| | FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Rangi | Rejestracja | Profil | Wiadomości | Zaloguj
Linki | Ekipa | Regulamin | Galeria | Artykuły | Katalog monet | Moje załączniki

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ponury
Lieutenant

Lieutenant





Posty: 786
Skąd: Gdańsk!
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

ss Olza

http://pl.wikipedia.org/wiki/SS_Olza

Cytat:
Zwodowany przez Niemców, po wojnie nie został zwrócony. Nie wiadomo, czy został odnaleziony. W latach osiemdziesiątych akcję badania losów Olzy zorganizował program telewizyjny Latający Holender.


Czy znacie więcej szczegółów? Pływał w Kriegsmarine czy jak? Jaki wynik poszukiwań w PRL`u? Jakieś ustalenia "Holendra" ?


Zmieniłem tytuł. Skrót od steam ship pisze się małymi literami, duże SS oznacza coś całkiem innego Wink - IjonTihy

_________________
"Piszę do ciebie mały gryps, wiedz że broniłem poczty w Gdańsku, tak, dzisiaj rozstrzelają nas..." Horytnica.

Sob 23 Sty, 2010 1:12

Powrót do góry
Glasisch
Użytkownik zbanowany

Użytkownik zbanowany







Posty: 320
Pochwał: 2
Skąd: Bytom
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Re: SS_Olza

Ponury napisał:
http://pl.wikipedia.org/wiki/SS_Olza

Cytat:
Zwodowany przez Niemców, po wojnie nie został zwrócony. Nie wiadomo, czy został odnaleziony. W latach osiemdziesiątych akcję badania losów Olzy zorganizował program telewizyjny Latający Holender.


Czy znacie więcej szczegółów? Pływał w Kriegsmarine czy jak? Jaki wynik poszukiwań w PRL`u? Jakieś ustalenia "Holendra" ?

Cześc


Źródło: Jan Piwowoński, Flota spod Biało-Czerwonej, Nasza Księgarnia, Warszawa 1989
Pozdrawiam
Michał
Zauważyłem, że dostałem pochwałę, bardzo dziękuję!


Ostatnio zmieniony przez Glasisch dnia Pią 25 Cze, 2010 12:25, w całości zmieniany 1 raz

Sob 23 Sty, 2010 9:47

Powrót do góry
Ponury
Lieutenant

Lieutenant





Posty: 786
Skąd: Gdańsk!
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Dziękuję za pomoc!
_________________
"Piszę do ciebie mały gryps, wiedz że broniłem poczty w Gdańsku, tak, dzisiaj rozstrzelają nas..." Horytnica.

Sob 23 Sty, 2010 14:05

Powrót do góry
IjonTihy
Komandor porucznik

Komandor porucznik





Posty: 3504
Pochwał: 6
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Zajrzyj raczej tu: http://www.dws.org.pl/viewtopic.php?f=31&p=1422151. Piwowoński czasem nie grzeszył dokładnością...

Olza na pochylni:


A! Jeszcze to z netu:
Cytat:

D OLZA 1080 BRT ; dt. WESTPREUßEN 1080 BRT
STÜCKGUTFAHRZEUG 36/41 600 t

Erbaut bei der Stocznia Gdyńska S.A., Gdynia Bau – Nr. B 11

1838,25. März: Bestellt als Frachtdampfer durch Żegluga Polska S.A. at Stocznia Gdyńska, Gdynia.

28. Aug.: Kiellegung als Bau-Nr. B 11.

Okt.: Schiffname mit ZAOLZIE geplant.

1939: Änderung des Namens in OLZA.

28.Aug.: Angeblich für besondere Verteidigungsmaßnahmen von der polnischen Marine übernommen.

1.Sept.: Bei Kriegsbeginn noch auf Stapel in der Bauwerft, der friedensmäßige Stapellauf sollte am 25.9.1939 erfolgen und der Dampfer Mitte Dezember fertig sein. Bei den Kämpfen wird das auf Stapel liegende Schiff durch Artilleriefeuer oder Luftangriffe beschädigt.

8.Sept.: Der Notstapellauf misslingt und das Schiff bleibt auf den Helgen stecken.

14.Sept.: Bei der Einnahme von Gdynia durch deutsche Truppen scheinbar ohne grössere Schäden in deutsche Hand gefallen. Die bei den Zgoda Werken in Swietochlowice / Schlesien stehen Maschine kommt infolge der Unfähigkeit de Haupttreuhandstelle Ost nicht zu Auslieferung ( verschrotet ? )

1940: Die Teuhänderwerft Deutsche Werke Kiel A.G., Werk Gotenhafen ( alte Privatwerft in Gotenhafen) erhält den Auftrag das in WESTPREUSSEN umbenannte Schiff für das Kriegsmarinearsenal Gotenhafen fertig zu bauen.

1941,Mai: Stapellauf als STÜCKGUTFAHRZEUG 36/41 WESTPREUßEN für das Kriegsmarinearsenal Gotenhafen. Die Maschine ist noch bei der Eintrachthütte in …. im Bau.

