| | FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Rangi | Rejestracja | Profil | Wiadomości | Zaloguj
Linki | Ekipa | Regulamin | Galeria | Artykuły | Katalog monet | Moje załączniki

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
l&m
Hauptmann

Hauptmann





Posty: 923
Pochwał: 1
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Najlepszy samolot dla wojsk powietrznodesantowych

Jaki był najlepszy transporrowiec dla spadochroniarzy Question
Amerykańskie C-46 ; C-47 albo C-54 czy też niemieckie Junkersy.
Największym w czasie II WŚ był niemiecki Giant, dzięki któremu utrzymywał się front afykański , gdzie zarzucono transport drogą morską.
Ktoś rozwinie wątek Wink Question


Ostatnio zmieniony przez l&m dnia Pią 21 Kwi, 2006 14:02, w całości zmieniany 1 raz

Wto 18 Kwi, 2006 15:21

Powrót do góry
Grendel
Moderator
Pułkownik

Pułkownik





Posty: 4644
Pochwał: 13
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Zaraz mi się znów oberwie, że jestem upierdliwy, zarozumiały albo władczy. ale:
Cytat:
Jaki był najlepszy transporrowiec dla spadochroniarzy?

Jak definiujesz pojęcie "najlepszy"?

Cytat:
Amerykańskie C-46 ; C-47 albo C-54 czy też niemieckie Junkersy

Nie przypominam sobie by kiedykolwiek użyto Skymasterów do zrzutów.
Cytat:
Największym w czasie II WŚ był niemiecki Giant, dzięki któremu utrzymywał się front afykański , gdzie zarzucono transport drogą lądową.

Pysk mi się złośliwie uśmiechnął ;o)
Zarzucono?
A kiedykolwiek takowy istniał?
Tunel z Sycylii do Libii, czy jak?
Acha - Me 321/323 nie zwały się "Giant", a "Gigant", ale to pewnie przypadkowa literówka...

Tak na serio - chcesz rozmawiać ogólnie o lotnictwie transportowym, czy o maszynach desantowych, bo to mocno zawęża temat?

Pozdrowienia
Grendel

Sro 19 Kwi, 2006 18:57

Powrót do góry
Human
Colonel

Colonel





Posty: 4892
Pochwał: 3
Skąd: Wrocław
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Nie przypominam sobie by kiedykolwiek użyto Skymasterów do zrzutów.


A Commando użyto raptem raz, podczas operacji Varsity, poza tym chyba w desancie na Corregidor.

Sro 19 Kwi, 2006 23:06

Powrót do góry
Grendel
Moderator
Pułkownik

Pułkownik





Posty: 4644
Pochwał: 13
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

C-46 zaopatrywały zrzutami Chinditów w Birmie.Zdaje się, że na Wyspach Solomona też z nich w ten sposób korzystano, ale nie będę się przy tym upierał.
Pozdrowienia
Grendel

Czw 20 Kwi, 2006 2:32

Powrót do góry
l&m
Hauptmann

Hauptmann





Posty: 923
Pochwał: 1
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Grendel - już odpowiadam Wink
Front Tunezyjski po operacji Torch był zaopatrywany jeszcze jakiś czas przez kurczącą się flotę włoską. Gdy flota była już strasznie słaba Włosi przestali zaopatrywać Niemców na froncie. Ci starali się wymusić ich wsparcie powodując kolejne zniszczenia. Niemcy stosowali tylko Giganty ( tak literówka Mr. Green ) do dostarczania amunicji i zapasów. Amerykanie robili kilka wielkich akcji przeciwko nim, ale one uporczywie zaopatrywały von Arnima Mr. Green Odnośnie jeszcze transportu do Afryki, słyszałem, że U-Booty wyrzucały beczki z paliwem do morza, a te dryfowały do brzegu i tak Niemcy mieli paliwo Rolling Eyes Nie mam tu na myśli łodzie transportu podwodnego klasy okrętów Sen-Taka tylko zwykłe Uboot IX.
Cytat:
Jak definiujesz pojęcie "najlepszy"?

Taki, który ma wyważone wszystkie parametry na wysokim poziomie.


Jak wspólnie zauważyliśmy transportowce należy podzielić na takie dla spadochroniarzy i na takie na amunicję & wyposażenie. Jakie propozycje?

Czw 20 Kwi, 2006 15:43

Powrót do góry
Human
Colonel

Colonel





Posty: 4892
Pochwał: 3
Skąd: Wrocław
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jak wspólnie zauważyliśmy transportowce należy podzielić na takie dla spadochroniarzy i na takie na amunicję & wyposażenie. Jakie propozycje?


L&M co Ty za banialuki wypisujesz, do zrzutów wyposażenia na MTO i ETO, wykorzystywano te same C- 47 Skytrain, co do zrzutu spadochroniarzy. Na CBI i PTO faktycznie częściej wykorzystywano C- 46, głównie ze względu na większy pułap i zasięg. Do zaopatrzenia z powietrza powszechnie stosowano B- 24 i Halifaxy, na przykład, w czasie Varsity już w pierwszej fazie operacji zaopatrzenie dostarczało 240 bombowców B- 24.

