Autor Wiadomość
perperuna75
PostWysłany: Wto 10 Mar, 2015 20:04    Temat postu:

Ta z WAF też pochodzi z tego samego warsztatu. Zobaczcie jakie ostre i wyraźne są bicia. W niektórych miejscach mogły pojawiły się odpryski a w innych miejscowe niedobicia na skutek nierównej już skorodowanej powierzchni. Bicia na blaszkach SS DF były mocno zróżnicowane. Zobaczcie jak wygląda moja. Bicia nie są tu takie ostre i świeże i wyraźnie widać na nich upływ czasu (mimo dobrej jakości samego metalu).
Donkey77
PostWysłany: Wto 10 Mar, 2015 19:55    Temat postu:

Panowie sa juz tacy specjaliści ze tak podrabiaja blaszki ze głowa mała Uśmiech
Wiem tez ze jakiś czas tem ktos wykopal skrzynkę sztabowy z wybijakami ( i teraz co jakiś czas wychodzi nowa stara blacha) Jacka niesmiertelniki sa cynkowe i bardzo łatwo je postarzać , oczywiscie bardziej jest mozliwe ze w trakcie uderzenia powstały odpryski. Sam napisałem ze jedna z prezentowanych blach jest dobra Uśmiech
Bati
PostWysłany: Wto 10 Mar, 2015 18:14    Temat postu:

Jacku, pewnie zostanę zakrzyczany, ale patrząc chłodnym okiem (lekko zużytym) dyletanta, bo nieśmiertelniki są mi zupełnie obojętne, to mam wrażenie, że najpierw pojawił się odcisk, a dopiero później blaszka uległa korozji.
e-maus
PostWysłany: Wto 10 Mar, 2015 18:02    Temat postu:

perperuna75 napisał:
Obie blaszki pochodzą z tej samej wytwórni. Zwróćcie uwagę na identyczne litery i numeratory, w tym charakterystyczne 5 z zawiniętym ogonkiem. Obie bite na wżerach. Jacku, 20 zł można przeboleć dla celów nauki, dobrze że nie więcej Wink


Nie rozdzieram szat bo każda wpadka to lepsza nauka niż czytanie opracowań. i nie rozpatrujemy oryginalności , zostało już powiedziane.
Lecz spójrz na zdjęcia / chyba lepiej to widać niż na skanie /
czy VT wygląda jakby bicie było pod tlenkiem ? czy po prostu utleniona powierzchnia cynku odpadła przy uderzeniu numeratora.

I dla porównania podobna blaszka z WAF
boskitomasz
PostWysłany: Wto 10 Mar, 2015 13:14    Temat postu:

Z chęcią je odkupię po cenie zakupu + wysyłka Uśmiech
cicinidela hybrida
PostWysłany: Wto 10 Mar, 2015 11:33    Temat postu:

Szacun
perperuna75
PostWysłany: Wto 10 Mar, 2015 0:09    Temat postu:

Dzięki Adam Bardzo szczęśliwy .
Donkey77
PostWysłany: Pon 09 Mar, 2015 23:48    Temat postu:

Teraz trudno sie z tobą nie zgodzić Szacun
perperuna75
PostWysłany: Pon 09 Mar, 2015 23:42    Temat postu:

Obie blaszki pochodzą z tej samej wytwórni. Zwróćcie uwagę na identyczne litery i numeratory, w tym charakterystyczne 5 z zawiniętym ogonkiem. Obie bite na wżerach. Jacku, 20 zł można przeboleć dla celów nauki, dobrze że nie więcej Wink
Donkey77
PostWysłany: Pon 09 Mar, 2015 14:47    Temat postu:

e-maus napisał:
cicinidela hybrida napisał:
... jedynie to skłania mnie do stwierdzenia, że ta blaszka jest podejrzana.
Nabicia wydają się być pod wżerami...
Może niech droga perperuna nas oświeci Uśmiech


Hm , jeśli się mylę to mnie popraw , nabicia pod wżerami byłyby na + . Nabite na utlenieniu odwrotnie.

Dokładnie tak jak napisałeś Uśmiech
e-maus
PostWysłany: Pon 09 Mar, 2015 14:14    Temat postu:

cicinidela hybrida napisał:
... jedynie to skłania mnie do stwierdzenia, że ta blaszka jest podejrzana.
Nabicia wydają się być pod wżerami...
Może niech droga perperuna nas oświeci Uśmiech


Hm , jeśli się mylę to mnie popraw , nabicia pod wżerami byłyby na + . Nabite na utlenieniu odwrotnie.
cicinidela hybrida
PostWysłany: Pon 09 Mar, 2015 13:51    Temat postu:

e-maus wydaje mi się, że stwierdzić możesz to tylko Ty.
Blaszka HG nie ma potwierdzenia w dostępnych mi źródłach i jedynie to skłania mnie do stwierdzenia, że ta blaszka jest podejrzana.
Nabicia wydają się być pod wżerami...
Może niech droga perperuna nas oświeci Uśmiech
e-maus
PostWysłany: Pon 09 Mar, 2015 7:52    Temat postu:

He ,he ... dzięki Ela .
Straciłem 20 pln. i nadzieję że jeszcze czegoś o blaszkach się nauczę Mr. Green
Ale czy HG na pewno nabity jest na wżerach ?
e-maus
PostWysłany: Nie 08 Mar, 2015 14:14    Temat postu:

Donkey77 napisał:
cicinidela hybrida napisał:
Blaszka DF oczywiście nabita współcześnie- widać nabicia na wżerach.