1942,10.Okt.: Fertigbau beim Marinereparaturbetrieb Libau durch Admiral Ostsee, Oberwerftstab angeordnet und Schiff nach Libau geschleppt.

1944,1.April: Ablieferungstermin wird noch mit offen bezeichnet.

17.Mai: Bei Hebearbeiten des 350 t Schwimmkran im Hafenbecken I des Hafens Libau wird der Fischkutter MADE am Ostkai so zwischen Schwimmkran und WESTPREUSSEN gedrückt das er sinkt.

Okt.: Auf Befehl des OKM wird das Schiff beladen mit Schiffbaumaterial der Libauer Werft ( Treu-händer F. Schichau ) zur Schichauwerft in Königsberg überführt. ( geschleppt oder selbst fahrend ? )

1945,21. Jan.: Ohne Besatzung in Königsberg gemeldet.

Verbleib unbekannt, vermutlich sowj. Beute.

_________________
Armia to przede wszystkim porządek i ład. Tym dziwniejsze jest, że prawdziwa wojna pod względem porządku i ładu przypomina ogarnięty pożarem burdel.

Sob 23 Sty, 2010 23:33

Powrót do góry
Glasisch
Użytkownik zbanowany

Użytkownik zbanowany







Posty: 320
Pochwał: 2
Skąd: Bytom
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

IjonTihy napisał:
Zajrzyj raczej tu: http://www.dws.org.pl/viewtopic.php?f=31&p=1422151. Piwowoński czasem nie grzeszył dokładnością...

Olza na pochylni:


A! Jeszcze to z netu:
Cytat:

D OLZA 1080 BRT ; dt. WESTPREUßEN 1080 BRT
STÜCKGUTFAHRZEUG 36/41 600 t

Erbaut bei der Stocznia Gdyńska S.A., Gdynia Bau – Nr. B 11

1838,25. März: Bestellt als Frachtdampfer durch Żegluga Polska S.A. at Stocznia Gdyńska, Gdynia.

28. Aug.: Kiellegung als Bau-Nr. B 11.

Okt.: Schiffname mit ZAOLZIE geplant.

1939: Änderung des Namens in OLZA.

28.Aug.: Angeblich für besondere Verteidigungsmaßnahmen von der polnischen Marine übernommen.

1.Sept.: Bei Kriegsbeginn noch auf Stapel in der Bauwerft, der friedensmäßige Stapellauf sollte am 25.9.1939 erfolgen und der Dampfer Mitte Dezember fertig sein. Bei den Kämpfen wird das auf Stapel liegende Schiff durch Artilleriefeuer oder Luftangriffe beschädigt.

8.Sept.: Der Notstapellauf misslingt und das Schiff bleibt auf den Helgen stecken.

14.Sept.: Bei der Einnahme von Gdynia durch deutsche Truppen scheinbar ohne grössere Schäden in deutsche Hand gefallen. Die bei den Zgoda Werken in Swietochlowice / Schlesien stehen Maschine kommt infolge der Unfähigkeit de Haupttreuhandstelle Ost nicht zu Auslieferung ( verschrotet ? )

1940: Die Teuhänderwerft Deutsche Werke Kiel A.G., Werk Gotenhafen ( alte Privatwerft in Gotenhafen) erhält den Auftrag das in WESTPREUSSEN umbenannte Schiff für das Kriegsmarinearsenal Gotenhafen fertig zu bauen.

1941,Mai: Stapellauf als STÜCKGUTFAHRZEUG 36/41 WESTPREUßEN für das Kriegsmarinearsenal Gotenhafen. Die Maschine ist noch bei der Eintrachthütte in …. im Bau.

1942,10.Okt.: Fertigbau beim Marinereparaturbetrieb Libau durch Admiral Ostsee, Oberwerftstab angeordnet und Schiff nach Libau geschleppt.

1944,1.April: Ablieferungstermin wird noch mit offen bezeichnet.

17.Mai: Bei Hebearbeiten des 350 t Schwimmkran im Hafenbecken I des Hafens Libau wird der Fischkutter MADE am Ostkai so zwischen Schwimmkran und WESTPREUSSEN gedrückt das er sinkt.

Okt.: Auf Befehl des OKM wird das Schiff beladen mit Schiffbaumaterial der Libauer Werft ( Treu-händer F. Schichau ) zur Schichauwerft in Königsberg überführt. ( geschleppt oder selbst fahrend ? )

1945,21. Jan.: Ohne Besatzung in Königsberg gemeldet.

Verbleib unbekannt, vermutlich sowj. Beute.

Cześc,
ten "Westpreussen" to chyba nie "Olza" (2.877 BRT), rok budowy 1905 - armator Reinhold, P.G., Reederei Danzig, a tylko ten wymienia H. Schön w "Ostsee `45", Motorbuch Verlag, Stuttgart 1995, 5. wydanie
Pozdrawiam
Michal

Pią 05 Lut, 2010 11:29

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki w tym forum
Możesz ściągać pliki w tym forum



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum.
Redakcja magazynu "Inne Oblicza Historii" nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.