Cytat:
Odnośnie jeszcze transportu do Afryki, słyszałem, że U-Booty wyrzucały beczki z paliwem do morza, a te dryfowały do brzegu i tak Niemcy mieli paliwo


Nie tylko Niemcy, była to powszechna praktyka, na przykład podczas walk na Guadalcanal, ale co to ma do najlepszego samolotu dla spadochroniarzy

Cytat:
Taki, który ma wyważone wszystkie parametry na wysokim poziomie.


Może sprecyzujesz o co chodzi ?, czy mamy się domyślać, może chodzi Ci o udźwig, a może o prędkość przelotową, czy może pułap ?.


Ostatnio zmieniony przez Human dnia Czw 20 Kwi, 2006 20:58, w całości zmieniany 1 raz

Czw 20 Kwi, 2006 16:04

Powrót do góry
Grendel
Moderator
Pułkownik

Pułkownik





Posty: 4644
Pochwał: 13
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Pozwolę sobie jeszcze dołożyć do pieca - co ma transport morski wspólnego z "zarzuceniem transportu drogą lądową"?Wciąż czepiam sie słowa "zarzucono".
O samolotach napiszę nieco później.
Pozdrowienia
Grendel

Czw 20 Kwi, 2006 20:25

Powrót do góry
l&m
Hauptmann

Hauptmann





Posty: 923
Pochwał: 1
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Już poprawiłem chodziło mi o morską. Human, najlepsze pod względem transportowym dla spadochroniarzy i dla zaopatrzenia. Przepraszam za wszystkie nie dopatrzenia Embarassed Dla spadochroniarzy dobry jest szybki samolot, dla transportu o dużej przestrzeni ładunkowej i z dobrą obroną plot.

Pią 21 Kwi, 2006 14:18

Powrót do góry
Human
Colonel

Colonel





Posty: 4892
Pochwał: 3
Skąd: Wrocław
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Dla spadochroniarzy dobry jest szybki samolot.


A mnie się zawsze zdawało że samolot ze stosunkowo niską prędkością przeciągnięcia, szybkość to kwestia zupełnie nieważna.

Cytat:
samolot, dla transportu o dużej przestrzeni ładunkowej i z dobrą obroną plot.


Znaczy co?, trzeba zamontować na samolocie działka przeciwlotnicze, radar wykrywania celów powietrznych i reflektory ?, będzie wtedy miał dobrą obronę przeciwlotniczą.

Pią 21 Kwi, 2006 14:38

Powrót do góry
l&m
Hauptmann

Hauptmann





Posty: 923
Pochwał: 1
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Nie formie naziemnej naturalnie. Tylko dobre KM i radiostacja umożliwiająca ostrzeganie innych samolotów.

Sob 13 Maj, 2006 11:48

Powrót do góry
Human
Colonel

Colonel





Posty: 4892
Pochwał: 3
Skąd: Wrocław
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Nie formie naziemnej naturalnie. Tylko dobre KM i radiostacja umożliwiająca ostrzeganie innych samolotów.


Tak mi się zdawało że każdy samolot miał radiostację, ale mogę się mylić, zdawało mi się też że wszystkie najlepsze samoloty transportowe czyli C-46 i C-47 nie miały żadnego uzbrojenia. Zresztą przed czym miały się wzajemnie ostrzegać, przed szybszymi od nich o 300 km/h myśliwcami ?, to nie Star Wars, nie ma hipernapędu.

Sob 13 Maj, 2006 12:13

Powrót do góry
l&m
Hauptmann

Hauptmann





Posty: 923
Pochwał: 1
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Bardzo szczęśliwy Bardzo szczęśliwy Radiostacja nie jakiś szajs. To co było lepsze Junkersy czy Amerykńskie??

Sro 17 Maj, 2006 16:32

Powrót do góry
Human
Colonel

Colonel





Posty: 4892
Pochwał: 3
Skąd: Wrocław
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Lepiej na pewno do zrzutów nadawały się samoloty amerykańskie, chociażby ze względu na szersze kadłuby i większą możliwość manewru objuczonych szpejem spadochroniarzy.

A najciekawsze były brytyjskie Whitley'e czyli bombowce z wyciętym okrągłym lukiem w podłodze Uśmiech

Sro 17 Maj, 2006 18:57

Powrót do góry
l&m
Hauptmann

Hauptmann





Posty: 923
Pochwał: 1
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Wreszcie nie ograniczyłeś się do krytyki z czego się bardzo cieszę Zdziwiony
http://www.fortunecity.com/marina/manatee/272/whitley.html
http://www.lancastermuseum.ca/whitley.html
Ten samolot?

Pią 19 Maj, 2006 17:11

Powrót do góry
Human
Colonel

Colonel





Posty: 4892
Pochwał: 3
Skąd: Wrocław
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Ten samolot?


Ten, raczej przeróbka na potrzebę chwili, niż samolot faktycznie przystosowany do zrzutów.

Pią 19 Maj, 2006 19:58

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki w tym forum
Możesz ściągać pliki w tym forum



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum.
Redakcja magazynu "Inne Oblicza Historii" nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.