|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
igla
Porucznik marynarki
Posty: 537 Skąd: Poznan
|
|
|
Pytania dotyczace HMS "Hood"
1. Jaki nowszy radar posiadał Prince of Wales w ostatnim boju Hooda?
2. Co łączyło te trzy osoby st.mar. Tilburn, syg. Albert E. Briggs i podchor W.J.Dundas.
A teraz trudne
1. Lato 1934 Hood odwiedzał ..... i ...... wraz z krążownikiem liniowym ...............
2. W jakim znanym porcie Hood był w zimie 1920/21 ?
3. Kim byli Hood'owie wszyscy i od którego pochodzi nazwa statku.
4. Ostatni działo zdemontowane z Hooda w ...... zostało ustawione w tym samym roku na wyspach ...... i stało tam az do 1970 i niestety poszło na żyletki.
5. Kto nim dowodził??
6. proste co Hood miał a czego jego klasa mieć nie powinna?
Przeniosłem je no kto teraz na nie odpowie??
Pią 30 Cze, 2006 13:36
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
harpoon
Kapitan marynarki
Posty: 999 Pochwał: 5 Skąd: Poznań
|
|
|
Teraz możemy zacząć kombinować.
1. Skłaniałbym się do brytyjskiego radaru typu 282, ale to radar AA (zasięg chyba ok. 3,5mili morskiej), choć po raz pierwszy zainstalowany właśnie na HMS Prince of Wales. Ale należy też pomyśleć na typem 279, bo był używany na dużych okrętach i miał zasięg 100mil morskich (?). Poczekam na Twoją opinię i jakby co pomyślę nad tym potem.
2. Ci marynarze mieli szczęście przeżyć starcie Bismarcka i HMS Hood.
Nad resztą nie mogę się chwilowo zastanawiać, bo wypadł mi pozaplanowy wyjazd do Wrocławia i wrócę pewnie nad ranem, niemniej czekam na opinie dot. pytań 1 i 2. A nad resztą pokombinuę (jeśli nikt tego nie zrobi) jak wrócę i znajdę chwilkę.
_________________ "przeszkody są po to, aby je eliminować - problem w tym, że przeszkoda może wyeliminować ciebie"
Ostatnio zmieniony przez harpoon dnia Sob 01 Lip, 2006 1:38, w całości zmieniany 1 raz
Pią 30 Cze, 2006 14:25
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
harpoon
Kapitan marynarki
Posty: 999 Pochwał: 5 Skąd: Poznań
|
|
|
Otworzę jeszcze post do tych trudniejszych pytań:
1. Myślę, bo lato to pojęcie bardzo rozciągłe i HMS Hood pływał wtedy dużo, choć nie wiem czy wszędzie z tym krążownikiem liniowym, i to pewnie on jest kluczem do rozwiązania -> Ark(o) był szybszy
2. Skłaniałbym się do Portland - 11/12-16 stycznia 1921r. -> błąd, odpowiedź podał Ark(o).
3. Wygrzebałem kiedyś w Necie drzewo genealogiczne pierwszych Hood'ów, które zamieszczam poniżej. Najważniejszy na tym drzewku jest Samuel Hood (1724-1816), czyli Pierwszy Wicehrabia i to właśnie na jego cześć nazwano okręt. Potem linia Hood'ów ciągnie się dalej, aż po dzś.
* Samuel Hood, I Wicehrabia Hood (1724-1816)
* Henry Hood, II Wicehrabia Hood (1753-1836)
* Samuel Hood-Tibbits, III Wicehrabia Hood (1808-1846)
* Francis Wheler Hood, IV Wicehrabia Hood (1838-1907)
* Grosvenor Arthur Alexander Hood, V Wicehrabia Hood (1868-1933)
* Samuel Hood, VI Wicehrabia Hood (1910-1981)
* Alexander Lambert Hood, VII Wicehrabia Hood (1914-1999)
* Henry Lyttleton Alexander Hood, VIII Wicehrabia Hood (ur. 1958)
