Autor Wiadomość
Miłośnik Komunikacji
PostWysłany: Czw 29 Sie, 2013 22:50    Temat postu:

Odnośnie korzyści dla lokalnych mieszkańców. Moja strona o nazwie Pociągiem do Międzychodu, Sierakowa i Chrzypska Wielkiego swoją nazwę wzięła z trzech miejscowości turystycznych które potrzebują kolejowego połączenia z Poznaniem. Nadzieją tej linii są pociągu organizowane przez IRiPK pod nazwą "Pojezierze", "Morena", "Drwal", "Leśnik", "Country Express" i październikowy "Borowik"

Więcej na

http://miedzychod.naszemiasto.pl/galeria/zdjecia/1961379,parada-lokomotyw-w-miedzychodzie-przyciagnela-tlumy-okolo-3,1,galeria,id,t,nk,tm.html#plus

oraz www.turkol.pl

Pozdrawiam

PS. Więcej nadziei się w Was urodziło??
Grendel
PostWysłany: Wto 20 Sie, 2013 15:41    Temat postu:

Na maleńkich liniach lepiej sprawdzają się przystanki z wiatą. Bilety sprzedaje konduktor. Utrzymywanie budynków stacyjnych dla 2-4 połączeń dziennie jest zbyt kosztowne.
Pozdrowienia
Grendel
Kris501
PostWysłany: Wto 20 Sie, 2013 8:27    Temat postu:

Na szczęście część dawnych zapomnianych linii kolejowych jest remontowana. Więcej pod linkiem

http://smkjaworzyna.pl.tl/Linia-285.htm

W mojej okolicy niedawno ponownie odremontowano linię kolejową Świdnica Kraszowice, pozostał jeszcze budynek stacji kolejowej ale ten jest już w prywatnych rękach.
Grendel
PostWysłany: Wto 20 Sie, 2013 4:14    Temat postu:

Zdecydowanie lepiej zamienić zarastające torowisko w używana ścieżkę rowerową, niż latami czekać na otwarcie połączenia szynobusowego, o ile w międzyczasie nie konserwowane mosty i wiadukty nie popadną w ruinę...
BTW - "kolej drezynowa" to fajne hobby, lecz ile osób z niej skorzystało? Jaką korzyść miały z niej społeczności lokalne?
Ech - zawsze boli mnie, gdy zamykają jakąś linię (za mojej pamięci w moich okolicach [Illinois] opuszczono, zamknięto i rozebrano kilka - rachunek ekonomiczny jest nieubłagany!), lecz jeśli jest szansa zachowania pamięci o niej, choćby przez zamienienie jej torowisk na ścieżki rowerowe, należy to zrobić. Hobbyści nie są w stanie utrzymać, oczyszczać i konserwować infrastruktury. Prędzej czy później, zostanie ona rozkradziona. Nawet fragmentarycznego demontażu torowiska hobbyści nie odbudują. O jego remontach i utrzymaniu nawet nie wspominam...Same chęci to zdecydowanie zbyt mało, by wymienić podkłady, oczyścić tłuczeń, uzupełnić jego braki, często na długich odcinkach wymienić... A podbicie torowiska? Skąd wziąć maszynę? Drezyna do tego nie wystarczy.
Napracowałem się w "line gangs" na kilkunastu milach torowisk muzeum, jako wolontariusz. Znam tę pracę i wiem, co mówię.
Pozdrowienia
Grendel
maciej1900
PostWysłany: Pon 12 Sie, 2013 12:10    Temat postu:

Miłośnik Komunikacji napisał:
maciej1900 napisał:
ktoś wpadł na wspaniały pomysł żeby ożywić stare "zamarłe" trakty kolejowe...pomysł na trasy rowerowe...ale przynajmniej w tym rejonie na pomysłach sie skończyło


Wierzcie mi lub nie, ale specjalnie się zarejestrowałem by móc opieprzyć użytkownika maciej1900

A więc do rzeczy - ścieżka rowerowa zamiast linii kolejowej jest tak idiotycznym pomysłem, że sami cykliści z Szamotuł wypowiedzieli się przeciwko temu. Różnica pomiędzy ścieżką rowerową a czynną linią?? Ścieżka jest jedynie dla wąskiej grupy jaką są rowerzyści a linia jest dla każdego nawet dla rowerzystów którzy mogą przewozić rowery z szynobusie!

