| | FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Rangi | Rejestracja | Profil | Wiadomości | Zaloguj
Linki | Ekipa | Regulamin | Galeria | Artykuły | Katalog monet | Moje załączniki

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WERTTREW
Moderator
Kapitan

Kapitan





Posty: 1121
Pochwał: 2
Skąd: Warszawa, PL
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Ciekawostka

Zdjęcie łączące w sobie trochę tematyki lotniczej i wozów bojowych. Bardzo szczęśliwy
Trenażery dla strzelców pokładowych lotnictwa amerykańskiego. Ciekawe, czy myślano o zastosowaniu takiego patentu w warunkach bojowych?



Opis załącznika:

_________________
Pozdrawiam WERTTREW
-------------------------------
Historia&Tajemnice W-wy: http://www.werttrew.fora.pl/

Sro 26 Paź, 2005 9:50

Powrót do góry
Jurgen
Master Sergeant

Master Sergeant





Posty: 106
Skąd: Allenstein
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

oczywiście istniał amerykański halftruck , chyba na podwoziu M3 z wieżą 4xbrowning 0.50
_________________
....idźcie zbożem, we wsi moskal stoi........

Sro 26 Paź, 2005 15:26

Powrót do góry
WERTTREW
Moderator
Kapitan

Kapitan





Posty: 1121
Pochwał: 2
Skąd: Warszawa, PL
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

... przeciwlotniczy. Ale ja mówię o zabudowie wieżyczek od samolotów (tak jak tu na fotce) na pojazdach i zastosowaniu takich właśnie maszyn Uśmiech
_________________
Pozdrawiam WERTTREW
-------------------------------
Historia&Tajemnice W-wy: http://www.werttrew.fora.pl/

Sro 26 Paź, 2005 16:03

Powrót do góry
Grendel
Pułkownik

Pułkownik





Posty: 4610
Pochwał: 13
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Na podwoziach M2 i M3 zabudowano calkiem duzo roznych platform A-A.Najpopularniejsze (i najlepsze) byly M16 i M17.Ale nim je zestandardyzowano bylo wiele prototypow i wersji krotkoseryjnych, takich jak: M(ultiple) G(un) M(otor) C(arriage) T1E1 - elektrycznie obracana wieza firmy Bendix - 2km 0.50; MGMC T1E2 - wieza Maxson - 2x0.50; MGMC T1E3 - wieza lotnicza Electro-Dynamic; T1E4 - preferowana przez komisje wersja T1E2 na podwoziu M3 - zestandaryzowana jako M13.
M14 to nic innego, jak M13 na podwoziu M5.
MGMC T28 i pozniej M15/M15A1 to nic innego, jak 37mm ptatforma A-A M3E1 polaczona z dwoma karabinami 0.50.
MGMC T58 i M16/M17 to M13/M14 z nowa wieza Maxson mieszczaca 4 km 0.50 cala zamiast dwoch (zestandaryzowana jako M45).
Inne prototypy:
T37/T37E1 - 4 km 0.50 cala w wiezach T60 i T60E1.
T54 i T54E1 - pojedynczy Bofors 40mm.
T59/T59E1 - 40mm Bofors na automatycznej platformie T17.Pojazd byl wyposazony w wysiegniki i poziomowany przed strzelaniem.Wspolpracowal z Half-track Instrument Carrier'em T18, ktory przewozil Director M5 i generator pradotworczy (na podwoziu M3).
T60/T60E1 - 40mm Bofors plus dwa km 0.50.
T68 - dwa Boforsy 40mm montowane jeden nad drugim , a nad nimi ekwilibratory (tak sie to po polsku nazywa???nie jestem pewny - wybaczcie, po tylu latach na obczyznie moja polszczyzna ubozeje).
T61 - doswiadczalna lpatworma czterech km 0.50 cala na podwoziu M2.
T10 - doswiadczalna platforma do badania mozliwosci montowania broni A-A, w tym 20mm dzialek(Oerlikon, Hispano-Suiza, AN-M1 i AN-M2) A-A na podwoziu M3 (na podwoziu M2 zwal sie on T1, zas T10E1 to M3 przystosowany wylacznie do montowania dzialek).
Bylo tez sporo kolowych platform A-A, opancerzonych i nie.
Nie bede sie wdawal w szczegoly, bo wyszla by z tego ksiazka...
Po krotce:
T17E2 - dwa km 0.50 cala na podwoziu T17 - 1000 sztuk dla brytyjczykow, jako Stagehound A-A.
T69 - czterokarabinowa wieza Maxson na podwoziu samochodu pancernego M8.Uznana za gorsza od M16/M17.Jako ciekawostke mozna podac fakt przebudowy przez niemcow zdobycznego M8 i zamontowania na nim potrojnego stanowiska 20mm A-A.
MGMC T1 - 2 lotnicze 0.50 na podwoziu polciezarowki Dodge 4x4 z roku 1941.
Prototyp MGMC na podwoziu Fargo 4x4 weapons carrier (1942).
Prototyp MGMC na podwoziu Fargo 6x4 weapons carrier (1942).
MGMC T74 -Fargo 6x4 weapons carrier z wieza M33 - 2x 0.50 tyle, ze nie lotniczych, a M2HB.
Do tego mozna dodac mocowania M2HB na uniwersalnych pierscieniach na kabinach ciezarowek i na dwukarabinowych lozach na Jeep'ach.
Nie zabieram sie za mobilne stanowiska A-A na podwoziach gasienicowych, bo ten post i tak jest juz monstrualnie dlugi.
Jesli cos pominalem, to nie przez zla wole, ale luki w pamieci.
POozdrowienia
Grendel

