Autor Wiadomość
panc
PostWysłany: Sro 09 Wrz, 2015 6:09    Temat postu:

Tradycyjnie cicho, rozumiem że nie ma nigdzie interesujących pojazdów Mr. Green ...
krakus57
PostWysłany: Wto 12 Lis, 2013 16:12    Temat postu:

Witam Wielce Szanownego PT panc Moderator

Pomijam Camaro .
Pozwalam sobie podesłać Waści KLASYKĘ amerykańską : czyli wydmuszkę i T- birda w najpiekniejszych i czasach i modelach (z lat moich fascynacji i "dorastania " ).

Piękne ale Lincolna Continentala 61 nie pobiją . To jest to co lubią ...tygrysy amerykańskiego smaku . ( Toteż go podsyłam Waści do oceny . Jak mówię : moda przemija a ...smak pozostaje . Aliści tylko niektórzy go mają , bo nauczyć się go nie da )

Kiedyś linia amerykańska złapała swego ducha i styl / szkołę . tzn bez skrajności. Był to zrost : elegancji , smaku oraz ...dostojności . . Stało się to w latach 1960 - 1965 . Mieli SWOICH a'la Pinin Farina , czy też Ghia itp . Teraz znowu - o horrrendum tworzą POTWORKI... "optyczne "!! No cóż .

I załączam jeszcze jeden piękny zarówno pod względem stylistyki jak i rozwiązań technicznych .

A co do PT Cioci Patriotki - to NIGDY do Ojczyzny nie wróciła ( nawet wizyta nie wchodzi w rachubę ), jest sobie amerykańską republikanką od przeszło 68 lat z rączkami NIGDY nie skalanymi ŻADNĄ pracą bowiem dba o cerę i skórę - nie ma co wydziwiać i żle kojarzyć . Wszak kobietą jest ! ) . A pomieszkuje " czasami " prawie vis-a vis Waści , jak jej się znudzi Kalifornia ( czyt cassina ) lubo Floryda ,która kiedyś się zachwycała. Ostatniego Cadillaca rozwaliła w drobny mak , waląc na dodatek w ... School Bus co tłumaczyła jego winą , bo ona nie może jeżdzić w okularach bo uważa że nie jest jej w takowych do twarzy. A miała wtedy latek 73 . ( Wyjaśnienia wg stenogramu sądowego ! Który osobiście czytałem sącząc ohydnego bourbona w barze - bowiem gin mi wyrwała z ręki jako" nieodpowiedni " - obok sali kinowej w jej rezydencyyyji ). Do tej pory przeklina policję i sądy za ich ..głupotę i nie rozumienie zasad....elegancji . Co to ważniejsza jest niż kwoty odszkodowawcze . Można i tak .

serdecznie pozdrawiam MJR technokrata

PS. Szalom Amon
panc
PostWysłany: Wto 12 Lis, 2013 6:03    Temat postu:

Trzy :
Catadero
PostWysłany: Wto 25 Cze, 2013 16:55    Temat postu: Powrót do przyszłości.

Samochód spotkany kiedyś na jednej z ulic Gdyni i zarejestrowany w Polsce.

C.
jms-bytom
PostWysłany: Czw 28 Mar, 2013 2:34    Temat postu:

krakus57 napisał:


Mimo wszystko popytaj , próbuj . WARTO !!!



Dzieki-ja juz napewno spasowalem - autko jest do wziecia

Nie jestem maniakiem motoryzacji,a zeby sie grzebac w zabytku takim trzeba byc,mnie to "nie kreci" ,za duzo juz tych hobby a latka leca ...

Jest taka Corolla-odrestaurowana: http://otomoto.pl/toyota-corolla-corolla-ae86-gt-C22734835.html
krakus57
PostWysłany: Sro 27 Mar, 2013 3:24    Temat postu:

[quote="jms-bytom"
Planowalem ja odrestaurowac na zabytkowy-niestety finanse..i bede musial sprzedac.


PT jms - bytom

I tutaj mamy efekty działan Rzadu Najasniejszej n-tej RP. Nie mozna .. WYREJESTROWAĆ samochodu.

Tym sposobem obywatel chcąc zrobic cokolwiek w materii kultury MUSI oszukiwac . Np. fikcyjnie sprzedac na złom , lub też fikcyjnie sprzedac w strefe EU , mozna poza ( ale gorzej z ponownym wprowadzeniem na rynek RP ). Ot kolejne intelektualne poczynani przeswietnych rzadzących RP . Mimo wszystko pomyśl. Szkoda.

PS . Skontaktuj sie z Towarzystwami Zabytkowych Samochodów . Twój spęłnia kryteria polskie , czyli :

- ma co najmniej 25 lat

- jest ( chodzi o model) nie produkowanym od 15 lat

- posiada minimum 75% oryginalnych części

Chodzi tutaj o tzw " żółte tablice ", wiele osób o tym poprostu nie wie.

