| | FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Rangi | Rejestracja | Profil | Wiadomości | Zaloguj
Linki | Ekipa | Regulamin | Galeria | Artykuły | Katalog monet | Moje załączniki

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bard Centrum Gier
Szeregowiec

Szeregowiec




Posty: 0
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Gra planszowa - Zimna Wojna

Witam, za zgodą administratora forum umieszczam krótki opis gry planszowej - Zimna Wojna.


W 1945 roku Alianci wraz z Sowietami zatrzymali hitlerowską machinę wojenną, a najgroźniejsza broń wymyślona przez
ludzkość rzuciła Cesarstwo Japońskie na kolana. Dawne światowe potęgi zostały zastąpione przez dwa supermocarstwa: USA i
ZSRR. Świat miał ledwie kilka miesięcy na złapanie oddechu zanim pojawiła się groźba nowego konfliktu. Ta wojna,
odmiennie od poprzednich konfliktów, będzie toczona nie przez żołnierzy, a polityków i szpiegów, naukowców i intelektualistów, artystów i zdrajców.

Gra opowiada o starciu dwóch sił: sojuszu państw zachodu pod kierownictwem USA i państw wschodu pod przewodnictwem ZSRR. Kupując grę otrzymujemy dość spore pudełko z dobrego materiału, który zdobi grafika oddająca nastrój konfliktu gry. W środku znajdziemy instrukcję do gry, planszę na karty, dwa arkusze żetonów, planszę przedstawiająca mapę świata, 110 kart i dwie kostki sześciościenne oraz woreczki strunowe.

Gra zawiera bardzo dużą liczbę żetonów. Są to znaczniki Punktów Wpływu (lub kontroli na rewersie) oraz 25 innych, ułatwiających rozgrywkę. W odróżnieniu od wielu gier, gdzie podstawą mechaniki gry są żetony, w grze Zimna Wojna są one dość duże. Dzięki temu nie musimy się obawiać zagubienia, któregoś z nich. Poza tym są też na tyle dobrze wykonane, że także nie będą się ścierać czy łamać.

Kolejnym wartym szczególnej uwagi elementem gry, jest wykonana z wytrzymałych materiałów plansza. Przedstawiono na niej pięć kontynentów wraz z konturami państw. Dodatkowo pomiędzy nimi przebiegają kolorowe linie oznaczające np sąsiedztwo (nie zawsze ma to znaczenie geograficzne). Każde z państw jest także odpowiednio zaznaczone, by dać miejsce do umieszczania znaczników. Dodatkowo na planszy znaleźć można także kilka torów do prowadzenia kolejnych etapów różnych elementów rozgrywki oraz przydatne ściągawki. Biorąc to wszystko do kupy i patrząc się na planszę można mieć zawroty głowy. Choć sama plansza jest naprawdę duża, a ilość zmieszczonych na niej informacji ogromna, to jednak pozbawiona jest ona elementów czysto estetycznych, dzięki czemu nie traci na czytelności.

W podobnym tonie wykonane są karty. Prosty układ tytułu, fotografii i wyłącznie potrzebnych informacji pozwala cieszyć się grą. Jedynym elementem czysto estetycznym są cytaty dotyczące wydarzeń prezentowanych na kartach. Tak samo jak i plansza, karty wykonane są z dobrego tworzywa, więc powinny przeżyć wiele rozgrywek.

Rozgrywka trwająca około trzech godzin polega na konflikcie między dwoma supermocarstwami: USA i ZSRR, w które wcielają się gracze. W trakcie 10 tur reprezentujących około 4 lata okresu Zimnej Wojny, każdy gracz otrzymuje od 6 do 8 kart losowanych ze wspólnej talii. Talia jest podzielona na trzy części. Każda karta przedstawia jakieś wydarzenie. Mamy więc wydarzenia neutralne, jak na przykład karta o nazwie Terroryzm, jak i wydarzenia dające korzyści konkretnemu mocarstwu, odpowiednio Dyplomacja Wahadłowa dla USA czy RWPG dla ZSRR. Każda karta ma także przyporządkowaną określoną liczbę Punktów Akcji. W trakcie gry, gracz będzie musiał, oprócz rzucania karty, czyli aktywowania wydarzenia dla siebie korzystnego, także często aktywować wydarzenie, które będzie korzystne dla przeciwnika. Nadaje to rozgrywce mocny element strategiczny, gdyż nigdy nie wiemy jak potoczy się rozgrywka i musimy zdać się na los, gdy pomagamy przeciwnikowi. Dodatkowo karta Chiny ma specyficzne znaczenie ze względu na rolę Państwa Środka w geopolityce okresu Zimnej Wojny (jak i dziś także) - po każdym aktywowaniu karta ta przechodzi do przeciwnika.

Celem gry jest zdobycie jak największej ilości Punktów Zwycięstwa do końca 10 tury. Natychmiast wygrywa gracz, który zdobędzie 20 punktów, bądź zwycięży w trakcie punktowania w Europie w ostatniej, dziesiątej turze. Ostatnim sposobem na wygraną jest błąd przeciwnika, doprowadzający do wybuchu globalnej wojny termonuklearnej.


Zawartość pudełka:

plansza przedstawiająca mapę świata
dwa arkusze ze znacznikami
zasady gry
dwie karty pomocy gracza
110 kart
dwie kostki sześciościenne
dodatkowa plansza na stosy kart

Liczba Graczy: 2
Wiek: 14+

Wto 29 Maj, 2012 19:14

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki w tym forum
Możesz ściągać pliki w tym forum



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum.
Redakcja magazynu "Inne Oblicza Historii" nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.