić tłuczeń, uzupełnić jego braki, często na długich odcinkach wymienić... A podbicie torowiska? Skąd wziąć maszynę? Drezyna do tego nie wystarczy.
Napracowałem się w "line gangs" na kilkunastu milach torowisk muzeum, jako wolontariusz. Znam tę pracę i wiem, co mówię.
Pozdrowienia
Grendel

_________________

Koło przyjaciół Muzeum Broni Pancernej CSWL
im. płk dypl. Mieczysława Rawicz-Mysłowskiego

Wto 20 Sie, 2013 3:14

Powrót do góry
Kris501
Moderator
Komandor porucznik

Komandor porucznik





Posty: 3309
Pochwał: 11
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Na szczęście część dawnych zapomnianych linii kolejowych jest remontowana. Więcej pod linkiem

http://smkjaworzyna.pl.tl/Linia-285.htm

W mojej okolicy niedawno ponownie odremontowano linię kolejową Świdnica Kraszowice, pozostał jeszcze budynek stacji kolejowej ale ten jest już w prywatnych rękach.

_________________
pozdrawiam Krzysiek

Per aspera ad astra = Winner

Wto 20 Sie, 2013 7:27

Powrót do góry
Grendel
Moderator
Pułkownik

Pułkownik





Posty: 4619
Pochwał: 13
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Na maleńkich liniach lepiej sprawdzają się przystanki z wiatą. Bilety sprzedaje konduktor. Utrzymywanie budynków stacyjnych dla 2-4 połączeń dziennie jest zbyt kosztowne.
Pozdrowienia
Grendel

_________________

Koło przyjaciół Muzeum Broni Pancernej CSWL
im. płk dypl. Mieczysława Rawicz-Mysłowskiego

Wto 20 Sie, 2013 14:41

Powrót do góry
Miłośnik Komunikacji
Szeregowiec

Szeregowiec




Posty: 2
Skąd: Powiat Międzychodzki
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Odnośnie korzyści dla lokalnych mieszkańców. Moja strona o nazwie Pociągiem do Międzychodu, Sierakowa i Chrzypska Wielkiego swoją nazwę wzięła z trzech miejscowości turystycznych które potrzebują kolejowego połączenia z Poznaniem. Nadzieją tej linii są pociągu organizowane przez IRiPK pod nazwą "Pojezierze", "Morena", "Drwal", "Leśnik", "Country Express" i październikowy "Borowik"

Więcej na

http://miedzychod.naszemiasto.pl/galeria/zdjecia/1961379,parada-lokomotyw-w-miedzychodzie-przyciagnela-tlumy-okolo-3,1,galeria,id,t,nk,tm.html#plus

oraz www.turkol.pl

Pozdrawiam

PS. Więcej nadziei się w Was urodziło??

Czw 29 Sie, 2013 21:50

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 1
Szybka odpowiedź
Użytkownik:
Zamknij Tagi
Bardzo szczęśliwy Uśmiech Smutny Zdziwiony Zszokowany Zniesmaczony Wyluzowany Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Neutral Mr. Green Piwo Czołg2 Kciuk w dół Kciuk do góry Zdziwko Super W szoku Eureka
 Więcej Ikon 
 
 

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników w tym forum
Nie możesz ściągać plików w tym forum



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum.
Redakcja magazynu "Inne Oblicza Historii" nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.