Sro 26 Paź, 2005 18:06

Powrót do góry
Grendel
Pułkownik

Pułkownik





Posty: 4610
Pochwał: 13
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Wiekszosc wiezyczek dwu- i czterokarabinowych, to wieze pochodzenia lotniczego.Modyfikowane do uzycia ladowego.Mocno komplikowalo to konstrukcje ze wzgledu na duze zuzycie energii elektrycznej.
Pozdrowienia
Grendel

Sro 26 Paź, 2005 18:09

Powrót do góry
WERTTREW
Moderator
Kapitan

Kapitan





Posty: 1121
Pochwał: 2
Skąd: Warszawa, PL
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Witam Grendel!
Twoje informacje są bardzo ciekawe Uśmiech i ... wyczerpujące! Dzięki!
A skoro jesteśmy przy pojazdach z wieżami to chcę Cię spytać o poniższego VW?



Opis załącznika:

_________________
Pozdrawiam WERTTREW
-------------------------------
Historia&Tajemnice W-wy: http://www.werttrew.fora.pl/

Czw 27 Paź, 2005 10:25

Powrót do góry
Grendel
Pułkownik

Pułkownik





Posty: 4610
Pochwał: 13
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Wyczerpujace nie sa.O temacie mozna napisac ksiazke.I to wcale nie cienka.Ale obawiam sie, ze niewielu by zainteresowala ;o)
Jesli chodzi o tego VW, jest to Panzerattrappe Typ 823.Soporo zachowanych w roznych muzeach i kolekcjach , w tym jeden w WW2 Victory Museum a Auburn, Indiana.
Pozdrowienia
Grendel

Czw 27 Paź, 2005 15:06

Powrót do góry
WERTTREW
Moderator
Kapitan

Kapitan





Posty: 1121
Pochwał: 2
Skąd: Warszawa, PL
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Dziękuję bardzo, przepraszam, więcej nie będę ...
_________________
Pozdrawiam WERTTREW
-------------------------------
Historia&Tajemnice W-wy: http://www.werttrew.fora.pl/

Pią 28 Paź, 2005 10:10

Powrót do góry
Grendel
Pułkownik

Pułkownik





Posty: 4610
Pochwał: 13
Odpowiedz do tematu Odpowiedz z cytatem

Czego wiecej nie bedziesz?
Jesli poczules sie urazony (w jakikolwiek sposob) moimi wypowiedziami - to ja przepraszam, bo nie bylo to moim celem.
Pojazdy przeciwlotnicze to temat pasjonujacy i w sumie nie za szeroko znany.Pisac o nim warto.
Zas Panzerattrappe (wszelkie) to z kolei temat stosunkowo nieudokumentowany, mimo, ze istnialy ich setki, jesli nie tysiace.Czesto budowano je jednak w sposob dorazny i w celach tak odmiennych jak szkolenie przyszlych czolgistow, po maskowanie i dezinformacje.Kolejny temat rzeka.
Pozdrowienia
Grendel

Pią 28 Paź, 2005 15:17

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki w tym forum
Możesz ściągać pliki w tym forum



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum.
Redakcja magazynu "Inne Oblicza Historii" nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.