Patrząc na datę twojego postu możesz mieć racje że nic się nie działo. Dopiero później rozpoczęły się przejazdy drezynowe i czyszczenia szlaku. 16 kilometrów linii zostało oczyszczone (Sieraków - Kikowo), z drugiej strony działa Nadwarciańska Kolej Drezynowa. I z jednej i z drugiej strony poruszają się drezyny. 13 sierpnia stacja Sieraków przeżyła swój renesans dzięki akcji "Lipcowe czyszczenie stacji Sieraków" a w sierpniu swój renesans przeżyje przystanek Kłosowice. Niestety z braku czasu i funduszy nie udało się nam upilnować natury stąd niestety ale linia jest ponownie nieprzejezdna. Ale od przyszłego roku po raz kolejny przywrócimy przejezdność!

Zapraszam na stronę http://www.facebook.com/pociagiemdopowiatumiedzychodzkiego

Pozdrawiam

Jakub Sarbak


Ty mnie nie opieprzaj Bardzo szczęśliwy to nie mój pomysł... http://szamotuly.naszemiasto.pl/artykul/1380253,mieszkancy-podzieleni-w-sprawie-sciezki-rowerowej-na-dawnej,id,t.html
Miłośnik Komunikacji
PostWysłany: Nie 21 Lip, 2013 17:12    Temat postu:

maciej1900 napisał:
ktoś wpadł na wspaniały pomysł żeby ożywić stare "zamarłe" trakty kolejowe...pomysł na trasy rowerowe...ale przynajmniej w tym rejonie na pomysłach sie skończyło


Wierzcie mi lub nie, ale specjalnie się zarejestrowałem by móc opieprzyć użytkownika maciej1900

A więc do rzeczy - ścieżka rowerowa zamiast linii kolejowej jest tak idiotycznym pomysłem, że sami cykliści z Szamotuł wypowiedzieli się przeciwko temu. Różnica pomiędzy ścieżką rowerową a czynną linią?? Ścieżka jest jedynie dla wąskiej grupy jaką są rowerzyści a linia jest dla każdego nawet dla rowerzystów którzy mogą przewozić rowery z szynobusie!

Patrząc na datę twojego postu możesz mieć racje że nic się nie działo. Dopiero później rozpoczęły się przejazdy drezynowe i czyszczenia szlaku. 16 kilometrów linii zostało oczyszczone (Sieraków - Kikowo), z drugiej strony działa Nadwarciańska Kolej Drezynowa. I z jednej i z drugiej strony poruszają się drezyny. 13 sierpnia stacja Sieraków przeżyła swój renesans dzięki akcji "Lipcowe czyszczenie stacji Sieraków" a w sierpniu swój renesans przeżyje przystanek Kłosowice. Niestety z braku czasu i funduszy nie udało się nam upilnować natury stąd niestety ale linia jest ponownie nieprzejezdna. Ale od przyszłego roku po raz kolejny przywrócimy przejezdność!

Zapraszam na stronę http://www.facebook.com/pociagiemdopowiatumiedzychodzkiego

Pozdrawiam

Jakub Sarbak
maciej1900
PostWysłany: Czw 09 Lut, 2012 20:31    Temat postu:

ktoś wpadł na wspaniały pomysł żeby ożywić stare "zamarłe" trakty kolejowe...pomysł na trasy rowerowe...ale przynajmniej w tym rejonie na pomysłach sie skończyło
daro
PostWysłany: Czw 09 Lut, 2012 10:00    Temat postu:

Tu masz całkowitą rację Krzysiek. Naprawdę smutnie to wygląda Neutral
Pozdr
Kris501
PostWysłany: Czw 09 Lut, 2012 9:38    Temat postu:

W rejonie, w którym mieszkam na Dolnym Śląsku jest bardzo wiele takich nieczynnych linii kolejowych. Kiedyś pamiętam między miastami oddalonymi od siebie o 3 km jeździły pociągi, a teraz tory zarosły, a budynki niszczeją. Faktycznie jest to smutny widok.
xnitro
PostWysłany: Czw 09 Lut, 2012 9:10    Temat postu:

Ale jaki ładny fotoreportaż Super
seth
PostWysłany: Sro 08 Lut, 2012 19:53    Temat postu:

Smutny jest los tych zamkniętych linii Crying or Very sad Identycznie jest w przypadku linii Piła- Czarnków. Przykładów jest całe mnóstwo.
maciej1900
PostWysłany: Sro 08 Lut, 2012 16:18    Temat postu: Trasa kolejowa Szamotuły-Międzychód

Linia kolejowa nr 368 – łącząca stację Szamotuły ze stacją Międzychód. Linia kolejowa otwierana etapami w latach 1907/1908. W roku 1995 zawieszono kursowanie pociągów pasażerskich, a kilka lat później towarowych. Obecnie sporadyczny ruch pociągów towarowych odbywa się na odcinku Międzychód-Sieraków Wielkopolski.

Na zdjęciach odcinek Nojewo-Ryżyn http://caravaningpolska.blogspot.com/search/label/Kikowo

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group