PS . Mniej kultowa Toyota jeżdziłem po Stanach w latach 81 - 84 . Bo była ... tania w zakupie . Równie tani był ... rumak czyli Mustang. Ba a cena galonu. Było mineło , teraz mam polskie ... EU i dlatego musze miec Audi A-6 C 6 w dieslu a nie np. Lincoln Continental ( cabrio ) rocznik minimum 61. Wg mnie najpiekniejsza amerykańska linia nadwozia - z zachowaniem cech Ameryki i klasycznej elegancji . Moje marzenie !!!!Tamtejszy RR - ale juz nie teraz . Wszystko schodzi na .. psy . Ba , wiedząc ,że dla 3.8 l to średnio papusia ( taki ma apetyt ? ) 20 l /100 km i raczej 98 LO (lub wyżej ) a ten obecny tylko średnio 8.5 l / 100 km oleju a koników ma więcej ( jakieś wygłodzone , czy co ? ) . Trzeba lubiec co sie ma i na co ... stac. A za Continentala Convertible w stanie od razu do jazdy dzis musiałbym dac minimum 25 000 USD jak miałbym szczęście . Oj troche drogo. .

Mimo wszystko popytaj , próbuj . WARTO !!!

serdecznie pozdrawiam MJR technokrata
jms-bytom
PostWysłany: Wto 26 Mar, 2013 22:35    Temat postu:

A to moja 29 letnia Corolla - kultowy model -z 1984 r -prawie wszystko oryginalne/poza klapa bagaznika/
przebieg 165 tys
Planowalem ja odrestaurowac na zabytkowy-niestety finanse..i bede musial sprzedac.
Ostatnie juz jej zdjecia...
panc
PostWysłany: Wto 05 Mar, 2013 5:54    Temat postu:

Ulicama moga grada...
tomek0803
PostWysłany: Pią 18 Sty, 2013 20:22    Temat postu:

Zajrzyj tutaj: https://forum.ioh.pl/viewtopic.php?p=364514#364514 , jego ostatnia robota. Uśmiech
Ankara
PostWysłany: Pią 18 Sty, 2013 11:59    Temat postu:

tylko pozazdrościć ci wujka z takim zamiłowaniem,czekamy na te które odrestauruje.
Catadero
PostWysłany: Sob 05 Sty, 2013 16:19    Temat postu:

Proponuję inne spojrzenie na stare samochody.


C.
panc
PostWysłany: Pią 28 Wrz, 2012 7:50    Temat postu:

tomek0803 napisał:

A jak sytuacja wygląda z samochodami ciężarowymi Question


T 928 z Tatry 138 11.762 cc, 132.5 kW (177.6 KM )

V-12 V910 z Tatry 111 14.800 ,132.5 kW-158kW (180-210 KM)

Mnie wpadły w obiektyw te oto :
wojo
PostWysłany: Pią 28 Wrz, 2012 6:36    Temat postu:

Prototyp polskiego samochodu SMYK . Zwraca uwagę oryginalną bryłą nadwozia i nietypowymi rozwiązaniami technicznymi. Do auta wsiada się przez uchylne drzwi stanowiące jednocześnie przednią ścianę nadwozia. Razem z drzwiami odchyla się kolumna kierownicy. Do napędu Smyka zastosowano silnik o pojemności skokowej 350 cm3 pochodzący od motocykla Junak. Przeniesienie napędu odbywało się za pośrednictwem przekładni 4-biegowej bez biegu wstecznego. Do zmiany kierunku jazdy służyła skrzynka redukcyjna z przekładnią zwrotną. To nietypowe rozwiązanie powodowało, że kierowca miał do dyspozycji cztery biegi do przodu lub (po przełączeniu dźwignią przekładni zwrotnej na postoju) cztery biegi do tyłu. Samochód ten miał być produkowany w Szczecińskiej Fabryce Motocykli (równolegle z motocyklem Junak), ale do tego nie doszło.
tomek0803
PostWysłany: Czw 27 Wrz, 2012 22:39    Temat postu:

cd.
Pozdrawiam! Super
tomek0803
PostWysłany: Nie 23 Wrz, 2012 18:38    Temat postu:

Cześć! Obiecane zdjęcia.. Bardzo szczęśliwy
tomek0803
PostWysłany: Sob 04 Sie, 2012 11:32    Temat postu:

Muzeum Audi. Wieczorem postaram się wrzucić więcej zdjęć. Pozdrawiam! Wink
tomek0803
PostWysłany: Sob 21 Lip, 2012 22:52    Temat postu:

Piękna jest ta ostatnia! W takim razie, czekamy na resztę. Przy okazji pochwale się, że wujek od jakiegoś czasu zajmuje się odrestaurowywaniem starych polskich motorów. Ma już dwa awoki, jedną jaskółkę i dwie starsze SHLki, jedna wersja kielecka, druga warszawska. Pięknie wykończone! Pozdrawiam.
Catadero
PostWysłany: Sob 21 Lip, 2012 20:16    Temat postu:

Kilka lat temu przez północną Polskę w drodze z Włoch na Łotwę przejechała kolumna zabytkowych samochodów Alfa Romeo (na kołach !). Na kilka godzin zatrzymali się w Gdyni. Właśnie natrafiłem w albumie na kilka zdjęć z ich postoju (powinno być więcej, może znajdę).

