|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
163TDH
Aspirant
Posty: 176
|
|
|
Rakieta
Witam , znalazłem to na strychu u babci gdzie tynki robiliśmy. Umyłem i dołączyłem do kolekcji (puste w srodku)
ale co to jest ? - nie daje mi to spać
zapewne współczesne LWP
POMOCY
Opis załącznika:
|
|
Czw 19 Sty, 2006 1:07
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
stryju68
Bosman
Posty: 85
|
|
|
Może ma to jakieś napisy? Zrób zbliżenie części tylniej
Czw 19 Sty, 2006 4:35
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
163TDH
Aspirant
Posty: 176
|
|
|
Tak tylko cechę RLM 8-344 wybitą na tylnym stateczniku. Zdjęć ze wzgledu na pracę wyjazdową niestety w ciągu kilku miesięcy nie będzie.
pozdr
_________________ http://powrotlegendy.pl
Pią 20 Sty, 2006 0:37
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
redmike5
Starszy szeregowiec
Posty: 36
|
|
Powrót do góry |
|
|
WERTTREW
Moderator Kapitan
Posty: 1121 Pochwał: 2 Skąd: Warszawa, PL
|
|
|
Re: Rakieta
163TDH napisał: | Witam , znalazłem to na strychu u babci gdzie tynki robiliśmy. Umyłem i dołączyłem do kolekcji (puste w srodku)
ale co to jest ? - nie daje mi to spać
zapewne współczesne LWP
POMOCY |
To ma być dowcip?!?!?!?!
Czy chcesz nam powiedzieć, że na struchu znalazłeś niemiecką rakietę powietrze-powietrze Ruhrstahl/Kramer X-4?
Poszukaj dobrze może Wasserfall tam też gdzieś leży
p.s. A możesz zrobić i wrzucić zdjęcie tyłu, a dokładnie samej dyszy wylotowej? Chętnie poczekam te "kilka miesięcy", aż bedziesz mógł je zrobić?
_________________ Pozdrawiam WERTTREW
-------------------------------
Historia&Tajemnice W-wy: http://www.werttrew.fora.pl/
Pią 20 Sty, 2006 14:06
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxikasek
Moderator Generał broni
Posty: 10865 Pochwał: 36 Skąd: obecnie Szczecin
|
|
|
Zgodnie ze zdjęciami to na lotkach jest o jeden nit za dużo jest pięć, a na archiwalnych fotkach cztery. I "głowica" do korpusu była mocowana obejmą na nity- tu jej nie widać. Te nity na silnik boczny (kórego brak) sa chyba za daleko na skrzydle. Ogólnie fajny model.
Opis załącznika:
|
|
Pią 20 Sty, 2006 15:58
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
redmike5
Starszy szeregowiec
Posty: 36
|
|
Powrót do góry |
|
|
163TDH
Aspirant
Posty: 176
|
|
|
hehe macie mnie to żart oczywiście , no ale prawie prawie się udało
Z doświadczeń nad modelami (wzorami) typu X, w szczególności z obracajacym się wokół własnej osi typem X-3, rozpoczął w kwietniu 1944 r. Dr. Kramer konstruowanie małej powietrznej rakiety bojowej, która była przewidziana specjalnie dla Focke-Wulf Fw 190 i figurowała (produkowana była - nie jestem pewien, czy była produkowana, trudo wywnioskować to z kontekstu, ponieważ opis jest zbyt frywialny) początkowo pod oznaczeniem RLM 8-344, następnie włączono ją do systemu znakowania serii typów X. Skonstruwanie silnika cieczowo-rakietowego zostało zlecone firmie BMW. Jako system kierowania wybrano dalekie kierowanie kablowe.Po początkowych próbach w komorze chłodzącej oraz na urządzeniach skrętnych i katapultujacych, urządzenie otrzymało póznym latem 1944 roku zwolnienie na pierwsze poligonowe próby startu. Pierwszych pięć udanych startów miało miejsce na poligonie w Bielefeld'zie, po tym kontynuowano dalej wypróbowanie samolotów. Kierowanie z dala typu X-4 było pod koniec wojny gotowe do produkcji seryjnej. Przy tym okazało się, że kierowanie poprzez kabel przy liczbie Machów M=0,9 wykazywało wystarczające wyniki, jednakże przy większych szybkościach musiałoby być zastąpione przez kierowanie drogą radiową. Natomiast pojawiły się trudności z magazynowaniem i obchodzeniem się ze słupem Salpeter'a silnika BMW. Z tego też powodu dla pierwszej serii X-4 miał znalezć zastosowanie silnik prochowo-rakietowy, który został opracowany przez Schmidding(a) pod oznaczeniem 109-603 i składał się z lanego diglycol-prochowego ładunku, który dawał na 8 sekund pchnięcia w sile 150 kp. Do zastosowania bojowego typu X-4 już nie doszło.
Pią 20 Sty, 2006 19:30
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grzesio
Moderator Porucznik
Posty: 743 Pochwał: 8
|
|
|
Cytat: | początkowo pod oznaczeniem RLM 8-344, następnie włączono ją do systemu znakowania serii typów X. |
Dokładnie na odwrót - X-4 to wewnętrzne oznaczenie zakładowe Ruhrstahla, a 8-344 to oficjalny numer nadany przez RLM GL/C.
Cytat: | nie jestem pewien, czy była produkowana, trudo wywnioskować to z kontekstu, ponieważ opis jest zbyt frywialny) |
W produkcji było cca 1000, ale tylko 100 ukończono.
Ten ze zdjęcia powyżej jest własnością Raya Corridona; został przez niego znaleziony na kupie gratów w lokalnym muzeum (nie pomnę, bodaj w Stanach czy Kanadzie) - w zasadzie to była tylko głowica i sekcja zbiorników + silnik (i chyba szpule). Cała reszta jest rekonstrukcją z drewna, na podstawie zdjęć.
Pzdr
Grzesiu
Pon 30 Sty, 2006 18:11
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
redmike5
Starszy szeregowiec
Posty: 36
|
|
|
A ja znalazlem info ze zbudowano 950 X-4.
pzdr
Wto 31 Sty, 2006 13:31
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
WERTTREW
Moderator Kapitan
Posty: 1121 Pochwał: 2 Skąd: Warszawa, PL
|
|
|
163TDH napisał: | ... to żart oczywiście , no ale prawie prawie się udało... . |
Optymista z Ciebie, oj optymista!
Cytat: | ... była przewidziana specjalnie dla Focke-Wulf Fw 190 ... |
Nie tylko...
_________________ Pozdrawiam WERTTREW
-------------------------------
Historia&Tajemnice W-wy: http://www.werttrew.fora.pl/
Wto 31 Sty, 2006 14:10
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
PiroTechMen
Starszy szeregowiec
Posty: 27
|
|
|
Ja po zobaczeniu foty wiedziałem ze niemasz tej rakiety np. Rakieta w stanie nie naruszonym ?? na strychu ?? i taki masz pokój mysliwy czy co xD .
Sob 31 Maj, 2008 10:58
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz dodawać załączniki w tym forum Możesz ściągać pliki w tym forum
|
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum. Redakcja magazynu "Inne Oblicza Historii" nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
|
|