|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciej1900
Podpułkownik
Posty: 2907 Pochwał: 1 Skąd: Poznań
|
|
|
Kowary, dzwig-żuraw
no i nikt jeszcze jego nie zap... chyba ma mocne fundamenty
Wto 10 Sty, 2012 20:41
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bati
Administracja Generał dywizji
Posty: 8559 Pochwał: 29 Skąd: Kraków
|
|
|
Urządzenie prawdopodobnie jeszcze z XIX wieku.Do czego to mogło służyć ?
Wto 10 Sty, 2012 20:59
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomek0803
Moderator Major
Posty: 2202 Pochwał: 3 Skąd: Racibórz
|
|
|
Dźwig stacjonarny do rozładunku, załadunku albo przeładunku jakichś ciężkich materiałów. Widać bardzo solidny fundament, może dawniej była tam jakaś linia kolejowa?
Wto 10 Sty, 2012 21:35
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kris501
Moderator Komandor porucznik
Posty: 3329 Pochwał: 12
|
|
|
Tak, to jest dźwig kolejowy. Ze zdjęć widać, że był kierowany ręcznie i tylko za pomocą różnych przekładni podnoszono duże ciężary.
Bardzo ładny zabytek szkoda tylko, że nikt się nim nie zajął - oczywiście w sensie konserwacji. Pamiętam jak w Bielawie na Dolnym Śląsku złomiarze wynosili i cięli piękne zabytkowe pompy kolejowe. _________________ pozdrawiam Krzysiek
Per aspera ad astra =
Sro 11 Sty, 2012 10:47
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomek0803
Moderator Major
Posty: 2202 Pochwał: 3 Skąd: Racibórz
|
|
|
Nad rzekami również można spotkać się z podobnymi konstrukcjami. Ciekawe jak wygląda sama przekładnia, jakie zastosowano w niej przełożenie, że takie ciężary były przenoszone za pomocą rąk zwykłych robotników?
Sro 11 Sty, 2012 22:53
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz dodawać załączników w tym forum Nie możesz ściągać plików w tym forum
|
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum. Redakcja magazynu "Inne Oblicza Historii" nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
|
|