4. Działa ściągnięto z okrętu w czasie przeróbek na Malcie w 1934r., a umieszczono je na Wyspach Wniebowstąpienia.
5. Kapitanowie HMS Hood:
Wilfred Tomkinson, C.B., M.V.O. 01.01.1920 - 31.03.1921
Geoffrey Mackworth, C.M.G., D.S.O. 31.03.1921 - 15.05.1923
John K. Im Thurn, C.B.E., C.M.G. 15.05.1923 - 30.08.1925
Harold O. Reinold, C.V.O. 30.08.1925 - 21.05.1927
Wilfred F. French, C.M.G. 21.05.1927 - 01.05.1929
W czasie modernizacji w Portsmouth (05.1929 do 05.1931) dowództwo stanowili następujący oficerowie:
LtCdr. W.M. Phipps-Hornby 05.1929 - 08.1930
Lt. A.M. Mallett 08.1930 - 09.1930
Lt. J Blake 10.1930
LtCdr. E.W.L. Cook 11.1930 - 02.1931
Capt BG Washington CMG, DSO 03.1931 - 04.1931
Po przywróceniu do służby:
Julian F.C. Patterson, O.B.E. 27.04.1931 - 15.08.1932
Thomas H. Binney 15.08.1932 - 30.08.1933
Francis T.B. Tower, O.B.E. 30.08.1933 - późny 1935
Arthur F. Pridham 01.02.1936 - 20.05.1938
Harold T.C. Walker 20.05.1938 - 03.05.1939
Irvine G. Glennie 03.05.1939 - 15.02.1941
Ralph Kerr, C.B.E. 15.02.1941 - 24.05.1941
6. Chyba chodzi Ci o wyrzutnie torpedowe - 2 wyrzutnie zaraz przed wieżą "A" poniżej linii wodnej (usunięte w 1937), a następne po 2 z każdej burty na wysokości głównego masztu (pozostały na okręcie do końca).
Opis załącznika:
Skrócone drzewo genealogiczne Hood'ów |
|
|
_________________ "przeszkody są po to, aby je eliminować - problem w tym, że przeszkoda może wyeliminować ciebie"
Ostatnio zmieniony przez harpoon dnia Sob 01 Lip, 2006 1:39, w całości zmieniany 3 razy
Pią 30 Cze, 2006 14:40
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ark(o) Royal
Kapitan marynarki
Posty: 1360 Pochwał: 1 Skąd: Tychy i okolice
|
|
|
harpoon napisał: | ...1. Myślę, bo lato to pojęcie bardzo rozciągłe i HMS Hood pływał wtedy dużo, choć nie wiem czy wszędzie z tym krążownikiem liniowym, i to pewnie on jest kluczem do rozwiązania.
2. Skłaniałbym się do Portland - 11/12-16 stycznia 1921r... |
ad1: pływał on sobie z "Renownem" -odwiedził w tym roku Maderę i Lagos. Dodam ,że rok wcześniej byli z "Renownem" w Algierze i Tangierze. Natomiast 25 stycznia 1935 podczas powrotu z rejsu do Indii Zachodnich doszło do zderzenia między tymi okrętami. "Renown" wbił się dziobem na wysokości wieży Y w lewą burtę "Hooda". Wgniótł mu poszycie i uszkodził zewnętrzną śrubę napędową.
ad2: Błąd Zimę przełomu 20/21 spędził w Scapa Flow, by wiosną w towarzystwie "Tigera" wyruszyć w rejs do: Gibraltaru, Malagi, Walencji i Tulonu
_________________ "Amon Amarth", "Ensiferum", "Wintersun", "Eluveitie"... czegóż chcieć więcej...
Sob 01 Lip, 2006 0:30
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
harpoon
Kapitan marynarki
Posty: 999 Pochwał: 5 Skąd: Poznań
|
|
|
Dzięki za odp ad.1 i poprawkę ad.2, ale po prostu przyszedł mi do głowy port w Portland, ale prawda, nie jest to przełom 1920/21 tylko 1921
_________________ "przeszkody są po to, aby je eliminować - problem w tym, że przeszkoda może wyeliminować ciebie"
Sob 01 Lip, 2006 0:42
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
igla
Porucznik marynarki
Posty: 537 Skąd: Poznan
|
|
|
1.Lato 1934 był w Algierze i Tangierze z HMS Renown. to było dobrze
2.To już było dobrze uratowali się...
3.Horpon zgadłeś ale trzeba było napisać w skrócie o rodzinie w której było 5 Admiralów (jedyna do dziś)
4.Tu masz błąd zdjęto je w 1940r i trafiło na wyspy owcze.
5. Dowódców masz dobrze.
6.Dobrze miał wyrzutnie torped...
Czyli ogólnie nie trafiłeś w jedno pytanie ale reszta dobrze.
Sob 01 Lip, 2006 9:45
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
harpoon
Kapitan marynarki
Posty: 999 Pochwał: 5 Skąd: Poznań
|
|
|
A co z tymi radarami na HMS Hood i HMS Prince of Wales ?
I gdzie wyszperałeś informację o tym dziale ściągniętym z HMS Hood (1940r, a gdzie to zrobili ?) ?
Wybacz, ale o rodzie Hood'ów nie dało się napisać krócej
No i co z pytaniem nr.2 z zestawu trudniejszych, na które Ark(o) odpowiedział ? Dobrze czy źle ?
_________________ "przeszkody są po to, aby je eliminować - problem w tym, że przeszkoda może wyeliminować ciebie"
Sob 01 Lip, 2006 11:33
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
harpoon
Kapitan marynarki
Posty: 999 Pochwał: 5 Skąd: Poznań
|
|
Powrót do góry |
|
|
igla
Porucznik marynarki
Posty: 537 Skąd: Poznan
|
|
|
Sorry nie napisałem był to port Scape Flow znany z zatopienia innego Angielskiego Pancernika Royal Oak.