Co do pierwszej blachy to można odczytać nabicie dwojako- bynajmniej ja to tak widzę:
4/A.R.H.G.- 4 Abteilung/ Artillerie Regiment Herman Goring (zapis z dolnej połówki)
4/A.B.H.G.- 4/ Armee Bekleidungs Heeres Gruppe ??? (kodowanie z górnej połówki

e-maus musisz dobrze przyjrzeć się biciom i rozważyć 2 możliwości:
1. czy R to niedobite B?
2. czy może B jest nabite przez pomyłkę zamiast R?


Mi to bardziej wyglada na 4/A.R.H.G.- 4 Abteilung/ Artillerie Regiment


Macie młodsze oczy chłopaki , ja nawet nie zwróciłem na to uwagi .
Może ten wżer zmienił kształt czcionki z "R" na "B" ?
Donkey77
PostWysłany: Nie 08 Mar, 2015 12:56    Temat postu:

perperuna75 napisał:
Pisze tam 4/A.R.H.G co nie zmienia faktu, że obie blaszki to Kciuk w dół

Naprawde obie ? Kciuk w dół
perperuna75
PostWysłany: Nie 08 Mar, 2015 12:54    Temat postu:

Pisze tam 4/A.R.H.G co nie zmienia faktu, że obie blaszki to Kciuk w dół
Donkey77
PostWysłany: Nie 08 Mar, 2015 12:38    Temat postu:

cicinidela hybrida napisał:
Blaszka DF oczywiście nabita współcześnie- widać nabicia na wżerach.

Co do pierwszej blachy to można odczytać nabicie dwojako- bynajmniej ja to tak widzę:
4/A.R.H.G.- 4 Abteilung/ Artillerie Regiment Herman Goring (zapis z dolnej połówki)
4/A.B.H.G.- 4/ Armee Bekleidungs Heeres Gruppe ??? (kodowanie z górnej połówki

e-maus musisz dobrze przyjrzeć się biciom i rozważyć 2 możliwości:
1. czy R to niedobite B?
2. czy może B jest nabite przez pomyłkę zamiast R?


Mi to bardziej wyglada na 4/A.R.H.G.- 4 Abteilung/ Artillerie Regiment
cicinidela hybrida
PostWysłany: Nie 08 Mar, 2015 12:32    Temat postu:

Blaszka DF oczywiście nabita współcześnie- widać nabicia na wżerach.

Co do pierwszej blachy to można odczytać nabicie dwojako- bynajmniej ja to tak widzę:
4/A.R.H.G.- 4 Abteilung/ Artillerie Regiment Herman Goring (zapis z dolnej połówki)
4/A.B.H.G.- 4/ Armee Bekleidungs Heeres Gruppe ??? (kodowanie z górnej połówki

e-maus musisz dobrze przyjrzeć się biciom i rozważyć 2 możliwości:
1. czy R to niedobite B?
2. czy może B jest nabite przez pomyłkę zamiast R?
Donkey77
PostWysłany: Sob 07 Mar, 2015 18:44    Temat postu:

Teraz jestem pewny ze SS to lipa
Tu jeszcze kilka do porównania
http://www.warrelics.eu/forum/erkennungsmarken-id-discs/ss-erkennungsmarken-371158-2/
e-maus
PostWysłany: Sob 07 Mar, 2015 18:29    Temat postu:

Donkey77 napisał:
1. Dobry
2. Słabe ma sznse Kciuk w dół ale poczekaj na info od naszej koleżanki
http://russianfrontrelics.com/good/index/825


też na to zwróciłem uwagę
http://www.wehrmacht-awards.com/forums/showthread.php?t=388536
http://www.wehrmacht-awards.com/forums/showthread.php?t=284939&page=2
Donkey77
PostWysłany: Sob 07 Mar, 2015 18:16    Temat postu:

1. Dobry
2. Słabe ma sznse Kciuk w dół ale poczekaj na info od naszej koleżanki
http://russianfrontrelics.com/good/index/825
e-maus
PostWysłany: Sob 07 Mar, 2015 17:53    Temat postu: Dwie blaszki

Przy okazji dzisiejszych poszukiwań nieśmiertelników IWW dla przyjaciela , prawie za darmo kupiłem też te dwie blaszki .
Cena była na tyle śmieszna że aż prosi o opinię że to falsy , ale ponieważ moja wiedza w tym temacie jest skąpa prosiłbym o Wasze zdanie

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group