Na pierwszym zdjęciu widać, że samochód ma za chłodnicą zamontowany wentylator. Było to konieczne zamontowanie nieoryginalnego elementu ponieważ starsze pojazdy miały chłodzenie inercyjne-termosyfonowe bez pompy wody. Aby przyspieszyć krążenie cieczy w układzie konieczne było szybsze schładzanie.
Takie wentylatory miały zamontowane wszystkie uczestniczące w rajdzie Alfy z obiegiem termosyfonowym. I patent zdawał egzamin.

C.
Kirst 1
PostWysłany: Pią 13 Lip, 2012 22:39    Temat postu:

Fajne muzeum potwierdzam ! Ba !mam nawet pamiątkową koszulkę !
Catadero
PostWysłany: Pon 28 Maj, 2012 14:02    Temat postu:

W temacie starych samochodów.
W 1985 roku wynalazkowi nazwanemu samochód wybiła setka. Z tej okazji ukazało się wiele okazjonalnych gadżetów. Krakowskie Zakłady Wyrobów Papierowych wypuściły z tej okazji karty do gry z wizerunkami ludzi i samochodów znaczących w tej stuletniej historii. Zakupiłem wówczas jeden komplecik (szkoda, że tylko jeden), który prawie spokojnie sobie poleżał do czasów, gdy samochodowi stuknęło (okrągłe) 127 lat.

I tak:

J trefl-Barney Oldfield
J karo-Paul Daimler
J pik-Emil Levassor
J kier-Nicolaus A. Otto

Q trefl-Klara Bryan-Ford
Q karo-Mercedes Jallinek
Q pik-Luiza Sarazin
Q kier-Berta Benz

K trefl-Henry Ford
K karo-Wilhelm Maybach
K pik-Gottlieb Daimler
K kier-Karl Benz

A trefl-FORD T
A karo-pierwszy samochód Maybacha
A pik-czterokołowy samochód Daimlera
A kier-trójkołowiec Benza.

C.
cabrio5555
PostWysłany: Pon 27 Lut, 2012 15:03    Temat postu:

Hej Wszystkim, z ciekawością czytam ten dział jako bardzo mi bliski , a że dawno tu nie zaglądałem to tym bardziej się cieszę z jego zaistnienia.Nawiązując do Muzeum Tatry w Koprywnicy-byłem widziałem również ; polecam również Muzem Skody w Mlada Boleslav ; podobne odczucia i apetyt rosnący na więcej.
W muzeum Skody wiele eksponatów technicznych- np doskonałe silniki z początku 20 w; ( jako ciekawostka=tylko Skoda wówczas miala prawo wytwarzania w tym rejonie Europy doskonałych ówcześnie jednostek z rozrządem suwakowym ;które były stosowane do najdoskonalszych-najdroższych pojazdów).Perełkami są również modele studyjne Skody ( prezentowane na Międzynarodowych Salonach - np wersja przedprodukcyjna Roomstera -odlot !!! jak i też wersja Skody Oktawi ta współczesna = czyli octawia coupe z napędem syncro i silnikiem 2.8/nawet nie trzeba się dużo gimnastykować czemu nie weszła do produkcji.../
Pozatym pełen przekrój modeli od przełomu XiX w/ XX w i sięgających do XXI w....człowiek chłonie i podziwia braci CZechów - przecież to tak blisko nas...
Jadąc w kierunkach płn Zach Europy polecam Muzem firmy Karmann w Osnabruck...miałem okazję zwiedzać zarówno cały zakład produkcyjny jak i muzeum, tam z kolei są mocno zróżnicowane egzemplarze jako ze Karmann przerabiał czy adaptował przeróżne marki z całej Europy.

Ok , czekam na odzew kolejnych czytaczy /pozdr.
tomek0803
PostWysłany: Pią 20 Sty, 2012 23:48    Temat postu:

Catadero dzięki za wyjaśnienie Wink . Na pierwszy rzut oka skojarzyłem go z Warszawą i tak napisałem.. teraz patrze i widzę, że faktycznie się różnią.
Catadero
PostWysłany: Pią 20 Sty, 2012 19:48    Temat postu:

Tomek-ja nie takie wpadki zaliczałem. A wydawało mi się, że wiem dużo Embarassed

C.
tomek0803
PostWysłany: Pią 20 Sty, 2012 17:32    Temat postu:

No popatrz, ja nie popatrzyłem i napisałem głupotę, zdarza się Embarassed.
Catadero
PostWysłany: Pią 20 Sty, 2012 14:06    Temat postu:

tomek0803 napisał:
Niewątpliwie, to samochód ze stajni FSO.. Wink


Że Ty wiesz-to wiem. Ale nie wszyscy czytający mają jasność.

C.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group