Co do radarów to posiadał dwa radary (price of wales) artyleryjski typ 284 i lotniczy ktory w praktyce byl tez wykozystywany do sledzenia celi morskich 281.Proponuje poszukac pod nazwiskiem tadeusz klimczyk
Sob 01 Lip, 2006 14:08
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
IjonTihy
Komandor porucznik
Posty: 3504 Pochwał: 6
|
|
|
ScapA Flow. i można by dyskutować nad definicją "portu"w tym wypadku" (To tylko tak by sprowokować dalsze dyskusje...)
_________________ Armia to przede wszystkim porządek i ład. Tym dziwniejsze jest, że prawdziwa wojna pod względem porządku i ładu przypomina ogarnięty pożarem burdel.
Sob 01 Lip, 2006 15:53
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
harpoon
Kapitan marynarki
Posty: 999 Pochwał: 5 Skąd: Poznań
|
|
|
Skłoniłbym się raczej do stwierdzenia, że to nie w pełni słowa znaczenia "port". Bliżej mu chyba do kotwicowiska, tylko problem w tym, że klasyczne kotwicowisko to akwen w pewnej (bezpiecznej) odległości od lądu i zabudowań hydrotechnicznych. Scapa Flow to jednak obszar zamknięty, otoczony wyspami. Właśnie dlatego został wyznaczony jako jedno z miejsc kotwiczenia okrętów RN. Korzystne położenie i naturalna ochrona - pomijam fakt przedarcia się tam U-47.
Opis załącznika:
mapka z uwzględnieniem hipsografii |
|
|
Opis załącznika:
system ochrony kotwicowiska w Scapa Flow w czasie wojny |
|
|
_________________ "przeszkody są po to, aby je eliminować - problem w tym, że przeszkoda może wyeliminować ciebie"
Sob 01 Lip, 2006 16:27
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
igla
Porucznik marynarki
Posty: 537 Skąd: Poznan
|
|
|
Scape Flow można nazywać portem dlatego że miała ona w pewnej części nabrzeże.
Wto 04 Lip, 2006 11:19
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
harpoon
Kapitan marynarki
Posty: 999 Pochwał: 5 Skąd: Poznań
|
|
|
Ok,Scapa Flow może być quasi-portem, bo miał infrastrukturę portową, włącznie z nabrzeżami, ale przede wszystkim korzystał z naturalnych uwarunkowań geograficznych i portem w 100% nie był. Zresztą mieszkańcy tamtejszych rejonów (czytaj okolicznych wysp) nazywają Scapa Flow morzem.
I igla - Scapa Flow a nie Scape Flow
_________________ "przeszkody są po to, aby je eliminować - problem w tym, że przeszkoda może wyeliminować ciebie"
Wto 04 Lip, 2006 12:57
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
igla
Porucznik marynarki
Posty: 537 Skąd: Poznan
|
|
|
Cytat: | I igla - Scapa Flow a nie Scape Flow |
to nie słownik ortograficzny
Dobra nie będę się z tobą kłucił co to jest scapa Flow.
Sro 05 Lip, 2006 7:21
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
harpoon
Kapitan marynarki
Posty: 999 Pochwał: 5 Skąd: Poznań
|
|
|
igla napisał: | co to jest scapa Flow. |
Ja doskonale wiem co to jest i nie mam zamiaru się kłócić, ale jeśli to tak odbierasz to nie mój problem.
A tymczasem zajrzyj sobie do MSiO 03/00 do artykułu J. Kubiaka i K. Kubiaka - Rajd na Scapa Flow, gdzie ta baza marynarki jest opisana od momentu powstania.
_________________ "przeszkody są po to, aby je eliminować - problem w tym, że przeszkoda może wyeliminować ciebie"
Sro 05 Lip, 2006 12:31
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
igla
Porucznik marynarki
Posty: 537 Skąd: Poznan
|
|
Powrót do góry |
|
|
IjonTihy
Komandor porucznik
Posty: 3504 Pochwał: 6
|
|
|
nie każdy. W historii jest tylko jedna racja. w interpretacji historii wiele. W dyskusji czy Scapa Flow jest portem, przystanią, kotwicowiskiem czy czymś innym każdy może mieć swoją rację. Ale w dyskusji nazwy - nie!. Nazwa jest jedna, jest faktem historycznym. Nie ma możliwości dyskusji nad nią.
_________________ Armia to przede wszystkim porządek i ład. Tym dziwniejsze jest, że prawdziwa wojna pod względem porządku i ładu przypomina ogarnięty pożarem burdel.
Sro 05 Lip, 2006 13:36
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
igla
Porucznik marynarki
Posty: 537 Skąd: Poznan
|
|
|
dobra niech to bedzie port- kotwicowsko floty pasuje
Nie 09 Lip, 2006 19:36
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz dodawać załączniki w tym forum Możesz ściągać pliki w tym forum
|
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum. Redakcja magazynu "Inne Oblicza Historii" nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
|
|